[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cookie2222

Berichten: 843
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:21

Mijne gaan onder de tuinslang en een borstel. Mochten ze dan nog te vies zijn dan gaan ze in de wasmachine.

Ik ga ook naar Hattem en Rekken! Beide L. Heb helaas nog wel nachtdienst/oproep vrijdag tot 8u smorgens ... dus hopelijk laten ze me slapen :+

Hoe is het bij rekken elk jaar met de bodem? Vind het weer in november niet altijd even denderend

Brownie, Naida, Happy Day en Zoo Zoo <3
Volg ons op Instagram


JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:28

Crosskip schreef:
We hebben zeker een wachtlijst, maar deze telt inmiddels ook al 50 combinaties... :o


ik mail desondanks nog wel even :+

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:51

Oeh thanks voor de tip, daar ga ik eens een naar kijken!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 17:22

esc schreef:
DoretteK schreef:
Ik heb na mijn natte cross in Ophemert wel een karwei gehad aan het klittenband van mijn beschermers schoon te krijgen. Daar heb ik nog niet een hele snelle oplossing voor gevonden _O- Ben nu met een nagelborstel en ductape aan de gang geweest om alle kleine grasjes en dingetjes uit het klittenband te krijgen.


Dat is goed schoon te krijgen met een kattenborstel voor klitten, zo een met van die dunne ijzeren pinnetjes die krom staan

Hebben rubrieken met weinig inschrijvingen voorsprong haha

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 17:52

Mag ik ook mee kletsen?

Ik heb 2 paarden, een leermeester van inmiddels 16 die sinds vorige maand in mijn bezit is en een 12 jarige die veel talent heeft maar nog niks gezien heeft.

We hebben er inmiddels 2 crosslessen opzitten met mijn leermeester, zaterdag onze eerste officiele samen in Hattem, week erop Barchem, week daarop sta ik op de wachtlijst voor Bathmen en week daarop doen we mee in Rekken (waar we al zeker zijn van een plekje :D).
Mooi alles zo einde van het seizoen nog proberen mee te pakken.

20 november eerste cross kennismaking met het andere paard in Markelo als het meezit, die hoop ik volgend seizoen dan te starten in de B.

Meteen even reageren op de beschermers, ik spuit ze eigenlijk alleen af en daar red ik het tot nu toe mee, in de wasmachine is op zich ook nog wel een goede ja.

Ik zou nog eens een truckje moeten vinden voor schone kalkoenen erna :+

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 18:26

Dat is wel een erg heftige planning om alles achter elkaar door te pakken :oo
Welkom!


Cookie2222

Berichten: 843
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:16

Ik vind 2 achter elkaar al heftig :oo voor mijzelf ook haha

Maar welkom!

Mijn kalkoenen zijn altijd schoon als ik ze eruit draai. Jouwe niet dan? (Geen sarcasme)

Brownie, Naida, Happy Day en Zoo Zoo <3
Volg ons op Instagram

Fly_high

Berichten: 3269
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:40

Mijn kalkoenen truck is geen kalkoenen :P we doen het op blote voeten, so far so good.

Elke week op pad lijkt me trouwens niet zo heftig, doe ik ook :D soms met twee paarden zelfs... alleen elke week veel kilometers met de trailer vinden zowel ik als mijn rekening niet zo geweldig :') vandaar hou ik het voorlopig bij Hattem en Barchem en daarna wellicht een crosslesje ergens hier in de buurt of gewoon terug naar springen tot in het voorjaar :o

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

_Natasja_

Berichten: 4206
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:53

Cookie2222 schreef:
Mijn kalkoenen zijn altijd schoon als ik ze eruit draai. Jouwe niet dan? (Geen sarcasme)


Mijne zijn ook schoner na dan voor gebruik :j

Learning starts at the end of your comfortzone, don’t be afraid to step out of it!

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:54

Ik weet ook niet beter dan (bijna) elke week op pad te gaan, met 2 is uiteindelijk ook de bedoeling als ze de boel niet afbreken als ze alleen achterblijven.

Kalkoenen blijven bij mij altijd half onder de modder zitten.. vergeet ze altijd af te spoelen :+

Mijn rekening vind elke week op pad ook wat minder met de stijgende brandstofprijzen maar ach he, Ben een jaar bijna niet op pad geweest dus goed excuus :-D

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 20:05

Ik ga ook elke week op pad. Maar niet elke week een cross en hoef gelukkig ook niet elk weekend t zelfde paard mee te nemen. Vind dat eigenlijk te :=
Maar gelukkig is iedereen anders!
Mijn kalkoenen zijn roestig. Ik wil nieuwe kopen als ik straks weer actief ga rijden


vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:16

Ik borstel het schroefdraad mijn kalkoenen af met een oude tandenborstel en vet ze dan in met vaseline, dan roesten ze niet.

Cookie2222

Berichten: 843
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:23

Of even een nachtje in de cola leggen... is de roest er af

Zag net de hindernissen van Hattem. Zien er gaaf uit! Vind het smalletje en de trackener wel wat spannend, maar komt vast goed :D

Brownie, Naida, Happy Day en Zoo Zoo <3
Volg ons op Instagram

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 07:28

Goeie tips voor de kalkoenen!

Hebben jullie hartslagmeters? Tips en tricks voor aanschaf hiervan?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 09:52

Roest gaat er juist altijd af bij mij, als ik ga rijden :)

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 10:24

Ik gebruik ze even te weinig _O-
Ze zijn ook al weer ouder. Hou wel van een keer nieuwe spullen die belangrij zijn :')


Crosskip

Berichten: 1100
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: het mooie Rekken

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 10:38

Cookie2222 Bodem in Rekken is in de cross goed... we hebben deels bospaden deels weiland en een stuk over maisveld. Tuurlijk, als het heel nat is dan heeft ook onze bodem te lijden... maar over het algemeen houdt het zich prima. Springen is op gras en dressuur is ruim opgezet, dus daar ook niet al te veel op een kluitje (en dus bagger). Maar vooralsnog ziet de lange termijn verwachting er goed uit... _/-\o_


laetitia98

Berichten: 558
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Ergens in een gat

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 11:38

Voor verroestte kalkoenen nog een tip. Leg ze in een badje van wd40 en dan even met staal borsteltje kort langs schroefdraad en ze zijn weer roest vrij. Kwam ik laatst achter doordat die van mij ook helemaal verroest waren en mn vader zo slim was :')

2 Feet move your body.. 4 feet move your soul.. :D Gambola D.C Y;( Geisha <3

Cookie2222

Berichten: 843
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 18:30

Vandaag in Hattem gereden!
Dressuur was echt een bagger bende, zakte je tot de voorkniëen in weg... ook in de ring. Dus daardoor veel afgesneden en met aanspringen gleed ze weg, daarmee overkruist. De jury heeft er wel redelijk rekening mee gehouden, kregen 198,5ptn :D
Springen ging netjes. Klein beetje blubberig. Dit maal niet de finish gemist :+ . Wel wat pechbalkjes.
Cross ging echt super, ze was super fijn. Er stonden best wat pittige hindernissen en behoorlijke afsprongen. Dat ging allemaal goed. Alleen een dubbel die schuin stond, snapte ze niet helemaal of zag ze niet goed. Ze was iig goed flabbergasted, zowel bij a als b. Dus beide helaas een stop. Daarna goed erover, en weer fijn verder gereden. Dus overal tevreden, volgende keer nog duidelijker zijn en even schuine hindernissen oefenen. :P

Volgende op de planning is Bathmen over 2 weken. Gaan er nog meer naar Bathmen?

Brownie, Naida, Happy Day en Zoo Zoo <3
Volg ons op Instagram

martinev

Berichten: 2574
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 19:25

Wat jammer van de dressuur Cookie, wel hele nette punten dan nog! Fijn dat je lekker hebt kunnen rijden, jammer van de schuine dubbel!

Ik heb echt heerlijk gereden in Hattem! Wat een fijne wedstrijd met een prachtige cross was het Elke, hebben jullie goed gedaan!! Ik moest helaas even wisselen van paard, mijn puppy met wie ik mijn debuut zou maken stapte vorige week in het bos op een tak en liep heel slecht. Van de week was het gelukkig over, maar ik vond het te snel om vandaag al met haar te gaan crossen, dus mijn andere ervaren paard maar meegenomen voor een rondje B-hc op de plek van Juna. Ze is er een paar jaar uit geweest onder andere omdat ze een veulen heeft gekregen en omdat mijn zusje haar naar het Z-dressuur heeft gereden, dus was het wel prima om even een chill rondje B te doen. Ze pakte top aan, ik heb echt genoten, volgend seizoen maar weer lekker naar het M toe gaan werken met haar, heb er heel veel zin in!!

Ik vond het weer zo leuk om op een eventingwedstrijd rond te lopen, zoveel mensen weer gesproken, echt onwijs gezellig, ik heb het gemist de afgelopen jaren!

In de afsprongen is Fay haar ervaring wel te zien, doet ze zo netjes, met twee vingers in haar neus. Wel vond ze het nodig om mij met een schijnbeweging nog even bij de les te houden, moest zo ontzettend lachen :D


Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 08:27

@Cookie; Hoorde ik van veel mensen, zelfs dat de jury ook half scheef stond te jureren omdat de auto er niet doorheen kwam.. Niet zo best. Wel mooie punten dus meegenomen voor de dressuur!

@martine; Super fijn om een back-up te hebben staan dus, leuk dat jullie zo genoten hebben, zag er ook uit alsof jullie er lol in hebben. Dat smaakte weer naar meer dus :-D Hopelijk is Juna nu ook weer goed en kan je die volgende keer meenemen, staat die al op de planning?

Wij hebben de cross uitgereden, ik mistte nog wel ergens een afslag en stond flink te klooien bij het water/blubberbak dus we hebben niet bepaald de snelste tijd neergezet maar zijn een ervaring rijker en op naar de volgende!

Gaan er nog meer mensen naar Barchem volgende week?

Silenna

Berichten: 2983
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:29

@Cookie, dat klinkt wel heftig zeg tot de voorknieën in de modder :wow: was dat tijdens de cross ook zo erg? En kunnen ze dan nog wel goed afzetten/landen?

@Martine hardop gelachen om je filmpje _O- het is net of ze zelf schrok van het feit dat ze schrok en toen toch maar sprong :D Braaf paard!

Wij hebben gisteren onze eerste oefencross gereden bij Stal Jacobs, en het ging nog zoveel beter dan ik had durven hopen! <3 Boy sprong echt alles, maffe hindernissen, greppels, en hij houdt van water dus ook zonder problemen de waterbak in (die trouwens behoorlijk diep was, dus rustig in stap gedaan). We hadden ons ingeschreven voor één rondje 60cm, maar het ging zo goed dat we daarna nog een rondje 80cm hebben gedaan, dat ging ook echt perfect!

Het is zo'n braaf dier, ik ben echt zo trots, het had geen mooiere dag kunnen worden :D :o
Afbeelding
Ik heb nog een filmpje van de waterbak & opsprong, maar weet even niet hoe ik die gedeeld krijg :o

Mijn instructrice zegt dat ik over 2 weken ook wel mee kan doen aan de oefencross in Holten, maar daar ga ik nog even over twijfelen. Misschien is de bodem tegen die tijd wel wat slechter of iets dergelijks, en dan vind ik het toch wel spannend denk ik. Wil in deze beginfase vooral nog veel vertrouwen opbouwen :j maar wie weet, als het de komende weken niet zo nat wordt!

Fly_high

Berichten: 3269
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 12:08

Leuk al die mooie uitslagen! :)

Bij ons was het jammer genoeg een en al drama gisteren, zowel springen als crossen ging in de staak-modus. Eerste keer uitbreken al op 1 in de cross, na paar hindernissen zijn we gestopt, waardeloos was dat. Ik herkende mijn paard niet :( en wist niet echt wat ik daarmee moest. Daardoor ook erg emotioneel aangepakt, opjagen van een afstandje enz. ipv rust bewaren en op mijn paard blijven wachten. Terwijl het afgelopen weken thuis juist onwijs goed ging en dan toch zoiets :( En B stond nou helemaal niet zo spannend. Ben nu zo onwijs teleurgesteld met mezelf, te erg voor woorden.

We staan ingeschreven voor Barchem volgende week maar ik twijfel of het zin heeft, ik ben zo'n beetje 99% vertrouwen in mijn rijkunsten kwijt. Misschien een oefencross doen ipv officieel (?) maar ik heb er eerlijk gezegd niet echt zin in op het moment.

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 12:38

Dat is heel vervelend fly high. Barchem is een serieuze cross, dus als je gaat zal je zeker en scherp moeten kunnen rijden. Als je denkt dat dat nu even niet gaat lukken dan zou ik afmelden en eerst weer vertrouwen op doen sterk aanraden

Cookie2222

Berichten: 843
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:02

Lachen die schijnbeweging, goed hersteld!


Aatrox, ik vond de bochten ook erg verwarrend. Gelukkig met parcours lopen telkens goed gekozen, maar snap dat dat mis kan gaan. Succes in barchem!

Silenna, de cross bodem was super. Misschien een enkel stuk wat natter. Dus echt alleen de dressuur...
fijn dat je oefencross zo goed ging! :D

Balen zeg fly! Ik zou dan ook even rustig aan doen. Oefencross misschien, je kan er dan altijd nog langs rijden. En nu moet je toch al betalen, dus evt last minute daarvoor nog afmelden kan ook nog

Brownie, Naida, Happy Day en Zoo Zoo <3
Volg ons op Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 0 bezoekers