[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_lautje_

Berichten: 9200
Geregistreerd: 23-03-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 14:48

Ik heb van 3 fotografen idd een hele serie. :))

Esje: 13 waren de houten ronde wallen voor de trakehner. Water paste verder wel mooi nadat we een flinke dive namen. Zat zoveel gedraai in dat je alle tijd had. Wel bijna Victor overhoop gereden. Die dacht dat ik naar 18 ging ipv 16 de uitsprong. Waar hij dus klaar lag :+


esje01

Berichten: 4892
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 17:22

Victor is wel wat gewend
Die man ligt vaak op onmogelijke plekken :D


Melisje_92

Berichten: 1087
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 08:09

Hahah heerlijke sprongen, zo heb ik foto’s en een filmpje van een dressuurpaard die ik voor het eerst meenam jaren geleden _O-


xsensibel

Berichten: 1460
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 12:43

Vraagje, ik heb een hindernisfout in mn cross van gister. Maar mn paard heeft nergens stil gestaan en is helemaal niet achteruit gegaan.. kan ik hier nog wat aan doen? :o

❥ Esprit

pol013

Berichten: 8950
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 12:52

Bij mijn weten moet dat op de dag zelf, binnen x tijd na de uitslag bekend is gemaakt.
Dan is de federatie vertegenwoordiger er nog en zijn de hinderniscontroleurs er nog.

Even heel praktisch: dat hele spul is nu naar huis/weer aan het werk. Dus wordt het verdomd lastig om nog iets te achterhalen. Dus ik zou eigenlijk niet weten hoe je nu nog iets zou moeten aanvangen met een klacht.

Cioccolato

Berichten: 6530
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 13:57

Je kan vragen wat het precies is. Meer niet. Dat is een risico wat je neemt als je eerder naar huis gaat dan dat de uitslag er is :j


xsensibel

Berichten: 1460
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 15:02

Cioccolato schreef:
Je kan vragen wat het precies is. Meer niet. Dat is een risico wat je neemt als je eerder naar huis gaat dan dat de uitslag er is :j


Helaas! Dan hebben we gewoon pech..

❥ Esprit

Silenna

Berichten: 2983
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 08:56

Ik heb mij helaas gisteren moeten uitschrijven voor Ede a.s. zondag, het wordt 29 graden en dat vind ik echt niet paard vriendelijk := Daarnaast nog ivm een privéreden die ook mee speelt. Krijg net bericht dat ik volgens het regelement het inschrijfgeld alsnog moet betalen, maar liefst 40 euro.. Dat is nu toch even zuur zeg %)

Fly_high

Berichten: 3257
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 09:28

Dat is echt erg zuur zeg :\ snap vanuit de organisatie wel maar ergens blijft het gek dat ze niet naar de reden van afzegging kijken.

Ik heb de oefencross zaterdag dan maar ook afgezegd. Ik baal er flink van maar met 29 graden ga ik mijn paard echt niet zo lang op de trailer zetten :')

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 09:34

Silenna schreef:
Ik heb mij helaas gisteren moeten uitschrijven voor Ede a.s. zondag, het wordt 29 graden en dat vind ik echt niet paard vriendelijk := Daarnaast nog ivm een privéreden die ook mee speelt. Krijg net bericht dat ik volgens het regelement het inschrijfgeld alsnog moet betalen, maar liefst 40 euro.. Dat is nu toch even zuur zeg %)


Hier hetzelfde maar met een andere reden, vind ze alles behalve coulant...

Fly_high

Berichten: 3257
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 09:38

Nu vraag ik me af, met oefencross kunnen ze niet moeilijk over inschrijfgeld doen lijkt me? Er staat namelijk nergens vermeld dat het bij afmelden na x datum wel/niet verplicht blijft en voor een oefenwedstrijd zou ik het heel gek vinden.

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

Silenna

Berichten: 2983
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 09:46

Ja als het 15 graden was geweest had ik ook niet kunnen gaan, de eigenaar cq onze chauffeur is namelijk vrij ernstig gevallen en heeft veel pijnklachten, en ik heb geen ander vervoer. Dus ik had stiekem ook wel gehoopt op wat coulance :=
Maar goed, het is wat het is.

Bij een oefencross kunnen ze je, voor zover ik weet, niet verplichten om te betalen als je moet afzeggen!

jesss_amigo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 09:58

Ik sta ingeschreven om in Vinkega te starten komende zondag. Maar twijfel ook enorm.. moet ook nog ruim 2 uur met de trailer rijden en moet op het heetst van de dag rijden..

Maar ben bang dat bij afmelden idd het startgeld alsnog verschuldigd blijft.

Jolliana RC ~ Ceasar ter Linden x Ronaldo
Instagram: Eventer_jolliana

Silenna

Berichten: 2983
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 10:08

Ja, dat is ook vervelend, maar ik zet mijn paard boven de 25 graden al niet meer in een trailer (tenzij spoed/kliniek), is toch écht niet leuk voor ze imo := Dan vind ik een cross echt even minder belangrijk. Ik ben altijd verbaasd dat organisaties wedstrijden met dergelijke temperaturen niet zelf al aflassen en zéker een cross, wat veel buiten in de zon is, en wat ook nog enorm intensief is. :o

Charmaine
Berichten: 1400
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 10:21

Oef...blij dat ik op tijd heb afgemeld voor Ede dan...Ik vond ons nog niet voorbereid genoeg, maar met deze weersvoorspelling had ik ook echt niet gestart...

Fly_high

Berichten: 3257
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 10:30

Silenna schreef:
Bij een oefencross kunnen ze je, voor zover ik weet, niet verplichten om te betalen als je moet afzeggen!


Thanks :) dat dacht ik al. Ik doe altijd mijn best om er netjes in te zijn ook al is het maar oefenwedstrijd en niet zomaar kort van tevoren afzeggen, maar nu vind ik dat ik echt een prima reden heb. We zouden om 15u moeten crossen en dat doe ik mijn paard echt niet aan.

@Charmaine dan hoef je in ieder geval geen FOMO te hebben ;)

Ik heb vroeger wel 2-daagse springwedstrijden met liefst 35 graden gereden, kan me die zweetstroom in mijn ogen nog herinneren :') Maar of het handig was, tja. En het was ook heel ander klimaat met hele andere gevoelstemperaturen dan in Nederland.

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

Cioccolato

Berichten: 6530
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 11:42

Ach, met een overlijdensgeval rekenen ze alsnog inschrijfgeld. Waar ligt de grens dan ook hé :+

Ik zou even wachten met afmelden. Eerst zien dan geloven als je toch geld moet betalen. Misschien blijft de wind fris en is hey prima te doen.


paljaslaura

Berichten: 2730
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 15:10

Idd wat Cioccolato zegt, je moet toch al betalen dus zou afzeggen tot het allerlaatste moment bewaren

gomir

Berichten: 25513
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 19:16

Dat doe ik idd ook altijd in zulke gevallen. Niets zo veranderlijk als het weer en als de voorspellingen slechter worden passen ze soms het programma nog aan of wordt de wedstrijd alsnog geannuleerd door de organisatie o.b.v. de regelgeving.

Ik wilde nog tegen Jess zeggen dat het hier vaak minder warm is dan in het midden van het land, maar die vlieger gaat niet op. Ze voorspellen hier voor zondag ook gewoon 30 graden :+

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

jesss_amigo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 19:36

Ja ik wacht ook zeker nog even met afmelden hoor. Maar ben bang dat er niet ineens 10 graden vanaf wordt getrokken :+

Jolliana RC ~ Ceasar ter Linden x Ronaldo
Instagram: Eventer_jolliana

pol013

Berichten: 8950
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 09:41

Even de andere kant: Waarom zou het risico dan bij de organisatie moeten liggen? Waarom is dat wel logisch?
Die nemen al behoorlijk wat risico op zich om deze sport überhaupt mogelijk te maken. En dan is een cross organiseren over het algemeen ook nog eens geen vetpot waar je veel geld aan over houdt (om dan een buffer mee op te bouwen en verbeteringen mee uit te voeren)

Eerlijk: als wij het organiseren van een SGW niet uit passie zouden doen kunnen we beter een 2e grotere dressuurwedstrijd organiseren. Zijn we met 1/10 van het werk klaar en houden we net zo veel over met veel minder financiële investeringen.

Ik snap en voel zelf overigens echt wel hoe jammer het is als je je geld kwijt bent. Voel dat zelf ook. Maar ik ken de andere kant ook en vind deze constructie toch echt logischer. Degene waar je het voor doen kunnen zélf het beste de afweging maken wat past bij de combinatie én de lasten dragen voor een annulering. Voor ons is het 'maar' eenmalig het bedrag van een les, bij de organisatie stapelen die bedragen zich op.

Ik bedenk maar: als ik moet afmelden omdat het inderdaad zo bloedheet gaat worden (niet alleen temp, maar ook schaduw en wind neem ik daarin mee) bespaar ik in ieder geval op de brandstof en blijft mijn paard heel :Y)

jesss_amigo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:30

Daar heb je gelijk in Pol013.
Helaas hebben we niks te zeggen over het weer. Is het geen sneeuw of overmatige regen dan is het wel een hittegolf :+
Wel vervelend voor de organisatie gezien het ook het regiokampioenschap is.

Jolliana RC ~ Ceasar ter Linden x Ronaldo
Instagram: Eventer_jolliana

Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 06:18


Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

LolaTFB

Berichten: 465
Geregistreerd: 08-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 19:25

Hej, wat handig die link, ik zag 'm alleen te laat.
Wij waren er vandaag in Ede. Lekker gesprongen en gecrosst, dressuur redelijk waardeloos (deden mee voor GK). Bodem was echt matig..

Was er van jullie ook nog iemand? Ik vond de organisatie ook niet zo best. Geen ringmeester bij het springen, bij de start van de cross ging het ook vreemd (ik startte denk ik 25 sec na mijn voorganger). En geen tussentijdse/tijdige uitslag, en dat met dit weer.
Ik vond het allemaal een beetje vreemd lopen. Of lag dat nou aan mij :+?

Nouja, springen ging fijn en cross grandioos. Paard fit mee naar huis, daar draait het uiteindelijk om.

www.stalvanbeijnum.nl

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 19:55

Welke kalkoenen raden jullie aan voor deze keiharde gras ondergrond op dit moment? Mijn paard liep echt op eieren gister tijdens SGW Vinkega met punt kalkoenen 14mm.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers