Dexter doet het maar weer!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Dexter doet het maar weer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 22:18

Situatieschets:
Het is maandag en je rijdt langs de affiches van de Historische Koetsenparade hier in de stad komende zondag, als INEENS het besef komt: O M G hier doen wij aan mee. IK BEN HIER NIET KLAAR VOOR.

En dan is het dus nog een week nagelbijten, slecht slapen, stress, geen honger (Ik niet, Dexter wel hoor). Jongens, wat was ik zenuwachtig. Trillende-handen-zenuwachtig hé.

Oké, ik ben aan het uitwijken.
Het is zondag, Dexter is gewassen en gevlochten, tuig gepoetst, koets opgeblonken, zouden we dan echt eens op tijd klaar zijn? :+
Nog snel een tas koffie achterover slaan en dan maar vertrekken...

Paard voor de kar, want da’s wel zo handig natuurlijk. Ready for take off!
Afbeelding

Oké, huh, eigenlijk gaat alles helemaal prima.. Dexter doet geen gekke dingen, de kar rolt, er is nog niks kapot gesprongen. Bizar :+
We moesten 3km rijden voor we op de markt kwamen, waar het dus te doen was. Daar aangekomen, bleek de halve eretribune te laat te zijn 8)7 Of we even wilden wachten..
Ja hoor zal wel kijken dat mijn paard stil blijft staan tussen al die herrie en muziek, als het mis gaat zijn er maar een kleine 1000 mensen die het zien :+
Maar Dexter deed niks, hij ging staan slapen.. bizar :+

Afbeelding

En toen begon onze voorstelronde, oef zenuwen!
Maar Dexter liep zijn rondjes over de markt alsof hij dagelijks voor de kar loopt (ter info: Dexter loopt misschien 2x per jaar voor de koets :D )
Mooie foto’s gekregen van een vriendin die in het publiek stond :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En voor ik het wist was het gedaan -O- En Dexter had niks verkeerd gedaan! Bizar :+

Maar eigenlijk helemaal niet bizar hoor, ik had het gewoon kunnen weten. Dexter is helemaal niet zo’n broekschijter als zijn baasje :') Die dikke doet het maar weer!
Mijn vriend liep er langs, voor mijn eigen rust zeg maar :D super lief van hem! Hij heeft het niet gemakkelijk met ons :')

Ik zit nog steeds op mijn roze wolkje, zo trots! <3

Een klein filmpje van de gopro nog, ik ben er uiteindelijk achter hoe het geluid werkt maar in het filmpje komt dat dus pas halverwege :P


Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-18 08:48

Anoniem schreef:
Dexter is goud waard. <3
Ik vind het geweldig om te zien hoeveel onbevangen lol je altijd met je paarden hebt. :+:
Altijd een lach op je gezicht.

Oh wat lief!
Je die stomme grijns hé, kon er niks aan doen :')

De kar is inderdaad bi-zar groot. Lijkt eigenlijk helemaal niet zo, ik kwam er pas achter toen ik de foto's zag, maar Dex is toch echt geen kleintje en dan ineens BAM die kar er achter :P
Nu weet ik niet of de foto's vertekenen, of hij echt zo huge is. Dat moet ik maar eens onderzoeken :P

Dit was toen we aan het oefenen waren en zo valt het dan weer mee. Hij is alleen te laag voor Dexter, want hij helt wat naar achteren :')

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-18 11:30

xyzutu2 schreef:
En als je de lichtogen wat lager hangt? Dan komt het lamoen aan de voorkant ook wat lager te hangen, want dat hoort bij dit type koetsen horizontaal te lopen.

Ja dat gaat dus niet, die hangen op het laagste. Ik heb rondgemaild en ik zou die lichtogen apart kunnen bestellen in een grotere maat, maar ik vond dat zo onnozel want wellicht komt hij hierna amper nog in die sjees (de luxe van 4 wielen en vering is iets waar ik moeilijk vanaf kan stappen :') ) dus dat zijn dan een hoop kosten weer die eigenlijk niet nodig zijn.
Er staat normaal een Belgisch trekpaard voor van 1m65 en dat ging altijd prima, nooit bij stil gestaan dat Dexter misschien wel eens te hoog kon zijn :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-18 14:24

dubbel gepost oeps
Laatst bijgewerkt door Granoek op 21-09-18 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-18 14:25

ikkedus schreef:
Ben ik dan de enige die dit een beetje een ondoordachte actie vind?
Fijn ( en gaaf!!) dat het goed is gegaan, maar ik lees ook te vaak dingen die niet goed zijn gegaan.

Nou als je bedenkt dat we al 2 maanden wekelijks aan het inspannen zijn (want hij ging zelden in de koets), we al 3km in de benen hadden zitten voor we aan kwamen op de markt, er per paard 3 helpers voorzien waren indien nodig en mijn vriend geen seconde buiten 'handbereik' was, denk ik dat dit best te doen was :)
Als je de voorbereidingen wilt doorlezen kan dat in het topic in mijn onderschrift. Het is niet dat ik hem na een jaar van de wei heb geplukt en voor de sjees heb gezet.
Zoals ook in de OP staat, Dexter is helemaal niet zo'n zenuwpees. Als ik gedacht had dat hij het niet kon, had ik niet toegezegd. Het was IK die niet klaar was :)
Ik heb Dexter 4 jaar geleden zelf beleerd en ik weet ook wat hij doet als hij iets niet snapt, niet wilt, niet kan. Helemaal niks namelijk :+ Stilstaan en niet meer bewegen haha.


Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 09:00

gerlindie schreef:
Het is zo inderdaad een reusachtige combinatie <3
Ik heb even een foto van mijn Shetlander van 85 cm voor de sulky ernaast gehouden, en ik vind de vergelijking eigenlijk vrij hilarisch :')

Deze wil ik wel zien _O-

kwita schreef:
Tja... dit is waar de reuzen groot in zijn , gewoon genieten van je coole dude!

Absoluut waar! Nooit meer anders voor mij :D
Hopelijk is tegen de volgende keer mijn jongste ook beleerd *\%/*


--
Bedankt ! :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Dexter doet het maar weer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 11:45

Bij de opstelling van de koetsen of van het voorprogramma? Want wij hebben niet de hele rit meegedaan! Dat was wat veel van het goede haha.
Wij zaten in het voorprogramma, met verschillende trekpaarden en landbouwwerktuigen en ook old timer tractors :D (Wat kunnen die blinken trouwens, wow)

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 13:54

DezeNaam schreef:
Wat ik wel mooi vind is dat je geen oogkleppen gebruikt, lijkt me veel aangenamer voor het paard zo.

Misschien heb ik erover gelezen maar hoe oud en groot is hij eigenlijk? Hij ziet er echt nog wel jong uit. :p

Nee hij is beleerd zonder oogkleppen, ik denk dat hij beide wel prima zou vinden maar het was niet nodig dus ik zag er ook niet echt het nut van. :)

Dexter meet 1m80 en ik van 16/3/2018, dus 10 jaar nu :D
--

Gisteren trouwde een vriendin van me en mocht hij voor de trouwkoets.
Ondanks de gietende regen gedurende de hele 4km heeft hij het super gedaan!
Een aantal stukken was behoorlijk steil bergop maar hij heeft zich 100% gegeven, topper :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 14:59

mvdende schreef:
Citaat:
Dexter meet 1m80 en ik van 16/3/2018, dus 10 jaar nu :D
--


Ik wist niet dat het al 2028 was? :D :+

Oei 2008 moet dat dus zijn haha. Anders was hij wel erg jong idd :P

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 08:55

Heb je gelijk in hoor! Maar die kar staat alweer onder een groot autozeil in de koetsenloods en zal daar nog wel een tijdje blijven staan :=

Het mennen zal wellicht weer op een laag pitje komen nu, vriend terug naar school en ik ga niet alleen met hem mennen. En als ik wat nieuws ga kopen dan investeer ik maar gelijk in een dubbelspan tuig want tegen die tijd is Duke ook ongeveer oud genoeg :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers