Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 16:05

Stalgenootje is 6e geworden in niv1 en idd punten dicht op elkaar amaai. 0,81% meer en ze was gewonnen. Wij kennen jury niet alleszins :) Allez niet persoonlijk toch.
Maar dat is idd het zure in de jurysport.
Grappig detailtje: alle proeven met Luxor onder de 60% waren van eventingjury's. :') Dus ik was blij dat mijn tweede proef boven de 60% was, de eerste proef boven 60% bij eventingjury ook. :')

Heb die bok ook gezien Florence amaai. :o

Idd als ik eens echt niet akkoord ben, kan je humeur wel eens omslaan van die dressuur. Gelukkig is het gisteren nog recht getrokken geweest met de tweede proef. Anders zou ik zoiets gehad hebben van pfff alst maar voor dat is... Als je trainen niet eens wordt beloond en dat er oneerlijk wordt gejureerd... Ik vond mijn plaatsing in de eerste proef zó onfair. Maarjaaa jurysport. :P Binnenkort weer springen dan. :+

Leuk Laurie! Veel succes nog!


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:37

Dat je als jury de ruiters (persoonlijk) kent mag in theorie niet meespelen. Ze mogen nadien nog bij mij aan tafel komen zitten babbelen, ik punt naar wat ik zie en is dat slecht, dan is dat zo.

Heb zo ook al paar keer meegeweest als schrijver. Dan zie je aantal proeven en 1 steekt er echt bovenuit, dat je denkt "die wint". En dan wil de jury dat je de punten optelt en "aanpast" want ja, Die andere rijdt voor de kampioensplek en als die nu niet wint heeft ze die niet en dat is toch zonde na een sterk seizoen.
Dan krullen mijn tenen ook dubbel...

Ik ben aan het bevriezen in Stockholm :brr: Morgenavond terug naar huis.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:05

Jomo is op wedstrijd geweest met Sarah.
Ze hebben het goed gedaan! 1 balkje in de dubbel, hij keek een beetje en maakte 3 galoppassen ipv 2. Dus zat veel te kort in de dubbel.


Afbeelding

Afbeelding


Leuk die wedstrijdverslagen te lezen!
Ik zag het van je stal, wel leuk dat het voor vakantie kan! Denk dat dat vele wel aanspreekt.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:33

Dat is al een heel paard geworden zeg!

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-19 00:38

Zoooowww die is groot. :P
Staat die poep zo hoog of is zijn rug diep/hol?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:53

Hij is nog overbouwd maar hij heeft iok een holle rug. Maar denk dat de foto een beetje ongelukkig beeld geeft, want zo fel is het niet. Zal straks eens een foto maken zonder zadel.

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:38

Leuk al die wedstrijdverslagen!

@laurie: Je stal ziet er echt zalig uit! Zo een droom! En leuk dat je al vakantiegangers kan ontvangen.

Ik ben ook op jumping geweest, zag Antonius ook tijdens het inrijden.
Ik had een supergevoel tijdens 2 rondjes 110, we zijn er echt terug in het ritme aan het geraken! Kben nu vooral bezig om haar terug aan het been te krijgen, dus eventjes heel consequent rijden, want ik had al de gewoonte opgebouwd van bij elke pas been te geven...

Is hier al iemand naar de indoor eventing in zeeland geweest? Ik ben misschien wel geïnteresseerd om mee te doen.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:16

leuk leuk al die wedstrijd verslagen :)

winnie: wij zijn een aantal jaar geleden naar indoor zeeland geweest. Ik vond het wel leuk. Veel variatie van sprongen. Wel veel draaien en keren. En proberen het parcours goed te onthouden want alels staat een beetje door elkaar en je moet toch wel een 20 tal sprongen onthouden :p Voor mijn merrie ging alles vrij vlot. Voor onze vos ( die best groot is ) ging het ook maar stijn vond alles wat krap voor met een groot paard te rijden :) en hij kon ook het parcours moeilijker onthouden :)

ik heb wel nog ergens foto's denk ik als ik even zoek

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:14

Jomo Ziet er goed uit! Gaat zij hem eerst starten in de cross ook?

Proficiat Winnie, ook terug op de goeie weg :)!

Ik ben Gisteren op bezoek geweest bij Carl He.ster en Charlotte Duj.ardin :D. Eerst een masterclass van 3 uur waarbij Charlotte verschillende paarden reed en Carl uitleg gaf. Was echt super interessant. Van de eeste tot de laatste second aan zijn lippen gehangen. Daarna toer gekregen op zijn domein en naar de paarden gaan kijken en daar Valegr.o en Utopia ontmoet :D. We waren helemaal WHIIII :D.
Carl is een super sympathieke man, Charlotte hebben we niet veel gehoord, zij was vooral aan het rijden en was jammer genoeg direct door na haar rijden. Echt mega blij dat ik dat heb kunnen doen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:05

Ik had onlangs eens gezien als je daar op bezoek ging dat je niet meer dan een kwartier te vroeg mocht zijn en dat alles wel stipt begon.
Zag er hele fijne dag uit! Vertel ons alle nuttige tips en tricks die je hebt opgestoken :D
(Ik ben niet nieuwsgierig hoor O:) )

Jammer dat je zo ver zit Laurie, anders kon ik de mijne brengen om door te trainen terwijl ik op vakantie ben. Zal juni of september worden dit jaar.

Jomo ziet er idd erg fijn paard uit. Groot maar elegant en goed in verhouding voor de leeftijd.

Onze citytrip naar Stockholm zit erop. Vanaf nu terug de draad met Icaro serieuzer oppakken (Tibor idem) en weer wedstrijdgericht gaan werken. Wel op basisniveau voor dressuur en voorlopig nadruk op springen leggen.

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:23

Varekaj schreef:
Ik had onlangs eens gezien als je daar op bezoek ging dat je niet meer dan een kwartier te vroeg mocht zijn en dat alles wel stipt begon.
Zag er hele fijne dag uit! Vertel ons alle nuttige tips en tricks die je hebt opgestoken :D
(Ik ben niet nieuwsgierig hoor O:) )

Jammer dat je zo ver zit Laurie, anders kon ik de mijne brengen om door te trainen terwijl ik op vakantie ben. Zal juni of september worden dit jaar.

Jomo ziet er idd erg fijn paard uit. Groot maar elegant en goed in verhouding voor de leeftijd.

Onze citytrip naar Stockholm zit erop. Vanaf nu terug de draad met Icaro serieuzer oppakken (Tibor idem) en weer wedstrijdgericht gaan werken. Wel op basisniveau voor dressuur en voorlopig nadruk op springen leggen.
Ik kan hem komen ophalen ook hoor :+ Wahaha
Fijn dat je terug actiever bezig gaat :D

Zag het op FB, PP. Super gaaf! Blueberry <3


Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:34

Leuk zeg PP! Zag er interessant uit.

Sarah is enkele jaren geleden naar indoor geweest. Ze vond het wel goed en wou misschien opnieuw gaan. Of ze hem op de cross gaat starten weet ik nog niet, ze hebben pas een nieuwe gekocht, dus als het te druk wordt komt hem terug. Maar dat is op dit moment nog niet aan de orde.

Afbeelding

Een andere foto van Jomo.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:55

hij ziet er goed uit hoor daaph :)

pp: tof zeg. Hoe ben je daarbij gekomen :) veronderstel dat dit niet alledaags is ;)

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 00:09

Ik probeer bij te lezen om een beetje mee te zijn met iedereen!

Daaphh: ik heb het wellicht gemist, maar waarom staat Jomo bij S? Het ging toch goed met jou? Of tijdsgebrek? Springt precies wel goed hé!! Neem je hem zelf terug over tegen het cross-seizoen?

PP: wauw, wat geweldig zeg om bij Carl te kunnen gaan :j Supertof! Ben ook wel benieuwd om te horen wat je er zo allemaal geleerd/gehoord hebt!

Hanne: jammer dat je dressuurpunten niet overeenkwamen met je gevoel. Maar als je 10x gejureerd wordt, waarvan 9x goed, dan weet je dat je goed bezig bent en dan mag je je niet uit je lood laten slaan door 1 mindere score. Blijft idd altijd subjectief en ze zullen wellicht ook af en toe eens een dipje hebben zeker...

Winnie: ik ben enkele jaren geleden ook 2x naar indoor zeeland geweest. Vond dat wel tof, idd wel veel draaien en keren, maar met een beetje handig paard, vond ik dat wel tof. Ik ga nu niet meer, omdat ik het te duur vind qua tol (€36) en dan nog inschrijvingsgeld voor een indoor... Camion is heel duur qua tol, en nja, indoor is toch niet hetzelfde qua ervaring dan gewone cross, dus heb het er niet meer voor over... Maar niets verkeerd over de wedstrijd zelf! Jumping voor de indoorcross is buiten, hele grote piste, net parcours!

Florence: jammer nog van die bok van Colo in je proef! En raar als hij dat anders nooit doet. Je N2 ging zo te lezen wel goed, dus toch fijn afgesloten!

Mila: hoe is het met je kleine na zijn castratie intussen? Heb je hem dan binnen laten staan? Wij hebben dat nooit gedaan, maar kregen ook dat advies niet. Eentje moest op tafel wegens effectief 1 niet ingedaalde bal, die moest toen wel 5 dagen op kliniek blijven en daar dus op stal, maar eens thuis mocht die meteen buiten (had wel kleine ontsteking opgelopen al van in de kliniek). Alle anderen laten wij gewoon op de wei castreren, dus die blijven ook gewoon buiten lopen...

Ik was vorige week idd bij VM op jumping geweest met Ny (Winnie, ik heb je proef gezien, maar in het losrijden heb ik je blijkbaar gemist).
Eerste jumping voor Ny sinds eventing merksplas half okt en 1e keer 1.10 (heb ook 1m gereden).
1m was een simpel rondje met zelfs een 5e pl op 70 paarden ofzo? Heb zeker niet echt veel moeite gedaan om de tijd te halen, maar ze galoppeert wel groot en kan al schuin aanrijden, dat pakt ze goed aan. 1.10 was ik niet ontevreden van, 2 balkjes, heel licht getikt, dus volgens mij vooral nog een beetje die hoogte leren inschatten. Heb in training ook nog maar zelden die hoogte gesprongen, dus dat moet wat groeien denk ik. Tempo ben ik wel nog wat zoekende naar... Mijn man vond het eerder iets te traag, terwijl ik vond dat ze net wat vooruit liep in de laatste 2-3 galopsprongen... Was voor mij ook weer tijdje geleden dat ik die hoogte sprong, dus maak er mij niet teveel zorgen in. Uiteindelijk loopt ze L qua jumping komend seizoen zeker al goed genoeg.

Mss zondag A.alter met Play, maar de dochter is ziek, dus nog even afwachten hoe dat evolueert. En week erop mss dressuur in W.aregem maar moet nog eens zoeken hoe ik moet inschrijven...

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:04

antonius: Hij is de maandag geopereerd en mocht op woensdag naar huis maar moest 2 weken op stal blijven. na 1 week mocht hij wel stappen. Ik heb dan ook onze eigen dierenarts gebeld om te vragen of het echt nodig is om hem 2 weken op stal te houden maar hij rade het ook aan omdat ze toch moeten naaien hebben en hij bang was dat het terug zou open gaan met alle gevolgen van dien. Dus hebben we dat maar mooi gedaan. maar hij vind het precies niet zo erg, hij is erg rustig. De wondje zijn mooi, heb foto's gemaakt en naar onze dierenarts doorgestuurd. Hij vond alles er prima uitzien :)
Fijn dat je jumping zo goed ging. die 10 cm verschil kan soms rare dingen doen vind ik :p op 1 m rijd je op een mooi tempo rond en 10 cm hoger heb je precies het gevoel of het veel stroever gaat :) denk dat het inderdaad beetje kilometers maken is om op een goed tempo te komen :) Fijn dat ze wel goed mee werkt.
inschrijven voor waregem doe je op de site van de g*averbeek. mss dat PP je kan helpen :)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-19 22:52

Proficiat met je prijsje bij VM Antonius!

Hoe is het met je verse ruin MF? :P

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:20

goed hoor :) hij heeft zaterdag en gisteren voor de eerste keer terug buiten gegaan na bijna 2 weken stal rust. We hadden een klein stukje afgezet zodat hij zeker niet kon aanzetten, maar hij was erg rustig. Beetje ter plaatse bokken maar meer niet. Hij is eigenlijk best kalm. Ook toen hij die 2 weken op stal moest blijven was hij eigenlijk echt flink.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:18

Super zo :)!

Idd voor in wareg.em via www.gaverb.eek.be inschrijven. Een login aanmaken als NIET lid en dan kan je inschrijven, best via een pc wel ;).

Niet zo slecht voor een eerste keer 110! Idd beetje wennen aan de hoogte wss?

Nog steeds geen kalender voor de communautaire :/...

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:59

Hier net bericht gekregen dat Isle, een paard bij ons opstal vannacht gestorven is |( . Ze is net geen 23 geworden. Isle is het paard waar ik mijn eerste crossjes en jumpings meegereden heb en mijn initiator mee behaald heb |( . Dat is ook het paard waar VM Belgisch kampioen mee is geworden in 2011. Ze heeft gisteren nog enkele uren op de weide gestaan en normaal ging de stal eigenaares ze deze week laten inslapen, maar kijk, tis vanzelf gebeurd ;( . Ze is in de laatste drie weken in sneltreinvaart achteruit gegaan, twas heel erg om te zien ;(, ik ben er toch niet goed van. Blij dat ik gisteren nog afscheid heb kunnen nemen wel. Maar twas toch beter geweest mss inslapen, dan was ze niet alleen geweest.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:21

ohhh veel sterkte pp. Was ze ziek geworden ofzo? OF van de koude fel achteruit gegaan? 23 is niet zo super oud toch eh.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:27

Nee, maar ze had al sedert haar pensioen Cushing in een zware vorm...


Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-19 13:30


Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-19 13:35

Echt geen fijn nieuws idd... :n Nu moet ze niet meer afzien!

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:40

Amaaie triestige jumping cross kalender zeg


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers