[Volg] Koersdravers: Wij draven 2021 in vanaf pag 18!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
tamary

Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 01:59

ruitje schreef:
Blue Monday: als ze bokken ben je vooral voor een koerskar gewoon de Sjaak. Is niet echt een optie dus....
Bokken wil je eigenlijk nooit in een menpaard of dat nu sulky of 4-wieler of sleepwerk is, of jij wordt geraakt of paard komt vast te zitten. En slagriem gebruiken met sulky is vermoed ik zo hele sulky de lucht in en op de kant, zelfs met iemand er op?

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –


Texas02

Berichten: 4567
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 03:09

WendyBZ schreef:
Texas02 schreef:
Gaan jullie altijd naar Emmeloord? Of komen jullie ook wel eens in Groningen of op één van de andere banen in het noorden?


ruitje komt bijna nooit in het noorden >;) :D (moet ze wel nodig weer eens doen! <<) )

Ik was wel in Groningen, ik ben bestuurslid daar. Heb van beide Sweepstakeswinnaars de leidsels vastgehouden tijdens de huldiging. Mijn 5 seconds of fame :')


Leuk!! :D Ik heb foto's gemaakt, ben nog bezig met het bewerken, daarna komen ze op mijn facebook pagina.. :) Ik denk eigenlijk niet dat ik jou er ook op heb, want ik stond net te ver weg voor de prijsuitreikingen.. Was mijn tweede keer op de renbaan, op die van 31 mei was ik ook aanwezig :) Vind het echt heel leuk om te kijken! Mijn moeder was ook mee zondag, die vond het ook leuk :) Het enige wat we minder vonden, is dat de omroeper steeds over de Formule 1 moest beginnen, er zijn ook mensen die het opnemen en later bekijken.. :+ Dus wij iedere keer maar met de oren dicht als hij erover begon.. Zou fijn zijn als hij dat niet deed, degene die het graag wil weten kijkt maar even op zijn telefoon.. :') Maar goed, verder top dag gehad! :j

@Ruitje: Hoe zit het eigenlijk met galop? Dat het niet toegestaan is snap ik, en zondag waren er ook een paar die er in galop vandoor gingen, maar als een paard nu echt maar een paar passen galop doet en je hebt hem dan weer terug in draf, ben je dan ook gediskwalificeerd?

Wat die vooroordelen betreft snap ik trouwens.. Ik vind het heel jammer.. Bij sommige mensen krijg ik ook rare reacties als ik zeg dat ik een Draver heb.. Laatst ook op een verjaardag.. Iemand vroeg of ik ook nog reed.. Foto van paard laten zien, hij vond het een heel mooi paard, en vraagt me daarna wat hij al kan, of hij al een parcoursje gesprongen heeft, of dat hij in de dressuur al iets bereikt heeft.. Dus ik zo dat het een Draver is die van de baan komt, en dat hij al best veel geleerd heeft sinds ik hem gekocht heb in september, komt er weer het overduidelijke hmm.. Toch jammer hoor.. Ik snap dat niet..

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 09:14

tamary schreef:
ruitje schreef:
Blue Monday: als ze bokken ben je vooral voor een koerskar gewoon de Sjaak. Is niet echt een optie dus....
Bokken wil je eigenlijk nooit in een menpaard of dat nu sulky of 4-wieler of sleepwerk is, of jij wordt geraakt of paard komt vast te zitten. En slagriem gebruiken met sulky is vermoed ik zo hele sulky de lucht in en op de kant, zelfs met iemand er op?


Met een trainingskar gaat het vaak wel goed.
Bij de jonge dravers hadden wij er eerst wel een slagriem omzitten.
Je gaat immers liever eraf dan dat je wordt geraakt door 2 hoeven :+
In de koers niet, kost veel te veel bewegingsruimte, dan heb je gewoon pech.
Maar eerlijk gezegd heb ik het bokken nog niet zo vaak meegemaakt.
Steigerende paarden wel. :Y)

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:28

ruitje schreef:
Ik train disco zelf, nu vooral voor de kortebaan. Daar zou ik wel ook wat meer over kunnen vertellen, maar weet niet zo goed of ik dat dus wel wil haha :') .

Wel super leuk dat jullie dat leuk zouden vinden :) !


Maak je er een topic van wat het verschil of juist overeenkomst is tussen trainen voor de lange- of kortebaan. :)

Denk dat het kortebanen ook nog niet heel erg bekend is hier op bokt.

Enne...hoe kan het dat ik jou in Emmeloord niet bewust heb gezien? Heb Kliko dus wel live zien koersen, maar totaal niet bewust geweest dat dit jullie paard was. :')

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

ruitje

Berichten: 12309
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-18 23:27

Voor wie het leuk vind een Kliko update.

We hebben veel aan Kliko gesleuteld. Sinds de vorige koers hier gedeeld heeft mijn vader besloten dat hij Kliko zelf wilde rijden in de koers ( ondanks dat mijn vader 63 is en niet heel erg comfortabel meer zit op een koerskar :D ) . Dit kwam eigenlijk voort uit het feit dat we voor een koers lastig een pikeur konden krijgen en daarnaast is het ook altijd erg prettig om het paard wat je traint in de koers te rijden zodat je kan voelen wat er daar anders in is.

Kliko is 2 keer door mijn vader gereden waarvan dit 1 van de koersen is: Kliko heeft nummer 2 en mijn vader heeft een rood/blauw pak. Ligt aan het begin van de koers 4e



Dit is op de grasbaan van Duindigt, zoals je ziet heeft Kliko nog 4 keer een moeilijk moment, bij ingang van de bocht op 0:40 sec, uitkomen van de bocht 01.00, weer ingaan van de bocht 1.50 , vervolgens op 2.50 bij de zandbult.

Als je dan dus 4 keer springt, kom je zo ver van de rest af binnen dat je je eigenlijk moet afvragen of een carrière als rijpaard niet beter is. Wat ook vooral erg vervelend is en wat je ook aan de houding van mijn vader ziet, is dat Kliko geen 'moed' had in deze ( en ook in de andere, die ik hier niet deel ) koers. Je ziet dat er niets is in Kliko wat uitzichzelf het gat naar de voorganger wil dichtlopen, mijn vader moet eigenlijk steeds aanvallend rijden om hem uberhaupt in het veld te kunnen houden. Dit is goed te zien tussen 01.00 en 01.50.

Vervolgens de koers van afgelopen woensdag:


Kliko heeft startnummer 2 met een wit/rode buis.
Er was 2 keer een valse start. De eerste 2 keren draafde Kliko goed weg, de 3e keer had Kliko een korte gallopade en was de start goed. Zal je altijd zien. Vandaar dus begonnen zonder startvoordeel van het 1e band.

En daarna: Geen enkele keer meer galop.
Op 2.20 trekt de rijder de proppen. Kliko vecht, blijft aanvallen en word 3e. En wij waren zo blij alsof we gewonnen hadden :D :Y) .

We vragen ons ernstig af of Kliko echt genoeg snelheid heeft om een echt heel erg goed paard te worden, maar als hij leert om de galop achterwegen te laten en zich net zoals de laatste koers gaat geven qua karakter, dan moet het een paard zijn waarmee we dit jaar hopelijk nog eens vaker een prijsje kunnen pakken.

Voor wie het nog leuk vind om te weten wat er veranderd is:
Voor het 'moedeloze' : ander voer, krachtvoer opgebouwd. Vaste kap( waardoor hij dover was en rustiger was) afgehaald en met trekproppen gereden.
Voor de ongewenste galoppades: Voorschoenen aan om hem zwaarder te maken aan de voorkant.
Springteugel aan.
Training: Meer op interval gaan trainen, dus wat feller maken en minder op duurtraining. En daarnaast heeft mijn moeder heel veel gedaan aan Parelli op de grond en veel balkentraining om de coördinatie beter te krijgen. Zoals mijn moeder van de week zei: De eerste keer moest ik hem zowat over de balk heen tillen en nu snapt hij hoe hij zijn benen moet optillen :') .

Ik hoop dat jullie de update leuk vonden, bij vragen: Stel ze gerust!

Edit: Met dank aan WendyBZ nog 2 foto's :


Afbeelding


Afbeelding

En nog 1 foto van Disco die die dag ook mee was en in de monte ging. Helaas tikte die zijn kniegemasche aan en sprong, balans onder het zadel is toch anders dan voor de kar dus als we nog een keer monte doen weten we welke aanpassing we moeten doen :) . Wel blij met de kniebescherming want er zat een grote kras op :o


Afbeelding

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl


WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 23:35

Ik wilde al vragen waar de foto's waren :D >;)

senna21

Berichten: 11822
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 00:15

Fijn dat jullie progressie boeken met hem.
Wat was de km tijd?
(Hij heeft natuurlijk wel extra meters gelopen)

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

ruitje

Berichten: 12309
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-18 13:07

Kilometertijd is 1.24, dat is echt erg langzaam haha. Eenrum is een hele kleine baan die vooral bestaat uit bocht, dus dat gaat sowieso langzamer. Daarnaast was het rechtsom, geen idee of dat nog heeft uitgemaakt voor de tijd maar normaal gesproken gaan de koersen linksom :)

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

senna21

Berichten: 11822
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 13:16

O ja. :+ Dit was dertig jaar geleden ook al een langzame tijd.. :P
Dat het rechtsom is, zal zeker van invloed zijn.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Snelheid op Bokt: Kliko in de training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 13:18

Ho even, het is een stuk sneller dan de avatar van Ruitje. Daar zit ik al 1.30 naar te kijken en die is nog geen cm opgeschoten :+

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Snelheid op Bokt: Kliko in de training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 13:21

En grasbaan he, daar is 24 echt niet langzaam. In mijn tijd als tijdopnemer heb ik ook wel eens 1.35 geklokt... :+

tamary

Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:26

ruitje schreef:
Kilometertijd is 1.24, dat is echt erg langzaam haha. Eenrum is een hele kleine baan die vooral bestaat uit bocht, dus dat gaat sowieso langzamer. Daarnaast was het rechtsom, geen idee of dat nog heeft uitgemaakt voor de tijd maar normaal gesproken gaan de koersen linksom :)

Kan aan de beenzetting liggen natuurlijk, maar die 1e foto die je plaatste gisteren lijkt hij flink linksgebogen door de rechterbocht te gaan. En daar worden ze inderdaad langzaam van.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

ruitje

Berichten: 12309
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-18 07:17

Tamary, dat is naar mijn mening niet waar. Dravers lopen vaak verkeerd om gesteld de bocht door of recht. Hoe kom je erbij dat ze daar sowieso langzamer van worden?

Overigens word Kliko hier naar buiten gestuurd, je ziet het wiel nog waar hij omheen moet :)

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 07:41

Wat heb je weer een gaaf en informatief topic gemaakt Ruitje! Ik vind het zo knap hoe je alles zo duidelijk kan uitleggen, en zo de dravers en de sport even laat strale n.

Ik kan als draver eigenaar natuurlijk niet anders dan ervan genieten :-)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Snelheid op Bokt: Kliko in de training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:05

Geen flauw idee wat de neusriem precies doet maar wat een chique ding, ziet er gaaf uit

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

ruitje

Berichten: 12309
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Snelheid op Bokt: Kliko in de training!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-18 07:17

Feeetorun, bedankt :D !

Wat betreft de neusriem, dan denk ik dat het om de blauwe gaat van Disco? Dat is een blinker.

Disco is een hele snelle start er, 4 koersen gereden reed hij daardoor door het elastiek( dat schiet weg bij start vrij, je kunt dus niet te vroeg vertrekken uit het vak) . De koers erna vertrok hij weer snel maar ging toen op de rem waar normaal het elastiek hangt( ik denk dat hij dat onthouden had dus :+ ) .

Met een blinker zien ze net de eerste meter voor ze op de bodem niets( recht uit uiteraard wel) , dus als je paard bodemschuw is of zoals Disco vol op de rem gaat omdat hij denkt dat er een elastiek aan komt is dat handig :)

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Snelheid op Bokt: Kliko in de training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 10:37

Dankje voor de uitleg weer wat geleerd :D ik bedoelde eigenlijk die andere neusriem 2 foto's erboven, die die op 3 punten verbonden is (naar de zijkanten en tussen de oren door)

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

ruitje

Berichten: 12309
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Snelheid op Bokt: Kliko in de training!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-18 20:54

Jaaaaaa!! Kliko wint net :D ! Uitgebreide update komt als ik foto en video materiaal heb maar ik moest de blijheid echt even delen!!

Met alle credits naar mijn vader omdat die wat in Kliko zag want er moest zoveel aan verbeteren. En super trots op Kliko :D :D

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:13

Wat leuk!! Van harte gefeliciteerd! *\o/* *\o/* Geniet ervan!
(Stille meelezer :D )

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:13

Wat super goed, gefeliciteerd!
Mijn schoonmoeder (die niets met paarden heeft) is blijkbaar vandaag op de drafbaan geweest en stuurt mij net een foto door. Staan jullie daar toch plots op! Althans, dat denk ik aangezien de pikeur hetzelfde is als op de foto hierboven :Y)


Afbeelding

ruitje

Berichten: 12309
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-18 21:15

Haha ja dat is Kliko! Wat een toeval! Die pikeur reed er nog 5 die dag dus had ook een ander kunnen zijn :D

En bedankt voor de felicitaties!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Snelheid op Bokt: Kliko in de training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:18

Oh dat is helemaal toeval dan! :D Ze had helaas niet op hem gewed want ze is alleen maar geld verloren :')

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:19

Gefeliciteerd! Wat een leuk topic, heb net alles even door gelezen.

Alex en Jorie <3

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:20

Gefeliciteerd!
Leuke updates ook :)

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

MarjanB

Berichten: 16414
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Snelheid op Bokt: Kliko in de training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:35

Super cool! Gefeliciteerd *\o/*

Life is a balance of holding on, and letting things go…


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers

cron