Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 08:30

Antonius schreef:
Proficiat Laurie, top zeg!!! Waar moet je parkeren? Schijnt niet aangeduid te staan?

Anielcaa ik heb dezelfde getten, maar die van jou zijn echt te klein voor je paard. Bij mij komen de randen net tegen elkaar. Heb denk ik ook M ( zou moeten checken voor zeker te zijn) maar ik heb paarden van 1m60 met smalle benen.

Goh, het is inderdaad wel even zoeken maar wij kennen we weg al haha.
Als je de loop opgaat moet je eigenlijk anderhalve keer rond. Bij IKEA moet je rechts aanhouden (afrit 5) en dan ga je er vlot komen :D Maar het kan inderdaad duidelijker haha! Het is Parking A1 (blauw) geloof ik.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:44

Hier een pechbalkje, het was rechtstreeks op tijd en ik ging er weer voor :+ Kort gedraaid, en scheef gekomen en Ferro had zich wat miskeken. Was eventjes balen, maar goed, dat zijn de risico's van het vak. Soms lukt dat en soms niet. Volgende keer terug 1.10 en dat zal al outdoor zijn. Ben blij dat hij alles na zijn blessure terug zo vlot opneemt. Het inrijden viel goed mee, eerste paar rondjes wipte hij gelijk een konijntje, daarna was het over. :) Nu krijgen ze alle 3 eventjes wedstrijdrust.

De eerste keer dat ik er reed hebben wij zeker 3x verkeerd gereden. Het is eventjes zoeken inderdaad! Maar het is zoals Laurie zegt, je moet bij Ikea rechts, maar wel zien dat je niet de parking van de Ikea oprijd.

Veel succes Antonius!

Proficiat Laurie!

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:16

https://youtu.be/5iblyvFHHSM

Hierbij de dressuur van vorige week, niveau 1. Niveau 2 komt nog.

Mijn eigen opmerkingen: meer op de achterhand en meer sprong in de galop. Hiervoor moet ik mij echt eventjes op toeleggen om hem meer onder te krijgen tijdens het inrijden dmv veel schakelen en overgangen en hem wat lager in te stellen, terugrijden gedurende enkele passen. Moet eerlijk zeggen dat het die dag mij wat ontgaan is.

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:11

net proefje florence, je mag wel nog wat meer tijd nemen voor het halthouden (alle 3 de keren)
en wat had je voor beoordeling gekregen voor het halsstrekken?
als je je handen in de galop meer meebeweegt krijgt hij meer ruimte om bergop te galopperen, dan heb je sowieso meer op de achterhand. daar mag je iets meer lef inzetten.
Maar verder nette proef.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 12:04

Ik vind het ook een nette proef hoor . Zou ik al blij mee zijn :D. Mss wat braaf voor de jury. Ik vind het wel net.

Proficiat laurie. Goed gedaan !

Succes aan die die nog moeten rijden!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 14:53

Ik zie Antonius al staan op de parking van de Ikea, ik gok dat ze in staat is om daar af te laden als ze het helemaal beu is om toertjes te draaien _O-

Mijn excuses voor de belabberde filmkwaliteiten van mijn kant, met die verlichting/lichtinval is't niet altijd top. Voor wie het gevoel van een zomerse dag wil hebben: zet het geluid op. Hoor je de vogeltjes kwetteren :))

Ik heb deze week (tegen beter weten in) les gehad en eens met een "bokriempje" gereden. Hij steekt zijn neus bij de overgangen naar draf nog altijd uit MAAR hij geeft het véél sneller op om tegen te wringen. Hij kan er zo dus niet meer onderuit door mijn hand (of mij) naar voor te sleuren en dat is toch wel een kleine domper op zijn feestvreugde.
Idem met het willen wegdrukken van de buitenteugel bij het wijken, ik kan vermijden dat hij mijn hand ontloopt (en bijgevolg ook de begrenzing). Het is nog wel wat gesputter, dat wel, maar de boodschap komt wel aan.
Helaas is het niet altijd 100% gelukt ivm glijdende teugels maar na een tijdje waren mijn vingers zo bevroren dat ik amper nog grip kon houden. Maar de aanzet is er, het kwartje lijkt te vallen dus ik ben benieuwd :D

Aldislamp2
Berichten: 179
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 18:59

Soms zit de oplossing in kleine dingetjes. Mijn merrie durft aan mijn been plakken en als ik dan mijn spoor gebruik dan sloeg ze op mijn been (ze is drachtig). Sporen uitgedaan en nu plakt ze niks meer en slaan is ook over :). Ze is nu 9 maanden maar hoop toch nog maand te kunnen rijden.

Florence: nette proef maar mss idd wat braaf. Spijtig van pechbalk op fhe

Laurie: proficiat met de klasseringen

Hoe is het verder geweest op fhe?

Heb filmpje gezien van op jumpcross zag er wel knap uit en veel lange lijnen

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 19:37

heeft iemand hier ervaring met recuptex van bucas? boxser blijft altijd wat lang strak in de rug...misschien dat dit zou helpen. Ik doe nu vrij lang rustig van te voren galopperen (na stap en draf uiteraard) maar neemt toch veel tijd in beslag om hem los te krijgen.

Anielcaa

Berichten: 104
Geregistreerd: 11-01-09

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 19:48

Ik vind die Recuptex een heel fijn deken! Heeft op Gucci echt een goed effect. Is een heel gespannen paard dat zijn rug erg lang vasthoudt. Met de Recuptex laat hij veel sneller los en maakt hij ook minder spanning. Op Hircan heeft het minder effect, maar die heeft op zich ook geen probleem in zijn rug.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:37

Ik was er goed geraakt hoor in flanders expo, van de eerste keer!
Prestatie voor mezelf, want 's avonds met de auto had ik mij wel 2x misreden :+

Ny sprong héél goed, veel innerlijke spanning als ik mag afgaan op de koeienvlaaien die ze achterliet, maar ze laat zich wel altijd goed rijden. Heb ze iets meer voorwaarts gereden als vorige week bij VM toen we dat stopje hadden omdat ik ze plat liet vallen, en ze sprong nu simpel foutloos rond in 1m, heb niet sneller gereden in barrage, wel al eens net iets korter gedraaid maar zeker niet voor gereden, 14e van 98, dus heel blij mee.
Vos liet zich ook super rijden, hij was nerveus (zijn 5e jumping ooit) maar gelukkig opnieuw zacht in de hand. Helaas balkje op de laatste. Lijn oxer-rechte voorwaarts op 5 foulé's of terugrijden op 6. Met Ny had ik er 6 gereden en dat paste net, met vos kwam ik groot en tamelijk voorwaarts op de oxer, dus besloten om voor 5 te rijden, wat qua afstand heel mooi paste voor hem, maar hij sprong dan toch dat balkje af... Jammer maar niets aan te doen.
Fi was de domper. Zo'n ervaren paard en die was echt van haar melk... Ze wou al niet tot achteraan gaan omdat ze schrik had van dat digitaal scorebord. Tegen dat ik moest beginnen, ging dat dan wel, maar dan is ze zo opgefokt dat ze weer zo sensibel in de mond is. 1 balk in de dubbel (alweer in de dubbel en geen idee waarom) en dan nog een stop op een rechte, die ze volgens mij wel had moeten springen.
Komende zondag wedstrijd vrijspringen voor Play, de anderen zullen het deze week iets rustiger krijgen door de kou en hopelijk kan de week daarna de oefencross in Ndl doorgaan!!

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:13

Jammer van Fi Antonius! Was dat ik de hoofdpiste dat jullie ook moesten rijden?

Proficiat met alle andere resultaten iedereen!

Gisteren was het de clubbattle. Onze club heeft gewonnen :D 2 x een eerste plaats in dressuur, in de 90 waren we nul en de 70 één balkje. Veel beter kon het dus niet :Y). Was leuke sfeer! Volgens jaar gaan we wel eens moeten inzetten op de supporters prijs :Y), veel supporters hadden we niet mee helaas :+.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:15

Goed van Ny, jammer van het foutje en volgende keer beter met Fi, Antonius!
Proficiat voor jullie club, PP!

Ik ben dekadviezen aan het inwinnen voor Julie. Heb mama eindelijk zover dat ik ze mag laten dekken :D

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:54

Antonius: ook niet van fi haar gewoonte toch om zo te kijken? Jammer. Wel leuk van ny en de vos dat zij zo cool zijn gebleven.

Pp: proficiat met de club battle. Had het op fb al gezien :-)

Ik denk dat Antonius u daar wel kan mee helpen laurie. Ik ken er niks van.

Ik had zaterdag terug les bij m*ichelle. Was echt heel te vreden. Ze gaf echt zo een goed gevoel. Oh kwas weer op wolkje na de les. Nu zien dat we het zo kunnen behouden. Zondag gaan we naar baarle Nassau als het weer het toe laat.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:36

Iedereen goed zijn best gedaan op FHE lees ik! Proficiat! Ik vond de springpiste heel indrukwekkend om te zien, ik zou wss al sterven van de zenuwen. :')

Varekaj: Al terug op de been met je griepje? Veel beterschap moest het nog niet zo zijn! Fijn dat het bokriempje zijn werk doet.

Ik ben ook aan het denken om op termijn dat recuptex deken te kopen, ofwel de back on track versie daarvan.

Proficiat met de club Prietpraat!

Oeh spannend Laurie, leuk dat je uw mama hebt kunnen overtuigen!

Welkom Jadeken! Heb je een foto van je pony?

Hier ben ik aan het balen. Bij mijn val ben ik zo'n velcro kniewrong kwijtgespeeld. Ik vind het stom om te investeren in dat stom zadel nog, maar mijn budget is nog niet hoog genoeg voor een ander. Iemand toevallig die dat nog liggen heeft en van wie ik het zou mogen overkopen?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 13:48

Proficiat met de resultaten iedereen! (Wel jammer van Fi, op naar de volgende zou ik zeggen. :) )

Hier ben ik zaterdag naar FHE geweest, wat dingetjes geshopt hehe. :P

Succes met het zoeken naar een goede match voor je merrie Laurie!

Leuk van de les MF!

Hier baal ik dat de piste bevroren is. -O- Ik hoop nog eens te kunnen wandelen deze week op straat als ik een compagnon vind. :P Want alleen durf ik nu niet zo. Wil eens een toertje van 10 km doen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:52

Antonius: Straks moet Ny het nog gaan voordoen voor haar moeder dat ze zich niet moet aanstellen :)) Wel fijn dat zij en Vos het zo goed oppakken.
Heeft Fi vaker last met dubbels?
Succes met Play bij het vrijspringen ook :)

Laurie, tof nieuws! Ik heb geen knoppen verstand van hengsten dus ik ga geen advies geven. Wat heeft uw mama overgehaald?

Proficiat PP! Had het al gezien op FB, zo glunderen op de foto dat ze doen.

Jessol, kan je niet zonder wrongen rijden?


Nog niet helemaal top qua gezondheid maar het betert stilletjes aan. Gisteren hele dag uitgeziekt thuis en dat was een goede zet. Als de grond meevalt is het vanavond weer les. Icaro is absoluut niet blij met de blokkade van mijn handen maar het heeft potverdorie wel effect, dus we zetten door. Hij maakt zich nog altijd nijdig, het is nog altijd strijd maar ik heb in elk geval niet meer het gevoel dat ik armloos ben na zo'n discussie. Het zal nog tijd en boterhammen vragen eer hij er helemaal doorheen is maar ik heb goede hoop.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:21

Wat raar van Fi Antonius! Zo een scoreborden staan toch ook op crosswedstrijden? Nuja het zijn beesten he, we kunnen ze niet volledig begrijpen! Wel flink van Ny :)

Jessol: je kan dat in de winkel laten bestellen, kost 2x niets.


Hanne: kan je naar een binnenpiste gaan? Volgend weekend voorspellen ze 8 graden. Maar dat is nog een kleine week. Ik zag op insta dat je mooie spulletjes hebt gekocht :P

Varekaj: soms is verplichte (zieken) rust ook eens goed he! :) Ik vrees ervoor dat het zal goedliggen, hier is alles beenhard.

Hier krijgt Iskander 10 dagen rust, Colorado een dikke week rust en Ferro wordt nu 2x gereden door iemand anders want ik heb vanavond en morgenavond sollicitatiegesprek en woensdag om 6uur vertrek ik naar het zonnige zuiden voor enkele dagen! {:} {:}

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 14:55

Ohh leuk, naar de zon! Jaloers!! :P Veel succes op je sollicitatiegesprek! Voor wat solliciteer je?

Haha ja, veel wol hé. :') Die wolletjes voor aan de teugels is beetje too much maarja tis da of nog meer haar weg op zijn hals. Dat dekje was wel niet echt nodig (mijn 6e blauwe. :') ) maarja 't is een schoontje é. :P
Ook ben ik langs geweest bij de stand van de VLP, ze herkenden mij direct (personen die niet bij m'n gesprek zaten), en ze waren enthousiast! :D Zal echt nog tof zijn vanaf na paasvakantie op stageplek! :D

Veel beterschapjes aan de zieken!

Hier zal Luxor ook een rustig weekje hebben. Kan geen kwaad omdat hij ervoor meer werd getraind met het idee van 't ga toch vriezen en zal dan niet kunnen rijden.

Anielcaa

Berichten: 104
Geregistreerd: 11-01-09

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:26

Proficiat met de resultaten iedereen!

Ben benieuwd welke hengst het gaat worden, Laurie! :) ik zou ook heel graag eens een veulentje willen fokken, maar ik kom niet zo goed overeen met merrie's helaas :')

Hier krijgt Gust ook 3 à 4 weken rust. Met Hircan de afgelopen week ook heel rustig gedaan met het gedacht dat Baarle Nassau wel een week zou opschuiven met dat vriesweer, maar nu voorspellen ze zondag terug 8° dus toch maar terug aan 't werk zetten 8)7

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 19:59

De piste lag dus gewoon prima! Alle vocht en nattigheid is eruit, de bovenlaag ligt goed los en in principe kan ik nu perfect rijden. Maar die wind :brr: man man man, om uit je vel te bibberen.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 20:12

Hier bij ons de piste ook beter dan verwacht maar toch nog net niet om intensief in te rijden. Bovenlaag is goed maar daaronder nog beenhard. Luxor rustig kunnen longeren. :j

WiPaLa
Berichten: 245
Geregistreerd: 20-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:18

Proficiat met de resultaten op FHE! Er is daar voor de paarden ook wel veel te zien he, dus niet zo abnormaal denk ik dat ze extra kijkerig zijn..

Leuk dat je mag dekken! Ik heb zelf ook geen ervaring met fokken, moest ik een merrie hebben zou ik ook graag eentje fokken.

Oeh Hanne ik ben ook zo een wolletjesfan haha ale het is eigenlijk ook wel nodig bij Lipton, gevoelig velletje. Nu krijgt hij ook al kale plek aan zijn singel van 1 keer per week met de springsingel te rijden die dus zonder wol is. Ben aan het kijken voor ene met wol, als iemand een merk kan aanraden?
Ik zou mss ook zo wolletjes aan mijn teugels moeten hangen maar ik rijd nu al met een wollen singel, bontje onder het zadel en wollen getten dus dat gaat er los over zijn. Er zijn wel wat haartjes af van in het begin maar het wordt niet erger gelukkig.

Oei Jessol je hebt je toch geen pijn gedaan hopelijk met je val?

Hier ligt de piste wel nog goed maar ik ben ziek en de paarden zijn net gevaccineerd dus sowieso wat rustiger aan hier nu :)

Ik ben naar het bos geweest vrijdag, het lag daar eigenlijk vrij goed qua ondergrond behalve in het begin paar drassige stukken. Maar het heeft deugd gedaan voor ons beiden +:)+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:19

Ze hebben hele dag buiten gestaan dus beweging genoeg. Longeren/rijden niet gedaan, was best koud zonder handschoenen :+

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 20:50

Halster met wol, wol voor onder het zadel, wollen overtrek voor singel en wol voor aan teugels heb ik. :') Zeker voor aan de teugels is mega fluf. Maarja 'k had ze wel dringend nodig, dus gewoon snel 2 gekocht. :P
Eergisteren had ik ze al aan mijn teugels gehangen, gisteren kwamen kindjes van mijn nichtje een staprondje maken met Luxor. 'k Heb dat wol van de teugels moeten halen, Luxor wou niet doorstappen omdat hij continu aan dat wol komen zo van heh wat is da? :') 'k Zal dan voor eerste keer zelf rijden met wolletjes zodat ik hem erdoor kan rijden. :+ Luxor en nieuwe dingen... }:0

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 20:52

En zou bodybandage oplossing zijn voor jou WiPaLa? Ik zou ze ook nodig hebben maar nu nog ist te laat. Kwaad is toch al geschied op de plaats waar de langere haren weg zijn. Voor volgend jaar staat het wel op het lijstje. :j (ook getten met wol maarja wss niet meer omdat het idd too much is dan. :') )