Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:41

idd beide binnen pisten


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:04

In Letterhoutem is nu een nieuwe binnenpiste 20x50 die je kan afhuren.

Icaro is 1 bonk chagrijn omdat hij binnen moet staan. Maar hij loopt ook niet op de paddock of piste want "te nat" naar meneer zijn goesting. Die heeft een modderfobie ofzo, kan niet anders. Zowel piste op stal als oefenterrein liggen nu te slecht. 't Is dagelijks conflict omdat hij heel kort lontje heeft, moet immens op mijn strepen staan.

En als kers op de taart vandaag gehoord dat er bovenop de reeds bestaande wegenwerken NOG eens werken bijkomen vanaf januari. Ik kan wel van stal naar huis maar andersom niet meer. Serieus, ik zou ervan beginnen huilen. Op 16km naar stal is er 10km (!!) wegenwerken. Het verkeer is nu al een ramp ;( ipv 20min doe ik er nu bij vlot verkeer 40-45min over. Zit niks anders op dan komend jaar ergens volpension te gaan staan vrees ik. Want moet die routes ook hebben om naar mijn zomerweide te gaan.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:40

Hier de paddocks ook nat maar 't is zand dus zuigt gelukkig niet zo hard als modder :)

@Florence: Ik studeer Grafische en digitale media. 8 januari moet ik een website indienen en 18 januari m'n eerste theoretische examen. :) Valt mee, maar 'k moet de druk erop houden dat ik mij niet te hard op mijn gemak voel. :P

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:28

@hanne: succes met je examens! Ik Heb de 10den m'n eerste examen, net op m'n verjaardag!

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 21:00

Dankjewel! Jij ook veel succes! Wel jammer van je verjaardag midden in de examens. Ik wil je alleszins goeie punten cadeau geven! :D
Mijn verjaardag valt er gelukkig paar dagen na. :P

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 22:39

Wie wil meedenken, mijn man heeft een cadeau gekocht voor mij voor nieuwjaar, hij heeft mijn crossmutske meegepakt dus iets in mijn crosskleuren wellicht, hij zei dat Nyona ook blij zal zijn en ik zie dat hij €760 betaald heeft bij ruitersweelde (ben er nog ongemakkelijk van!!!).
Ik kan eigenlijk niets bedenken dat zo duur is, tenzij een bodyprotector met ingebouwde airbag maar die zijn er volgens mij nog niet in zelf te kiezen kleuren?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:40

Een volledige set in die kleuren met bijpassend zweetdeken en cap of hoofdstel?
Wel leuk dat hij zoiets doet in ieder geval. Ik zou kapot gaan van nieuwsgierigheid :))

Veel succes aan de studenten in hun examens en blokperiode!

Bij jullie ook onweer geweest vanvond? Er is een bak water uit de lucht gekomen, niet normaal joh. De ponyweide is nu 50 are vijver geworden.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-17 23:44

Veel succes met de blok! Hier het eerste jaar zonder examens buiten van de avond opleiding, maar dat is toch anders.


Nee zijn niet in de kleur, maar je kan wel een house in de kleur kiezen die je wilt, mits extra prijsje

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:49


Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:55

Hanne: die heb ik, gekregen voor mijn verjaardag 2 jaar geleden van hem :+

Dacht eerst aan een hindernis in mijn kleuren, maar dat zou hij niet bij ruitersweelde kopen...
Ben nu toch ook wel nieuwsgierig hoor!!

Succes met de examens!

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 00:01

Haha het is inderdaad spannend! :D


Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 00:03

Een tok? Dat kan alle prijzen hebben.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 08:48

ben ook wel nieuwschierig hoor :p eens bellen naar ruiterweelde en vragen of hij wel de juiste maat heeft doorgegeven :D haha Het Zal in elk geval wel de moeite zijn denk ik :p De mijn doet dat niet ze :p

Veel succes aan alle studenten.

Gisteren eens met een ander bit gereden. Het is heel duidelijk dat ze ergens met een probleem zit. Op de rechterhand loopt ze heel nageefelijk, mooi in de hand. Op de linderhand loopt ze tegen de hand met weg geduwde rug. Het wordt wel beter hoe langer je rijdt maar zodra je ze wat losser laat ( zoals ik eigenlijk kan rijden op de rechterhand) dan steekt ze onmiddellijk haar neus in de lucht en hup de rug weer weg. Dus ze moet echt met een probleem zitten op de linkerhand. mocht het echt uit koppigheid ofzo zijn dat gaat ze volgens mij toch niet goed lopen en 1 kant en slecht op een andere kant. Hopelijk nu snel antwoord van de osteo.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 09:51

Haha zo een leuke verassing Anontius! Ik zou ook kapot gaan van nieuwsgierigheid. Nu alleen te hopen dat het iets is dat je echt kan gebruiken :P Ik gok ook op een bodyprotector, maar aangezien je al ene hebt met airjacket lijkt me dat nogal zot. Ofwel was dat crossmutske vragen gewoon een afleidingsmaneuver.

MF: klinkt inderdaad als een probleem in de rug!

Succes aan de studenten! +:)+

Hier eventjes een baalmomentje, gisteren een heel goede springles gehad met Iskander. Erna met Colo nog een parcours 1m15 gereden en 1 lijntje stond 95-1m om eventjes wat los te springen daar op. Hij was al de hele tijd naar de zijkant van de piste aan het kijken en als we passeerden was dat zo paniekerig want er zat daar een rare soort vogel luid te roepen. Ik rijd in dat lijntje en hij begint hard te galopperen waardoor we op 4 passen komen ipv 5 (en dat was al ruim) en ipv dat hij van ver afzet doet hij nog een minipasje bij en we zaten in de sprong. Ik ben afgestapt en terwijl mijn duim omgeslagen, die staat nu zeer pijnlijk en blauw.

Daarna het parcours nog verder gereden maar ik merkte duidelijk dat hij onzeker was en meer bezig met het geluid naast de piste. Hij was ook meteen buiten adem en fel aan het pompen. Ik vrees ervoor dat zijn vertrouwen nu weg is. Het ging de laatste tijd net zo goed en gecontroleerd. :( Eerst maar eens de 2 komende jumpings afwachten, maar ik vrees dat Mechelen nu niet echt meer haalbaar is.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:53

Er is zo niks waarvan je af en toe gezegd hebt "verdorie, dat zou nog leuk zijn voor Nyona" wat met je crosskleuren te maken heeft? Of iets in die richting?
Hoe is met je kostuum trouwens voor dit weekend :D

Ai Florence, da's geen goed nieuws van Colo en je duim. Als het blijft dik staan en pijn doen, toch maar eens een RX of echo laten maken om breuken uit te sluiten.

Vanochtend in het donker gezien dat de velden en een stuk van de paddocks op stal overstroomt zijn, die aan een beek grenzen die achter stal doorloopt. Kan direct een streep door de rekening maken voor de rest van de winter als het nu niet minstens een week goed droog blijft, liefst met (stevige) wind. Anders raakt de boel nooit meer droog voor februari/maart -O-

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:02

Oei MF, dat duidt idd op iets van blokkage ofzo. Hopelijk vind je het snel!

@ Florence: :(:) Niet fijn voor het vertrouwen... Verzorg je maar goed! Zou je niet evt paard kunnen lenen die makkelijk 1m20 aankan op mechelen?

Luxor hier groen licht gekregen om weer volop te werken! *\o/* Bloedonderzoek was zeer goed. Waarden die in de winter snel tekorten krijgen (Vit E, Selenium, ...) zelfs aan de hogere kant. Dus moet sowieso geen supplementen bij krijgen. *\o/* Hij heeft voorlopig genoeg met zijn voordrooghooi, basiskorrel en af en toe slobber en ander verwennerij. :P Geen genade meer bij het werken binnenkort. ~~}> Ben te braafjes aan het trainen, spieren mogen meer aan het werk gezet worden. Maarja heb nog geen enkele winter een paard gehad zonder tekorten, dusja overbezorgd. :P Shuddy was een medische miserie en vorige winter had Luxor nog tekorten in de nasleep van zijn verwaarlozing. Nu niet meer. :D

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:17

@antonius: spannend!!! Zo'n bedrag :j

@hanne: das goed nieuws van Luxor!!

@florence: Hmm niet leuk van je duim! Hopelijk niets ernstig en zal het snel genezen!

Ik heb vandaag terug met Aruba gereden sinds gracht en ze was een bommetje :o nochtans gisteren nog op de wei gestaan. Maar elk lawaaitje was er teveel aan. Maar ergens ben ik wel blij dat ze haar goed in haar vel voelt! M'n hand doet wel weer heel veel pijn van haar onder controle te moeten houden... dus nu een beetje ijs erop! Kben er zelfs vangevallen toen ze een smerige bok gaf! Ze begon dan rond te crossen en ik dacht alleen maar: 'oneee Rubi je pees'. Kdacht echt dat het voor een kwartier ging zijn... maar toen ik haar riep kwam ze na 1 toertje al pal voor m'n neus staan. Flinke meid!

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 09:26

Haha Winnie! ik heb ook veel zand gegeten toen ik de eerste keer terug herbegon met Ferro :P Een reden dat ze geen pijn hebben en zich inderdaad goed voelen.

Ferro heeft een week rust gehad door de osteopaat, hij zat vast achter zijn zadel en het been waarop hij een blessure heeft gaf ook een krakje. Maar nu kunnen we met een gerust hart opbouwen.

@Hanne: op zich kan Colo wel een parcours 1m20, hij heeft ervaring genoeg op 1m10 en lijntjes 1m20. Maar het probleem is dat hij dit jaar niet veel jumpings heeft gelopen door zijn spier. Nu moeten we opbouwen met tijdsdruk en paarden voelen dat volgens mij wel, druk is nooit goed. Mijn vriend heeft wel een paard dat 1m20 kan maar die staat nu in training bij een prof. Zijn ander paard staat even ver als Colorado. Dus dat is ook niet echt een optie.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 10:23

Shadow is happy dat hij terug buiten mag, nu voelt baasje haar al een beetje minder schuldig. *\o/*
Er ligt wel een gigantische diepe en lange plas op weg naar de wei, en ponylief vindt dat heerlijk om in te spetteren. Jammer dat ik altijd al in mijn "goede'" kleren hem ga buitenzetten s'morgens, zit nu al 3 dagen met een natte broek aan mijn bureau. :')

Oh Varekaj, dat is wel echt niet fijn, ze doen het precies express. :roll:

Hanne: Veel succes met je examens! Lijkt mij echt een interessante studie! Wat goed dat Luxor terug volop aan het werk mag, geniet ervan zou ik zeggen!

Voor Winnie ook! Ik had ook standaard mijn verjaardag tijdens de examens. Gelukkig is Aruba terug volledig oké, hopelijk niet te veel vliegplezier meer. :')

Antonius: Oeh wat spannend, ben benieuwd, kan zelf niet echt aan iets denken! Keep us posted zou ik zeggen!

Mila_furrie: Oh, dat is niet fijn, hopelijk snel een afspraak en kan de osteo een beetje verlichting brengen!

Florence: Wat jammer met Colo, hopelijk kun je het vertrouwen terug opkrikken! Nog veel pijn aan je duim? Hou het maar in de gaten!

Ik ben volop bezig aan het stappen met dikkie, we doen nu 10 min gewoon stappen, een halfuurtje rechtrichten en dan nog een 20 minuutjes erop. En hopelijk in het weekend deftig weer om te gaan wandelen. Gisteren liep hij zo los in stap, ik verschoot mij een bult, geen baksteentje. Het kriebelde zo hard om gewoon te rijden, hij voelde zo goed. Was weer even confronterend, maar oké, het blijft voor mij nog een beetje onwerkelijk en als ik denk dat hij nooit meer een sprongetje kan maken krijg ik weer even de krop in de keel. Wat een gouden pony heb ik toch, hij heeft geen enkele keer gestopt, terwijl het hem toch pijn deed denk ik. Mijn held. <3

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 11:23

Florence, ik denk dat je vooral zelf ook klaar moet zijn voor 1.20, zowel mentaal als fysiek. Wanneer jij twijfelt pakken ze dat sowieso mee. Op zich denk ik dat je het op zijn minst kan proberen? Niemand verliest erbij als het niet perfect gaat. De ervaring pakken ze al niet meer af.

Vanaf maandag vliegt de mijne weer in het werk, schijtweer of niet. Hij is weer aan het zuipen geslagen als stalondeugd van het binnen staan. Elke dag zwem ik die stal uit omdat hij bijgevolg ook veel meer plast. Altijd iet *zucht*

Aldislamp2
Berichten: 179
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:41

Dat het maar snel zomer is, dan zijn we van al die miserie vanaf :D

Florence; denk idd dat als jij zeker van je stuk binnen rijdt dat het gaat lukken, veel vertrouwen geven en dan zal hij het parcours wel springen. Voor een paard denk ik dat het veel minder uitmaakt of het 1.10m of 1.20m staat, als ze genoeg vermogen hebben natuurlijk maar dat denk ik niet dat bij jullie het probleem is. Hopelijk is je duim snel genezen

MF: hopelijk vind je snel het probleem want is inderdaad niet normaal dat het zo een verschil geeft.

Hanne; gelukkig is Luxor beter, kunnen jullie ook terug van start gaan :)

Antonius: ik zou ook aan tok denken, maar idd raar dat hij dan je crossmutske dan nodig heeft en daar heeft nyona ook niet echt iets aan... Wel leuk zo een verrassing krijgen!

Jessol: gelukkig dat hij terug happy is en kan geloven dat het moeilijk blijft, ken het gevoel. Ik deed ook het liefste cross en was goed van start met nieuw paard voor te crossen enkele jaren geleden, maar spijtig genoeg kan ik het nu zelf niet meer. Dus beetje omgekeerd verhaal van bij jou. Moet wel zeggen dat ik ook wel meer genoot van het wandelen, dressuur rijden en werk met balken op de grond. Dus dat verdriet slijt dan ook wel weer.

Spijtig genoeg hier nog maar 3x kunnen rijden sinds de bevalling en ook vrij veel last gehad van bekken en rug, 2 zwangerschappen relatief kort op elkaar hebben er geen goed aan gedaan. Dus terug intensief kiné en osteopaat.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 13:43

Even tussendoor nog een klein beetje veulenspam. Hij stelt het nog steeds goed. Hij is wel een deugniet en ziet er voorlopig uit als een teddybeer.
Hij zit nu dagelijks op stukje dat al kapot gelopen is. Is erg nat maar beter enkele uren buiten in een nat stuk dan helemaal niet buiten denk ik dan.

Afbeelding

Afbeelding

Aldislamp2
Berichten: 179
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 13:54

Amai knap, groot en stevig veulen!

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:06

Schattigggg!

Ik ben weer van Rubi gevallen oops :o

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:11

Eigenlijk heb ik er geen idee van of hij groot is of niet. Hij is nu rond 1m40. Wel stevige benen op dat wel.

Ai ai winnie blijven zitten eh ;) hopelijk telkens zonder pijn :-)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers