Onze eerste officiele crossles!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Onze eerste officiele crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 16:43

Afgelopen zondag was het dan zover... Waar we al zolang naar uitkeken! Onze eerste officiele echte crossles!

We hadden wel vaker losse cross hindernisjes gesprongen, maar nog nooit echt les gehad! En wat hebben we genoten! Ik ben supertrots op Lord, hij heeft het maar mooi gedaan allemaal! We hebben ook complimentjes gekregen van de instructeur! Lord is een meedenkend en intelligent paard! Ze hadden hem zeker geen 20 gegeven, dus dat was al fijn om te horen!

Lord is een 20 jarige Kwpn'er van Wellington. Hij wordt 7 mei officieel 21. Springen vinden we het leukst, we hebben dan ook elke week springles. 1x in de 14 dagen hebben we dressuurles. De tussenliggende dagen doen we lekker zelf trainen, lol maken of buitenritjes! We vermaken ons prima!

Afgelopen zondag werd ik uitgenodigd door een oud-stalgenootje om mee te gaan met de crossles. Hier zei ik natuurlijk geen nee tegen! Ik vind het echt supertof dat ze Lord en mij mee genomen hebben!

Deze dag zullen we niet snel vergeten, en wie weet komt er wel weer een vervolg! Maar ik doe het wel een beetje rustig aan ivm zijn beentjes en zijn leeftijd. Hij is al oud, en ik wil hem nog lang bij me hebben! Dus ik ga dit zeker niet te vaak doen. Maar zo af en toe kan best..

We begonnen die dag met een gewone hindernis.. (uiteraard eerst losgereden).
Afbeelding

Daarna kwamen de cross hindernissen!
Als eerst de boomstam
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna kwam er een ander "ding"
Afbeelding

Toen kwam de waterbak! Lord moest even aangemoedigd worden, want hij houdt niet zo van water..
Maar uiteindelijk heeft hij het toch gedaan!
Afbeelding

De op- en afsprong! Eerst de opsprong!
Afbeelding

Afbeelding

Maar ja, dan moet je er ook weer af ;)
Afbeelding

Daarna hebben we een parcoursje gesprongen. De heg was hier ook onderdeel van! Was echt superleuk om te doen!
Afbeelding

Afbeelding

En tsja, toen kwam het engste van alles! De surfplank!!
Woehoe, uiteindelijk gelukt!
Afbeelding

Afbeelding

Er zat soms wel een verdwaalde bakkabouter verstopt.....
Afbeelding

Even voor de mensen die kritiek hebben, ik weet dat mijn houding bagger is. Ik rijd normaal gesproken met rugband om ivm slechte rug. Deze had ik niet omgedaan omdat ik een bodyprotector onder mijn jas aan had. Dit heeft me wel genekt. Heb vanaf die dag tot en met gister met een zere rug gelopen.. Mijn rug heeft dus best veel klappen te verwerken gekregen, dat was niet zo fijn..
Daarbij verviel ik tijdens de crossles terug in mijn oude spring-foute-gewoontes. Dat wil zeggen, als ik niet uitkom, gooi ik mijn teugels los en zoek het zelf maar uit paard! Niet goed... I know. Tijdens springles gaat dat gewoon goed, maar cross was toch net even een andere categorie... Als er een volgende keer komt, zal ik zeker beter op mijn houding gaan letten!

Ik ben supertrots op mijn grote vriend die dit allemaal gedaan heeft voor me, terwijl hij het echt spannend vond, en normaal gesproken wel een bangepoepert is! Op vrijwel elke foto zit ik dan ook met een grote grijns op mijn gezicht.
Trots op mijn toppertje!

En ik ben iedereen die me die dag geholpen/vervoerd/op de foto gezet heeft, ontzettend dankbaar!

Bedankt voor het kijken! Ik geniet nog even na :)

Anoniem

Re: Onze eerste officiele crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:47

Wat gaaf!
En wat ziet je paard er nog goed uit voor zijn leeftijd, mijn merrie is een maandje ouder en gelukkig ook nog zo fit, wil ook graag een crosslesje gaan volgen, had je nou ook een helmcamera op?
Ben dan wel benieuwd naar beeld materiaal ;)

Leuk voor de afwisseling, veel plezier nog samen!

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Re: Onze eerste officiele crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 16:54

dank je wel!

Sorry was dubbel topic, heb al getemd.

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Onze eerste officiele crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:36

Super gaaf Heleen!! Wat een leuke fotos, en Lord ziet er zo blij uit ook!! 21 zou ik hem ook echt niet geven, zo fit hij eruit ziet en zo blij en vol energie hij alles voor je doet. Gaaf hoor! En super dat je die surfplank ook hebt gesprongen. Wij hebben hem ook 1x genomen, ze ging er wel overheen maar ik scheet wel bagger :P Ik had ook zo'n 'bakkabouter actie' verwacht toen eigenlijk :P
Ennuh, zie ik een camera? Komt er ook een filmpje?

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Re: Onze eerste officiele crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 21:01

Ja er komt nog een filmpje! :) Maar die zet ik op facebook hoor, haha! Had een go-pro van een vriendinnetje geleend, die moet ik nog even monteren en knippen en plakken enzo!

Die surfplank vond ik eigenlijk het engste van allemaal, deed Wiet niet stoppen voor die surfplank? Held!

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Onze eerste officiele crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:19

Leuk paard zeg! En je geeft hem inderdaad geen 20.
Wat betreft je handen, ik zie nergens dat je hem losgooit. Ik vind juist dat je je handen te veel vastzet op de schoft. Losgooien hoeft niet maar iets meer elastiek in je armen mag wel.

avi5987
Berichten: 273
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust

Re: Onze eerste officiele crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:05

Ziet er goed uit voor een eerste keer! Ik zou hem zeker geen 20 geven

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 11:48

Sim: Ik heb flink op mijn kop gekregen dat ik telkens de teugels losgooide, dus bij elke sprong werd erop gehamerd door de instructeur dat ik ze vast moest houden. Daarom zie je het ook niet terug op de foto's.
Het ging toen alleen van het ene uiterste (losgooien) naar het andere uiterste (vasthouden).... Nu de tussenweg nog zien te vinden..

Bedankt voor de complimentjes over zijn leeftijd :)

Elpharo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Onze eerste officiele crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:55

Supergaaf om te zien hoor! Ik hoop ook ooit zo dapper te zijn! Die surfplank lijkt me ook eng...hihi. Maar jullie hebben het toch maar mooi gedaan!!

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:04

wat een super leuk paard zeg! hij ziet er echt onwijs goed uit voor zn leeftijd! :D
was dit bij de zuidplasruiters? (:

Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Re: Onze eerste officiele crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:11

Super Itsmi, genieten met Lord!

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Re: Onze eerste officiele crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:16

Wat leuk!
Ben benieuwd naar het filmpje :D

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Onze eerste officiele crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:37

wow wat ziet jou paard er super goed uit voor zijn leef tijd. En wat is hij leuk. En over je houding gesproken, die vind ik goed! *\o/*

UBok

Berichten: 253
Geregistreerd: 15-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:00

Super Lord met zijn knappe amazone! Als U-WIN zo oud is, hoop ik dat ie ook nog zo is.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Onze eerste officiele crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:04

Hihi, dat je bij die bakkabouter meteen naar de camera kijkt :') !

Verder prachtige foto's!

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:22

braaf paard hoor, ziet er ook goed uit voor zijn leeftijd!
Probeer boven de sprong meer toe te staan met je handen, succes!

velvetblack

Berichten: 2762
Geregistreerd: 27-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:27

Ik heb vaak niet zo veel met de 'normale' bruine paarden, maar deze heeft echt iets! Wat een leukerd.
En geef toe, oudere paarden zijn toch wel het allerleukst he <3 Hij ziet er super uit. Goed dat je hem nog zo lekker bezig hebt.

Even vraagje over het hoofdstel (vind ze altijd zo apart en mooi eruit zien): Is dit dat hoofdstel wat ook bitloos gebruikt kan worden? en ook zowel met bit?

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2416
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Onze eerste officiele crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:30

leuk paard!

mag ik vragen hoe jij je go pro bevestigd hebt? mijn cap kantelt altijd naar voren...

baszo17

Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:03

mooie foto's!!

btw,
waarom zou je je verantwoorden naar heel bokt!! :)
als jij geen commentaar wil op je rij houding oid moet niemand dat doen!! :)

iamsam
Berichten: 248
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:08

Wat heb jij het naar je zin gehad !!!!!!!!

FloorLovePBG
Berichten: 12
Geregistreerd: 23-01-14

Re: Onze eerste officiele crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:52

Super gaaf om te zien, leuke combinatie zijn jullie! Paardje heeft zelf ook plezier zo te zien :j Echt super leuk *\o/*

Botervlootje

Berichten: 211
Geregistreerd: 11-09-13

Re: Onze eerste officiele crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:58

ziet er leuk uit . <3 *\o/*

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Re: Onze eerste officiele crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 19:31

Wauw! Wat een superleuke reacties! En hij staat bij uitgelicht! :) Leuk hoor!

Dank allen voor de positiviteit!

@Billy3105 geen idee hoe die bevestigd is, gopro is van een vriendinnetje van mij, en die heeft hem erop gemonteerd terwijl ik aan het zadelen was. Ik heb dus werkelijkwaar geen flauw idee hoe het zit!

@ Elkee, ja dit is het rambo micklem multi bridle. Deze kan met bit en zonder bit gebruikt worden! Heel fijn hoofdstel, Lord is er wel fijner door gaan lopen, bit ligt ook stabieler in de mond.

@ ruitje, ja haha ik verwachtte al dat hij zou gaan weigeren,dus ik zei net iets tegen de camera, volgens mij iets van "ja dat dacht ik al" ofzo :P

@ UBok, jullie hebben nog heeeeeeeeeeeeel lang te gaan tot U-Win net zo oud is als Lord! Maar ik weet zeker dat hij dan net zo goed eruit ziet en net zo goed op conditie is als Lord! :) Van de zomer weer even oefenen op de rengalop samen he! ;)

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:36

20 jaar zo dat zie je je echt niet aan hem, geweldig om dit te mogen doen en ook nog geweldige foto's over je stijl ga ik niks zeggen want daar ga ik niet over maar vond het wel netjes hoor

xRobin919

Berichten: 239
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Gelderland, Apeldoorn

Re: Onze eerste officiele crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:04

Ontzettend leuk lijkt me dat zeg! Dat hebben jullie goed gedaan, paardje ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd ;)
Gave foto's ook!