[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:17

Knap gedaan Tine, die 2 groeien wel naar elkaar toe en samen ook in het werk.

Marga, fijne les, lekker. Dat met die vacht snap ik helemaal. Ze zweten hier terwijl ze niks doen.

Voor wie ook van het bos wil genieten:
Afbeelding


Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:28

Mooie bos foto Belker.
Het idd schitterend overal nu.
En dikke vachten op de paarden... Erg warm voor ze.


Vanmorgen naar tandarts, heel het weekend al kiespijn, had meteen wortelkanaalbehandeling nodig... Nu verdoving uitgewerkt. Pijn is er nog steeds.. hoop dat het snel beter wordt.

Forever in our hart, you will be missed .......

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:49

Het is zo'n mooie herfst <3 genieten zeg als je daar lekker doorheen mag rijden met je paardje. En zo middenin kunt wonen.

Aiiiii dat zijn geen grappen Biancacoo sterkte!

Hier gisteren flink eind gewandeld met stalgenootje, Jenn zag zichzelf in de ruiten van een showroom ze was stomverbaasd helemaal hinniken naar zichzelf :))
Vandaag wat aangerommeld met wat grondwerk, als ik zelf heel enthousiast ga lopen doen zit er flink pit in doe ik rustiger aan heeft ze echt zoiets van moet ik dan echt, zelf, gewoon een rondje gaan lopen :roll: _O-
Oftewel mijn opdracht is komende winter van grote hulpen langzamerhand naar kleine hulpjes te gaan :7

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

marga1
Berichten: 879
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:46

Biancacoo hopelijk gaat het al wat beter met jou kies :(:)

VHU dit was letterlijk spiegelen :D ze vond het vast een mooie tinker.

Zo hebben wij genoten van onze voorgaande teckel die zag zichzelf als pup ook in een spiegel en dat leuke hondje maar uitdagen en die deed het zelfde. _O-

Belker het is nu zo mooi in het bos he, en het zal snel over zijn, de blaadjes vallen rap.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:05

De kies is schoon en die voelt niks meer..maar er zit een flinke ontsteking in m'n kaak....volop pijnstillers nu dus.. en dan is het goed vol te houden.. wordt vast snel beter...lijf moet ontsteking weg werken..dat duurt een poosje.
Vanmorgen fijne training met Gabun gedaan met de step door het bos..zo mooi overal.. genieten
Vhu..haha dat komt vast goed met jou en Jenn.
Marga..teckels zijn zo leuk !!
Belker..wat een gave foto !!

Ips, hoe gaat het met Det?
Baudyh hoe gaat je arm en DB en ikke?
Janouk .hoe gaat je gouden duo?

Forever in our hart, you will be missed .......

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:42

Zo heel rustig hier... ik heb me vergist in ontsteking.. straks terug naar tandarts.. ;(

Forever in our hart, you will be missed .......

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:09

Sterkte Bianca!!!!

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1


Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:55

Sterkte bij de tandarts, wat vervelend!
Det gaat denk ik iets beter. Geen wonderen nog, maar ze lijkt in draf al een beetje rad.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

happytime

Berichten: 1241
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:42

Sterkte biancacoo
Ips,klinkt goed.duimen voor stabiliteit
Hier weer sun in de dressuurstand zetten,zondag weer eens starten na 3 maanden geen dressuurproef gereden te hebben,kijken wat mijn handen gaan doen maar weer is gunstig (vochtig regenachtig weer geeft dode vingers)

marga1
Berichten: 879
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:07

Biancacoo Sterkte :(:)

Ips fijn dat het de goede kant op gaat.

HT suc6 zondag.

Ook ik ga zondag weer eens met span aan de bak in de ring na 1,5 jaar recreeren. Wel les sinds eind september, maar dat je bij A naar B of E moet inplaats van C gaat er niet zo in bij de mannen m.a.w. ze zijn beide meedenkers |o

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:15

Dank jullie,
Gisteren na tandarts bezoek... ^) :r niet leuk niet..kies weer open en gespoeld.. alles doorgeprikt..
Kon niet mee naar info avond voortgezet onderwijs van zoon.... Ik heb een infectie aan mijn kaak, heftige anti-biotica kuur gekregen.. hoop nu dat het snel voorbij is.. voel me gelukkig nu beter,hoop dat het zo blijft.
Ips .fijn dat je iets verbetering ziet bij Det.
Marga succes met je 2-span !
Het succes met sun..en sterkte met je handen !!

Forever in our hart, you will be missed .......

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:34

Pffff getver Biancacoo :(:) -O-
Gaat jullie zoon volgend jaar naar het VO? Spannend :j
Die van ons doet het wel wat beter nu 2e jaar HAVO 4 maar het blijft opletten.
Hoop dat de crisis weer bedwongen is Ips maar wat een ellende is dat toch :(:) zo'n geweldig prachtig paard en dan binnen 2 jaar zo ellendig -O-
Marga knallen met het span met eigen wil :))
En ik hoop dat het meevalt met je handen HT :(:)
Deze week ben ik vooral aan het werk :7 dus poown/paardtechnisch weinig te melden }:0

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:33

Ja vhu. Volgend jaar ,. En ik vind het nogal spannend..er is zoveel veranderd bij VO. Ik probeer me in te lezen..maar ja..wat is nu de beste schoolkeuze . Moeilijk hoor ..

Forever in our hart, you will be missed .......

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:17

Dat is zeker ontzettend moeilijk. Is bij jullie ook dat bepaalde scholen heel populair zijn waardoor het vrijwel onmogelijk is erop te komen? Bij ons in Rotterdam is er gewoon loting bij bepaalde scholen, echt waardeloos. En kinderen waarvan er al een broer of zus op zitten die krijgen dan voorrang ^) onze zoon is enigst kind, kansloos dus bij die scholen. Zo oneerlijk.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:56

Geen idee van vhu... :oo ik hoop van niet... Maar zal misschien in Assen idd wel het geval zijn..daar gaan we ook nog kijken.
Belangrijkste is..dat zoon zich er prettig moet voelen..

Forever in our hart, you will be missed .......

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:10

En dat is ook zo. Ondanks dat zoonlief is blijven zitten afgelopen jaar gaat hij altijd met veel plezier naar school. Dus wij zijn nog steeds blij met zijn schoolkeuze. En die was niet vanzelfsprekend. Want al zijn klasgenootjes gingen dus naar die populaire scholen, alleen daar kwam hij dus niet tussen }:0 toen zijn we bij een aantal open dagen geweest van andere scholen en daar kwam deze school in hartje Rotterdam, met 85% kinderen van niet Nederlandse ouders..., uit (veel aandacht voor techniek, cultuur en sport). Dus ik had eerst zoiets van OK.... het is nogal onwennig als je tijdens de ouderavonden een van de weinige moeders bent zonder hoofddoek... maar goed, wat ik zeg, hij heeft het er prima naar zijn zin. Ondertussen is de samenstelling van het leerlingen bestand wat aan het veranderen, ik denk dat nu 60% niet van Nederlandse komaf is.
Groot voordeel, elke vrijdagmiddag vrij (ivm moskee bezoek van heel veel leerlingen en ook docenten trouwens) aldus zoonlief.
Ander voordeel (vinden wij) ik weet nu veel meer van andere culturen in Rotterdam dan wat ik anders te weten zou zijn gekomen.
En derde voordeel zoonlief weet behoorlijk goed wat er in de wereld speelt en dat er meer is dan wonen in een herenhuis aan een mooie laan met 2 aanwezige ouders en vooral ook dat aan verhalen in de media vrijwel altijd meerdere kanten zitten...

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:30

Vind dat toch heftig .... Dat je als ouder eigenlijk niet meer mee lijkt te komen met een huidige tijd.. tenminste zo voel ik me momenteel... Blij dat ik nu dus een baantje heb kunnen vinden !! Weer into the normal world ,.. ook al is dat nog eng .Hahaha...
Nu goed alles in overweging nemen mbt scholen.. gelukkig is mijn man nuchter !!

Forever in our hart, you will be missed .......

baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:18

Gaat niet echt lekker zeg Bianca met je kies. Ik moet volgende week naar de kaakchirurg ook zo geen zin in.
Plekje naast mijn neus doet zeer als je er op drukt. Iers van een ontsteking aan een wortelpunt. Verder nergens last van want die wortel had ooit een wortel kanaal/zenuw behandeling. Ach we zullen zien.

Me arm /hand gaat elke dag anders. Nu weer minder. Gisteren bij de fysio geweest. Maar het gaat met kleine stapjes wel voorruit. Alleen mijn middelvinger werkt nog niet goed mee. Maar als ik paarden buitenzet bv en ze zijn een beetje sterk dan voel ik dat wel op de breuklijn zeg maar. Moet er volgende week weer mee heen voor controle in Enschede . Dus wordt vervolgd.

Afbeelding
Mijn lieve Billy is ziek. Melkklieren ontstoken met uitzaaiingen. 6 weken geleden achter gekomen. Toen kreeg ze nog een prik dat ze helemaal opbloeide. Nu is die uitgewerkt. Vanavond naar de da om te zien wat er nog mogelijk is. Ze word minder maar is nog te goed om in te laten slapen. Lastige materie.

Db gaat steeds iets beter. Longeer hem door de weeks en op zondag word hij ohz gereden.
Van de week naar de oestheopaat geweest. Had veel blokkades. Moeten eind januari weer. Nu door trainen. Sterker worden.
Maar ik verbeelde me gisteren wel al dat hij gelijker stapt. Hij stuwde veel meer met rechts achter dan links( zijn operatie been) maar goed wordt ook vervolgd

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:26

Baudyh,...wat een mooi hoofdje heeft Billy, heel veel sterkte.. heel moeilijk dit soort ziekten..
Volgende week kaakchirurg,.. hoop dat het snel voorbij is en opgelost.
Duim voor goed herstel van je arm en hand.
Hoop dat je zicht mbt DB klopt, en hij meer zuiver wordt.

Ik had weer een slapeloze nacht,.. pijn vlamde mooi op... Nu net wakker . Houd me aan strak schema van pijnstillers..maar t'is nog niks.. uitzieken maar.

Forever in our hart, you will be missed .......

marga1
Berichten: 879
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 22:32

Biancacoo sterkte met de kaak maar fijn dat je zo vlot naar de kaakchirurg kan. Dat was hier in het verleden minimaal 4 weken.

Baudyh ook naar de kaakchirurg wel doen hoor. Ik vond het niet nodig met mijn verstandkiezen en 2 van die dingen hebben 2x kerst en oud en nieuw verpest.
Sterkte met Billy en gelukkig is DB in de stijjgende lijn.

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 22:41

He wat naar met Billy Baudyh heel veel sterkte met dat proces wat een narigheid is dat toch dat laatste stuk als je dieren hebt ;( je zou er haast niet meer aan beginnen :(:)

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 22:55

Baudyh sterkte. Dat laatstecstukje met dieren is niet fijn. Wat balen van je hand/arm, dat het zo wisselend is.

Biancacoo sterkte met de kaakchirurg. Niet fijn.

Hier ook een verstandskies die eruit moet. Maar dat wordt nogal een ingreep met vooral veel risico op problemen na de i greep. Iets met heel zoet speeksel door suiker en versterkt door de laatste operatie.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 08:31

Een stuk beter geslapen vannacht, hoop dat het zo blijft.
Ik heb nog een verstandskies... Ooit zal die er nog uit moeten denk ik.

Al hele week niet kunnen gaan trainen met de honden... Hoop morgen wel weer.
T'is zo lekker fris.
Fijn weekend allemaal.

Forever in our hart, you will be missed .......

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 08:42

Fijn dat het beter gaat! Het is echt Bianca-weer nu. ;-)
Fijne dag allemaal

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 10:52

Belker,.. heb je nog kunnen rijden met je knappe ijsco ? Die zal dit weer ook heerlijk vinden.. en hoe gaat het met Questa ?
Tine.nog wedstrijd dit weekend?

Forever in our hart, you will be missed .......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers