Eindelijk komt mijn eerste droom uit !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Eindelijk komt mijn eerste droom uit !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-17 02:05

Hallo Mede-Bokkers ,

2016 was het jaar dat een van mijn dromen is uit gekomen. Het beleren van mijn tinker ruin Quinlan voor de wagen! Dit wilde ik al veel eerder doen, helaas kwam daar niks van terecht. In de zomer van 2016 besloot ik dat ik de knoop door moest hakken om Quinlan voor de wagen te zetten of niet. In mijn hart wist ik het antwoord al, het werd tijd om te gaan beginnen.

In september 2016 verzorgde ik paarden van een eigenaar die voor 6 dagen op vakantie was geweest maar kwam ziek terug en mijn paarden stonden daar 4 weken lang. Daar had ik een mooie gelegenheid om Quinlan te gaan beleren voor de wagen. En dat heb ik ook gedaan. Ik kreeg hulp van een hele goede menner. Quinlan heeft daar op de andere stal 4 keer voor de wagen gestaan, de menner is een akkerbouwboer en had niet altijd tijd om mij en mijn bijrijder mee te helpen.

Het leren slepen van een autoband/pallet daar was ik zelf mee begonnen en na 3 keer slepen deed Quinlan het super goed dat we besloten om Quinlan voor de wagen te zetten. We waren met zijn 3tjes en ik vertelde hoe ik het wilde hebben en dat gebeurde ook zo. Het samen werken ging heel fijn en goed.

Er zijn natuurlijk heel veel foto´s gemaakt , een lastige keuze is het wel welke foto´s ik hier in mijn topic wil posten :o Ik ben eruit welke foto´s het zijn geworden :D ! Helaas zijn niet alle foto´s scherp. Ik heb 2 bijrijders , Cassie ( geen Bokker) en sinds kort Rachel ( Bokker:Racheeel94)

Een kort geschreven paspoort van Quinlan.

Naam: Quinlan van de Bontehoeve.
Roepnaam: Quin.
Geslacht: Ruin.
Ras. Tinker ( Irish Cob , met stamboek.)
Schoftehogte: 1.45 cm schat ik hem.

De foto´s. *\o/*

1: Het leren slepen van een autoband in stap op de grote volte en door heel de rijbak heen lopen.

Afbeelding

2: Dit deden we ook met een kleine lichte pallet.

Afbeelding

3: En dat kon ook in draf.

Afbeelding

4: Quinlan vond stappen maar saai en ging in draf.

Afbeelding

5: Quinlan was zover dat hij echt klaar was om voor de wagen te worden gezet. Dat voor voor mij een speciaal moment <3 . In het begin liep ik alleen met Quinlan aan de hand rondjes door de rijbak en niemand op de wagen.

Afbeelding

6: En met de menner en Cassie op de wagen , ik nog steeds Quinlan aan de longe. Quinlan stond toen voor de derde keer voor de wagen.( bij de tweede en vierde keer toen Quinlan voor de wagen stond zijn er geen foto´s gemaakt :( )

Afbeelding

Na 4 weken zijn mijn paarden weer terug gegaan na de stal/weiland die ik huur en er kwam een pauze van 6 weken , slecht weer, weiland te nat en te glad en de menner had het te druk met zijn land. Cassie en ik besloten samen om de draad weer op te pakken en werd Quinlan weer aan het werk gezet. We lieten Quinlan eerst weer eventjes slepen op het grasland daar moest Quinlan wel aan wennen omdat het een ander geluid had dan slepen in het zand en na een paar rondjes ging dat goed en werd Quinlan voor de wagen gezet.

7: Na 6 weken niet meer voor de wagen te hadden gelopen was Quinlan zo braaf voor de wagen. Dit was pas zijn vijfde keer !

Afbeelding

8: Het ging heel erg goed met Quinlan en ik was zo trots op hem dat ik het niet kon laten om eens alleen met hem te gaan mennen, dat ging ook super.

Afbeelding

9: Cassie met Quinlan aan het werk , nu voor de zevende keer en ook voor het eerst een rondje op straat. Ik had Quinlan aan de hand. Helaas hebben we geen foto´s van de eerste keer op de straat.Quinlan deed weer super goed zijn best.

Afbeelding

10: Eind september was ik jarig en ik gaf mezelf een menwagen cadeau , overgekocht van een Bokker. Voor de eerste keer dat Quinlan voor de grote menwagen werd gezet. Quinlan stond voor de achtste keer voor de wagen.

Afbeelding

11: Cassie komt uit Amerika en wilde nog een keertje mennen voordat zij voor een maand op vakantie ging, nu kreeg zij ook hulp van mijn jongste zoontje Basje . Met Cassie kan ik super fijn samen werken.

Afbeelding

Ondertussen is mijn tweede bijrijder erbij gekomen, Bokker Racheeel94.

12: Voor de eerste keer dat ik ging samen werken met Rachel , het samen werken met Rachel is ook heel super fijn. Quinlan stond toen voor de tiende keer voor de wagen en we besloten om met de kleine wagen voor het eerst echt op de straat te gaan mennen. We reden 2 mooie rondjes door het dorp en polder gereden. Hier zijn alleen foto´s gemaakt van het buiten mennen.

Afbeelding

13: Nog een paar foto´s samen gevoegd van ons eerste ritje buiten mennen, wat hebben we samen genoten en dat deed Quinlan ook.

Afbeelding

14: Toen was het al december en mijn eigen vakantie kwam inzicht en ik wilde nog een keer gaan mennen in de bossen. Dit was de elfde keer dat Quinlan voor de wagen stond.

Afbeelding

15: Het was best wel koud , toch genoten we weer van de men rit en van de prachtige omgeving van de Loonse en Drunense duinen. Dat was ook de laatste rit van 2016.

Afbeelding

Wat ben ik trots op Quinlan <3 , Cassie, Rachel en mezelf dat we in 11 keer Quinlan hebben kunnen beleren voor de wagen in een periode vanaf september t/m december 2016. Ik weet hoe Quinlan is en op mijn gevoel wist ik wat het beste was voor Quinlan om hem zover te krijgen om mijn doel te bereiken en dat hebben we ook gehaald. *\o/* Dank je wel dames voor de super goede en vooral fijne hulp. Natuurlijk mag ik de menner niet vergeten om hem te benoemen voor het tijd maken om mij/ons mee te helpen , hem heb ik ook bedankt.

Ik heb 4 dromen, dit was de eerste :D . Mijn andere dromen zijn, droom 2: Het beleren van mijn tinker merrie Tara . Droom 3: Dubbelspan rijden.( dat is pas over een jaar) en droom 4 : Op vakantie gaan met de bijrijders en mijn 2 jongens met een echte huifkar. Of dit gehaald kan worden dat weet ik niet. Hier komen ook topic´s over natuurlijk.

Bedankt voor het kijken en lezen van mijn topic. :D!


urnaque

Berichten: 64
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 10:11

mijn droom is dit jaar ook uitgekomen, mennen met mijn Shetlander Spike /3 zo leuk! veel plezier! heel mooie Tinker *D <3

mijn geld blinkt en rinkelt niet, maar...loopt in de weide ;-)

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-17 10:20

urnaque schreef:
mijn droom is dit jaar ook uitgekomen, mennen met mijn Shetlander Spike /3 zo leuk! veel plezier! heel mooie Tinker *D <3


Dank je wel. En wat leuk dat er ook bij jou , jouw droom is uitgekomen. Dat is toch heerlijk !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:20

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-06-23 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Berichten: 17989
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Eindelijk komt mijn eerste droom uit !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:33

Wat een mooie tekening heeft hij, hoe oud is hij?

Racheeel94

Berichten: 32
Geregistreerd: 11-12-16
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:36

Wauw mooi omschreven hoor! Ben ook trots op jou!
Ben heel blij dat jou tinkers mag verzorgen <3

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-17 11:39

Partyflappel , dank je wel. Ik ben ook zeker trots .

Azmay , Quinlan is nog 6 en wordt in juli 7 jaar. ( wilde dat in het paspoort erbij zetten en zie nu pas dat ik dat ben vergeten :o )

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-17 11:43

Racheeel94 schreef:
Wauw mooi omschreven hoor! Ben ook trots op jou!
Ben heel blij dat jou tinkers mag verzorgen <3


Dank je wel Rachel ! Ik heb er heel erg lang over gedaan om er en mooie topic van te maken. Vooral het schrijven koste mij veel tijd, ik ben dyslectisch.

Ik ben ook trots op jou dat jij zo goed voor mijn paarden ben.

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Eindelijk komt mijn eerste droom uit !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:35

Mooi jaaroverzicht zo!
Dat wordt samen een x mennen!

birth, age, death. The sudden realization of aging and attempts to hide from time. Time is crucial yet essential. For ever or never, life lies between them

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Eindelijk komt mijn eerste droom uit !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-17 08:17

Tamara, bedankt dat jij het mooi vind , het is geen jaaroverzicht. En we gaan zeker heel veel mennen. :D

mirelle04
Berichten: 4
Geregistreerd: 03-10-15

Re: Eindelijk komt mijn eerste droom uit !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:43

super leuk ben blij dat het zo goed gaat ga zo door

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-17 21:17

mirelle04 schreef:
super leuk ben blij dat het zo goed gaat ga zo door


Dank je wel Mirelle! En we gaan nog heel veel mennen. *\o/*

BellaNL
Berichten: 48
Geregistreerd: 03-12-15

Re: Eindelijk komt mijn eerste droom uit !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:01

Mooi jaaroverzicht, veel bereikt denk ik zo :)

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-17 19:40

BellaNL schreef:
Mooi jaaroverzicht, veel bereikt denk ik zo :)


Dank je wel. We hebben zeker heel veel bereikt ! Zelf meer dan we dachten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers