Ipv de sulky heb ik vandaag de slee achter Gaya geknoopt!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Ipv de sulky heb ik vandaag de slee achter Gaya geknoopt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 15:58

Hallo Bokkers ! :wave:

Na wat jaloersmakende foto's van andere bokkers gezien te hebben (er lag elders in het
land al aardig wat sneeuw maar hier niet!!) heb ik eindelijk mijn pret in de sneeuw gehad :D
Ik vond die foto's van Shetjes voor de slee zo tof dat ik dat absoluut ook eens wilde doen.
Vanmorgen zag ik dat er hier een dik pak lag, dus snel de thermokleding/skikleding aan en
op naar de pony's! Opa heeft naast ons huis (waar de pony's staan) een enorm weiland waar we even gebruik van hebben gemaakt. Ik geloof dat het best zwaar is voor haar dus we zijn 20 minuutjes bezig
geweest in totaal.

Gaya is 3 jaar oud en loopt vanaf september/oktober ongeveer 2 keer per week voor de sulky. Ik wist eigenlijk wel dat ze het heel goed ging doen. Ze is zo stoer en vindt alles leuk om te doen. Ze was meteen super braaf al hebben we haar eventjes aan een touwtje gehouden voor de zekerheid.

Even 'testen' of we een wilde pony hadden vandaag :D (Not)
Afbeelding

En dan los !
Afbeelding

Afbeelding

Even poseren *-:)
Afbeelding

Wat bewegend materiaal.. :):)




Afbeelding

En we wandelen weer terug naar huis :D
Afbeelding

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Ipv de sulky heb ik vandaag de slee achter Gaya geknoopt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:47

Ziet er gezellig uit! Leuke foto's :)

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Ipv de sulky heb ik vandaag de slee achter Gaya geknoopt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 17:36

Ahhh zo tof! Hier lag te weinig om dat met de mannen te kunnen doen.

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Re: Ipv de sulky heb ik vandaag de slee achter Gaya geknoopt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 17:38

Hele leuke foto's!

best jaloers! hier geen vlok sneeuw.

Maar snap echt niet waarom je een deken op legt? Het is keihard werken in de sneeuw. Paar stappen en hij is warm

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 17:49

Ik was eerst ook zo jaloers dat er overal sneeuw lag maar nu waren wij aan de beurt :D

@Kittydylan; Snap dat je dat denkt hoor maar ze is wel helemaal geschoren en het waaide hier echt heel flink. Het is een dunne fleecedeken en helemaal bloot voor wat stapwerk en kleine beetjes draf met die koude wind
vond ik te fris. Ze voelde naderhand gewoon lekker aan onder de deken, zeker niet te warm
gelukkig. :o

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Re: Ipv de sulky heb ik vandaag de slee achter Gaya geknoopt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:51

Super leuke fotos!!!

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:13

Leuk hè, die sneeuw. Je hebt een lieve brave pony. Gebruik je nu halstertouwen om de strengen te verlengen? Ik twijfel eigenlijk aan de kracht daarvan. Aangezien ik geregeld hoor dat paarden of de musketon of het touw kapot hebben getrokken.
Goed dat je de broek als strengendragers gebruikt!

Verder zou ik adviseren om een zweng in elkaar te knutselen (op bokt is er een handleiding te vinden). Dan krijgt je pony meer bewegingsvrijheid. In de filmpjes vind ik haar op sommige stukken behoorlijk ploeteren. Dat hoort niet nodig te zijn. Want ze moet jouw makkelijk met de slee door de sneeuw kunnen trekken.

Wellicht helpt een zweng al om haar makkelijker te laten bewegen en minder te laten ploeteren. Het ziet er nu soms uit alsof je pony op wilskracht loopt. Je dwingt haar namelijk niet tot lopen. Wat ook nog zou kunnen is dat het borsttuig een klein gaatje omhoog moet. Maar dat is moeilijk te zien door de deken.

En dan nog een laatste tip; een cap op en een zweep in je handen!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Ipv de sulky heb ik vandaag de slee achter Gaya geknoopt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:33

Leuk hoor! Het ziet er bij jou wel een stuk kouder uit als bij ons. Ik heb zelfs even mijn jas uitgehad omdat ik het warm had (maar bij ons waaide het niet).
Ik ga qua touwen / strengen, zweng, cap en zweep wel met sakvis mee. Alles echt puur voor de veiligheid, zodat het de volgende keer ook zo leuk wordt :)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 22:16

Bedankt ! Ga er voor de volgende keer iets mee doen +:)+ Dit was even snel bedacht want er lag maar 1 middagje sneeuw :o