Crossseizoen van Beau en Challenge!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mistid

Berichten: 9139
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Bunne

Crossseizoen van Beau en Challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 13:13

:wave:

Vanaf mijn kant ook een overzicht van het crossseizoen, helaas was die weer veel te snel voorbij...

C'est Beauregard (v. Baldwin) en ik begonnen dit jaar in Drachten op de BIT Trainingsdag olv Tim Lips. We vonden het leuk om weer te crossen en Beau liep 2 foutloze rondjes.
Afbeelding
Deze foto heb ik nabesteld, maar die heb ik niet ingescand

Daarna hebben we de indoor oefencross in Vinkega ook gereden, met vooraf een training van Ineke. De training en oefencross gingen beide goed, Beau had er zin in :):)
Afbeelding
Puntje van de smalle kant

Toen werd het weer mooier, en konden we eindelijk naar buiten :# een HTC training in Lelystad van Wieneke gehad met een ander hoofdstel en een ander bit, want het springen ging niet meer lekker met het scherpe bit wat erin zat. Na het crossseizoen van 2012 had hij heel veel conditie en was super fris en had ik de pelham echt nodig, maar toen we wat verder in het indoorseizoen kwamen kwam hij heel erg terug op de pelham en lukten de dubbels niet meer.
smalletje in Lelystad
De training ging goed genoeg en we waren klaar voor het crossseizoen *\o/*

De eerste cross in Markelo liep Beau superfijn in het L, tot een van de laatste hindernissen, de paddestoel... daar struikelde Beau over een boomstronk en zijn we samen ten val gekomen. Arme Beau viel met haar hoofd op de paddestoel. Wat voelde ik me schuldig terwijl ik er eigenlijk niets aan kon doen. Wel een superfijn gevoel aan de rest van de cross overgehouden.
Afbeelding
opsprong

De week erna stond Westerbork op de planning, die heb ik omgezet van L naar B. Beau liep een fijn foutloos rondje, goed voor het vertrouwen!
Afbeelding
De een-na-laatste sprong, foto door Yavanna Fotografie

Na Westerbork een HTC training gehad in Renswoude, daar was ze wat moe voor mijn gevoel, maar de instructeur was helemaal weg van Beau, haar manieren, hoe werkwillig ze was, haar bouw en haar bloedlijn. Heel blij natuurlijk met zulke complimenten! Hier helaas geen foto's van. Helaas heeft Beau in Renswoude einschuss gekregen, waardoor we Oudkarspel af hebben moeten melden.

Toen een training gereden van Tineke in Franeker, over het derbyterrein. Daar liep Beau best goed.
Heksenoog

En toen mocht Challenge (v. Asca Z) eindelijk zijn eerste crosstraining lopen! 'Eventjes' naar Ermelo gegaan voor een training van Wieneke. Chall deed het tegen al mijn verwachtingen in super en liep stoer rond alsof hij het al jaren deed :+: .
Afbeelding

Daarna 2 crossen in de L met Beau zonder foto's, in Hoogenweg gingen we over de eerste hindernis al over de kop omdat Beau een inschattingsfoutje maakte :(:) en in Vinkega wilde ze niet starten/lopen dus heb ik de cross na hindernis 2 vrijwillig verlaten. De veearts er maar bijgehaald en toen bleek dat de einschuss niet lang genoeg behandeld was. Het was nogal hardnekkig en 12 dagen antibiotica was helaas te weinig. Nogmaals op antibiotica en toen was het eindelijk weg *\o/* .De cross in Oenkerk hebben we helaas af moeten melden vanwege een vies ontstoken oog (waarschijnlijk door de verminderde weerstand door de AB) van Beau, maar toen ben ik gezellig met een vriendin meegeweest zodat ik toch iets van de leuke cross (en het verschrikkelijk slechte weer) mee kreeg.

Daarna met Beau nog een keer naar Ermelo geweest om te trainen, bij de groep weg en dat ging allemaal heel mooi! Blij! Klaar voor het najaar. :):)

Ook met Chall nog een training gereden, in Vinkega van Wieneke. In het begin vond hij het superspannend met al die andere paarden waar je natuurlijk veel meer op moet letten dan op degene die op je rug zit, maar toen de spanning wat weg was liep hij weer erg fijn :+: .

SGW Norg, zo'n beetje een thuiscross, ging ik met beide paarden heen, in het B. Wat was het verschrikkelijk slecht weer! Ik moest met Chall al als tweede dressuur rijden, ik was om kwart voor 8 al doorweekt. Droge kleren aantrekken hielp niets, want je was zo weer zeiknat. Chall liep een fantastische cross tot aan de afsprong, daar schrok hij zo van dat ik ernaast lag. Zo zonde, want hij hoefde nog maar 3 sprongen. Desondanks onwijs tevreden, want ik had niet verwacht dat hij tot en met de waterbak zo simpel foutloos zou lopen <3 .
Beau liep ook een fijne cross, maar schrok wat van de natte bodem waar de laatste hindernis in de cross op stond. Daar hadden we dus een stop op, maar ook over Beau erg tevreden!
Afbeelding
Chall over de rietkraag
Afbeelding

Na Norg had ik nog maar 1 cross staan, en dat terwijl Norg zo lekker ging! Ik heb Challenge op de wachtlijst voor Neede laten plaatsen en de avond voor de cross de stoute schoenen aangetrokken en opgebeld of er nog een afmelding was zodat ik geplaatst kon worden. En jawel, ze hadden een afmelding én ik stond als eerste op de wachtlijst *\o/*
Chall liep weer een fantastische cross, hij had bij hindernis 1 & 2 nog zijn bedenkingen maar ging toen als een speer! Op het grote open veld iets afgeleid waardoor we niet mooi bij de picknickbank-dubbel kwamen, dus daar een stop, maar verder heel fijn door! Wat een heerlijk paard :+:
Afbeelding
Afbeelding

Toen mocht Chall nog mee naar Alice in Biddinghuizen. Hier weer hetzelfde als in Vinkega, weer zo onder de indruk van alles en de andere paarden dat het begin niet lekker ging, maar toen de spanning er af was liep hij weer heelijk! Alice vond hem heel stoer en was onder de indruk hoe zo'n galop uit zo'n ukkie kwam!
Afbeelding
De grindbak in

En daar stond de laatste cross alweer op de agenda, SGW Nijeberkoop, B zonder dressuur.
Challenge liep super! Wel een storing in de cross voor tonnen (die zijn doodeng natuurlijk) maar dat was nog zo ver van de hindernis dat het niet is aangerekend. Een foutloze cross! Wat een topper <3 . Ik had een prachtig stijlprotocol met 3 8'en erop!
Beau liep een erg slecht begin en we hadden verspreid over het begin 3 stops. Daarna pakte ze gelukkig wel weer fijn aan waardoor we wel zijn gefinisht maar ik had toch op een iets beter resultaat gehoopt. Achja, het kan altijd slechter ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Even belonen toen ze eindelijk fijn ging lopen :)

Over het algemeen niet Beau haar beste seizoen, maar Chall liep fantastisch :+: . Op naar volgend jaar!
De linkjes zijn overigens ook het bekijken waard, maar ik had teveel foto's om ze allemaal te plaatsen ;) .

Als je niet ken winnen, moet je zorgen dat je niet verliest - Johan Cruijff

Keep calm and go eventing
SGW trainen in het Noorden? Crossterrein Bunne



mistid

Berichten: 9139
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Bunne

Re: Crossseizoen van Beau en Challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 20:24

Hoop het Ilse! Ze heeft nu iig dressuurbootcamp bij Merle, dat gaat wel leuk :)
Chall wil ik denk ik in Vinkega L laten lopen, maar even afwachten hoe hij het begin van het seizoen doet.

Dankjewel Dani!

Als je niet ken winnen, moet je zorgen dat je niet verliest - Johan Cruijff

Keep calm and go eventing
SGW trainen in het Noorden? Crossterrein Bunne

mistid

Berichten: 9139
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Bunne

Re: Crossseizoen van Beau en Challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 11:29

Dankjewel allemaal!!

Haha Mo, zo zie ik Beau nog steeds een beetje. Ik zie 'r natuurlijk elke dag en veranderingen vallen dan pas op als ik de foto's erbij pak. Beau heeft momenteel trouwens een dressuurcarriere bij m'n zusje.
Chall is gewoon een plaatje :+:
Ze zijn zo verschillend als hun kleur en dat als best wel lastig soms met rijden. Bij Chall wordt je moe van het tegenhouden terwijl je bij Beau moe wordt van het vooruit rijden, maar ze zijn beide wel ontzettend werkwillig.

Als je niet ken winnen, moet je zorgen dat je niet verliest - Johan Cruijff

Keep calm and go eventing
SGW trainen in het Noorden? Crossterrein Bunne

mistid

Berichten: 9139
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Bunne

Re: Crossseizoen van Beau en Challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 15:33

Dankjewel allemaal!

Elmoni, grappig! Een vriendin van mij heeft ook een kopie van Beau staan :D
Lau :D :o
Rosalie, ze kunnen inderdaad nog een hele poos mee gelukkig :D

Als je niet ken winnen, moet je zorgen dat je niet verliest - Johan Cruijff

Keep calm and go eventing
SGW trainen in het Noorden? Crossterrein Bunne


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers