Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 12:09

@ Antonius: Was bij F.onck ja. Over het algemeen wel fijne jury's, maar soms voor een onderlinge wedstrijd wel heel streng. Nu ja, je weet in ieder geval waar je staat, als er commentaar is opgeschreven tenminste. De jury van zaterdag is een man die normaal eventings jureert :Y) Is de eerste waarvan ik merk dat die zelf naar de ruiters toe gaat om te polsen of er vragen zijn. De andere jaren zijn ze allemaal meer afwachtend, je moet er zelf naartoe en nuja, meer terughoudend in bijkomend commentaar.

Ik ben toch blij dat ik zo geen druk leven meer heb qua combineren :)) Vind de verdeling werk - paarden - rest nu prima. Mijn vriend heeft het er nu ook makkelijker mee dat er best tijd in de paarden kruipt omdat hij echt wel ziet dat ik rekening met hem hou én dat het ook resultaat geeft.

@ Hanne: ga je dan met de auto of met openbaar vervoer? Is dat dan voor je afstudeerstage?

@ Florence: ik duim alvast voor je wedstrijden voor Mechelen!

@ mila: hier ook geen held met afstanden zien. na een tijdje niet springen moet ik daar ook weer inkomen. Icaro loopt ook liever iets lang. Ik kan hem bijeen rijden, maar dan loopt hij lang niet zo makkelijk en hij springt dan wel krachtiger, maar hectischer. Is vooral kwestie van ervaring bij beide.

Jury's... 't blijft een moeilijke. Ik krijg langs de kant vaak de opmerking "je gaat nooit L1 uit geraken, hij moet meer oprichten, die neus mag er niet meer uit, je moet hem veel meer bijhouden, veel meer richting verzameling al". Als ik die neus erbij wil houden blokkeert hij en voor mij voelt het letterlijk alsof ik mijn paard bijeen trek ipv naar de hand toe rij van vanachter uit. Terwijl ik tijdens het vrij rijden echt wel merk dat het allemaal vanzelf aan het komen is, maar het vraagt nog wat tijd en kracht winnen. En dan krijg ik nu ineens zo'n complimenten dat ik wel goed bezig ben.

Weet nog niet wat ik in februari ga doen, weer starten of niet. Januari zit ik in Londen :)


mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 12:36

wie was de jury? Ik vind wel in het algemeen dat een eventing jury ze liever iets vlakker ziet lopen dan bij een dressuur jury. Met mijn paard heb ik meestal betere punten bij dressuur dan bij eventing.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:24

De jury was F.ilip B.rochez ofzoiets. Hij jureert nog niet zo heel lang, maar wist wel te vertellen dat de VLP qua jureren bij de nieuwe lichtingen weer meer de weg inslaat van "eerst takt, regelmaat en ontspanning" en niet meer noodzakelijk de "bijeengetrokken" paarden met strakke teugelvoering, dichtgesnoerde neusriemen etc die uiteen knallen van de spanning.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:24

nog nooit van gehoord :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:29

De enige naam die ik "herken" is Rogge, maar zet die voor mijn neus en ik weet begot niet wie het is :') Ik kan dus ook niet zeggen hoe vaak ik dezelfde jury al heb gehad... Ben daarin echt een ramp.


PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:53

Proficiat Varakej! Mooie punten en vooral mooie commentaren, leuke opsteker :D!!

Jij ook MF! Laat dit de toon zijn voor derest van het seizoen en de komende :)! Snap je voorzichtigheid wel, hopelijk blijft ze goed :).

Antonius

Berichten: 2318
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:25

Mijn projectje! Drie kleine dressuurfilmpjes en 2 springfilmpjes voor wie het leuk vindt om te zien.










Het ziet er beter uit dan het voelt... er zit nog een rubber bitje met kleine hefboom in omdat hij zich op trens echt te sterk maakt dus bedoeling is dat ik hem terug zachter/gevoeliger in de mond krijg, en ook meer aan het been want hij valt nog makkelijk door het linkerbeen en kan de ruiter dan echt compleet negeren...
Voor alle duidelijkheid, dit is de piste bij de eigenaar, ook een reden dat hij even bij mij komt staan :P

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 22:30

Ziet er leuk uit! Op video ziet het er toch niet slecht uit!

Ik vind de puste precies nog goed meevallen :') ik rij in ergere pistes :=

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:37

Leuk leuk! :D

Bij ons de piste nu ook niet te vet (al moet ik nog kijken, heb vandaag niet kunnen gaan), maar er komen tapijtsnijpers in de piste. *\o/* Zal ook wel een upgrade zijn. :P

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 07:49

ziet er leuk uit toch? heeft een beetje mee van uw nen kobalt geweest vind ik?

Ja het weer zal er ook niet echt op beteren denk ik. Ook dit weekend geven ze veel regen :(

wij gaan normaal zaterdag naar de opening bij VM. Zijn er hier nog die gaan?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 08:05

Hoe denk je dat de piste waar ik op stal sta erbij ligt :') ze sopt ook flink, maar we zakken er niet in. Als er nog meer regen komt dit weekend zal het echter wel uit zijn met de pret.

Fijn paard, fijn project. Ze is wel sterk met haar binnenhand, lijkt of hij op de rem gereden wordt. Ziet er wel een kasteel uit, uw trapladdertje staat al klaar zeker O:)


Ik ga voorlopig nergens naartoe en Icaro krijgt weekje extra verlof. De oma van mijn vriend is palliatief, kan voor elke dag zijn. Hij is gisterenochtend versneld naar huis mogen komen. Denk dat de planning is om dagelijks na mijn werk langs te gaan. Dus eventjes geen tijd om meneer in het werk te zetten.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:12

Een tijdje geleden dat ik wat gepost heb.

Ik zag veel wedstrijdverslagen van tevreden baasjes, super iedereen!

Proficiat Hanne met je stageplaats!

Succes met je nieuwe uitdaging Antonius, lijkt mij wel een leuk ding!

Varekaj, veel sterkte. :(:)

Een update over mijn dikkie, vorige week is de chiropractor langs geweest, die ook dierenartse is. Er zat compleet niets vast in zijn lichaam, en er is ook een buigproef gedaan, en hij liep daar meer dan 100% oke op. Ze heeft mij gezegd: op deze momentopname heb je een goed paard in een gezond lichaam. Dus ik ben wat meer "gerustgesteld", ik hou toch de opmerking van Antonius in gedachten ivm de lichte blessure als we terug ohz aan het werk gaan.
En daar volgt het volgende probleem. Ik heb vorige week een uur aan de telefoon gehangen met mijn papa die mij een harde maar realistische 'preek' heeft gegeven over mijn 'financiëen', waardoor ik een ander zadel niet van mijn spaargeld ga nemen en gewoon echt vanaf 0 ga sparen. Wat wilt zeggen, in de nabije toekomst niet direct een zadel voorhanden. Ik kan eventueel wel 1 lenen van een vriendin eenmaal zij een nieuw heeft, dus dat kan ik eens passen als die tijd daar is.
Nu zijn we dus vooral heel veel bezig met het rechtrichten aan de hand, en ik zie echt al licht verschil in zijn lichaam. Vooral zijn poep en zijn rug raakt wat meer opgevuld heb ik het idee. Misschien beeld ik het mij in, de foto vertekent wel wat, hij heeft wel wat meer buik in RL. :')
Ik vind het wel leuk om eens op een andere manier met hem bezig te zijn, enkel het wandelen mis ik wel. Ik hoop dat het hem onder het zadel ook helpt.

Afbeelding

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:26

Varekaj schreef:
Fijn paard, fijn project. Ze is wel sterk met haar binnenhand, lijkt of hij op de rem gereden wordt. Ziet er wel een kasteel uit, uw trapladdertje staat al klaar zeker O:)


ik denk dat Antonius zelf aan het rijden is met het paard.

positief nieuws toch jessol! rustig verder doen niks foreren.
zadels zijn inderdaad duur maar je kan dan inderdaad beter sparen voor een passend zadel dan hem veel rijden met een niet passend. kan je voorlopig niet oplossen met een correcter padd ofzo?

Antonius

Berichten: 2318
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:42

Als hij loslaat in de kaak, is hij heel leuk om te rijden! En ja Mila, hij doet mij ook denken aan Kobalt, zit ook Frans bloed in...
Zo ne grote is het niet ze, ik denk 1m68 mss 1m70? Normaal gezien komt hij dit weekend bij mij staan, zal hem eens meten dan.
Varekaj: ik zit er hier op hé :+
Ik wissel heel veel stelling af, dus kom dan wat sterker in tot hij plooit en dan laat ik net wel los.
Hij houdt zeker in het begin tijdens het rijden overal vast in zijn lijf om niet te moeten plooien en dan moet ik er echt wel aan rijden om hem voorwaarts te krijgen. Ik probeer net die rem eruit te rijden, maar wel op een manier dat hij ook in zijn lijf blijft werken. Gewoon los teugeltje en vooruit lopen, heeft weinig nut. Eens hij vooruit is, begint hij alles los te laten en na een kwartiertje is die rem er wel af. Met dit bit dan toch... Heb het eens opgezocht want kende de naam niet, blijkt een Kimblewick te zijn, enkelgebroken met rubber. Klein beetje hefboomwerking, maar minder zwaar als pelham.
Op gewone enkel gebroken trens loopt hij niet fijn (echt niet), dus ga even met dit bit blijven trainen en dan eens proberen met dubbel en ongebroken trens...

En sterkte met de oma van je vriend :+:

Jessol: wil je een nieuw of tweedehands zadel?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:09

Ben jij dat? Amai, zo miskeken zeg. Maar maakt nog steeds dat het paard dus op de rem loopt :P (sorry als ik tegen een scheen schop). Ik dacht dat het de eigenaresse was die erop zat. Begrijp nu met de nieuwe info wel iets beter hoe en wat. Voor stelling te vergroten en soepeler te krijgen rij ik constant gewone en kleine slangevoltes (van kwartlijn naar kwartlijn), voltes openen en sluiten, en achtjes. Dan moeten ze wel buiging aannemen of ze kukelen omver, en het stimuleert binnenachter om onder te zetten. Ik weet echter niet of dat met deze doenbaar is, ik ga puur af op de filmpjes en die zijn rechtdoor gefilmd.
Losse teugel en vooruit is alleen maar goed om ze als jong paard op eigen benen te leren lopen. En dan is losse teugel nog voor interpretatie vatbaar. Los hoeft geen flapperteugel te zijn. Dan is het vrije teugel :+

Het bit heb ik al eens gezien, vooral bij zwaardere paarden op buitenrit bij van die cowboys :+ Wist de naam ook niet (google is mijn vriendje) en heb er verder 0,0 ervaring mee.

Edit: op film komt dat beest over alsof die minstens 1.75 is, vandaar dus "kasteel".

Antonius

Berichten: 2318
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:44

Maar wat bedoel jij precies met op de rem lopen? Wil je hem losser zien of meer voorwaarts?
Losser ben ik volledig mee eens, en uiteraard rijd ik ook slangenlijnen en voltes, dit is nu natuurlijk maar stukje film van 20sec omdat ik het algemeen beeld eens wou zien. En in die oefeningen probeer ik ook meer verbinding op de buitenkant te krijgen door binnenkant los te houden, maar neemt niet weg dat ik hem soms wel eens doorstel ook op binnenkant dus net wel eens vasthou net tot hij extra inbuigt en dan laat ik weer los.
Binnenkant echt loslaten ben ik sowieso geen voorstander van, ik wil uiteindelijk gelijke druk op 2 teugels dus ik wil hem wel altijd blijven voelen. En rechts laat hij uit zichzelf teveel los terwijl hij links vasthoudt, dus ik hou bewust dat contact rechts eraan zodat ik links kan loslaten.
Als je met de rem bedoelt dat hij sneller moet, dan ben ik het niet eens :P

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:22

Het "gevoel" wat het beeld geeft, is dat je bij loslaten voorin eentje krijgt die in zijn houding blijft hangen. De lossigheid, de elastiek en explosiviteit zit er wel maar komt er niet uit. Het kwartje valt niet. Vasthouden vanuit onzekerheid?
Het is zo iets wat je ziet maar de vinger nét niet op kan leggen.
Druk het juiste knopje in en je hebt een kanon onder uw kont.

Jij hebt wel een massa kennis en ervaring, die ik bijvoorbeeld ook niet heb. Jij bent consequent, zeker en bovenal rustig. Kans is groot dat hij daarin veel vertrouwen en duidelijkheid vindt die de zet geven die nodig is.

Edit: hij mag meer bodem pakken, meer expressie, trotser. Zit erin. Moet er alleen nog uitkomen.

Antonius

Berichten: 2318
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:36

Varekaj schreef:
Het "gevoel" wat het beeld geeft, is dat je bij loslaten voorin eentje krijgt die in zijn houding blijft hangen. De lossigheid, de elastiek en explosiviteit zit er wel maar komt er niet uit. Het kwartje valt niet. Vasthouden vanuit onzekerheid

Edit: hij mag meer bodem pakken, meer expressie, trotser. Zit erin. Moet er alleen nog uitkomen.


Absoluut mee eens hoor!! 200%!!
Ik kan niet weten hoe hij van nature was maar weet wel dat hij al vrij snel na het zadelmak maken met pelham gereden werd door een vrij forse man die heel sterk tussen hand en been rijdt, letterlijk vasthouden en druk erop. Wat ik vandaag voel is ene die niet op eigen benen kan lopen en veel steun zoekt op vooral linkerhand en als je die hand wegpakt, dan valt hij nog net niet om.
Hij kan dus alleen maar zakken na een kwartiertje rijden waarbij ik veel linker en rechterstelling afwissel op de grote cirkel, dan begint hij hand te volgen maar de echte lossigheid vanuit de rug is er nog niet.
Hij blijft ook nog hoog in het kruis in de overgangen, Alé kom, er zit echt nog wel wat werk aan.
En hij moet inderdaad zéér consequent behandeld en gereden worden (zeer dominant paard). In het begin toen ik er kwam, kon hij niet uit de stal gezadeld worden (hij trok de treinbils letterlijk uit de grond), hij liep mensen echt omver, moest verdoofd worden om te beslaan... ik rij hem nu 2 tal maand en hij is veel rustiger geworden door hem heel duidelijk te maken wat er van hem verwacht wordt. Hij heeft bij mij nog geen stap verkeerd gezet.
De eigenares is een ongelofelijk lief mens dat alles doet voor haar beesten, maar dus bv niet bestraft als er hun hoofd tegen haar schuren na het rijden. Gevolg, vos plet haar tegen de muur... bij mij krijgt hij eerst een brul te horen, dan een klets op zijn neus en vervolgens zweep tegen de neus. Leuk nee, effectief, ja, bij mij doet hij het niet meer.
Dus we hopen vos zodanig op te voeden/rijden door mij dat het in zijn systeem zit en dat eigenares geleidelijk aan weer kan overnemen en dat ze veilig en op haar gemak ermee kan bezig zijn. Er zit nul kwaad in, maar door zijn dominante gedrag kan het soms wel gevaarlijk of gewoon echt ambetant worden.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:08

Ik kan ook nogal streng zijn met gebrul en een klap. ~~}>
Maar het zijn dieren van rond een halve ton, dus ze moeten respect hebben. Paarden zijn ook niet altijd liefjes voor elkaar. ;)
Veel succes met je projectje alleszins! :D

@Florence: Proficiat! Al leuke verrassingen gekregen? :D

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:41

Doet me idd denken aan kobalt. Nog veel werk aan idd, zie idd dat hij links vast houdt het meest. Dat bedoeld wellicht varekaj dat het er sterk uitziet op de ene hand. Alleszins een interessante projectje en hopelijk wordt het een fijn rijpaard voor de dame in kwestie.

Proficiat Florence met je B day nog!!

Hier niet veel nieuws te vermelden :P. Zondag Sint Hubertus gedaan met Winston, hij was heel voorbeeldig! Rijden gaat wat minder nu. De piste ligt nat en hij houdt zich meer vast en wil niet zakken met zijn hals want het Spetst het tegen zijn neus en hij kan daar precies niet zo goed tegen, met als gevolg dat hij dan heeltijd nr omhoog komt met zijn hals en hij niet los laat in zijn rug. Dus momenteel is het vooral wat beweging geven :'). Och wat haat in de winter :').

Ik ga zaterdag naar de opening MF! In de masters doet 1 van de paarden mee die ik gegroomd heb in Lummen. Ben eens benieuwd, lijkt me nu niet direct enen voor masters mee te rijden wel.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 06:20

Alles bijeen horen verwondert mij niet. Zulke dingen kom je regelmatig tegen. Geef die nog maandje of 3 en dat is eens gans ander paard. Grenzen, regelmaat en geduld. Er is dominantie uit karakter en dominantie omdat ze begot niet weten wat ze aan hun baasje hebben. Zal zo eentje van de laatste categorie zijn.
Dat vasthouden voelt waarschijnlijk alsof er aan dat hoofd een elastiek zit die altijd *poing* terugveert naar dezelfde starre houding als je loslaat :)

@ PP: spetterprobleem heeft Icaro ook. Begint wel te beteren. Die vindt zijn vakantie best leuk.

@Hanne: groot gelijk, tis toch 600kg eh dat daar aan een touwtje naast u staat. Luisteren is luisteren. Geen discussie mogelijk. Ze weten hier dat als ik echt uitvliegen dat de grens dik overschreden is. Komt heel zelden voor :)

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 08:03

ik normaal gezien ook :) welk paardje is het? dan kan ik een beetje volgen :)

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:21

Bedankt voor de felicitaties :) We zijn lekker gaan eten en een cadeautje hoorde daar ook bij!

Antonius: Er is inderdaad wat werk aan, het ziet er wel een fijn paard uit met een goede sprong :)

Varekaj: sterkte met de oma. Hoe gaat het ondertussen met haar?

PP: hier ook een winterhater! Ik kan minder fijn trainen, in de binnenpiste is het altijd heel erg druk waardoor je dikwijls gewoon rijdt ipv echt traint en in de buitenpiste ligt het dan weer nat waardoor je dan voorzichtiger rijdt.

Jessol: het is niet evident, je wil je paard het beste geven. Anderzijds moet je natuurlijk genoeg sparen voor een huis/de toekomst. Enfin zo zit dat toch bij mij. Het leven is zo duur! En een zadel of bvb. een nieuwe tok is direct een grote hap uit je vermogen.

Hier heeft Ferro me een "leuk" verjaardagscadeautje gegeven. Gisterenochtend in de binnenpiste gereden bij KC en het was vrij druk. Opzij was er iemand aan het scheren, er liep een volbloed in de piste te galoperen met het nodige geproest en Ferro irriteert hem natuurlijk aan al die zaken. Gevolg: 2 keer beginnen bokken en op de barbotte gesmeten, een houten latje krom en een gespannen paard. Ik heb hem zeker een dik uur gereden (met veel stap ertussen) en op het einde was hij ontspannen. Dat is echt een ambetant beest in de winter. Je kan die niet vertrouwen! Vorige keer al dikke 20 minuten aan het werk, maar voelde dat er iets zat te broeien, ik ging naar galop en hop, meneer ontploft. _-:( Ik zie er al tegenop om voor het eerst op jumping te gaan. Je zou denken dat na al die jaren dat er ondertussen wel zou uitgaan...

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:53

Luxor is ook absoluut geen fan van water. Hij gaat tenminste door gewone plassen, das al iets. :P Maar als een cirkel bvb net door plas gaat, valt hij liever iets weg over de schouder dan hij er door zou lopen. Dus ik moet er vaak snel bij zijn om te begrenzen. :P

Klinkt idd nogal als een bommetje Florence! Ik kan het geloven dat je er tegenop ziet van op jumping te gaan... Maar goeie moed erin houden! :)

Hier Luxor laatst ook moeten longeren voor ik ging rijden, koersen aan de longe. :+ In het rijden ook fris maar op een positieve manier! :D Tot nu toe nog geen seconde spijt dat ik hem volledig heb geschoren, 't is al een luie en nu is hij toch al meer vooruit.

'k Heb weer zin in een (spring)les maar eerst beetje sparen. :P Heb nu nog 5 klimlessen te gaan, erna weer overschakelen naar paardrijlessen. :j

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:18

Florence: een gelukkige verjaardag voor gisteren! Jammer dat paardlief even niet wou meewerken.
Wat je zegt klopt inderdaad. Ik zit er heel vaak mee in de knoop en denk er zelf ook veel aan. Ik moet, als ik eerlijk ben, mij zelf héél veel ontzeggen om mijn pony te kunnen permiteren, en ik doe dat met plezier, maar soms vind ik het wel moeilijk. Mijn papa is al zoieso niet zo voor de paarden, en het verbaasde mij dat hij mij niet heeft 'verboden' om dikkie te kopen. Maar vorige maand was een extreem dure maand op vele vlakken, en de preek die ik heb gekregen kwam wel hard aan. Ik woon bij hem maar hij woont eigenlijk meer bij mijn mama dus ik betaal grotendeels alle kosten thuis, dus het grote sparen als je nog thuis woont zit er voor mij niet in, maar het is nog steeds beter dan het helemaal alleen doen. _/-\o_

Oh die gevoelige of hete paarden, lijkt mij niet simpel om mee om te gaan. Ik heb zo'n koele loebas waar ik echt alles mee kan, soms vergeet ik hoe gevoelig andere paarden kunnen zijn. Maar een drammer is hij ook wel, eersteklas. Wat heb ik daar al veel werk in gestoken, hij stond vroeger vaak in standje bulldozer, maar daar heb ik echt al véél progressie in gemaakt. Nu is het ook tijdens het rechtrichten; oh baasje das moeilijk DAAG. Het is ook een beetje zijn defensiemechanisme, ik vind iets eng: weglopen! :evaw:

Antonius: Goh, nieuw of tweedehands, ik had nu mijn zinnen gezet om een nieuw zadel te laten maken door Crassaerts, die een schappelijke prijs biedt en ik al goeie zaken over gehoord hebt. Maar ik sta zeker open voor een goede tweedehands, maar hij heeft nu niet het meest standaard lijf en ik heb er weinig verstand van dus ik zou het dan liefst via een zadelmaker doen!

Hier eentje die een grote fan is van water, ik heb al met hem gezwommen, écht zalig!

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers