Cézanne's eerste crossjaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Cézanne's eerste crossjaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 14:44

Cézanne is mijn eerste en enige eigen fokproduct. In 2006 heb ik mijn merrie gedekt met Mistral in de hoop er een leuk allround sportpaard mee te fokken waarmee mijn zoon de overstap naar de paarden kon gaan maken. En in 2007 is Cézanne geboren. Een sportpaard is ze wel geworden, ze kan prima springen en dressuur lukt ook aardig. Qua karakter is ze helaas de tegenpool van haar moeder geworden. Het is een echte merrie die niets cadeau geeft... ~~}>

Mark beoefent alle disciplines met haar maar zijn hart ligt echt bij de SGW. Eind 2012 vonden wij haar oud genoeg om aan het crossen te beginnen.

We begonnen met een serie crosslessen en een oefencross bij Manege Snorrewind in Markelo. Cézanne bleek het crossen goed aan te pakken. De lessen gingen super. De oefencross vond ze nog wel heel spannend maar ook die zijn ze, weliswaar met een aantal weigeringen, wel rondgekomen:

Afbeelding

In 2013 hebben Mark en Cézanne meegedaan aan de eventingcursus bij Gert en Alice Naber. Ook deze lessen werden afgesloten met een oefencross welke Cézanne vlekkeloos rondsprong:

Afbeelding

Op 31 mei volgde het B debuut in Maarsbergen. Voor ons een nieuwe cross, en wat voor een, wat een mooie cross! Cézanne was toch wel erg onder de indruk van de entourage wat resulteerde in een aantal weigeringen en helaas uitsluiting net voor de waterbak. We hebben er nog wel een paar mooie foto´s aan overgehouden:

Afbeelding

Afbeelding

In de zomer volgende nog een paar fijne trainingen op De Valouwe. En in augustus werd er ook in Ede de cross gestart. Voor Cézanne een fijne cross met niet al teveel toeters en bellen. Ze sprong eenvoudig foutloos rond en daarmee waren de eerste winstpunten een feit!

Afbeelding

Afbeelding

De volgende cross in Gorssel moest helaas afgezegd worden omdat Cézanne het nodig vond zich vast te rollen in de stal en daarna even een behandeling van de chiropractor nodig had…
Neede was de volgende op de lijst. De dag begon met enorm gestress vanwege een auto met een lekke band waardoor we ons enorm moesten haasten om op tijd te zijn voor de dressuur. Tot onze verbazing liep Cézanne een prima dressuurproef. We gaan vaker zo haasten! Het springen leverde een pechbalkje op maar de cross ging als een speer, foutloos. Dus weer 2 winstpunten en zelfs een 8e prijs!

Afbeelding

Afbeelding

Tussen de wedstrijden door werd er nog een keer getraind op De Valouwe. Ook puntjes, smalletjes en een flinke trakehner waren geen enkel probleem voor de combinatie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

3 weken later stond het Overijssels Kampioenschap in Diepenheim op de agenda. Hier hadden ze hun dag niet helemaal helaas. Meteen al een weigering op de eerste hindernis en hindernis 10 zag Cézanne helemaal niet zitten. Dankzij Finlandia hebben we nog wel een leuk filmpje van hindernis 9:

https://www.facebook.com/photo.php?v=601341476591048&l=8767069631537527807

En dan op 3 november alweer de laatste cross van het seizoen, traditiegetrouw in ons eigen dorp, Bathmen. Bij het verkennen vonden we de lijn 5A-B wel een heel pittige en dat was Cézanne met ons eens….de rest van de cross gaf geen problemen en daarmee was het 5e winstpunt een feit!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een filmpje van de waterbak:
https://www.facebook.com/photo.php?v=606675056057690&l=8938599704402485651

Wij zijn heel tevreden over het eerste cross-seizoen en kunnen nu al niet wachten op 2014!

Mark en Cézanne (Mistral x Bernstein), Dressuur L2 + 13, Springen B + 8, SGW B+11



Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Cézanne's eerste crossjaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 15:25

Bedankt allemaal!

@chocobroodje, helaas geen topics met Easter meer. ;( Mark is inmiddels 18 geworden en Easter is in juli verhuisd naar een nieuwe amazone. Een heel leuk, klein meisje van net 12 jaar die heel veel lol met hem heeft. Wij missen hem wel maar we hadden geen beter plekje voor hem kunnen vinden!

@Monique, leuk om te zien he! Jij hebt vast dezelfde trots met DeLuxe en straks Vanilla!

@corelli, mijn SGW carriere? Ik hou het wel bij groom zijn! :+

Mark en Cézanne (Mistral x Bernstein), Dressuur L2 + 13, Springen B + 8, SGW B+11

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 10:34

Bedankt allemaal weer, ik ben echt trots. Het is toch wel bijzonder je eigen (gefokte :+ ) kind met je zelf gefokte paard!

@kitbits, Cézanne haar moeder is idd een Bernstein. Nou heeft moeders echt totaal geen aanleg voor springen, die brak altijd iedere hindernis af. Ik dacht dat het aan mij lag omdat ik niet durfde te springen maar ook met Mark ging ze liever door de hindernis dan eroverheen. Gelukkig heeft Cézanne die genen niet geërfd!

Edit, ik heb net even in je profiel gespiekt, maar wat een fijne fokmerrie die Bernstein van jou! Qua hoofd/uitstraling lijkt ze erg op mijn merrie. Precies zo'n zachte blik in de ogen. Mijn merrie is helaas niet meer in de conditie om nog een keer bij te dekken.

Mark en Cézanne (Mistral x Bernstein), Dressuur L2 + 13, Springen B + 8, SGW B+11

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Cézanne's eerste crossjaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 16:06

Bedankt allemaal voor de leuke reactie!

Ik zie dat het topic bij uitgelicht staat! Ik dacht al, waar komen ineens al die views vandaan...
Leuk zeg!

Mark en Cézanne (Mistral x Bernstein), Dressuur L2 + 13, Springen B + 8, SGW B+11

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Cézanne's eerste crossjaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 09:41

@valyra, en ze kan inmiddels zelfs ook rustig bij de trailer staan.... ~~}>

Mark en Cézanne (Mistral x Bernstein), Dressuur L2 + 13, Springen B + 8, SGW B+11


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers