Van zero naar (men-)hero

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Van zero naar (men-)hero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 19:43

Na dit voorjaar veel rond gebeld te hebben naar verschillende beleerstallen, maar er geen te hebben gevonden die aan mijn eisen voldeed, ben ik toen maar zelf begonnen met het beleren van mijn pony. Heel veel topics hier op bokt gelezen over beleren (ja, inclusief de waarschuwingen het vooral niet zelf te doen :7 ) en filmpjes gekeken op youtube. Ondertussen ook verder rond gevraagd en gezocht naar professionelen en uiteindelijk zo bij mijn huidige instructrice terecht gekomen.
Eerst al eens een les dubbele lijnen bij haar genomen en daarna is ze bij mij thuis geweest om te checken of alle basisvaardigheden die hij moest kennen om voor de kar te kunnen er toch wel goed in zaten. En toen was het zover, de eerste keer inspannen!

We hebben in het weiland ingespannen en het eerste rondje gedaan, maar hij was super braaf, en omdat je vanuit de wei zo dit onverharde pad op kan, zijn we daar vrij snel heen gegaan zodat hij rechtdoor kon lopen en niet steeds de bocht om moest. Voldoende hulp was aanwezig, maar gelukkig niet nodig gehad. Keuze om er de eerste keer geen broek aan te hangen was bewust, zodat er in geval van nood minder los moest (wagen is ook geremd).


2e keer voor de wagen. Terug rustig begonnen met iemand ernaast en mn instructrice op de bok, maar het allerlaatste stukje mocht ik de leidsels overnemen! Ik vond het echt superspannend, aangezien die voor mij de eerste keer was, maar wat was hij braaf en wat was ik trots op ons <3


Onze eerste "betweeen the ears" vanop de wagen, derde keer dat hij ervoor liep


De vierde keer ben ik naar mijn instructrice gegaan, zij heeft een groot veld in de buurt waar we wat dressuurmatiger aan de slag konden, dit was voor mij de 3e keer dat ik op de bok zat.


Dit was de 8e keer voor de wagen, voor het eerst in een 20x40 bak, jeetje dat is sturen! Inmiddels pakten we ook de galop mee


Lekker buiten uitstappen na de les


Stukje galop meepakken


En soms, gaat het dus ook wel eens fout :+ Ik stuurde te dicht naar de kant en we raakten het hek. Ik was me eerlijk gezegd helemaal dood geschrokken. Gelukkig reageerde hij er eigenlijk nauwelijks op en liep hij gewoon door.


En toen hebben we vorig weekend eens gek gedaan en een wedstrijd mee gedaan. Helaas is er hier in de buurt niks, dus dit was al een uur rijden voor ons, door de toltunnel met 2 auto's en aanhangers en de hele reutemeteut, dus toen we er toch waren maar aan de dressuur en de vaardigheid meegedaan. Ik was zelf echt super tevreden, hij was hartstikke braaf, netjes zn rondje gelopen! Als je nagaat dat dit nog maar de 16e keer was dat hij voor de wagen stond en de 15e keer dat ik op de bok zat dan ben ik echt onwijs trots op ons!

Ons allereerste rondje vaardigheid! Er waren 20 hindernissen en ons doel was om rustig en zo vloeiend mogelijk rond te komen in draf en dat is gelukt *\o/* Goed, we hadden ik geloof 7 ballen mee en waren 50 seconden buiten de tijd :Y) maar hij deed het supergoed, ik heb de route goed onthouden, dus voor de eerste keer was ik echt mega blij. Tweede rondje iets meer gas en net binnen de tijd, maar ook nog een hoop ballen, sturen blijft een dingetje voor mij }:0


Onze dressuurproef, heel erg wennen, zo'n mega baan! Ik was af en toe een beetje de weg kwijt (vind het nog moeilijk om nette lijnen te rijden met de wagen, weer dat sturen }:0 ) en ik miste wat impuls, maar ik ben echt heel erg tevreden zo voor de eerste keer


Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet had verwacht het mennen zo leuk te vinden en het kriebelt wel om deze zomer misschien ook eens een marathon uit te proberen. Dikkie vind het ook echt supertof en kan er lekker zn ei in kwijt en het is zeker een fijne afwisseling voor hem <3

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 19:48

Wauw TS, wat gaaf! *\o/*

Ook met de bakrand raken, koele kikker! Wat doet hij het goed!

Ik wil ook graag van nu zero, naar "men"hero haha.
Maar dan met een spannetje kleine poeperds. Nog maar even doorsparen eerst :')

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Van zero naar (men-)hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 22:44

Ja zo leuk om jullie zo te zien rondsturen, super gaaf!

Jullie zijn echt toppers samen

Jorex

Berichten: 9934
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Van zero naar (men-)hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 23:04

Zo gaaf! Ik heb de mini variant van de jouwe x2 voor de wagen lopen. En wat heerlijk dat ie er niet van opkijkt dat je stuur soms nog niet optimaal is. Ik vind het met mijn vierwieler nog wat lastig om op de weg te blijven. Ook omdat ik een linkerpony heb die in de berm moet om te poepen (vindt ie zelf). Dus die drukt de rechter gewoon opzij en dan zit ik ook alweer met het wiel van de weg af. Ik vind mijn sulky toch makkelijker hoor! _O-

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Van zero naar (men-)hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 00:59

Super leuk om zo te zien. Ik zit ook nog regelmatig tegen de bakrand aan, juist omdat we meestal op de wei of in een hele grote baan (60x100)rijden.
Lekker doorknutselen en vooral genieten! <3

Elisa2

Berichten: 37129
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Van zero naar (men-)hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 09:42

Wat een braverd! zulke karakters zijn goud waard.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Van zero naar (men-)hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 17:42

wat super leuk! en wat fijn dat hij zo heerlijke koel paardje is. Echt super leuk

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Van zero naar (men-)hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 18:04

Altijd fijn als ze het zo goed oppakken! :D

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-22 21:57

Bedankt iedereen voor de leuke reacties <3
Hij is gelukkig echt mega braaf en vergevingsgezind, heeft ie wel nodig met mij aan het stuur :') Ben ook echt heel blij met de begeleiding die ik heb gevonden, zonder dat ik toegevingen heb moeten doen in zijn welzijn, iemand die hem echt in zijn waarde laat, super fijn.

Lys_PPA

Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-09-19

Re: Van zero naar (men-)hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 08:33

Mooi paard en dat ziet er goed uit zeg! Ik wens jullie veel veilige kilometers samen.
Wij hebben het menvirus ook te pakken, en na onze mini's nu sinds kort ook een wagen voor mijn rijpaard. Zo leuk :D

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Van zero naar (men-)hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 11:27

Wat tof om zo eens een proef dressuur met mennen te zien! Ik weet verder helemaal niks van mennen, maar ik vind dat je hem goed aan het lopen hebt!

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Van zero naar (men-)hero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 13:16

Ja, ik wist dus tot deze zomer ook echt helemaal niks van mennen, maar het is echt een stuk leuker gebleken dan ik dacht!

Super leuk, we staan ook in uitgelicht vandaag <3

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Van zero naar (men-)hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 23:49

Wow wat zijn jullie leuk! Ben je ook gelijk gaan volgen op Insta. Mijn paard is ook dit voorjaar voor de wagen beleerd maar we zijn nog lang niet zover als jullie!

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 14:01

Ryder schreef:
Wow wat zijn jullie leuk! Ben je ook gelijk gaan volgen op Insta. Mijn paard is ook dit voorjaar voor de wagen beleerd maar we zijn nog lang niet zover als jullie!


Superleuk! De mijne was wel al onder het zadel, dus daar kende hij verkeer/bakwerk/wedstrijden etc wel al van. Enige wat eigenlijk nog geïntroduceerd moest worden was het tuig en de wagen. En ik moet nog even wennen aan zo ver weg zitten en geen zit kunnen gebruiken :+