Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 17:29

Gelukkige verjaardag Florence **\O/**
Ferro zal gedacht hebben "ik wil ook vuurwerk" :)) Als dat erin zit zal dat er nu niet meer uit gaan. KC heeft wel een fijne piste, ben daar wel jaloers op.

Jessol: ik kan mij nu ook wel direct een nieuw kopen, maar doe dat bewust niet. Ik spaar het liever bijeen en blijf dan van de rest af. Dat potje zien groeien, da's wel plezant en motiverend.
Ik zou kijken naar een goeie tweedehands via een zadelmaker. Probeer 1000€ bijeen te krijgen, daar loop je voor tweedehands al ver mee.

Icaro gaat makkelijk door water nu, die heeft daar nu zijn volle vertrouwen in. Maar die spetters... dat is wel neus omhoog en als een lama erdoor.


Ik ben zoooo content dat die perfect weet dat onnozelheid aan de longe en zeker onder zadel NIET geaccepteerd worden. Die wacht met ontploffen tot ik hem losklik op de weide of piste. Dat is iets wat hij vanaf veulen af aan direct heeft geleerd. Touw = luisteren. Ga maar = doe je zin.

Icaro is wel gevoelig in de zin van, tis een neut en eigenwijs stuk vreten. Maar niet stout. Mijn merrie was een compleet ander paar mouwen. Die heeft mij genoeg zand doen vreten om zandtaartjes te eh... produceren.


mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 07:52

veel courage florence.

furrie loopt in de winter heel actief en heel gevoelig maar ze is wel braaf. Ze loopt alleen. Dus als ze geen zin heeft of koppig is ofzo dan probeert ze alles in de vooruit op te lossen. Wat ook niet altijd evident is. Bij haar heeft het ook totaal geen zin om door te drammen. je kan ze beter even iets anders laten doen en dan erna opnieuw te beginnen dan echt een tijd bezig te blijven met het zelfde tot het goed gaat. ze wordt er alleen nerveuzer van.
Zij maakt ook geen probleem van water. Eerste keer kijkt ze wel maar ze gaat door. Daarna is er geen probleem meer.

en zadels ja het is niet altijd gemakkelijk. Mijn persoonlijk voorkeur gaat vaak wel uit naar een 2de hands omdat die zadel al wat gezet zijn. Ze zijn meestal soepeler en liggen dan vaak ook direct beter. Ik zelf het een 2de hands dressuur zadel die eigenlijk bedoeld was voor onze vos maar dan uiteindelijk beter op furrie lag en waar ik ook beter in zat. Mijn cross zadel heb ik wel nieuw gekocht omdat ze in die periode dat ik mijn zadel nodig had ( mijn vorig zadel was vzh en paste langs geen kanten op haar) dit type zadel nog zo nieuw was dat er nog geen 2de hands zadel te vinden was. In het algemeen vindt je niet veel 2de hands cross zadels. Ik ben er wel echt tevreden over. Over allebei mijn zadel eigenlijk.
Op onze vos liggen er 2 prestige zadels. Springzadel in de tijd nieuw gekocht omdat hij ook geen zadel had en dressuur een paar jaar geleden 2de hands gekocht maar toch wel nog veel geld voor gegeven maar het was ook maar amper gebruikt.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:11

Wta een 'fijn' verjaardag cadeautje van u paard Florence :P. Is niet leuk zo een frisse paarden in de winter. Canch mijn eigen paard had daar helemaal geen last vast, geschoren of niet, altijd braaf! Winston is helaas pindakaas wel soms een frisse aap, ben er twee weken geleden ook van gevallen :P. En ga hem vandaag scheren, wellicht zullen er nog duikelingen volgen deze winter :+.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:21

MF: ik vond je filmpje trouwens wel goed van in Moorsele! Oke hier en daar je afstanden die niet 100% waren maar dat viel wel mee :) Ze trok allessinds mooi naar de sprongen.


Ik heb gisteren springles meegereden van het lrv (van KC) met Iskander. Amai, hij heeft mij weer aangenaam verrast. Hij kon met gemak als 4 jarige mee met de andere 3 oudere paarden die ook in de les zaten.
Daarna nog met Colo gesprongen en het lijntje met de in-uitjes ging voor hem zelfs moeilijker dan voor Iskander in het begin :P Wel fijn kunnen opbouwen naar 1.20. Kwestie van mijzelf en hem al wat meer vertrouwen te geven op de oxers, want die kub oxers 1.20 hoog en breed vind ik best wat eng :o Het is een kwestie van veel oefenen tot ik zelf terug wat comfortabeler ben met de hoogte. (ik doe precies alsof ik 1.60 aan het springen ben, haha)

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:24

florence nog van harte gefeliciteerd!! Y)(^)

verder weinig te melden, ik heb het afgelopen week druk gehad, dus ook niet veel meegelezen.
Nu even bijgelezen, maar ik heb weinig toe te voegen :o :D

Antonius, leuk paard, maar ik kan me voorstellen dat je hier wel wat werk aan hebt.
wbt schuren na het rijden, boxser mag tegen mijn handen met alleen handschoen aan schuren, en het halster om betekent geen schuren. dat hebben we hem snel bijgebracht want hij plette me ook zo'n beetje de lucht uit de longen. ~~}>

ik ga vanmiddag naar de dierenarts, en daar gaat hij samen met de osteopathe boxser volledig uitgebreid nakijken met de scan en behandelen. Dus ik hoop dat ik vandaag van de knappe koppen groen licht krijg om meer te mogen doen.
Ik begin nu wel een beetje stik chagrijnig van die paarden-bejaardengym te worden >;) :roll:
En niet dat ik hem nu binnen 2 weken weer aan de gang wil hebben, maar een beetje meer de komende 2 maanden zou fijn zijn.
Want hij krijgt nog 2 maanden zeker lichte/losmaken/sterker maken arbeid. En iets meer galopperen op de buitenrit is ook fijn. Het is dat hij zo braaf is, maar je voelt gewoon zijn ergernis dat hij nog merendeel alleen mag stappen en een klein beetje draven, en een mini galopje op het rechte.
Komende zondag is het dan 9 weken geleden dat het gebeurt is.

*een paard zonder ruiter is altijd een paard, een ruiter zonder paard is slechts een mens*
http://www.campingrozenhof.nl
groetjes madelene

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:28

Ik had eerst bejaardengym gelezen ipv paarden-gym :))
Kan dat begrijpen dat die na 9 weken meer wil en jij ook.

Voor de rest kalm hier. Nog geen bijzonder nieuws van oma. Gaat achteruit, maar meer kunnen we er niet van maken. Vriend gaat wel alle dagen langs.

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:36

Afbeelding
Zo ziet de wond er nu uit.

*een paard zonder ruiter is altijd een paard, een ruiter zonder paard is slechts een mens*
http://www.campingrozenhof.nl
groetjes madelene

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 17:31

check...groen licht!!! alleen nog maar dressuurmatig, en dan vooral in de ontspannen modus.
maaaaaarrrrrrr....we mogen weer gewoon rijden, ook buiten gewoon gaan.
Zegt de dierenarts, maar vermijd zoveel mogelijk berg op en berg af _O- _O- := := 8)7 8)7 :+ :+
hahahahahahhaaaaaaaaa.....en hij weet waar ik woon...dus hij zag zelf achteraf ook wel in hoe dom dat is.

*een paard zonder ruiter is altijd een paard, een ruiter zonder paard is slechts een mens*
http://www.campingrozenhof.nl
groetjes madelene


winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 18:27

Super Madelene! Heel goed nieuws! Op naar volgend seizoen :D

DaaphhJarig

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-17 11:57

Super Madelene! Hier ook niet echt super frisse paarden in de winter, wel fris maar gewoon braaf.

De paarden staan nu op winterstukken in de wei, veel kleiner dan in de zomer dus wou Jomo wat beweging geven. Beetj gemonteerd vr de eerste keer, ging super, zelfs met Icarus erbij. Daarna eens zadel opgelegd zn aan de hand wat rond gestapt, super braaf!

Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:14

Die kont staat nog zoveel hoger dan de voorkant _O- Ben echt benieuwd op welke hoogte hij gaat ophouden met groeien en hoe hij eruit gaat zien als paard wanneer hij uitgezet is. Hij heeft zo'n wijze blik!

Jullie piste ligt erbij zoals bij ons op stal. Gelukkig gisteren flinke wind geweest, meeste bovenaan is alweer ietwat droog. Helaas staat de beek waar de drainage in uitkomt alweer redelijk hoog, dus 't zal binnenkort wel gedaan zijn met de pret.

DaaphhJarig

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-17 14:24

Ja piste staat met water, Mja dan leren ze dat ook ene keer. Vind dat niet zo erg, ik blijf er in rijden.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:36

Zolang ze er niet te diep in wegzakken of teveel wakke plekken blijf ik ook rijden. Het is scheldezand, eens opgedroogd veeg je dat overal zo vanaf.

DaaphhJarig

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-17 11:57

Iemand naar de opening geweest van Vincent zijn stal?
Hoe was het ?

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 11:58

Hier zakt Winstons niet weg, het zuigt juist ene klein beetje, water blijft er vooral opstaan.
Suuuuuuuper nieuws madelene!. Blij voor u :D!!

Gisteren opening van Vm. Er was super veel volk! Mooie accomodatie! Zal wel eens gaan oefenen daar denk ik, is dicht bij.
Paardje die mee was naar lummen zat in de barrage vd masters maar had twee fouten dan. Tis echt raar Maar barrages liggen dat paard dus niet. Hij kan heel snel en kort draaien maar wordt nochalant dan.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:40

Was het dat schimmeltje pp? Met r*ochas? Was wel spannend eh.
Ik ben ook geweest maar zot veel volk. Voor ons is het bijna een uur rijden dus voor ons minder interessant. Dan ga ik liever naar moorsele :-)

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:04

Ja idd een schimmel (een hele mooi ;) met rocha ). Ja ook niet echt een handige baan voor jullie.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:33

Idd heel mooi! Zou kunnen dat ik er deze winter ook eens wedstrijdje mee rij. Al ga ik voor een jumping eens polsen of er al dan niet veel onder de sprong staat. :P

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:07

Aaaah dames, ik ben jaloers dat alle mooie plekken altijd zo ver zijn -O-
VM doet toch ook eens dressuur dacht ik? Heel misschien start ik dat nog wel eens. Te zien hoeveel we thuis aan de slag kunnen.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:43

Klopt :) Voor dressuur kan ik eigenlijk wel terecht bij Gav*erranch en Wa*regem.
Omdat hij bij springen nog zo'n seut is, daarom als het kan meer verschillende terreinen. :j

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 07:48

madelene: de wond zie al goed uit he! leuk dat je terug mag werken :)

pp: idd heel knap paard. ook wel een super ruiter vond ik. alleen in de barage te veel risico maar ja dat is het spel he :)

hier gisteren een off day in de dressuur. tijdens het inrijden liep ze eigenlijk wel goed en rustig. ze was ook gemakkelijk te rijden zonder veel geleuter.
Eens ze in de ring was was ze veel meer gespannen en totaal niet meer aan mijn been, echt niet reageren,terwijl ze anders echt van de minste druk gaat gaan lopen mocht ik er gisteren in zitten stompen en duwen en geen pas liep ze beter kon ook echt niet zitten omdat ik zo moest duwen. Had voor de wedstrijd wel een zachter spoortje aan omdat ze anders altijd zo hard reageert op mijn been, had ik in bloso ook gedaan en daar liep ze wel goed, maar gisteren was het duidelijk niet het beste idee. Uiteindelijk had ik in het algemeen niet zo een slechte punten ( punten die ook niet verdiend waren, er werd heel raar gejureerd, maar ik heb altijd dat idee met deze jury) 64,80% - 14de/26.
Deze week ga ik ze weer rijden met mijn scherper spoortje en hopelijk komt ze terug beter aan mijn been. Zondag terug op wedstrijd.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 08:39

Je hebt precies de wedstrijdsmaak te pakken MF! Waar ga je volgend weekend naar toe?

Daaph: Het ziet er echt een brave uit. Zijn blik straalt rust uit :)

Super goed nieuws Madelene! *\o/*


Ik ga me inschrijven voor de jumping bij VM dit weekend :) Heeft er iemand een idee of er moeilijk wordt gebouwd? Ik had graag met Iskander 1m gestart, maar het is een nieuwe piste en ik denk dat alles extra fel gaat zijn qua kleuren. We hebben al regelmatig 95cm gesprongen en 1m, maar dat zijn dan jonge paarden parcoursen en die staan toch dikwijls wat makkelijker gebouwd.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 09:25

ik rij meestal in de winter de dressuur in de g*averranch. Dat is 1 keer per maand. En dan ga ik meestal nog 1 keer per maand op jumping. Sinds vorig jaar is er in b*loso ook dressuur en ga ik daar ook dressuur gaan rijden. Omdat ze altijd met veel spanning in de ring loopt wil ik daar meer kilometers in maken. Ze heeft ook de laatste 2 jaar al veel rust gehad. Dus mag ze nu wel wat werken :)

Ik denk dat het nog een beetje zal moeten ondervonden worden bij VM gezien het de eerste keer is dat ze iets organiseren. Heb ook geen idee wie parcours bouwer is. vrijdag was het die van aalter.

Antonius

Berichten: 2318
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:07

Jessol: in jouw plaats zou ik ook een goeie tweedehandse kopen ipv nieuw. zeker op maat gemaakt zou ik eigenlijk nooit doen. Dat past dan heel specifiek op je fjord, maar wat binnen 5-10-... jaar als je huidige op pensioen moet? Dan zou het al moeten lukken dat je nieuwe paard past in dat zadel. Ik heb nog maar 1 paard geweten dat inderdaad niet onder een standaardzadel paste, heeft werkelijk alles opgelegen en hier hebben ze een op maat gemaakte tolga voor besteld. Paard heeft wel een serieuze karperrug en spreekwoordelijke rib teveel, dus ook al zeker geen 'standaardpaard'.
Bij een fjord zal zeker niet alles passen, want die zijn breder gebouwd dan gemiddelde warmbloed, maar er moet volgens mij toch wel iets te vinden zijn waar jullie beiden goed in zitten voor een schappelijke prijs.
Zeker als je schrijft dat je je nu al veel moet ontzeggen, zie ik weinig meerwaarde in een splinternieuw zadel.

Madelene: wondje is inderdaad niks meer, als het nu vanbinnen er ook zo mooi uitziet, denk ik dat je wel hééééél opgelucht bent!

Daaphh: fijn dat je ook al iets kan doen met je jonge! Vind dat altijd zo plezant, die leren zo snel bij. Hij staat er braaf bij!

Mila: stom dat ze gisteren in je proef niet meer aanpakte. Heeft ze dat regelmatig dat het tijdens losrijden wel goed is maar in de proef zelf niet? Of was het eenmalig? Wie was je jury?

Ik ben niet bij VM geraakt. Was nu wel aan het kijken voor eens jumping te rijden, maar zou het dagverloop zijn zoals de volgorde van proeven nu staan bij de inschrijvingen? Want dan zou het 1m, 1m10, 1m20 zijn en dan pas 90? Dan zou het nu voor mij niet zou handig zijn...
Denk dat ik week erop naar A.alter ga met Ny voor 90 en mss nog 1m erbij (is toch ter plaatse inschrijven) en mss mag vos ook mee...
Florence: ik ben net als jij aan het twijfelen ook voor 1m... Vorig jaar in de cyclus heeft ze dat wel aantal keer gelopen, maar zit toch al wat tijd tussen dus zou liever eerst 90 doen en ofwel daarna dan nog 1m, ofwel meteen de volgende keer dan.
Ziu VM niet zelf zijn parcours zetten??
Als het E.ddy van Aalter is, verwacht ik geen supermoeilijk parcours, normaal gezien wel altijd logische en vloeiende lijnen.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:20

meestal loopt ze in het inrijden wel beter dan in de ring zelf. Ze heeft altijd wat spanning in de ring. Maar niet zoals gisteren. Gisteren pakte ze echt niet meer aan en reageerde ze ook niet. jury was V*anbiervliet.

ik denk dat het een beetje de kat uit de boom kijken wordt bij VM voor de eerste keer.

veel succes in elk geval :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 3 bezoekers