[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 00:21

Hoop ik ook voor je Susan!

Mijn plan is om ongeveer in mei/ juni weer iets te gaan starten..

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 08:09

Ik heb mijn planning ook rond. Mijn doel is om volgend jaar M te gaan starten

_lautje_

Berichten: 9255
Geregistreerd: 23-03-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:53

Wanneer ben je uitgerekend Elke?
Ik reed 7 weken na de bevalling weer een rondje M in Hattem (keizersnee). En had na 12 weken niet meer gereden.
Mijn dochter nam ik ook gewoon mee.

Alleen meerdaagse wedstrijden is wat lastiger. Ben nu ook op zoek naar grotere vrachtwagen om die reden.

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:28

Ik moet nog eens goed naar mijn planning kijken.
Komt er nog een bavaria cup ding?
Regio van Overijssel weer in Diepenheim?

Dat zijn dingen die ik nog even wil bekijken en misschien wat wedstrijden vanaf zullen hangen. Veel in het najaar voor mij. Weinig voor het voorjaar.

Wou ook een weekend Hulsberg plannen. Blijkt onze merrie week ervoor haar veulen te verwachten. Dat is dus ook niet heel handig. En ergens in augustus komt er nog 1. Ook nog even iets waar ik bij moet nadenken _O-
Heb wel een paar die ik exht graag wil rijden, zoals Hulsberg en Maarsberg. En Renswoude eigenlijk ook graag.

oji

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:46

Hallo, mag ik mij hier melden met een vraag. Ik wil een hartslagmeter kopen om mee te trainen. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?

Ik twijfel tussen de Polar M400 en de Polar V800. De V800 is een stukje duurder, dat vind ik op zich niet erg maar ik vroeg mij af of je de extra features en het Gorilla glass nodig hebt en het dus het prijsverschil waard is. Of zijn er nog ander merken die misschien beter zijn?

Je hebt ook de veel goedkopere Polar Equine Inzone, maar daar zit geen GPS op en GPS lijkt me wel prettig omdat je dan de hartslagen ook kan vergelijken met de afstand. Of is dat iets dat eigenlijk helemaal niet gebruikt wordt in de praktijk?

Verder zie ik dat je voor beide kan kiezen uit electroden die je aan het zadel vast maakt of een band die om de borst van het paard gaat. Wat is in jullie ervaring prettiger?

En als laatste, mag je de hartslagmeter ook gebruiken tijdens eventing wedstrijden of alleen tijdens de training?

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:12

Lautje ik ben half februari uitgerekend. Maar niet z'n doorgewinterde eventer als jij hihi daarbij denk ik niet dat mijn vriend met de baby aan de zijlijn staat hihi maar we gaan het zien. Eerst die bevallig maar eens doorstaan!!

Leuke keuzes Carola! Hulsberg hoor ik hele vette verhalen over maar dan heb ik altijd familie weekend.

Ik zie op de kalender ook niet de regio wedstrijden op staan.

Welkom oji, ik train met de M400 , vond die andere te duur en ik kan op BLM niveau prima uit de voeten daarmee. De gps werkt goed, snel en duidelijk :) ik rijd er ook wedstrijden mee, dat mag ook gewoon!

oji

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-07-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:15

Ah dank je voor je snelle reactie. En heb je dan die electroden voor aan het zadel of die borstband?

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:18

Ik train er niet mee. Vind het voor de basis zo niet nodig.

Spannend elke!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:27

Hulsberg is een mooie wedstrijd. Vind de showring naast het springen wel een nadeel. Toen mijn man moest rijden was er een nummer met cowboys. Hoop spektakel. Kon de omroeper van het springen niet eens verstaan. Paard deed er niks op gelukkig. Maar dat zal niet voor alle paarden hetzelfde zijn. Terrein is prachtig. Cross ook mooi. Wel pittig op glooiend terrein.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:07

oji schreef:
Ah dank je voor je snelle reactie. En heb je dan die electroden voor aan het zadel of die borstband?


Voor paarden onder het zadel werkt alleen de twee elektroden. Eentje onder het zadel achter de schouder en eentje aan de singel.

Het is ook meer omdat ik het machtig interessant vind. Ieder gezond beetje getraind paard kan een B L cross rijden. Wat ik vooral leuk vind om te weten en meten is dat met de conditie training hoe snel hij hersteld en dat een cross voor mijne meer een buitenrit is haha!

oji

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:41

Dank je voor de informatie Elke, dan moeten het inderdaad de elektroden worden.

Het is overigens niet voor mijzelf, maar ik wil er iemand 1 kado doen, die me afgelopen jaar heel erg uit de brand heeft geholpen toen ik zelf een aantal maanden even niet voor mijn paard kon zorgen/rijden. De combinatie waar het voor is is nu M+8, dus het is inderdaad om volgend seizoen die volgende stap te kunnen maken, waarbij conditie veel belangrijker wordt.

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 08:26

Voor onder het zadel zijn elektroden idd fijner. Ik heb zelf wel de band, maar gesp daarvan valt precies bij singel dus dat is niet ideaal. Omdat ik hem ook gebruikte met longeren de band gekozen. Maar komt tzt wel ook de elektroden nog bij als we weer gaan trainen. (Overigens cross ik momenteel niet meer bij gebrek aan cross-overs, maar wil met andere paard als ie hersteld is wel de endurance training oppakken.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 11:53

Weet iemand toevallig hoe de inschrijving voor de sgw-training in Ermelo loopt? Voor de wedstrijd kun je inschrijven, maar info over de training op 28/1 kan ik nergens iets vinden...

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:53

FCSA schreef:
Weet iemand toevallig hoe de inschrijving voor de sgw-training in Ermelo loopt? Voor de wedstrijd kun je inschrijven, maar info over de training op 28/1 kan ik nergens iets vinden...


Ik was ook al aan het zoeken. Vorig jaar kon je inschrijven via evenementen en opleidingen. Nu staat er nog niets vermeld.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:10

Gaan jullie nog in januari naar de eventing avond van de knhs met Bettina Hoy?

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:46

_Elke schreef:
Gaan jullie nog in januari naar de eventing avond van de knhs met Bettina Hoy?


Wat is het precies? Ik zag er op knhs.nl niets over staan...

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:23


FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:34

Thanks voor de link. Ik had niet bij het instructeursgedeelte gezocht :)

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 08:40

Ik niet. Vind het veel geld voor iets dat ik maar half kan begrijpen.
Maar goed. Ze vragen daar overal ontzettend veel geld _O-

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 08:46

Ik vind het ook te duur

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:20

Dacht intressant. Tot ik de prijs zag! Beetje te gek vind ik

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:27

Jeetje nou....

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:44

Ja dit is niet niks.. het is ook voor veel licentie punten voor instructeurs/ trainers waaraan je elk jaar moet voldoen. Kan me voorstellen dat als je helemaal geen les geeft of iets dat het dan veel geld is. Dan is een rondje instructie aantrekkelijker.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:49

Mwaoh ik denk dat mijn man het geld liever uitgeeft aan les van zijn eigen instructrice. Vind dat de KNHS altijd heel belangrijk doen maar uiteindelijk gewoon veel geld vragen voor iets waar je niet perse wijzer van wordt. Die kennis is ook via andere kanalen veel goedkoper te krijgen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:50

Mwaoh ik denk dat mijn man het geld liever uitgeeft aan les van zijn eigen instructrice. Vind dat de KNHS altijd heel belangrijk doen maar uiteindelijk gewoon veel geld vragen voor iets waar je niet perse wijzer van wordt. Die kennis is ook via andere kanalen veel goedkoper te krijgen.