[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:20

Hoe gaat het met Chaplin Susan? Probleem gevonden/zelfs al opgelost?

Vainqueur(Paddox x Zodiak): Dressuur B+10 L1+9 Springen B+37 L+22 Naar Limburg
Conquest(Con air(v. Contender) x Peter Pan): Dres: B+15 L1+15 L2+11 M1+11 M2+1 Spr: B+17 L+16 M+1 SGW: B+13 L+17 M+17 Z+1
Miss Lana(Iglesias D.V. x Metall)


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:25

Nee nog niet gevonden. Vanmorgen lekker aan de hand over de baan gestapt. Hij stapt mooi vlot door. Lijkt been ook iets minder te ontlasten als gisteren, gisteren stond hij met het been een stukje naar voren. Hij lijkt het nu minder ver naar voren te zetten. Het is zeker niet slechter geworden. Dat is al positief. Er is niks aan te voelen of te zien. Hij reageert er ook niet gevoelig op bij aanraken.

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:58

Susan veel sterkte. Zag de video vd cross training en dat zag er soepel uit. Ik duim voor jullie dat het meevalt

de wereld een beetje mooier maken www.watmooi.nl

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 14:31

Hée ik ben ook weer ontwaakt uit de winterslaap! Wilde Amsterdamse Bos als eerste cross dit jaar starten, maar door alle Facebookposts zoveel zin om alweer wat te doen dat ik me spontaan heb ingeschreven voor de Tripalon morgen in Gorssel. Dacht hartstikke leuk, maar nu met het weer weet ik het niet meer zeker. Alphen Chaam afgelast maar hier lijkt het mee te vallen.
Wat zeggen jullie?

Adonis (Larino X Landadel)

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 15:47

Dit weer is prima te doen. Vind ik. Alleen hier is de bodem hard. Dat is dan weer minder..
Komend weekend is eventueel ook nog Exloo?


Bonnelover

Berichten: 1532
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 17:34

Exloo moet erg mooi worden. Gaat zelfs _/-\o_ over golfterrein heen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 17:48

O wauw! Dat lijkt me nou zo gaaf eens over een golfterrein :D

Chap loopt nog steeds beroerd. Volgende week maar de kliniek bellen om hem na te laten kijken. Ik wil graag weten waar we mee te maken hebben. Aan het been is niks te zien of voelen. Maar in draf loopt hij niet best.


Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 18:18

Oh jeetje. Wat balen..

Beetje jammer dat Exloo van de kalender was en toen er weer op. Heb er mooi omheen geplant en ga liever naar Chaam als doe door gaat :))
Anders zou het heel erg last minuten worden _O-


Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 20:07

Ik heb me ook moeten afmelden. Paard is flink ziek dus die moet eerst even herstellen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 20:29

He balen joki.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:24

Wat ontzettend balen voor jullie allebei..

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:15

wat vervelend Joki. Sterkte En weet je al wanneer je naar de kliniek kan @susan H

de wereld een beetje mooier maken www.watmooi.nl

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:53

Nou, die kliniek gaat niet door. Gisteren liep hij volgens mijn man alweer goed maar er was niemand die mee kon kijken. maar het knikje in zijn hoofd was eruit met draven. Vanmorgen heb ik eerst 30 min aan de hand gestapt en daarna een stalgenootje (die ook sportmasseuse bij paarden is) mee laten kijken. Zij heeft hem ook nog opgedraafd zodat ik kon kijken. Niks meer aan te zien. Geen idee wat het nou was. Maar hij loopt weer helemaal goed. Morgen dus maar weer er op. Maar geen A'damse bos, dat komt te vroeg/

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:41

dat is wel super nieuw @susanH

de wereld een beetje mooier maken www.watmooi.nl

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:47

Nou idd. Alleen dus nog steeds geen idee waar het vandaan kwam. Maar goed is goed :j

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:46

Jeetje beterschap joki..

En wat fijn susan. Maar wel apart, maar dat maakt niet uit!

Ik zit te twijfelen of ik Heerjansdam nog mee neem in mijn planning. Heb tussen Maarsbergen en Kronenberg een behoorlijk gat. Of het wordt een training, of misschien dus Heerjansdam. Is het een mooie cross daar, ben er namelijk ook nog nooit geweest.
Heb mijn jonge paard ook verkocht, het gat was eerst opgevuld met B crossen, maar die vallen dus allemaal weg haha.


FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:29

Cioccolato schreef:
Jeetje beterschap joki..

En wat fijn susan. Maar wel apart, maar dat maakt niet uit!

Ik zit te twijfelen of ik Heerjansdam nog mee neem in mijn planning. Heb tussen Maarsbergen en Kronenberg een behoorlijk gat. Of het wordt een training, of misschien dus Heerjansdam. Is het een mooie cross daar, ben er namelijk ook nog nooit geweest.
Heb mijn jonge paard ook verkocht, het gat was eerst opgevuld met B crossen, maar die vallen dus allemaal weg haha.


Wat ik van Heerjansdam heb gehoord is dat het vrij simpel is en vrijwel helemaal over het weiland rondom de stal, maar ik ben er zelf nooit geweest, dus pin me er niet op vast...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:30

Toch niet goed, dus morgen maar naar de kliniek. Hij loopt wel beter als vorige week, maar nog steeds onregelmatig.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:34

Balen :( Sterkte!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:37

Ik heb niet meer het idee dat het iets ernstigs is omdat hij echt veel beter loopt als vorige week. Maar omdat we zeker willen weten wat het is en waar we aan toe zijn toch maar even een goede check. En eigenlijk toch ook wel heel erg balen want mijn man had zich zo verheugd op zaterdag eindelijk weer eventing starten -O-

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:38

Hier hebben we eindelijk 31 maart mijn eerste crosstraining na blessures bij paard en mijn chauffeur. Heb wel een enorm dilemma met de planning dit jaar. Vorig jaar liep paardlief onregelmatig na de 2 crossen die ik ben gestart, maar ik wil heel graag kronenberg en hulsberg starten en die liggen erg kort achter elkaar sinds dit jaar. Wat is wijsheid. Verstand volgen en kiezen of gewoon beide inschrijven en zien waar het schip strand.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:39

Ik zou er 1 kiezen, maar is wel lastig omdat het beide erg mooie wedstrijden zijn.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:41

Moonlight17 schreef:
Hier hebben we eindelijk 31 maart mijn eerste crosstraining na blessures bij paard en mijn chauffeur. Heb wel een enorm dilemma met de planning dit jaar. Vorig jaar liep paardlief onregelmatig na de 2 crossen die ik ben gestart, maar ik wil heel graag kronenberg en hulsberg starten en die liggen erg kort achter elkaar sinds dit jaar. Wat is wijsheid. Verstand volgen en kiezen of gewoon beide inschrijven en zien waar het schip strand.


Weet je waardoor de onregelmatigheid kwam? In principe moet een gezond paard gewoon 2 crossen dicht achter elkaar kunnen starten..

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 18:44

Carola; ik heb twee jaar geleden heerjansdam gereden. Vrij simpele cross inderdaad allemaal op 1 weiland waarbij je elkaar kruist en soort grote ronde rijdt. Wat ik vervelend vond was dat je eerst dressuur rijdt en dan moet wachten omdat de cross door de dressuur ring gaat. Ook crosste er pony's langs toen ik proefje moest rijden..

Het is wel allemaal dicht bij elkaar alleen parkeren is stuk lopen dus fiets is gewenst. Los springen is heel krap en de cross gaat ook om het springparcours heen.

Al met al druk terrein waarbij van alles gebeurd.
Ik ergerde me trouwens het meeste aan de speaker _O- die praatte zo raar!

Jeetje Susan wat balen. Het zit niet mee..
Moonlight weet je wat de rede was? Inderdaad een gezond paard moet 2 wel kunnen. Misschien je doelen iets bijstellen qua cross dat je bv rustiger doet ipv perse de tijd willen halen? En start je B? Kan dat zonder dressuur? Scheelt ook al.

Hier is het nog rustig. M'n baby vond het niet zo nodig om in zijn eigen bed te slapen dus dat zijn we nu aan het trainen. Lees: geen oog dicht doen en 1000 keer bed uit om te troosten. Ooit kom ik wel weer bij mijn paard hoor.. **\O/**

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:31

Nee, geen reden en helaas vond de eigenaar geen reden genoeg om het te laten uitzoeken. Mevrouw vloog gewoon als een idioot door de wei terwijl ze tijdens het werk net niet helemaal goed liep. Rust moest het maar oplossen.

Rijden sowieso B met of zonder dressuur heb ik nog niet naar gekeken. Tijd halen is sowieso geen doel. Pas onze 3de en eventuele 4de officiële cross dus goed rondkomen is veel belangrijker.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers