[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Belker

Berichten: 15253
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 12:50

Questa gaat goed Biancacoo. Die was vorige week even een weekje bij o s en is echt een fijne hond geworden. Wel met scherp randje en karakter. De eigenaar is er helemaal blij mee en ik vind het voor even ook leuk.

Ijsco gaat lekker. Woensdag een rit can 12km gedaan... Dat was veel. Ik loop dan zelf ook stukken. En we stappen veel. Wel een heel mooi rondje was het. Gister een anti spierpijn rondje van 35 minuten gedaan. Lekker korte stukjes getolt, gewerkt aan mijn balans, zijn tact en nageeflijkheid. Leuk rondje.


baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:23

Ja echt bbbrrrr Bianca weer.
Hier weer drukker. 2 merries binnen gehaald. Mevr G komt weer terug van haar kleuterschool. Nog even thuis door longeren en dan in dec naar de merrietest in Ermelo.
Vanmorgen weer 7 stallen mesten. Helaas hoort dat er dan ook bij.

Billy heeft weer een oppepper spuit gekregen. Blijkt prednison te zijn en nu pillen mee gehad die hij over 3 weken dan om de dag moet hebben. En maar kijken hoe het gaat. Nu gaat hij gelukkig weer een beetje beter.

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

Belker

Berichten: 15253
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:39

Sterkte met stallen mesten Baudyh.
Wat fijn dat Billy opknapt van de prednison.

baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 15:00

Ik heb gewoon ( heel ongewoon dus) een middagje vrij. Ga zo met vriendin naar de bios. Marathon ( 2 films) kijken van the fantastic beasts. ( of zo iets). Heerlijk.

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 16:30

Wat heerlijk Baudyh geniet ervan en wat fijn dat Billy goed reageert op de prednison!
Belker wat geweldig dat het zo goed gaat met de IJslander en erg leuk dat je kunt trainen met het tolten, geeft toch ook weer een nieuw doel en uitdaging +:)+ Is Questa de jonge herder?

Pffff bij ons op stal hebben ze puppy's echt zo cute <3 het zijn bastaardjes, zo'n leuk maatje (kruising bordertjes) echt te schattig.

Vanmiddag Jenn's hoeven beetje bijgevijld. Zat aan binnenkant achterhoeven scherp randje en was wat wijd uitgelopen waardoor binnenkant van een sok helemaal weggesleten was in een week tijd :oo echt zo stom heb dat niet in de gaten gehad. Geen idee hoe lang het duurt voor zo'n sok weer is aangegroeid, sok was echt over de hoef en nu zie je plm 2 cm hoef :o
Denk dat dat scherpe en die uitloop kwam van het wandelen over de weg (en uiteraard moet de hoefsmid gewoon ff langskomen := ).

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 18:35

Belker wat heerlijk met de ijsco !!!!
Fijn dat Questa zo goed gaat.
Baudyh, top dat Billy goed reageert op medicatie.
Vhu leuk puppy's.
Vanmiddag na mijn werk, weer even met Gabun rondje getraind met de step, heerlijk, en mijn kies gaat goed. *\o/*

Forever in our hart, you will be missed .......

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 09:06

Goedemorgen. Het lijkt weer een prachtige dag te worden! Echt Biancaweer :D

Bianca, fijn dat het met de nieuwe en je kies zo goed gaat. Heerlijk een vrije middag.
Baudy sterkte met Billy, hopelijk kan hij nog een poosje bij jullie blijven
Belker lekker met de ijsco bezig!
VHU heeft er straks een pup bij hihi
Janouk, hoe gaat het met je duo?
Det nog steeds iets aan de beterende hand?
Sorry voor iedereen die ik vergeten ben.

Omdat het hier nog steeds niet zo goed gaat, besloten maar weer contact op te nemen met de yoga. Dus gisteren heen. "Moet" nu een dieet gaan volgen om meer energie te krijgen (dieet nummer zoveel, maar goed, ik ga het toch maar proberen, zoals het nu gaat, gaat het ook niet). Ik hoop wel dat ik nog wat uitbreiding krijg, want mag bijna niets. Mijn ontbijt (gruwel de gruwel): havermout met lijnzaad en abrikoos. Lunch: soep van diverse groenten met gember en geelwortelpoeder. Daar mag een stukje desembrood bij. Avondeten: eventueel nog beetje soep als vooraf, en dan 3 soorten groenten gestoomd of gesmoord. Voor het slapen gaan warme melk met daarin dadels en geelwortel meegekookt. C'est tout.

Zoonlief heeft vandaag de laatste dressuurwedstrijd in een competitie. Hij moet in totaal bij de beste vier komen, dan mag hij naar de finale in Zuidbroek om daar kur te rijden. Nog even spannend dus.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Belker

Berichten: 15253
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 09:27

Dat is wel een heel goed dieet Tine.
Ik heb nu een app die per product laat zien wat volgens de Traditional Chinese Medicin de werking is. Ook ik zoek mijn eten uit op basis van energie voedend. Verder geeft eten koken voeding energie. Koud eten kost energie omdat je energie moet gebruiken voor het opwarmen en de verwerking.
Interessante materie, ik gebruik wat mij past.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:00

Belker. Idd.... Veel groente, bladgroen is lastig kauwen..en idd kost energie om fijn te malen..maar wel essentieel in voeding, ik drink daarom naast de zuivere gekookte groente, veel groene smoothies gemaakt van rauw blad groen met fruit uit de blender... Zo veel energie uit beide, werkt voor mij erg goed.
Heerlijk getraind en net lekker gespeeld met de honden buiten..nu opwarmen bij kachel.

Forever in our hart, you will be missed .......

marga1
Berichten: 879
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 22:18

Tine havermout en abrikoos geen probleem maar lijnzaad denk ik aan de gekookte voor de paarden en dit is niet aantrekkelijk.

Zo is het altijd uitzoeken wat voor iedereen het beste werkt met eten.

HT hoe is het gegaan vandaag op wedstrijd?

Hier een boven verwachting goede wedstrijd gehad 193 en 195 pnt en ook nog de dagwinnaar van onze club winter competitie dus een goed begin.

Tine hoe is het Patrick vergaan vandaag?

Belker

Berichten: 15253
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:02

Gefeliciteerd Marga.

Lijnzaad meekoken in de havermoutpap is lekker, beetje nootachtig va smaak. Lijnzaad kan wel tot een kramperige darm zorgen.


VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 09:05

*\o/* Marga1 wat goed *\o/* leuk zeg.
Wat een opluchting jouw kies Biancacoo *\o/*

Ik was gisteren tot op het bot verkleumd bij de poown :brr: nee 3 honden dat is voor ons te veel hoor daar begin ik niet aan :7
Gisteren hoeven weer wat bijgevijld van Jenn, alles wat hoger en steviger vastgepakt, ze is onderhand zo makkelijk met haar hoeven dat de hoefsmid er onderhand wel bij kan.
Op stal is een van de jaarlingen erg ziek... niet eten, dunne mest... zo sneu. Heb er geen goed gevoel bij.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:21

Marga, gefeliciteerd !! Super leuk zeg !!
Het was idd echt brrrrrr.... Nu ook nog. Maar heerlijk getraind
Vhu hoop dat jaarling toch snel weer fit is .
Baudyh, fijn dat je arm en hand wel steeds iets beter worden.het was wel een heftige operatie, blij dat het al zo goed gaat !
Lijnzaad fijnmalen met vijzel..een nachtje in wat water laten staan, en dan gooien we het in de smoothies

Forever in our hart, you will be missed .......

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:25

Bianca, ik mag dan weer geen smoothies maken, dan sla je de vezels kapot ofzoiets.
Marga, wat een mooi resultaat!!
Belker, met de lijnzaad heb ik geen problemen, maar die havermout . brrrrrrr
Ik heb gebroken lijnzaad gekocht en laat dit samen met de havermout een nacht weken.

Vanmorgen is hier de vloerverwarming doorgespoeld, maar ons probleem is er helaas nog steeds. Bij 2 buizen gaat er gewoon 0 liter water doorheen. Heeft nog allemaal te maken met het omhoog pompen van onze vloeren en het bedrijf dat de leidingen zou uitlezen, maar daar helemaal niet de geschikte materialen voor bleek te hebben. Waarschijnlijk moeten nu alle vloeren (en dus ook keuken etc) eruit en moet overal nieuwe buizen worden aangelegd. Jullie zullen snappen dat dit voor mijn stressgehalte niet heel best is. -O-

Nu wachten op de hoefsmid die komt voor Rembrand

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 17:24

Tine..daar was ik ook bang voor..maar de meeste huis tuin en keuken blenders die kunnen de microscopisch kleine vezels niet kapot maken.. en schijnt dat een fabel te zijn... Maar..ieder moet eten of drinken waar hij/zij zich lekker bij voelt.
Ik dacht alleen...ik deel t ff...
Jou dieet klinkt wel goed. Havermout vind ik wel lekker..mik er altijd bosbessen door of mango of perzik.

Forever in our hart, you will be missed .......

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 18:31

Fijn om te weten, want dan heb je weer wat meer variatie. Ik heb nu opgekregen dat ik havermout met lijnzaad, abrikozen en appel mag als ontbijt. Verder niets. Maar komende vrijdag heb ik weer priveles en dan ga ik vragen of ik bosbessen erbij mag doen. Daar ben ik gek op, hopelijk wordt de havermout dan wat draaglijker. En verder dus alleen gesmoorde groenten. Ik had verwacht dat ik erg veel honger zou hebben, maar het valt me tot nu toe mee.
Mag gelukkig ook ei hebben, denk dat dat wel een fijne aanvulling is.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 18:32

:oo wat een ramp Tine... de vloeren :(:)
En vwb havermout ik vind het dus heerlijk :9 eet het vaak als ontbijt. Maar ik vrees dat je geen melk mag gebruiken? Met water vind ik het niet zo geweldig hoor, mag je wel amandelmelk gebruiken? Er zijn best veel mogelijkheden om havermout 'lekker' te maken met fruit of andere soorten dan water erbij (ook niet zijnde melk). Die amandelmelk is beetje zoetig van smaak.

Vwb soep mag je ook linzen gebruiken? Vind ik zo lekker en past mooi bij tijd van het jaar. Linzen met gember, tomaten, knoflook en winterpeen. Kun je echt een stevige soep van maken (staat nu ook bord naast me, eet het met jawel desembrood mmmm echt lekker) Als je echt een mooie soep wilt hebben (misschien lusten je mannen het dan ook ;-) ) even door de blender en stukjes rookworst er voor hun doorheen doen, heb je zo'n mooie oranje soep met worst, dan afmaken met koriander :9 koriander en gember past erg goed bij elkaar (evt met nog wat citroenrasp of citroenschijfjes mmmm). En voor het pittige eventueel een pepertje :)

Of als je ook ei mag een sotoh soep / of iets wat daarop is gebaseerd maken?

Toch vult dat als een gek hoor, havermout, veel groenten en ei.

Deze week is de week van de toegevoegde suikers en ik probeer dus een week zonder toegevoegde suikers eten te maken / te eten.
Ging vanmiddag al mis met 4 pepernoten :))
Maar voor de rest is het prima gelukt.

Jaarling leek zowaar ietsje meer alert... hoop dat hij zijn ultra dip dan heeft gehad...

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Belker

Berichten: 15253
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:39

Ik ben gek op havermout maar er zit behoorlijk wat koolhydraten in. Ook in de bio niet gezoete vlokken.
Ik eet er nu boekweit, spelt en kokosrasp bij gekookt in amandelmelk. Boekweit is vies maar past nu even goed.

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:43

Boekweit pannenkoekjes wel eens geprobeerd? Zijn lekker met ahornsiroop :9

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:24

Wat ik heb begrepen zijn de koolhydraten in havermout andere koolhydraten dan bijv in aardappelen.
En havermout moet inderdaad in water gekookt.

Nou ja, we gaan het vast wel overleven.

Fijne avond

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Belker

Berichten: 15253
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:36

De koolhydraten in aardappelen komen uit zetmeel. Haver smaakt zelf al zoet. Dat zijn rechtstreekse koolhydraten. Voor havermout moet ik eerder en meer insuline spuiten dan voor aardappelen.

happytime

Berichten: 1241
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:18

tjeetje tine wat een dieet....voel je je er wel beter onder? *\o/*
VHU: hoe is het met de jaarling?
hmmm hier gisteren dus wedstrijd gehad....best lekker kunnen sturen,geen winstpunten want jury vond sun wat te stram in lijf (tja geen gummieball ) maar geen 3en en 4en meer...word er wel een beetje depri van....hoe meer ik les(ja ook bij verschillende instructie) hoe slechter mijn punten....misschien tijd om geen dressuur meer te starten want met een pony met simpele beweging krijg je geen punten.....en kan er geen hackney van maken _/-\o_

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 07:30

HT dat is wel demotiverend ja. Vervelend.
Ik merk nog geen verschil met dieet, maar ben pas een paar dagen bezig. Ik heb wel het idee dat ik de laatste nachten iets beter slaap.

Het is heel erg :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: buiten. Gemeen koude wind.
Fijne dag allemaal

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 07:50

Idd koude wind... Kan helaas niet gaan trainen vanmorgen -O- m'n kies/kaak voel ik weer iets meer.. en heb aankomend weekend wedstrijd.. in Gilze .. is voor mij een takke-eind autorijden, en wil dat alles goed gaat .... Dus rustig dagje vandaag..want morgen en overmorgen ook werken....
Hoop dat t niet weer erger wordt....
Vandaag ook adviesgesprek met juf op school over VO van zoon.
Ht....wat balen dat je niet in waardering vooruit lijkt te gaan in de ogen van juryleden... Kortzichtigheid van juryleden vind ik dat... Niet iedereen heeft een totilas voor de kar... Geniet van je paardje, jou gevoel over de proef, is belangrijker dan de punten van de jury. _/-\o_

Forever in our hart, you will be missed .......

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:11

Dat is erg jammer HT maar erg herkenbaar denk ik voor velen die inderdaad geen Totilas hebben maar wel een fijne sportpony die al jaren meegaat en ook nog jaren mee zal gaan (kun je van Totilas helaas niet zeggen).

Jaarling leek gisteren wat beter, althans, hij keek je tenminste weer aan :\ ga zo naar stal (ben moed aan het verzamelen :brr: net met honden uitlaten maar thermo ondergoed aangetrokken...), hopen dat hij eindelijk wat vooruit gaat...

Spannend Biancacoo... balen van je kaak... je hebt toch AB kuur, is die al 'af'?

Gisteren weer eens BHV training gehad van alles geblust, poppen gereanimeerd en enge filmpjes van allerlei ongelukken en verwondingen bekeken ... :r

Merk het altijd vrij snel als ik niet gezond eet in ieder geval. Soms heb je van die zwakke dagen / weken (ik in ieder geval :o ) met veel koekjes, chocola enzo... dan holt mijn energie achteruit.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers