[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
marga1
Berichten: 879
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:53

Ja storm en bos vind ik geen goede combinatie, heb al veel takken en bomen zien gaan. Eiken zijn het verradelijkst breekt zo maar een kroon uit of tak.

Biancaco kan straks racen met zoon.


Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:28

Ik ben omringd met eiken >;) Het ging hier net toch te keer. Onweer, bliksem en hoosbuien.

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:09

Hoop dat niemand schade heeft opgelopen, het ging echt tekeer zeg... had vanavond etentje dus in Kijkduin, aan het strand, zo dat was echt storm, kon amper uit de auto komen deur werd dichtgeblazen _O- en inderdaad wat een onweer :oo

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

bettepet
Berichten: 135
Geregistreerd: 02-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 10:11

vanaf mijn kant ook maar weer eens een bericht.
VHU: wat heerlijk dat je zo ook nog van andermans paarden kunt genieten.
Biancoo: de temperatuur gaat nu naar beneden, mogen de hussen al weer aan het werk?
tine10: de overgang naar de middelbare school is altijd een grote. Ik merk zelf in mijn dagelijkse doen al dat 1 goed trainen al een hele opgave is, laat staan 2.

Hier na Zuidlaarderveen lekker aan het verder trainen. Met name dressuurmatig. Ik merk toch dat de meeste juryleden tegenwoordig in de B en L al erg veel oprichting en van achter naar voor gereden willen zien. Nu ben ik het afgelopen jaar vooral bezig geweest met ontspanning, omdat dit soms ver te zoeken was. Nu dus weer aan het trainen met meer oprichting en dat gaat de afgelopen 2 weken erg lekker. Nu maar hopen dat het zo blijft want ik heb me opgegeven voor mijn eerste officiële marathon in Ane op 13 oktober.
Ik heb met Oot altijd oefenmarathons gereden omdat hij te klein was om officieel te starten, nu moet het er met Boy toch maar eens van komen, we gaan zien wat het wordt. Haha.

Wat me bij ons in het Noorden opvalt is dat er op de indoor kalender maar weinig dressuur menwedstrijden staan, zo zonde want dat is wat ik juist de belangrijkste basis vind. En onder het zadel wil ik hem niet officieel starten. Ik rijd wel op hem om hem dressuurmatig te trainen, maar het is niet de mooiste combinatie om te zien.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:48

Bettepet, heel goed bezig met Boy, succes alvast voor Ane !! Komt vast helemaal goed.
Hussen zijn idd wel al wat aan t trainen..nog niet te gek,.. en niet echt regelmatig ivm hogere temperaturen.. komt nog wel..

Forever in our hart, you will be missed .......

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 13:04

Wat heerlijk Bettepet zo lekker opbouwen met Boy. En spannend de 1e marathon *\o/*

Ja ik vind het erg leuk om te doen. Zelfs mijn oude tuig wat ik ooit voor Bente had gekocht weer uit de mottenballen gehaald en helemaal schoongemaakt, ingevet etc. Ziet er weer spic en span uit. Even gepast bij grootste tinkertje, dat is dat schimmeltje en het past vrijwel. Alleen de borst is niet zozeer te wijd, maar draagriemen zouden wat meer naar voren kunnen. Wil even bij Van Rijs langsgaan om te kijken of er iets aan veranderd kan worden, of dat ik een ponymaat moet ipv een cob... alleen bij Kieffer is het losse onderdelen bestellen wat anders dan bij Ideal... en ze hebben deze versie tuig ook niet meer (is bronzeline).

Heeft iemand hier misschien een Kieffer tuig maat pony en kan die opmeten wat de lengte is van het borstblad is? Want ben eigenlijk bang dat een maat pony dat blad dan weer niet groot genoeg is dus dat ik toch iets op maat zou moeten laten verstellen.

Voor slepen zou het wel goed zijn hoor maar stel dat ze ooit echt ingespannen zouden worden kan het niet, dan zouden de draagriemen wat naar voren moeten.

Had er jaren niet meer naar gekeken naar dat tuig. Lag echt in een hoekje omdat het toen met Bente eigenlijk allemaal zo rot afgelopen was. Had het destijds 2e hands gekocht maar heb er nooit mee gemend, toen ging dat al niet meer met haar, ze was zo raar toen al. In mijn geheugen was het geen mooi tuig, hoe dat nou zo in mijn hoofd is gaan zitten geen idee, misschien omdat het toen zo'n rotperiode was. Maar ik haalde het gisteren uit de doos waarin het zat en het zag er inderdaad niet uit, maar heb het helemaal schoongemaakt en gepoetst, en het is gewoon een prachtig kwaliteitstuig :7

Enige wat met de verzorgpony's is is dat ik niet weet of ze verkocht gaan worden en wanneer. Dat maakt het een beetje onzeker maar daar probeer ik maar niet aan te denken.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:47

VHU wat heerlijk dat je toch nog lekker met ponys/paarden bezig kunt zijn, maar geen verplichtingen meer hebt.
Bianca lekker aan het trainen met de honden.
Bettepet lekker bezig met Boy. Ik heb vandaag zijn broer (mr Big) gezien. En gisteren kwam ik de groom van de fokker tegen op wedstrijd. Was wel gezellig zo. Zo jammer dat er zo weinig dr/vh wedstrijden zijn. Dat betekent voor mij dat het met Sam wel klaar is dan.
Hier gelukkig niets geen storm gehad. Wel flink wat regen, maar dat valt ook erg mee vergeleken met de verwachtingen.

Zoonlief ziet het trainen van de ponys als hobbys en probeert in ieder geval 1 pony per dag te doen. Op maandag is hij laat uit, dan zorg ik dat de ponys beweging krijgen en op dagen dat hij vroeg thuis is, rijdt hij de alletwee. Eerst huiswerk, dan ponys, dan spelen. Tot nu toe gaat het goed. Hij is heel serieus met zijn huiswerk bezig en heeft dit weekend gewoon lekker vrij, want hij had vrijdagmiddag alles al gemaakt/geleerd.

Dit weekend lekker weekendje paardensport. Eerst springles met Rocky, daarna mocht Rembrand de baan in. Hij kwam thuis met 1e en 2e prijs met mijn bijrijdster. 's Avonds mocht Sam de ring in en heeft ook weer 2 mooie winstpunten mee naar huis genomen. Vandaag mocht Rocky de ring in. Dat was wel even spannend, omdat Rocky gisteren zijn ruiter eraf had gebokt en per ongeluk ook nog op een been en hand ging staan. Maar vandaag was hij echt super braaf en ze zetten twee heel nette proeven neer ( De jury had op protocol harmonie onderstreept en SUPER erachter gezet. Zooooo gaaf) Met 200,5 en 208 weer in de prijzen (2e en 1e). De teller staat na 3 wedstrijden gewoon al op 10. Dat wordt binnenkort hc starten, want ze gaan veel te snel (Rocky beheerst de wissels super, wat betekent dat de contra totaal mislukt ;-) )

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

bettepet
Berichten: 135
Geregistreerd: 02-08-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:44

Dat van de weinige wedstrijden is inderdaad erg jammer tine. Helaas kunnen we er niks aan veranderen.

Zijn broertje mr. Big lijkt erg op hem. Ze liepen in het dubbelspan. En die groom was vast erg enthousiast, hij mist het enorm. Hij was ook in Zuidlaarderveen met z'n dochter, die stond bij iemand achterop. Wij hebben toen ook veel gekletst, heb er gelijk weer 2 grooms bij. Maar ja ze moeten ook niet te zwaar zijn achterop. Mijn opinie is dat in de marathon een groom een beetje overeen moet komen met je eigen gewicht. Maar goed ik kan het fout hebben. haha
Gekke Rocky met z'n streken, maar goed hij is nog jong dus dat gaat vast goed komen.

De temperaturen schommelen inderdaad erg Biancoo. Al vond ik die warmte ook wel fijn hoor. Het nadeel vind ik nu worden dat het 's avonds al weer snel donker wordt.

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:53

Nou dat is echt heel fijn Tine, zeker weten! Vorige week enorm drukke week, dan lukt het naar stal gaan gewoon dus niet hoef ik me nergens schuldig over te voelen :o
Wat knap van P. Heel goed gedaan. Dat zandhappen ja dat hoort er gewoon soms bij gelukkig liep het relatief goed af :(:)
En die Rembrand wat doet die het toch geweldig met zijn bijrijdster wat leuk.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 06:33

VanHuisUit schreef:
En die Rembrand wat doet die het toch geweldig met zijn bijrijdster wat leuk.


Hihi, ja echt zoooo leuk. Niemand geeft hem 20 jaar. Maar er komen toch echt wel grijze haren op zijn hoofd. En als het goed is, krijgt Amerigo het ook weer wat drukker. Op de maandag rijdt het zoontje van een van P's instructrices. Zij heeft nu gevraagd of ze Amerigo ook mag gebruiken om een meisje priveles mee te geven. Prima, want andere bijrijdstertje is al een tijdje niet geweest en 1x per week vind ik eigenlijk wat weinig.

Dankzij het voedingsadvies van Baudy is hij helemaal weer bijgetrokken. Hij is weer lekker rond, zie geen ribben of ruggengraat meer. Erg blij mee. Nu hopen dat hij in de winter zo blijft.

Gisteravond wilde ik voor de nacht even onderdekens onder doen, omdat het nogal koud werd. Toen kwam ik erachter dat de regendeken voor Rembrand zo lek als een zeef is. Nu maar even winterdeken opgedaan en snel nieuwe dekens bij paardendrogist besteld. Rocky heeft hun nieuwste deken al op. Echt een geweldige pasvorm.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

marga1
Berichten: 879
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:40

Fijn voor Rembrand dat je er achter kwam Tine anders was hij heel koud geworden. Fijn weekend gehad?

Hier gister de rest van de vruchten uit de vriezer tot jam verwerkt, kan de appelmoes en de stoofperen erin. Moet ze eerst nog wel plukken.

baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 19:53

Fijn dat hij goed het goed doet op het voer Tine!

Ik zit in zonnig kos. 29 Gr vandaag heb alleen van die ene koude dag nog thuis precies kou gevat dus ben snip snotter hier. Maar lekker rustig aan doen was ik zo mega aan toe.

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 20:41

Goeienavond!

Heb sinds twee weken weer bijgelezen over CV - problemen, huiswerk / hobby - problemen (gelukkig nog niets van gemerkt bij onze kinders), Fred verkocht, Sam te koop, marathonwagen te koop, geschoren Boefje, mestonderzoeken .... ja ja, ik lees wel :D _O- !

Hier alles druk met van alles.
Vorige week een weekend naar de Veluwe geweest met onze rij / menvriendenclub en alle aanhang. Miepje mocht dit jaar ook mee en heeft zich geweldig gedragen. Op vrijdag sinds lange tijd weer gereden (opstijgen en wegrijden) met zijn drieën. Zaterdagochtend nog voor zonsopgang paarden gevoerd en hardgelopen door het natuurpark (voor de rest wakker werd), na het ontbijt een stevige aangespannen rit. Zondagochtend zelfde procedure, en 'smiddags met zijn vieren gaan fietsen naar Radio Kootwijk. Mevrouw kreeg paddockrust van mij, want het moet niet té gek worden, donderdags had ik ook al les gehad.
Via Strava (een trainingsapp) verschillende rondjes (hardlopen, koetsen en fietsen) vastgelegd.

Verder doe ik alles nog wat ik al deed, van zorgboerderij-cliënten begeleiden tot Hoefnet, en naast paardje trainen nu ook bij een loopgroep aangesloten. Gisteren mijn eerste trail van 6,5 km gelopen (ja met dat koude zeikweer heuvel op en af, dus glibberen en uit-glijden door de modderstromen :)) ). Wel erg leuk, smaakt naar meer :):) .

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 20:47

Geniet ervan Baudyh {:} +:)+
Grootste inmaakplannen bij Marga1 :9 ik kom graag proeven!

Hier hilarische momenten met de tinkertjes. Er is er een van 4, twee van 2 (en een half jaar) de rest is jonger. Die van 4 en 2.5 zou handig zijn als ze van de winter af en toe eens in de stapmolen gaan, leek me. Doen ze tenminste wat ipv kwallen in de paddock of soort van spelen voor standbeeld hele dag. Nou da's nog een hele klus ze het te leren _O- ze zijn niet snel onder de indruk en ook redelijk lomp als ze voorwaarts of juist niet in beweging te krijgen zijn :+ dus naja vandaag is het bij een gelukt op standje 'langzaam' rondjes te laten lopen maar die andere die bleef gewoon af en toe staan terwijl de spijlen van de molen dus gewoon langs haar heen gingen _O- daar staat dus gewoon stroom op he. Bij een warmbloed hoeven ze die spijlen maar te voelen of soms zelfs op afstand en ze sprinten al naar voren maar zij dacht er dus anders over en vond het gewoon maar stom. Ook echt zo'n hoofd van waar zet je me nu weer neer }:0 Zo grappig.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:44

Pfff en dan wordt Fabels gewoon weer als sportpony te koop gezet. Zoooo verdrietig -O- -O- -O- Deze fout zal ik nooit meer maken. En de paardenfysio....... :x :x :x

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:45

Jemig, #@#€

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 16:01

Iemand heeft even voor me gevraagd, er wordt ook nog best geld voor gevraagd. En er wordt gezegd dat wij de pony kapot hebben gereden. Ze zou helemaal vast hebben gezeten. Wel vreemd dan dat de fysio (die nu mede-eigenaar is) helemaal niets kon vinden. Nou ja, maar proberen los te laten. Ik hoop dat ze zonder pijn door het leven mag gaan.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Pipskadilly
Berichten: 17
Geregistreerd: 06-04-18

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 18:01

Is Fabels een oude pony geweest van jou Tine? Wat was er met het beestje?

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 18:57

Pff... Bizar Tine...
Baudyh..fijne vakantie, geniet ervan.
Gem, leest mee en _/-\o_ trailrun gedaan.supergaaf.
En knap van miepje.
Marga...jum jum jum... Knap van je !!

Forever in our hart, you will be missed .......


VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 22:15

Wat een leuk weekend Gem en zo super sportief van jou en Miepie :)F :):) geweldig!

Ja Tine, dat is waardeloos. Dat is het risico met verkopen. Weet goed hoe je je voelt...
Als je dit risico niet wilt dan moet je zelf de keuze maken en ik moet eerlijk toegeven dat ik het dus maar een keer aangedurfd dat was toen met Simba, die heb ik af laten maken, die was toen nog maar 8 jaar |(

Kijk het kan natuurlijk zo zijn dat ze na rust en behandeling weer is opgeknapt maar vertellen dat het allemaal aan jullie heeft gelegen, als dat zo wordt verteld, dat is natuurlijk niet netjes. Zou het gewoon rechtstreeks vragen aan de fysio, weet je direct of het klopt / wat je eraan hebt...

**iets aangepast ivm mogelijke meelezers :roll: **
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 25-09-18 22:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 22:25

Jemig wat rot Tine om dat te horen. Vrees dat zoiets ook de reden is dat mijn C nog hier staat ...

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 22:42

Toch hoeft zoiets echt niet altijd fout te gaan en gaat bij 'gewone' verkoop van paarden en pony's ook niet altijd alles soepel. Dat is maar wat ik me dan voor ogen houd.
Ik kon het gewoon niet over mijn hart verkrijgen een paard af te laten maken wat voor de rest (behalve rijden) gewoon hartstikke gezond is en ook super lief.
En ja, dat blijft een risico... maar ja om dan alles wat maar een risico is naar de slager te brengen (want een DA maakt een feitelijk gezond paard echt niet af) vind ik ook zoiets...
Sommige paarden voelen zich in andere omgeving en/of met andere mensen gewoon echt beter en dan kun je er nog van staan te kijken wat wel mogelijk is.
Is soms lastig te accepteren, maar het is niet altijd zo dat jouw weg de enige weg is ... of jouw mogelijkheden de enige mogelijkheden zijn.

Maar ... het kan ook gruwelijk fout gaan...

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 05:42

Y)(^) vhu gefeliciteerd,fijne dag.

Forever in our hart, you will be missed .......

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 06:24

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Happy birthday vhu

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 07:08

Vhu van harte!!!!

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers