Belgische eventers op bokt II

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:51

@Florence: springles bij J.ordy van M.assenhove. Héél tevreden van, hele goeie oefeningen, ziet heel goed waar ik in de fout ga, is heel enthousiast over Ny, kan ook dressuurmatig wat inzicht geven... Het enige lastige is hem te pakken krijgen om af te spreken. Heb nu al geleerd dat het het beste is dat ik hem de dag voor ik wil komen, bel en meteen zeg dat ik morgen om dat uur wil komen en vraag of dat past :+
Als ik hem zelf ruimte laat om een voorstel te doen, dan zegt hij altijd 'ik bel u nog' en dan vergeet hij dat :P

Varekaj: wie je is clubgenoot?
Denk dat je gewoon een stuk meer routine moet opbouwen om die foutjes eruit te krijgen.
In westdorpe kan je ook vrij gaan trainen, ook zeker de moeite.

Ik hou van [o]

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:19

Ah is dat altijd mogelijk daar? Weet dat je wel op voorhand moet bellen, maar dacht dat het alleen in bepaalde periodes kon die ze zelf aangeven. Zag zo kort geleden iets passeren. Dan ga ik eens kijken om daar al naartoe te gaan na Merendree, dan heeft hij dat terrein al eens gezien (en weet ik de weg).
Ga me voor die cross inschrijven in oktober. Dichtste bij qua reistijd en ze organiseren alleen A en B voor de paarden. Veel minder risico om buiten de boot te vallen dan wanneer ik zou inschrijven in Merksplas, ook omdat Westdorpe vanuit een OVL club georganiseerd wordt.

Voor de clubgenoot stuur ik je PB ;)

Verwondert het je nog steeds dat mensen zo onder de indruk zijn van Ny? Iedereen weet allang dat dat een kanon is onder jouw kont hoor, alleen jijzelf nog niet :))

Icaro (U.S. x Quick Star)
LRV Oost-Vlaanderen: B1+24 / B2+28 / L1 startgerechtigd
VLP - HROV: niv. 1 + 3
I am not especially talented. I'm just passionately curious

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 21:33

Ik lees iedere keer bij! Leuke verhalen, keep them coming. ;)

Zelf heb ik niet veel te melden. Juist dat ik werk heb :P
Met Luxor alles ook chilly willy. ;) In de winter wil ik éindelijk weer starten in de dressuur!
Nieuwe rijlaarzen komen er ook nog aan. Heb ze al gekozen. *\o/*

Zaterdag tripje naar de zee met Luxor. :D

Shuttling's Pride, OTTB grandson of Northern Dancer, 17yo, Your wings were ready, my heart never will be. De mooiste ster. ♥

Luxor van 't Streyehof, BWP by Atlantic VDL, 7yo.

Hanne_SP

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 23:00

Mooi deelnemersveld voor Eventing Waregem voor zover ik er wat van ken! (rechenstelle)

Shuttling's Pride, OTTB grandson of Northern Dancer, 17yo, Your wings were ready, my heart never will be. De mooiste ster. ♥

Luxor van 't Streyehof, BWP by Atlantic VDL, 7yo.

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:31

Ik ben hout aan het vasthouden dat ik zondag naar Merendree kan.
Sinds gisterochtend een enorm pijnlijke rechterschouder. Voelt alsof er tussen hals en schouder/rug wat geklemd zit. Eens ik aan het bewegen ben valt het mee zolang ik wat oplet. Maar nadien... Auw. Auw. Auw.

Schakelen in de auto is soms als een hel. Laat staan dat ik daarmee zondag het halve land ga rondrijden.

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:23

Vandaag Merendree gereden. Met knikkende knietjes het parcours verkend, leek me allemaal steviger te staan dan 60 :') en paar keer moeten zoeken naar de goeie route.
Bij het inrijden eentje die zich heel sterk begon te maken maar wel het gevoel gaf er zin in te hebben.
De cross: terug 5 weigeringen.

De eerste stop kwam op de 2. Te aarzelend aangereden nadat hij het brugje spooky vond en dan de rem erop omdat er iemand naast stond met de tong te klikken. Hij kent dat niet en bekeek die dame dan ook "wat ben jij nou aan het doen..."
Nieuwe poging ging heel vlot en de rest ook. Alleen bijna misreden tussen 5 en 6 :+
Heel goed door kunnen rijden tot de 10. Hij wou niet van de afsprong zakken maar springen. Nu was die niet hoog maar wel stijl... Uit veiligheid gekozen dat ze 3 weigeringen noteerden en ernaast gestapt. Weer prima kunnen doorrijden tot de 13, een twijfelstop op alweer een huisje zoals in Deurle. Dit keer er echter rond gereden om opnieuw aan te rijden en dan wel prima aangepakt.

Tijd: ik geloof 20 punten ivm tijd, heb het niet goed begrepen maar zaten er een minuut over volgens mij. Dit ligt niet aan de conditie maar hij loopt nog geen 100% relax tussen de sprongen door. Hij kijkt nog rond, aarzelt nog weleens als er mensen gepasseerd moeten worden.
Hij trok veel meer naar de sprongen, voelde beter aan, meer vertrouwen.
Ben deze keer dus wel algemeen tevreden :D