Er was maar 1 oplossing... de slacht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eddie_L_

Berichten: 191
Geregistreerd: 07-02-11
Woonplaats: Woerden

Er was maar 1 oplossing... de slacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 14:48

Hallo allemaal,

Ik heb al een keer eerder een topic gemaakt van hoe ik Endoury ben tegen gekomen, maar hier nogmaals voor de mensen die dit niet gelezen hadden....

" 2,5 jaar geleden zag ik hem voor het eerst. Een geweldig leuk koppie en een super lief paard genaamd 'Endoury'. Vanaf het eerste moment was ik al verliefd op die lieve oogjes en zijn onwijs gave bles!! "

Afbeelding

"
Er ging een niet hele lange tijd voorbij toen de eigenaresse van Endoury vroeg of ik het misschien leuk vond (als de klik er was) Endoury eens in de week te verzorgen/rijden. Natuurlijk vond ik dat super leuk en zo kwam het dat ik er voor het eerst op ging.

De eerste keer dat ik erop zat was hij 5 jaar en nog niet heel lang onder het zadel. Hij kon braaf stappen en draven en de galop onder het zadel was nog niet bevestigd. De eerste keer wist ik het! Wat een geweldig beestje! Maar al snel kwam ik achter de ware aard van Meneer Endoury.... Ik had al wat verhalen gehoord, maar na enkele weken zag ik het zelf toen iemand anders op Endoury zat.....

Spirit was een betere naam geweest voor hem denk, want 'rodeo' kon meneer maar al te goed!! En ook ik mocht al snel zijn "wilde haren" mee maken.... Als een idioot door de bak heen bokken met z'n kop tussen z'n benen en maar bokken.... Met als resultaat dat ik met een salto voorover (best knap XD) af mocht stappen van meneer.

Maar dit hield mij niet tegen om meneer gewoon lekker te blijven verzorgen! :D Helaas door privéomstandigheden(o.a. school) kwam er na de zomer van 2014 een einde aan het verzorgen van endoury.... Weken gingen voorbij waarbij ik mij vooral richtte op school en m'n eigen paardje Eddie. Maar toen kwam Maart 2015....

Op een dag kwam m'n moeder thuis van stal. Ze vertelde mij dat het al wat langer niet goed ging met Endoury en dat er daarom iemand zou komen die Endoury "wel even door zou rijden"... (Persoonlijk al geen voorstander van mensen die graag op een paard stappen omdat "Jazz" erachter zit :( ) Maargoed die persoon had dus blijkbaar met stormachtig weer op Endoury ... "gereden" ... Zonder succes... Maar met als resultaat dat bijna iedereen op stal vonden dat Endoury levensgevaarlijk was en sommige mensen vonden zelfs dat er maar één oplossing was.... (De slacht...!!!) Dit was natuurlijk NIET de oplossing! En dus besloot mijn moeder de eigenaresse te helpen met Endoury. En zo kwam het ook weer dat ik Endoury weer ging verzorgen :D

In Augustus 2015 vroeg de eigenaresse aan mijn moeder en mij of wij voor Endoury wilde en konden zorgen als zij in Oktober naar Italie zou emigreren. Zo hadden we afgesproken dat zij naar Italie kon en Endoury hier minstens nog een jaar zou blijven zodat zij rustig daar haar leven kon opbouwen (baan zoeken, stal zoeken etc.).

Sinds het moment dat ik Endoury verzorg hebben we enkele tegenslagen gehad... Zo ben ik 6 keer gevallen (valt mee toch?....) waarbij ik er 2 keer niks van over heb gehouden (behalve een blauwe plek), een keer m'n pink had gekneusd, een keertje mijn rib had gebroken en gekneusd, met kerst vorig jaar in het ziekenhuis lag omdat ze dachten dat ik mijn nek had gebroken en nog een keer met ambulance ben afgevoerd omdat ze dachten dat ik mijn nek en rug had gebroken (dit bleek achteraf gelukkig alleen een zware hersenschudding te zijn).....

Maar ondanks deze best zware tegenslagen hebben wij sinds vorig jaar oktober ook hele grote vooruitgangen geboekt!
Zo hebben we het springen onder het zadel bevestigt en staat ons record ondertussen op 1.15m!!!
Afbeelding

Ook hadden we in augustus onze eerste dressuur wedstrijd en hierbij ook onze eerste winstpunt behaald! <3 (Op de foto zie je mij met endo en mijn zus met ons andere paardje Doc <33 Vind deze foto zoo gaaf, vooral het verschil tussen rijpaard en tuigpaard <3 )
Afbeelding

Tevens hadden we 12 Juni onze eerste crossles. Tijdens deze les hebben wij samen zoveel geleerd en is het vertrouwen tussen ons onwijs gegroeid!!! Het was niet de makkelijkste dag, maar zeker een dag waar ik zeer dankbaar voor ben!!
Afbeelding
Afbeelding

En ons hoogtepunt die les (de hindernis die wij niet moesten springen, maar waarvan endoury vond dat hij die wel moest springen XD)
Afbeelding

En ondanks dat hij de eerste crossles onwijs gespannen was, heeft hij de tweede crossles maar weer eens bewezen wat een geweldig paard het is! Zo was hij (Ja echt waar! Ik lieg niet!!) de BRAAFSTE uit de groep :oo !!
Afbeelding

Eerste keer een afsprong gesprongen!!
Afbeelding

En voor het eerste een greppeltje <3 _/-\o_
Afbeelding

Dit keer was het water geen enkel probleem!!!
Afbeelding
Afbeelding

En de opsprong :))
Afbeelding

Afbeelding

Ook zijn we recent nog naar de soesterduinen geweest, waar ik heerlijk heb kunnen genieten van de omgeving, omdat Endoury zo braaf was!! (ondanks de hond die als een idoot op hem af kwam rennen en de eigenaar een eind verder op stond te kijken, we zijn zelfs nog over een houten bruggetje geweest, zijn een fanfare tegen gekomen, een hond met een belletje om zijn nek en twee idioten met drones die het leuk vonden om lekker vervelend die drones op ons af te sturen :( )

Ondanks alles blijft Endoury af en toe nog wel een echte "spirit"! (Maar goed die momenten nemen we maar voor lief.. <3 )
En daarom hebben we dan toch maar zijn ware aard omarmd ~~}>
Afbeelding

En natuurlijk blijft het hier niet bij, op dit moment hebben we 30 oktober nog een dressuurwedstrijd op de planning, dit keer in een binnenbak (!) (Dit wordt dan de eerste keer dat we in een binnenbak rijden....) En 20 november staat ons eerste officiele oefenparcours op de planning!! (50-60 cm!)

En dan nog eentje van dit knappe ventje <3
Afbeelding

Dromen hoeven geen bedrog te zijn! Zolang jij erin blijft geloven, kunnen dromen uitkomen!!

Groetjes Bowien en Endoury

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110683
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 14:54

Wat een superstoer paard zeg! Wat is de afstamming?

Edit: al gevonden. Het is een Wynton x Adamo.

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Re: Er was maar 1 oplossing... de slacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:02

Gaaf beest, goed dat je er al zo veel mee hebt bereikt!

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:09

Wat een leuk dier ! En wat zijn jullie een geweldige combi :j
Als je zijn kop ziet...tja, de deugnieterij loop er zo vanaf }> :')

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Er was maar 1 oplossing... de slacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:14

Wat een leuke bles!

Ziet er ook goed uit! Zeker voor een paard met zulk verleden, die zijn niet gemakkelijk. Hebben ze nooit iets medisch ontdekt dat hij zo gek doet/deed of is het echt puur het karakter?

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Er was maar 1 oplossing... de slacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:19

Geweldig dat je door alles "heen kon kijken" en het er met hem op wou wagen. dat 't een schavuit is geloof ik zomaar, als ik de foto's zie... maar die draaien met de juiste ruiter vaak als leukste paarden uit...

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Er was maar 1 oplossing... de slacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:37

jeetje, wat knap dat je er altijd in bleef geloven.


never change a winning team.

heel veel succes, enne kopen jullie hem ook over, of kan dat niet?

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Er was maar 1 oplossing... de slacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:55

Heel gaaf dier en hopelijk mag ie straks gewoon bij jullie blijven!

Karlijntje9
Berichten: 27
Geregistreerd: 03-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:00

Ahw echt een mooi paard <3

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Er was maar 1 oplossing... de slacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:27

wat een waanzinnig mooie aftekening heeft hij op zn hoofd zeg

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Er was maar 1 oplossing... de slacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:30

Leuk paard hoor. Stoer dier met een gave bles.

Paard waar je zus op zit vind ik ook heeeeel gaaf.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:41

Ik bewonder je doorzettingsvermogen!
Gaan jullie Endoury nu houden of is het de bedoeling dat hij alsnog zijn eigenaresse nareist?

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Er was maar 1 oplossing... de slacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:51

Wat een ontzettend gaaf paard :oo

Super wat je met hem bereikt! :)

sas66
Berichten: 632
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Er was maar 1 oplossing... de slacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:11

er kan iig niet gezegd worden dat je geen doorzettingsvermogen hebt. Ik vind hem erg leuk, vooral z'n oortjes die op alle foto's naar voren staan. Jullie zijn een leuke combi.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Er was maar 1 oplossing... de slacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:16

Wat een kracht patser! Prachtig dier!

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Er was maar 1 oplossing... de slacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:20

Toppers ! _/-\o_ +:)+

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Er was maar 1 oplossing... de slacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:39

Wat een onwijs gaaf paard en wat hebben jullie al veel meegemaakt!
Gelukkig gaat het nu allemaal goed :D Knap dat jullie toch hebben doorgezet :)

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Er was maar 1 oplossing... de slacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:45

Heel knap!

MrCheval

Berichten: 15
Geregistreerd: 27-09-16
Woonplaats: zuid holland

Re: Er was maar 1 oplossing... de slacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:55

Ja zeker een mooi verhaal bedankt. Wie weet wat jullie allemaal nog gaan beleven.

Ow en die drones,. dat mag dus echt niet he. Op iemand zo een ding afsturen, die zijn niet helemaal thuis denk ik.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Er was maar 1 oplossing... de slacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:03

Stoer paard :D (draakje... dat zie je zo ;) maar wel een draakje wat voor je door het vuur gaat als hij eenmaal zijn plekje gevonden heeft)

Blijft hij bij jou of moet hij uiteindelijk toch naar Italië?

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:03

Geloof dat ik het er niet voor over had gehad mn botten er voor te breken zoveel lef heb ik niet haha dus petje af voor je doorzettingsvermogen.
Leuk team zijn jullie geworden!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78507
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:11

Omdat het overgrote merendeel van de foto's van crosslessen is, verplaats ik dit topic naar SGW-ITP.

RIJ-ITP--> SGW-ITP

sammie214

Berichten: 44
Geregistreerd: 28-05-14
Woonplaats: Nijverdal

Re: Er was maar 1 oplossing... de slacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:37

knap hoor! en super mooi paardje om te zien! <3

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Er was maar 1 oplossing... de slacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:06

Hij heeft als veulen in de opfok gestaan waar ik regelmatig over de vloer kwam, en later kwam ik hem tegen toen ik een paard kreeg te rijden wat toen der tijd ook op de zelfde stal stond. Altijd leuk om "oud" gediende voorbij te zien komen op bokt.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Er was maar 1 oplossing... de slacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:20

Leuk zeg :) Het lijkt alleen of je op bijna alle foto's aan de teugels je houvast zoekt, klopt dat? Want dat lijkt me niet zo fijn voor paardlief ;)