Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:48

Die soundless oornetjes van Equiline worden veel op wedstrijd gebruikt heb ik al gezien.

PP: van harte proficiat!! Mag ik vragen wat voor soort examen je hebt moeten doen? Was dat dan een bepaald aantal wedstrijden jureren met een jurylid erbij? En het schriftelijke heeft dan betrekking op de reglementen ofzo?
Concrete plannen om effectief te jureren dit seizoen?
Vind het wel heel interessant!! De komende 10 jaar geen tijd :+ maar daarna zou ik dat er ook nog wel willen bij doen.

Winnie: ik vind persoonlijk 3x 3 uurtjes weidegang ook wat weinig. Als het weer het toelaat, zie ik ze graag overdag toch buiten met wat hooi. Vaak bewegen ze toch meer dan je in eerste instantie denkt.

Varekaj: ja, Ny doet het echt simpel, ze komt al heel netjes terug op mijn zit, maar kan even makkelijk wat verruimen en ze redt zichzelf ook al goed als het eens wat dicht komt. Qua dressuur is ze nu wel beetje aan het puberen, ze probeert zich wat weg te drukken in de overgangen, maar ik kan ze er wel doorheen rijden, dus das fijn.
Projectje is ook gewoon beetje lomp hoor :+ Je moet hem heel goed tussen zit en been houden. Even been ontspannen en hij valt uit elkaar. Hij is gewoon nog niet sterk in galop. Het betert wel, maar spieropbouw duurt natuurlijk wel even. Hij wordt 6, maar is qua spieropbouw maar op het niveau van een goeie zadelmakke. Hij was nu ook wel vrij kijkerig in het parcours (nadeel dat je hier geen combinatie op voorhand al in de piste kan, dus was binnenkomen en meteen starten), en dit in combinatie met weinig springtraining, parcours aan de maat voor hem, zorgde er wel voor dat ik erbij moest zijn :P
Ik rij hem ook zonder zweep of sporen, hij overreageert daar allemaal nog op, maar dat wil dus ook zeggen dat ik niets extra heb als ik hem toch wat voel aarzelen.
Zondag weer een nieuw rondje, kijken of hij alweer wat meer vertrouwen heeft.


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:04

Ik heb intussen de cursussen tot ZZL bij de LRV ook gevolgd. Zowel op de testproeven tot L2 als die tot ZZL heb ik nooit meer dan 2x een puntenverschil van 2 of meer gehad dan de docent. Dus een 5 ipv een 7. Ik zit merendeel van de tijd of net een puntje (of een halfje) erboven of eronder. De ZZL proef kwam ik op 71% uit, de docent op 73%. Dat was een proef op 330 geloof ik. Onze argumantatie op het protocol kwam wel zowat volledig overeen. De opleiding en test werd gegeven door Adriaan Hamoen. (hele fijne man trouwens, legt het enorm fijn en begrijpbaar uit). Er heeft echter niemand te horen gekregen of we geslaagd waren of niet tot nu toe.

Nu vind ik die opleidingen zelf veel en veel te beperkt om te kunnen zeggen "ik ga jureren". Die van de VLP zijn een flink pak grondiger, intensiever, dieper uitgewerkt. Het is iets wat me zeker interesseert, ik wil mijn taak achter dat tafeltje goed kunnen doen dus daar hoort scholing bij. En de kansen die ik daarvoor kan pakken wil ik ook graag benutten. Zelfs als ik niet zou slagen, ik zal er sowieso wél een heel stuk wijzer van worden :)

Uiterste datum is de 29e, heb nog even tijd dus.

Antonius, hoe dan ook, bij u lijkt alles simpel :P Ben daar stiekem wel jaloers op. Ik heb wel beslist, als ik voorlopig toch alleen maar dressuur start, om de lat zo hoog mogelijk te leggen. Mocht je je geroepen voelen om op termijn dressuurles te komen geven (1x/maand ofzo), dan geef je maar een gil!

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:23

Ze kan niet echt meer dan dat naar buiten eigenlijk. De meeste weiden worden gespaard voor de zomer, want de weiden waar ze nu instaan zijn echt al helemaal kapotgelopen. Dus ze gaan steeds afwisselend naar buiten. Is wel al verbeterd met m'n vorige stal. Daar ging ze in de winter helemaal niet naar buiten... en ze was toen niet heter dan dat ze nu is. Ik zou ze zeker elke dag buiten willen, maar dat gaat gewoon niet altijd zo makkelijk, door het weer etc.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:32

Examen bestaat uit praktijk, wij hebben op een echte wedstrijd een initiatie reeks en een reeks niveau 1 moeten beoordelen. Daarna wordt idd uw protocols vergeleken met die van de echte jury en filmmateriaal (Bij ons toen toevallig jaques vd.aele). De proeven worden ook allemaal gefilmd. Dus er is ook wel referentie met de echt jury, die kan nl ook eens de mist in gaan.

De beoordeling bestaat uit twee delen: het punt en de commentaar. Je wordt geen punten afgetrokken als je 0.5 punt scheelt van het echte jury punt, -2 als je 1 punt scheelt, -3 bij 1.5 punten verschil en -4 bij 2 of meer verschil. Indien commentaar onpassend of niet vermeld wordt is er ook aftrek.

Theorie bestaat uit schriftelijk en mondeling. We hebben een cursus waar allerlei zaken worden uitgelegd, termen, bewegingen oefeningen... En het reglement moet je idd ook kennen.
met u schriftelijk examen ga je dan nr het mondeling en dan vragen ze door op het geen wat je opgeschreven hebt. Ze zitten er met 3, twee dressuurjury's en een psycholoog. De psycholoog beoordeelt u op u gedrag.

Het is wel de bedoeling om er wat mee te doen, je moet een minimum aantal officiële wedstrijden jureren anders ben je uw benoeming kwijt... Dat zou wel zonde zijn na alle moeite :P.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:07

Wat is een minimum aantal :P Ik zou zo te horen dan al flink problemen hebben haha. Mijn eindscore ligt altijd heel dichtbij of exact wat de docent had, maar tussenin dus wel eens verschil. Wij mochten per proef niet vaker dan 2x meer dan een punt verschil hebben met de docent. Ik een 7 en hij een 6 of 8 was goed. Nu zit de lrv enkel met hele punten en geen halfjes, dus dat ene puntje meer/minder heb je enorm snel.
Persoonlijk vind ik halve punten wel fijn. Zeker als om zo een "net niet"-gevalletje gaat.

Winnie, de mijne kan vaker buiten maar nu is dat op een paddock die voor de helft kogeldiepe blubber is. Verre van ideaal, maar op stal houden is geen optie voor mezelf. Scheelt dat we elk een paddock hebben en zelf bepalen hoe vaak en hoe lang ze buiten gaan.

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:49

Ja zou ze ook graag liever elke dag de hele dag buiten zien! Maar er zijn nog paardjes die naar buiten willen, dus het is een beetje delen!

Ik weet nog toen ik naar het EK ging (toen stond ze redelijk mollig) vonden de meesten het raar dat ze elke dag van 8-5 op de wei ging en dat ze daardoor wat de dik was. Maar ik heb mijn paard liever hele dag op de wei hoor!!


Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:54

Vriendin kan niet voeren de 28e, dus zal ik gewoon komen kijken naar jou Winnie! :)

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:24

Oh zo jammer! Kan je niemand anders vinden?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:03

Misschien maar ah, nog genoeg wedstrijden. :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:35

Heeft iedereen de storm gisteren overleefd? Met de paarden is hier alles prima, mijn auto is er minder goed aan toe. Op stal was een boom bij de buren omgewaaid, pal aan de uitrit. Ik moest echt dringend naar werk, dus er onderdoor gereden (boom steunde op de poort en hing halfstok), goed wetende dat de laklaag dat niet leuk zou vinden. De hele linkerkant is voorzien van een fikse kras -O-
's Avonds terug met het idee te longeren nadat ik de stallen had gemest. Mooi niet dus dankzij een prachtig onweer :+

Vanmiddag na werk nieuwe poging :))

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:11

Hop ik verwacht wedstrijdverslagen hier! :D 4 paarden van dit topic aan de start waarvan ik weet heb. Ben benieuwd! :D

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-18 00:00

Ik ben ook benieuwd! Hier geen wedstrijden dit weekend. Dirk is deze ochtend pas terug gekomen van Amerika.


Wie naar Baarle wilt gaan, vergeet u niet in te schrijven

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 08:55

ben ook wel benieuwd :)
Zaterdag ben ik mee geweest met een vriendin naar hulsterlo op jumping. 3 van de 4 paarden liepen echt goed! ze had ook een 7de plaats in 1m40.
ik ben zondag niet op wedstrijd geweest maar wel gaan oefenen op parcours. Ze was over actief, ik had ze zaterdag niet kunnen werken en ze was bijna onhandelbaar. Kheb ze dan maar enkele minuten laten galopperen. Ze was dan al beter maar zodra ze een sprong zag liep ze er naar toe en bleef ze nog even bokken na de sprong. Maar hoe frisser ze precies is hoe beter ze springt :D Ze knalde echt op alle sprongen. Ondanks ze zo fris was was ik heel te vreden :D volgende week ga ik terug op jumping. Eerst nog een dressuur wedstrijd deze week :)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:13

Hehe leuk hé die frisheid als ze dan goed springen! :D Luxor zijn dat maar de eerste sprongen maar tis dan snel gedaan, tenzij er nieuwe dingen zijn. :P
Ik ga deze week terug beginnen met sprongetjes te maken, ik ga het laag houden en wat in uitjes doen. Volgende week normaal oefenjumping max. 60 cm om weer rustig te beginnen. :) Zou normaal nu al rond 80 cm moeten zitten maar soit dat komt nog wel in de zomer. :)
Mijn lesgever deed mee in de 1ster en 2ster in Moorsele, heeft hij top gedaan! Meerdere prijzen. En hij rijdt al rond bij de 7 jaar met een paard van dezelfde fokker van Luxor. Dat is toch wel even opkijken als ik hier nog maar begin met springen. :') Maar tis dan ook wel goeie ruiter in tegenstelling tot mij. :+

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:50

Hanne: dat is jouw ambitie ook niet, staar je daar niet blind op :) Die paarden gaan ook niet altijd lang mee. Gewoon doen waar je je goed bij voelt! Al herken ik het gevoel wel. Zag gisteren een leeftijdsgenoot van Iskander passeren (ook van dezelfde fokker en uit dezelfde moederlijn als hem) die een parcours 120 vlotjes rond sprong. Mijn mond viel open! Op zich zijn ze zogezegd al 5 jaar, maar de meeste moeten eigenlijk nog 5 worden. Ben ik nu de enige die dat overdreven vind? Iskander loopt nu 1m05 en de eerste 3 sprongen durft hij nog wat kijken als hij niet veel op de weide is geweest, dan is hij wat spooky. Die staat nog belange zo ver niet!

Goed, zaterdag dus dressuur gehad met Colo. Hij heeft een nette proef neer gezet, de wissels op de middellijn waren beetje hectisch maar verder zeer tevreden. Alleen wel wennen, de diagonaal in uitgestrekte draf in een 20x60 piste is echt lang! Er kwam maar geen einde aan :P Ferro mocht zondag dan terug mee op jumping na 9 maanden. Het inrijden viel best mee, wat spanning en hier en daar een bok maar goed, het bokken is al erger geweest. Het parcours, 90cm deed hij echt met zijn ogen dicht. Hij was enthousiast, maar wel bewerkbaar, we waren dubbel 0. *\o/* *\o/* Echt precies of het een maand geleden was. Volgende keer 1m. Ik merk echt dat hij er zoveel plezier in had

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:58

wij hadden zaterdag ook een 6 jaar ( die nog 6 moet worden) mee voor 1m30. Maar van hen weet ik wel dat zij enkel maar cyclus rijden met hun jonge paarden. Dat wilt zeggen 1 wedstrijd om de 2 weken of zo? Dus opzich valt het wel mee. Maar ik vind ook dat de cyclus wel extreem is voor jonge paarden.

proficiat florence. altijd leuk als ze goed aanvoelen eh :) ik zou ook nog 1 a 2 keer 90 willen rijden en dan ook naar de meter. maar voor mij is het puur voor mijn eigen stress :p furrie kan zeker 1 m maar mijn hoofd wil niet altijd mee :)

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:40

Varekaj: tot bij jou komen voor les zal moeilijk worden, daar heb ik geen tijd voor vrees ik. Maar als jij eens bij mij wil komen, zeker welkom!

PP: amai, wel heel uitgebreid die jurycursus!! Eigenlijk wel echt knap dat ze hier nog zoveel mensen voor vinden die dit willen doen (zeker jonge mensen), want veel verdient het ook niet... Chic hoor dat je hier voor geslaagd bent!

Mila: heb het filmpje gezien van je vriendin ;) Wauw, ziet er ook heel simpel uit. En je eigen training klinkt ook goed toch! Waar ga je volgende week naartoe? Enneuh, gewoon eens 1m starten hoor! Furrie zal wel springen. Misschien eens een balkje maar wat geeft dat? Paar keer rondlopen en dan ben je dat ook gewend! Niet te lang over nadenken ;)

Florence: ik denk dat jij heel goed bezig bent met iskander! Nu 1.20 lopen met een 5 jaar is gewoon onverantwoord. Ik ben vorig jaar van in het begin meegeweest met B.jörn naar de cyclus en die 5 jarigen hun eerste parcoursen staan maar 1m-1m05. Op het Bk stond het 1.20 ja, maar dan zijn we wel alweer een half jaar verder.
Ik kan alleen maar denken dat die ruiter die nu al 1.20 start met zijn 5 jaar hoopt op een snelle verkoop, anders zie ik geen reden om dit te doen.
Het moet maar allemaal blijven duren hé. De cyclus vraagt imo het uiterste van paarden op die bepaalde leeftijd, nog meer willen is je paard kapot maken. Ook de cyclus is alleen geschikt voor paarden die van nature alles mee hebben, zeker op 6-7 jaar. Als je dan moet beginnen forceren blijft het niet lang duren.
Zowel je dressuur als jumping gingen precies heel goed! Proficiat!!

Ik had gisteren een drukke middag, op 2u tijd 4 parcoursen met 3 paarden...
Heb in 1m Ny, trainingspaard en Fi gereden. Met Ny kreeg ik een hele slechte afstand naar een oxer (echt, geen afstand) en daar sprong ze zowel vooraan als achteraan af, maar de rest ging heel simpel en ze begint ook losser in haar lijf te springen. Trainingspaard begint steeds beter te springen *\o/*
Deze kon 3 maand geleden niet door parcours 90 geraken zonder weglopen en hij sprong alles af wat er stond. Gisteren 1m zonder balken, heb wel een volte gemaakt dus helaas niet foutloos, maar het gevoel was top. Hij oversprong zich op 1 en 3 (2 oxers) en dan stond er een dubbel en beetje zoals vorige week, hij hield wat in op de eerste en pakte niet genoeg aan op mijn been en wilde niet riskeren om midden in de oxer van de b te zitten, dus heb snel volte gedraaid en dan wat meer vooruit gezet.
Afbeelding
Fi was foutloos in 1m (7e) en 1 balk in barrage van 1.10. Qua resultaat heel tevreden maar haar manier van springen was niet top. Ze hield de rug wat vast, al van in het losspringen. In 1.10 heeft ze verschillende keren getikt. Was nu ook wel dik 3 maand geleden dat ze op wedstrijd meeging, dus hopelijk met wat meer routine dat het ook weer goed zit. Vorige week stond haar ijzer scheef, en had thuis niet meer gesprongen sinds de week ervoor, dus mss dat 2 weken ertussen ook niet zo best was.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:26

wow goed gedaan Antonius! Fi zal er wel weer inkomen eens ze weer in haar regelmaat zit :)

Haar paard sprong echt goed. beide eigenlijk. Soms durft ze eens een pasje te veel te rijden maar zaterdag ging alles volgens het boekje! Ze was foutloos met een puntje tijd maar toch nog 7de plaats. het was ook niet het makkelijkste parcours. Het was een lange dag maar wel leuk als de paarden dan goed lopen :)

Ik ga volgende week naar moorsele :) om de 90 te rijden :) mss de keer erop dan 1 m. ik weet dat ze het voldoende kan hoor maar ik vind van mezelf dat ik niet genoeg mijn afstanden zie. en soms kom ik dan super slecht op een hindernis en wil ik ze dan niet op de rem rijden door mijn onkunnen.

Zijn er hier al bezig met conditie training, galop training of crosstraining ofzo voor het komend seizoen?

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:20

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog wat fotootjes gevonden :D
De eigenaresse heeft er verschillende gekocht van vos, ze was blij!
Ben nog aan het twijfelen om die van de oxer te kopen van Ny, hij is mooi, maar niet speciaal ofzo...

Oh, nog vergeten vermelden, ik heb een nieuw dressuurzadel gekocht :')
Geheel onverwacht en beetje op den 'bots'. Een devoucoux van nog geen jaar oud van een amazone die gesponsord wordt en jaarlijks een nieuwe krijgt.
Kwam nog beetje vroeg in mijn planning (had graag mijn vakantiegeld afgewacht :') ) maar goed, zulke zadels komen niet dikwijls zo jong te koop...
Afbeelding

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:24

Ik ga topic even aanstippen. Geen echte eventer (al heb ik vroeger wel eens gecrosst haha en neem ik nu ook wel graag eens een paar sprongen mee in het bos), maar wel een belgische springer :) Wist niet dat er zoveel belgen op Bokt zaten haha!

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:13

leuke foto's Antonius. het is inderdaad een mooie foto maar zoals je zegt niks echt speciaal :) er zullen zeker nog mooiere foto's komen :D
Khad inderdaad gezien dat uw dressuur zadel te koop staat :) Is de devecoux zoveel beter dan uw prestige? (heb enkel nog maar op een cross zadel van devecoux gezeten :) )

Ik heb het waarschijnlijk al eens gevraagd maar gaat hier iemand naar de indoor eventing in waregem? Ik zag net een beetje ontgoochelend /boos bericht op fb passeren dat er weinig inschrijvingen zijn.
Zo een indoor vind ik wel leuk maar het is niks voor mijn paard, ze heeft ruimte nodig en dat zal ze niet hebben. Ook voor onze vos is het niet zo evident met zo een groot paard.

Welkom laurievc :) Wat spring je dan? Ik kom ook vaak op jumpings :)

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:16

VOR, HROV, Gouden Laars en wat Silver en Gold Leagues :) Enkele keren per jaar ook eens CSI. Vanalles wat :D

Jonkie (5j) heeft nu een keertje 1m gelopen. Schimmeltje (7j) enkele malen 1m25 en m'n vosje vroeger tot 1m25 maar heeft het nu wat lastig dus daar doen we rustig aan mee. Als we ons eigen stalletje hebben dekken we haar :)
Laatst bijgewerkt door Laurievc op 22-01-18 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:24

silver en gold kom ik wel eens met mijn vriendin als ze een groom nodig heeft :) mss zie ik je daar dan wel eens :)

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:26

mila_furrie schreef:
silver en gold kom ik wel eens met mijn vriendin als ze een groom nodig heeft :) mss zie ik je daar dan wel eens :)

Voor wie groom je (als ik vragen mag :+). Kleine wereld :D

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:45

Hallo Laurie :wave:
Uit welke streek kom je? Meteen met de deur in huis vallen, jij soms tips voor springlesgevers :')

Mila: ja er is veel verschil tss die prestige en devoucoux. Bij die devoucoux beginnen de kniewrongen al van in de lies, waardoor je been vanuit je lies in de goeie houding gezet wordt. Ik heb nog evenveel bewegingsvrijheid van knie tot voet, maar niet van lies tot knie. Ik voel dat ik rechter zit vanuit mijn bekken en mijn knieen niet meer kan optrekken in een verruiming. Mijn been blijft langer. Het is wel wennen, want is een gesloten zit en niet iedereen zal dat aangenaam vinden.
Het is een monoflap dus meer contact met paard en kalfsleer, dus net wat soepeler dan rundsleer (wel weer slijtgevoeliger...).
Mijn man heeft een foto genomen als ik erop zit te paard en mijn been zit effectief op de goeie plaats, terwijl ik op mijn prestige nog neig naar stoelzit, zeker op Fi die helemaal niet comfortabel te zitten is.

Ik heb dat berichtje ook gelezen van de indoor, vind het niet zo stijlvol eigenlijk... Komt zo wat over alsof wij hun goed doel niet willen steunen, terwijl ik winterwedstrijden beschouw als voorbereiding op het eventingseizoen en dat heeft voor mij niets te maken met al dan niet steun geven aan iemand of een organisatie.
Voor mij persoonlijk voegt het momenteel niets toe in die voorbereiding, integendeel zelfs. Het komt allemaal zo kort op elkaar, je moet eigenlijk voortdurend draaien en keren, zonder lange lijnen waardoor je geen fijn ritme hebt. Ik rij om dezelfde reden ook geen jumping in een 'kleine' piste.
En het zijn sympathieke mensen dus ik gun hen zeker een volzette wedstrijd, maar ik hoef voor mezelf geen schuldgevoel te hebben denk ik dan, omdat ik een andere voorbereiding zoek. In Nederland heb ik dat 3 jaar op rij gedaan, piste is dubbel zo groot, daar vond ik wel een meerwaarde, maar de tol met vrachtwagen is mij te duur geworden.
Ik ga die dag trouwens naar b.ocage op dressuurwedstrijd met Ny. Ik heb meer nood om haar eens tussen de hekjes een proef door te sturen en beetje uitproberen hoever we staan als alles achter elkaar komt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers