Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:38

Mila: ik was nog even aan het teruglezen en zag jou iets schrijven over stage bij l*isa s*abbe, waar heb je dat gezien? Ik ben geen vriendjes op fb met haar en vind er niet direct iets over?

Lene: had er nog over gelezen, maar Pieter weer 'goedgekeurd'?? super hé zeg!!!! Van zodra je zin hebt of ergens tegenaan loopt, kom maar af hé :D
Ik rij vrijdag op FHE trouwens 1m met vos en Ny en 1.10 met Fi.

Varekaj: op foto lijkt me zo niet direct iets mis te zijn met je teugellengte eigenlijk. Ik vind hem wel nog heel horizontaal lopen, nog wat van het achterbeen af. Zoals PP al aangaf, meer van achter naar voor rijden en dan wat opvangen op je zit en beetje hand erbij, maar daarvoor moet je volgens mij je teugels niet meteen korter nemen.
En ik geloof eigenlijk niet in oprichting die 'vanzelf' komt. Ja, paard moet uiteraard sterker worden doorheen het werk waardoor hij oprichting aan kan, maar als je niet op een gegeven moment wat meer vraagt, komt het volgens mij niet zomaar vanzelf. Al zeker niet met ons soort springpaarden die niet gemaakt zijn om op de kont te gaan zitten.
Een overgang galop-draf is toch eigenlijk wel basiswerk, als hij hier nog tegen de hand komt, zou hij bij mij toch wel eens wat steviger aangepakt worden. Dat accepteer ik voor Ny al niet meer en die moet 5 worden.
Weet niet of je op mijn commentaar zit te wachten, anders zeg je het maar gerust hoor :D

Filmpje van eerste keer op play
http://www.youtube.com/watch?v=5_n4gcpFmQI

Laurievc

Berichten: 4415
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:19


florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:22

hee dat is ne toffe! Wel nog vrij klein precies? Wel mooi voorwaarts!

Lene: ik ben het even vergeten, wat had Pieter juist?

Varekaj: ik snap wat je bedoeld met neusje eruit. Hij mag van mij wat ronder, meer sluiten. Maar ik denk dat dat inderdaad wat moeilijker is om te vragen door zijn bouw. Ik denk dat veel overgangen kunnen helpen, maar wel streng zijn daar in.

Ik heb gisteren springles gehad met Ferro en ohja hij was zijn reputatie weer waard. Echt zeker 20x gebokt tijdens het losrijden, zonder overdrijven. Zelfs ene keer een hindernis omver gebokt terwijl we er langs reden, alles vloog op de grond maar dat kon hem echt niet schelen :P. Daarna wel goed gesprongen. Ik zie wel tegenop het losrijden donderdag. Vorig jaar was hij daar echt niet braaf en ging hij elk weekend op jumping. Nu heeft hij pas 2 jumpings gelopen.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:30

Bedankt voor de link Laurie!
Zijn er van hier die gaan? Vind het gelijk weer behoorlijk prijzig voor een les met 4...

Florence: ik heb geen grote paarden ;) Hij is nu 1m61, al de veulens uit die moeder zouden blijkbaar wel laatrijp zijn. Maar ik hoef geen kastelen, als hij nog een paar centimeter groeit is da genoeg voor mij.
Amai, klinkt wijs die Ferro van jou }:) Is hij geschoren? Loopt hij nog buiten?

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:36

Ja hij is geschoren, maar zelfs toen hij niet geschoren was, was dat hetzelfde. Hij gaat elke ochtend 2 uurtjes buiten, maar hij wil niet de hele dag buiten. Als hij s 'avonds niet gereden wordt dan gaat hij ook nog 2 uurtjes buiten. Het betert wel als het warmer wordt en als hij regelmatiger springt, meegaat op springles, dressuurles, wedstrijd,... Maar het gaat er nooit volledig uit.

Wees blij dat we niet in dezelfde proef zitten :P Ik ben niet de leukste om mee los te rijden vrees ik haha

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:43

Ik zou wel gaan naar die stage. Vooral omdat het eigenlijk heel goed uitkomt met de planning :) en ook ja ik kan nog heel veel bij leren en waregem is niet ver. Dan rij ik Baarle-Nassau, 2 weken later stage lisa sabbe en weer 2 weken later is het waregem. Voor mij ook ideaal om er voor nog eens op het terrein gereden te hebben. kheb nog nooit in waregem gereden :)

Ik kijk straks naar jou filmpje. op het werk word you tube geblokt :p

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:44

Kheb Aruba laatst aangepakt omdat ze ook steeds meer en meer bokte en ik het wel ferm gehad had en nu doet ze het niet meer! Gewoon vanaf dat ze bokte serieuze tik met de zweep gegeven. Was wel eng om in het begin te doen omdat ze er eerst natuurlijk nog 100x erger op reageerde en nog meer en gevaarlijker begon te bokken maar na 2 weken volhouden is ze nu al enorm vermindert.
Als ze nu bokt is m'n eerste reactie een tik en dan bokt ze ook al niet meer terug op de zweep!
Kweet niet of dat bij ferro een idee is? Bij Aruba hielp het vooral omdat ze al stilstaand bokte en echt zo wat rodeo deed en doordat ik ze dan een tik gaf bleef ze meer vooruit denken en zo is het eigenlijk goedgekomen. Kben wel blij want Twas er echt wat over aan het gaan! Twas niemeer plezant. De laatste keer was ik ook heel hard op m'n hoofd gevallen en zag ik zelf eventjes sterretjes en wat misselijk. Dawas de druppel en de keren erna ben ik er echt zo boos opgestapt en haar dan steeds hard aangepakt vanaf dat ze nog maar dacht aan bokken.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:06

Ik heb niet teruggelezen maar las iets over bokken... een tijd geleden puberde mijn paard ook en bokte in de galop wel erg hoog. Toen ik ervan af ben gevallen had ik schrik gepakt, waarop er iemand mijn paard door heeft gereden. Dus extra been erin bij een bok. Nu heeft hij enkel nog af en toe vreugde bokjes!

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:30

Ferro doet het tijdens hij loopt, dan probeer ik hem wat in schouderbinnenwaarts te zetten of schouderbuitenwaarts, wat voltes rijden met wisselstelling en ik zit dan door zodat ik hem goed kan vasthouden terwijl.
Op die manier bokt hij ook maar controleerbaar, alleen is hij dan wel 1 brok spanning. Maar echt aanpakken is dat niet, eerder er gewoon uitrijden.

Winnie: Een tijd geleden reed ik in de springles van een meisje, zij kwam in galop achter hem aan en hij bokte want hij stond tegen de wand en werd zo wat ingesloten. ik was het beu en stampte mijn 2 benen er in en hij maakte wat rare gevaarlijke luchtsprongen gevolgd door een bok. Voelde mij op een gegeven moment wat naar achter hellen terwijl hij in de lucht stond, was echt een beangstigend gevoel.

Dat ter plaatse bokken en echt met zijn hoofd tussen zijn benen zoals een rodeostier, zoals jij aangeeft deed hij vroeger ook, maar door vooruit te rijden doet hij dat niet meer. Misschien wel een optie om als hij bokt enkel mijn binnenbeen erin te zetten. Want hij smijt meestal naar binnen.

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:39

Dat van dat naar achter hellen had ik ook paar keer en vond ik ook echt super eng! Precies of ze steigert zo in de lucht. Dat deed Aruba ook en doordat ik haar direct bij een bok nu vooruit zet, kan ze dat niet echt meer doen. Want dat was echt wel gevaarlijk! Lastig he!

Kwas onlangs aan het rijden en de buurman was met z'n drone aan het spelen echt heel dicht bij de piste en ze werd er ook echt zo chagrijnig van. Als we er van weg reden, dus met het lawaai achter haar. Spande ze haar steeds echt op en maakte ze ze van die rare sprongen precies of ze stijgt op zoals een vliegtuig...

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:41

En heb je al eens geprobeerd om in plaats van je benen je zweep te gebruiken?

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:57

Als ik dat zo allemaal hoor ben ik blij met mijn "loperige" merrie :)
het is wel erg vervelend als ze heel de tijd bokken. Vroeger op stal hadden we ook zo een paard en zoals winnie zei gaven ze ook altijd een tik bij als ze bokte maar dat werd alleen maar erger eigenlijk dat was ook vooral tijdens het springen van dat paard. Geen idee hoe het dan verder afgelopen is.

Ik had gepland om zondag naar zee te gaan maar ze geven zo een koud weer en zoveel wind uit :(

Zaterdag heb ik terug les bij Michelle. De koe bij de horens vatten :)

Antonius: ivm met vos. Hij trekt normaal gezien altijd naar de sprong en nu moest hij echt aangemoedigd worden. Vandaar dat ik zei dat hij wat plat was. Hij staat nu wel zo wat in zijn "ratte" vacht. Ik zou hem liever her scheren maar stijn zou liever nog wachten.

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:11

oei gelukkig doet boxser niet bokken, ik zou ook niet weten wat je hier aan moest doen... >;)
boxser is ook meer loperig als hij gespannen is...en voorwaarts als hij ontspannen is.. _O-

mila, het wordt inderdaad erg koud om naar het strand te gaan...brrrrr :brr:

Antonius, leuk filmpje!
ik ben nog niks aan het plannen |( |( |( , want ik heb een geblesseerde knie. Ik moet een MRI scan, tot die tijd mag ik wel alles proberen om te zien waar ik moeite mee heb en waar niet.
Vanochtend pas voor de eerste keer dit jaar erop gezeten :oo ik kan redelijk alles, behalve lichtrijden.
dus ik heb nog een beetje hulp nodig van vriendinnen om hem goed aan het werk te zetten.

Varekay, mooie foto's

Daphne, heerlijke vakantie gehad!! veel gezien, veel gedaan.
Die Jomo gaat goed hè!! heerlijk om hem zo te zien... +:)+

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:43

Winston is ook niet braaf en het wordt ook alsmaar erger. Vorige week lag ik er ook bijna af. Hij draait zich om met een bok en koerst dan weg. Kzit echt niet op mn gemak want hij doet het ook wnr ik al 3 kwartier aan het rijden ben. Ben er deze winter al eens afgevallen omdat hij het ineens kreeg toen ik aan het uitstappen was.

Vind dat echt beu... Snap het ook niet wrm hij zo fel is want hij staat min 12uur per dag buiten. Canch heeft nooit zo een acties gedaan.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 14:58

.
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 28-11-23 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

WiPaLa
Berichten: 245
Geregistreerd: 20-07-12

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 18:43

Eindelijk alles bijgelezen :+
Super leuke openingspost Hanne!!
Ik ga deze keer wat actiever proberen meevolgen.

Proficiat met de goede resultaten op wedstrijd en spijtig van je val Hanne.. Maar das dan ook wel iets waar de meeste paarden naar kijken maar het belangrijkste is zoals je idd zelf zegt dat ie toch blijft gaan en niet stopt!

Varekaj, Lipton vindt dat ook lastig als ik meer opneem.. Het is wel al veeeel verbeterd met vroeger maar de ene dag zoals je zegt doet hij het vanzelf en de andere dag dus niet. Bij hem helpt het wel als ik dan weer efkes lang laat en dan nog eens probeer, hij geeft hem wel altijd vrij snel zolang ik zelf niet hard word met mijn handen. En zoals ook nog werd gezegd hem echt proberen van achter naar voor te rijden dan lukt het wel, overgang van galop-draf vindt hij ook nog soms moeilijk om bij elkaar te blijven.

Drukke planningen hier idd, ik geniet nog van het zalige studentenleven. Ik werk 2 dagen in de week op de stal waar mijn paard staat (paarden longeren, rijden, klaarmaken voor wedstrijd,..) en ik rijd hem ongeveer 4 keer in de week waarvan 1 keer les.
Mijn pony staat thuis maar daar heb ik niet veel werk aan, 15-30min per dag om de stal te doen en 's ochtends gewoon buiten zetten.

Jammer dat het vertrouwen wat weg is met uw vos Laurie :( heb je al een idee van welke hengst je ze gaat laten dekken? Uw jonge ziet er wel een super tofke uit!

Ik heb die stage ook zien passeren als ik vervoer vind ga ik gaan!

Voor de rest niet veel speciaal gebeurt bij mij, ik ben nog 2 keer naar Moorsele op jumping geweest en het lukt steeds beter, staan ook filmpjes van op mijn insta. Zitten jullie trouwens op instagram? Ik volg Daphne, Laurie en Varekaj al denk ik.

Laurievc

Berichten: 4415
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 18:49

WiPaLa schreef:
Jammer dat het vertrouwen wat weg is met uw vos Laurie :( heb je al een idee van welke hengst je ze gaat laten dekken? Uw jonge ziet er wel een super tofke uit!

Voor de rest niet veel speciaal gebeurt bij mij, ik ben nog 2 keer naar Moorsele op jumping geweest en het lukt steeds beter, staan ook filmpjes van op mijn insta. Zitten jullie trouwens op instagram? Ik volg Daphne, Laurie en Varekaj al denk ik.
Leuk dat je mij volgt haha :D Hengst heb ik nog niet echt... Ik vind Comme Il Faut zelf een fijne hengst en heb ook al Emerald of Diamant De Semilly aangeraden gekregen maar ik denk dat ik wat fokkerijen ga aanschrijven en hun mening ga vragen. Ben zelf niet zó erg thuis in de fokkerij en wordt ook mijn eerste veulentje dus dan is goede raad wel welkom :)

Jongste is inderdaad een tof ding, maar soms een speciale :+

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 19:51

Wat is jouw insta WiPaLa? Zal je dan toevoegen. ;)

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:17

Oh leuk wipala wat heb je gereden in moorsele en wanneer? Mss heb ik je wel gezien:-)
Ik heb ook Instagram:-) kimberleyduyck

WiPaLa
Berichten: 245
Geregistreerd: 20-07-12

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:48

Wij hebben vorig jaar 2 Comme il Faut veulens gehad op stal, heel schone beestjes!
Ik heb de meter gereden en de laatste keer was 4 februari denk ik :) Ga je daar regelmatig?
Mijn insta is katovdd :D

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:54

Ik was er dan ook maar nog voor de 90. Zondag wad ik er ook dan wel voor 1m. Sinds nieuwjaar bijna om de 2 weken. Mijn vriend op zaterdag en ik op zondag :-)

Insta check✅

WiPaLa
Berichten: 245
Geregistreerd: 20-07-12

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:59

Ik was er tot vorige maand nog nooit geweest maar ik rijd daar wel graag. Alleen spijtig dat het zo ver is voor ons, bijna een uur rijden.. Maar als ze met de jonge paarden gaan kan ik mee dus wie weet komen we elkaar daar wel eens tegen!
Ja ik zag het, leuke foto's heb je! Is ook wel tof om een beter beeld te hebben van elkaars paarden zo :)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 21:34

Begin maart is het al outdoor in ZS. Zou dat niet indoor worden? Met die grote vrieskou vanaf volgende week...
'k Zou wel nog eens willen rijden daar. 1e of 2e weekend van maart. Dan is 't al gedaan voor de winter. Erna zal ik de osteo plannen voor Luxor en een korte rustperiode. Dan pas in april mss weer weg naar P*ottes ofzo. Graag wil ik wel eind april/begin mei naar de jumping in Wa*regem. 10 mei de dressuur in Waregem ligt al vast, vervoer ook haha. :P Planning voor erna heb ik nog niet echt.

De insta ook al gevonden hehe. ;) van mij ist hanneloosveldt voor moesten er nog mensen mij willen toevoegen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:52

.
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 28-11-23 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:57

Ik heb het water al afgesloten op stal. Moet weer met emmers water slepen. Maar beter als alles kapot gevroren