SGW Ronostrand met Brownie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cookie2222

Berichten: 843
Geregistreerd: 09-03-10

SGW Ronostrand met Brownie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-21 15:26

Vorige week zijn Brownie en ik afgereisd naar Een in Drenthe voor SGW Ronostrand. Ik was van plan al het beeldmateriaal op te sparen en te laten zien als jaaroverzicht, maar ik heb zoveel van SGW Ronostrand dat ik het hier al kan laten zien :D

Even kort over ons, voor wie ons niet kennen. Brownie is een 6 jarige merrie en ze is nu zo’n 1,5 jaar van mij. Ze is van Brandon (belissimo) x OOSeven. We zijn nu 2x B dressuur en springen gestart en zijn L eventing met winst. We focussen met name op het crossen en van het indoor willen we weer wat meer gaan dressuren en springen.

We begonnen met de dressuur. Het inrijden ging wat moeizaam. Het was op een klein stukje met veel overhangende takken. Dus toen ik de ring in kon zijn we maar gegaan. Opzich een fijne proef. Ze had wat moeite met concentreren doordat de spring ring dichtbij zat en links een bomen rij waar je af en toe een paard achter langs zag komen. We kregen 187 punten en voorlopig 6e plaats. Jury bleek best wel streng te zijn, dus zeker blij mee.

Op naar het springen. Dit is ons lastigste onderdeel. Brownies balans wordt steeds beter, maar ze blijft wat laks. Dit maal een heerlijke foutloze ronde gereden. Heel blij mee! Zeker omdat dit pas de tweede keer foutloos in het springen was. Helaas wel zo stom geweest om niet goed door de finish te rijden. Deze stond niet op de gebruikelijke 9-15m na de laatste hindernis, maar de hoek in en dan nog 2-3galopsprongen naar rechts. Helaas hierdoor dus 6 strafpunten voor tijd 8)7. Heel stom... maar dit gaat nooit meer fout.
Aanschouw de video:



De vetcheck vliegend door en door naar de cross. Brownie heeft nog even lopen stuiteren bij het starthok. Daarna vloog ze weg. Ik vond zelf de sprong in het water wat spannend. Het water liep je schuin in en dan na 1-1,5 galopsprongen lag daar de hindernis. Om het voor mijzelf en Brownie wat makkelijker te maken gekozen om iets een slinger te maken, langs het boompje op het water in waardoor we iets meer meters voor de sprong hadden. Dit pakte goed uit! Ze keek niet eens :D verder geen problemen ondervonden en we finishte foutloos en ongeveer 15 seconden binnen de tijd. Ons resultaat 37,70 (+6 van het springen) strafpunten. Helaas door de tijdfouten in het springen de 2e prijs misgelopen en een 6e plaats behaald. Super tevreden en heel blij hoe Brownie het aanpakte! Geniet met ons mee van de filmpjes en foto’s!



De water sprong
Afbeelding

En van de andere kant
Afbeelding

Wiel
Afbeelding


Afbeelding

Haag
Afbeelding


Afsprong
Afbeelding

Afbeelding


Hekje na de afsprong
Afbeelding

Afbeelding

Wortelbak
Afbeelding


Dat waren ze! Bedankt voor het kijken!

Brownie, Naida, Happy Day en Zoo Zoo <3
Volg ons op Instagram


Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: SGW Ronostrand met Brownie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 16:23

Zo te zien doet ze dat wiel met haar ogen dicht nog :) gave foto's!

Cookie2222

Berichten: 843
Geregistreerd: 09-03-10

Re: SGW Ronostrand met Brownie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-21 20:37

Dankjewel! :D Haha ja helaas voor de foto’s doet ze dat vaker. Misschien is het haar te makkelijk :+

Brownie, Naida, Happy Day en Zoo Zoo <3
Volg ons op Instagram


Dandelion2
Berichten: 137
Geregistreerd: 18-01-19
Woonplaats: Bussloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 09:56

Mooi resultaat en stoere foto’s!

Cookie2222

Berichten: 843
Geregistreerd: 09-03-10

Re: SGW Ronostrand met Brownie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-21 20:21

Dankje! En super leuk dat we in uitgelicht staan <3

Brownie, Naida, Happy Day en Zoo Zoo <3
Volg ons op Instagram


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers