[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:38

Marga, idd onze nieuwe aanwinst deed het net zo goed als onze husky's, hij is erg gezellig en superlief, dus hij blijft bij ons :D de wedstrijd winnen was onverwacht en een kadotje. <:) :D{ {:) <|-
hier ook regen...en grijs weertje...
straks sinterklaas vieren..
Tine slaapze en...hopelijk kun je snel weer een buitenrit gaan maken..

Forever in our hart, you will be missed .......


happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:48

Hier ook deze dagen weinig mennen,erg last van rug,na uitmesten plat,ach sun,jane en julia hoor je niet klagen....staan heerlijk in de wei
Sinterklaas word hier dit jaar anders geviert....op het kleine kamertje := moet laxeren voor onderzoek onddr narcose morgen...zie hier letters,banketstaaf enz voorbij komen...ach zal vast wel wat voor mij overblijven want morgen....ga ik schade van 4 dagen vezelarmdieet inhalen :j
Fijne sinterklaasavond iedereen *\%/*

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:12

Ht..sterkte met het onderzoek morgen.

Forever in our hart, you will be missed .......

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:34

Klinkt niet fijn HT, sterkte.

Biancacoo, wat super van je zoon en ook jij met je nieuwe hond. Wat voor 1 is het?

Iedereen die het vierde een leuke avond gehad?

Janouk, hoe gaat het nu? Al wat meer duidelijk?

Fiesta, freiberger, what else?

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:58

Belker, het is een wit-beige kleurige german trail hound...een Flappie }> met vleermuisoren. :+ Wel echt een sporthond zeg maar.

Sinterklaas geslaagd hier..

Forever in our hart, you will be missed .......

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:13

Even opgezocht Biancacoo, maar wat een ga e honden. Mijn eerste eigen hond was een kruising Mechelse herder X Whippet. Ook zo een perfecte kruising.

Fiesta, freiberger, what else?

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 08:32

Dankje belker :D

Forever in our hart, you will be missed .......

marga1
Berichten: 889
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:10

HT goed uit het onderzoek gekomen? en voorzichtig met de zoetigheid.

Biancacoo de foto's die ik vond leek op de honden die een gast mee neemt, en die komen uit Spanje.

HIer in de lappenmand, keelpijn, hoesten, snottteren en koude rillingen (koorts) :brr: Maar het past uitstekend bij het weer koud en regen. Doe dus het aller noodzakelijks. Inkopen, en voedsel verstrekken aan de beesten en manlief. En veel slapen onder een plaid in de luie stoel.

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:41

Sterkte Marga.

Hier net wat kerstcadeautjes besteld. Speciale Italiaanse koffie. Manlief ook straks blij.

Vanmorgen op stal geweest. Maar niks bijzonders gedaan. Wat een rot weer.

Fiesta, freiberger, what else?

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:09

Beterschap marga !!
Belker {:) kerst dingetjes, leuk !!

Forever in our hart, you will be missed .......

marga1
Berichten: 889
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 16:44

Het was gister inderdaad rotweer, nu droog met veel wind. Midden op de wei de kruiwagen goed met de kop in de wind zetten anders gaat hij om.
Zelf kijk ik al over de rand van de lappenmand. Maar ben na een klein klusje al weer mak.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:16

het leed dat uitmesten met wind heet...hier gelukkig geen strooisel en helaas waaien de drollen niet weg ;)
onderzoek viel mee,voor het eerst onder narcose dus heb heerlijk geslapen en uitslag was goed, geen actieve crohn op 1 klein ontstekingetje na(maar die zit er al jaren.
iedereen al bezig met een kerstboom optuigen enz?
ik was helemaal in de gloria toen ik van kerstwinkel eindelijk zo'n klingeldingetje had gescoord (lees kaarsje met door de warmte gaan er aan de bovenkant engeltjes rond draaien) kom ik thuis.....leeg doosje.... _O- mail gestuurt..tja was vast van showmodel....ze sturen een nieuwe op... :=

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:47

Ht koopt een leeg doosje :+ hier moet ik nog beginnen aan kerst.. ben nog niet mee bezig geweest... {:)

Fijne avond en zondag allemaal

Forever in our hart, you will be missed .......

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:07

Hier staat de kerstboom sinds sinterklaasavond (dat vieren we dus niet haha)
Geklets over hondjes, wat een genieten met die beesten. Even een vraagje, wat is een mooie leeftijd om een reu te castreren?
Ht vertelde me gister ook dat Sun in de bagger gaat staan als zij eraan komt, dat is een boefje!
Marga alweer wat beter?
Wij zijn ook zachtjes aan bezig met kerst kadootjes, toch wel leuk altijd.

Det gaat weer wat beter, ze lijkt goed te stappen. Heb haar nog niet gewandeld of iets. Laat alles maar een beetje helen.
Joze is gister voor het eerst mee op wedstrijd geweest. Ze vond veel dingen spannend, ziet alles. Maar liet zich goed rijden door de hoeken en door de oefeningen heen. AC lijn op was soms een slinger. Ik was heel erg tevreden (ze was nog maar 1 x eerder op de club geweest) en toen ik de protocollen kreeg had ik ook nog eens 2 winstpuntjes. Ze heeft dus een lekkere appel gekregen van me.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:51

Gaaf dat Joze het zo goed gedaan heeft, superleuk puppypaard word groooot.
Waarom wil je hem laten castreren ? Hier een omdat hij een tumor had.... De andere wordt niet gecastreerd..niet nodig.

Forever in our hart, you will be missed .......

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:01

Ze lopen vaak los in de tuin, als hij het zou weten komt hij makkelijk over het hek (de buren hebben een teefje). En hij heeft een scheef voorpoot dus wil er sowieso niet mee vermeerderen.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 23:16

Gefeliciteerd met de uitslag HT, goed zo +:)+ leeg doosje agossie :+
En wat fijn wat progressie bij Det, super resultaat met Joze *\%/*
Sterkte Marga :(:)
Rest ff kwijt Y;(

Hier erg druk op het werk, volgende week wordt het eindelijk wat rustiger en ik neem echt geen extra diensten meer, loop anders over }:0 we hadden ook nog logées, erg gezellig maar ook druk en een puberzoon die soms nogal wat aandacht nodig heeft <<)

Naja gelukkig kon ik nog af en toe even pony knuffelen. Ze doet het goed op stal. Staat elke dag ook lekker buiten een paar uur in ieder geval, dat is wel erg fijn. Makkelijk dier, kan overal bij <3

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

marga1
Berichten: 889
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:23

HT gefeliciteerd met de uitslag +:)+ en dat lege doosje wat een blunder zeg {:)-:(

IPS fijn dat het met Det de goede kant weer op gaat. En super verstandig met hondeman, dan gaan ze minder gauw op stap.

VHU pas op jezelf anders word je ook grieperig.

Hier nog lang niet van de grieperigheid af, wel koortsvrij maar hoest nog proppen op, en het hoofd loopt ook nog leeg, dus het heeft de omschrijving hangerig en snel moe.
Maar de kerstsfeer is in huis, en ik mag weer legpuzzels maken van mijzelf. (is een beetje verslavend).
De eerste is al af 950 stukjes.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 23:02

Heerlijk toch ff aan de legpuzzels.
Ik ben helemaal happy....ik kreeg een envelop in de brievenbus met een vol doosje...yeh mijn klingeldingetje is opgestuurd.top tuincentrum

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 08:16

Puzzels...goed bezig.
Ht heeft klingelding :)
Verder,... Moet nog bijlezen.
Wens iedereen sterkte of succes bij wat ie vandaag gaat doen.

Forever in our hart, you will be missed .......

janouk
Blogger

Berichten: 17848
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 09:16

Heel slecht nieuws.
Meneer Anton is afgekeurd als men- en rijpaard.
We rijden hem al lang niet meer onder het zadel omdat hij niet voorwaarts wil lopen. Vanaf het begin komt hij terug in iedere bocht. Rechtuit gaat het wel. Rijtechnisch van alles geprobeerd, maar niet op te lossen. Diverse goede ruiters erop, om te kijken of het probleem aan ons lag.

We hebben veel veeartsen en verschillende therapeuten geraadpleegd, maar niemand die kon achterhalen wat er aan de hand is met hem.
Nieuw zadel, ander tuig, andere manieren van training. Waarom kan zo'n mooi goed gespierd en getraind paard niet tot dragen komen? Zijn karakter is prima, hij wil altijd met je mee, hij is open en gezellig en vertrouwt hij ons.

Dit jaar wil hij ook niet meer voorwaarts voor de koets lopen. De eerste 10 minuten loopt hij de sterren van de hemel, maar dan gebeurt er iets en is het gaspedaal weg. Hij is niet kreupel. Alleen je gaspedaal is ineens weg. Niemand die iets afwijkends ziet, maar wij voelen het. Vooral bij bochten komt hij terug.

We hebben van alles geprobeerd, maar hoe losser we hem lieten masseren, hoe ronder we hem lieten lopen, hoe meer we hem uitnodigde om over de rug te lopen, hoe minder hij wilde lopen en ging tandenknarssen. Hij wil zijn rug hol en strak houden, dan heeft hij minder last. Hij wil niet volgens het boekje lopen.
Het laatste half jaar heb ik hem zelfs alleen aan de hand getraind. En soms gaat hij dagen prima en dan ineens is het weer weg.

Hij komt prima door alle buigproeven bij de veearts en op rontgenfotos was niets te zien. Hij is niet kreupel, zelfs niet onregelmatig.

Maandag zijn we naar SMDC in Heesch geweest en met inwendige echo is het probleem zichtbaar geworden. Hij heeft aangeboren afwijking L4 L5 wervels aan elkaar gegroeid. Daarom kan hij niet tot dragen komen.
Facetgewrichten T 13, T14, 15 16 en 17 van de borstwervels hebben artrose, precies onder zadel dus,daarom kan hij geen ruiter dragen en niet buigen.
En zijn linker si gewricht is zwaar aangetast, daarom kan hij niet voorwaarts. Ze denken oud trauma.

Weg zijn onze dromen om met Meneer Anton in de voetsporen van Janouk te treden.. Zo balen want als hij los loopt, zie je niets. Hij komt fluitend door klinische keuring. Alleen als je hem gaat belasten en losmaakt, komt hij in de problemen. Het is zo' n gaaf paard. Nu weten we waarom het niet lukte om hem voorwaarts te rijden. Vooralsnog blijft hij bij ons. We ziin verdrietig.

Voor de mensport is hij niet geschikt.
Er is een mogelijkheid om zijn gewrichten te laten inspuiten om te kijken of hij dan comfortabeler is.We zijn aan het afwegen of dat in zijn belang is. Veearts denkt dat hij dan wel in tweespan nog wat licht werk kan doen in het bos, als Janouk het echte werk doet en hij uit de trek meeloopt. Onder het zadel is geen optie meer. Dure grasmaaimachine, want onbelast en op zijn eigen manier lopend is hij vrolijk en gezellig.

We weten nu wat er is en hij blijft vooralsnog bij ons en zijn chickie Janouk Dit is zijn laatste huis.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 09:44

Pff Janouk, wat een heftig verhaal. Natuurlijk fijn dat je na eindeloos zoeken eindelijk weet wat er aan de hand is. Arme pony, hij zal zo zijn best voor jullie hebben gedaan, maar hij kan het gewoon niet. Vreselijk. Heel veel sterkte!!

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 11:07

Janouk,... :(:) Knappe Anton, zo onwerkelijk wat de uitslag van het onderzoek is.... Sterkte nogmaals.... Konden we naar iets doen ..

Forever in our hart, you will be missed .......

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 12:00

Wat heftig Janouk....... Sterkte ermee.

Fiesta, freiberger, what else?


VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 20:54

Wat ontzettend heftig Janouk dat zo'n jong mooi dier van binnen zo stuk kan zijn. Heel verdrietig.... Heel veel sterkte met het verwerken van dit nieuws pffff...

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers