[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:26

Ips... Zooo waardeloos..... Sterkte :(:)

Forever in our hart, you will be missed .......


tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:52

Weer thuis na een heerlijke vakantie. De dieren en ons huis zijn goed verzorgd. Zo blij dat mijn lieve ouders dat voor me willen en kunnen doen!!

Uiteraard moesten de ponys even geknuffeld worden (en ook alweer getraind), Rocky is gek op knuffels.


Afbeelding

Helaas nu enige zorgen om Samoerai, ze heeft een lichte koliek. Nauwelijks zichtbaar, maar ik voelde gewoon dat het niet was zoals het zou moeten zijn. Hopelijk knapt ze snel weer op na de colosan (net opgehaald bij da). Nog maar even poosje goed in de gaten houden, dus dat wordt laat op bed. We hebben eigenlijk nog nooit koliek gehad, mede door ons voer- en huisvestingsbeleid. 1 keer met Rembrand toen ik hem op wedstrijd uit de trailer haalde een bezweet paard, maar ook dat was opgelost voor de dierenarts ter plekke was. Daardoor ook geen colosan in huis; het blijft ook maar kort houdbaar natuurlijk.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

baudyh

Berichten: 4247
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 14:21

@tine, hoe gaat het met Sam.
Volgens mij hebben jullie een top vakantie gehad.

Sorry ik heb jullie niet bijgehouden.
Afgelopen zaterdag hadden we de tuigpaardendag. En is Normaal G.W. Geveild. Ik vind dat je gewoon eerlijk moet kijken naar je veulens. Hij heeft een sterk achterbeen, super mooi front maar zijn voorbeen is het minpunt. Die zet hij niet ver genoeg weg. En dat werd steeds minder naarmate hij ouder word. Maar voor later geeft dat niet echt. Daar kan je nog wel met trainen veel aan doen. Vanuit de mensport was er wel interesse en daarvoor is hij ook aangekocht.
Hij was de goedkoopste maar wij zijn zeker tevreden. Gebeurd echt niet elk jaar dat ik ruim 4000 voor een tuigpaard veulen krijg. Dus missie geslaagd. Maar ik mag nog van hem genieten want hij is nog te jong om bij zijn mama weg te gaan.
Vrijdag nog naar Ermelo met Novastar.
Hij is nu al minsten nr 24 van Nederland maar ik hoop dat hij nog wat hoger komt. Hij heeft zijn leeftijd niet helemaal mee. Is al meer dan 5 mnd jong. En ook het oudste veulen straks in Ermelo. Maar goed. Hoop dat hij z’n best doet.

Mijn hand gaat heel langzaam iets beter. Nog steeds erg stijf en weinig kracht. Maar mag weer iets autorijden. Dat is fijn.
Weet niet of ik dat verteld had. Maar had al weken last van mijn lies. Na fysio en dokter nu toch maar naar de orthopeed in het ziekenhuis. Heb ik een cyste op de kop van het heup gewricht. Ik krijg nu een oproep voor een botscan. Kijken wat daar weer uit komt. Ga zo van het ene in het andere.
Ppfff.
Zit nu ff lekker in bad. Heerlijk. Met hulp van gerrit er in gekomen. Lastig als je aan de maat ben en niet op rechts mag steunen. Hopelijk kom ik er straks ook weer uit. Ha Ha.

Verder weinig te melden. Behalve dat hier nog altijd weinig regen is gevallen. Tot tegenstelling tot andere delen van het land

Op naar nieuwe veulens in 2024!

happytime

Berichten: 1240
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 15:13

Mooie prijs baudyh,en een goed huis is helemaal een hoofdprijs!
Hier vandaag de sulky werr eens uit de schuur gehaald.jane ook maar ervoor gezet,herrlijke vering heeft die sulky maar in balans brengen moet ik nog leren.bij jane klapperd het lamoen wat inde lichtogen.help waarvoor en hoe werken die draaiknoppen onder mijn zitting?????

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 16:09

Ht lekker gemend met sulky
Baudy Nieuwe baas voor knappe Normaal. Mag hij nog lang blijven? En alvast veel succes met Novastar!!! Wat een gedoe met je lichaam. Van de ene ellende in de andere. Hopelijk komt het weer goed!

Sam loopt weer in de wei gelukkig. Afgelopen nacht moest ze van de da op stal en mocht niets eten. Ik wilde wachten met naar bed gaan tot ze had gemest, maar ik hield het niet meer vol. Om 1uur stond ze er rustig bij, met helder oog (was eerst gepijnigd/boos), dus toch maar naar bed gegaan. Maar goed ook, want vanmorgen om half 11 kwam er pas mest uit. Heb wel brak geslapen, want je ligt je toch zorgen te maken. Maar ik was zo ver heen dat ik niet uit bed kon komen om snachts nog te gaan kijken.

Zoonlief heeft vanmorgen alweer lekker getraind met Rocky (gisteren ook al even licht werk gedaan). Komend weekend gaan ze meedoen aan een proefgerichte training. Dit gaat hun eerste "wedstrijd" worden. Ze zouden M1 starten, maar Rocky blijkt zeer goede vliegende wissel te hebben, oftewel een heel slechte contragalop, dus we gaan maar even L2 doen.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:30

Baudyh... Je lijf..dat zit niet mee..bah... Maar lekker in bad.. ik ben nu officieel jaloers hoor, dat mis ik echt.... Hoop dat je er weer uitgekomen bent.
En mooie prijs voor jullie veulen !!
Tjne.fijn sam in orde.
Ht sulky.. wat braaf dat ook dat goed gaat !
Janouk..hoe gaat het met janouks wond en alles.

Forever in our hart, you will be missed .......

baudyh

Berichten: 4247
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 19:50

Ja ik ben er weer uitgekomen bianca, wel met hulp hoor.
Normaal is nu 3 mnd jong en blijft nog wel ander halve maand minstens.

Afbeelding


Afbeelding

Liep toch maar mooi in zo’n gave omgeving.

Op naar nieuwe veulens in 2024!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 08:36

Wat een lange benen baudyh !! Supergaaf veulen !
_/-\o_

Tine geweldige foto van patrick en rocky

Forever in our hart, you will be missed .......

bettepet
Berichten: 135
Geregistreerd: 02-08-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:18

Wauw Baudy wat een gaaf veulen.
IPS. Heel veel sterkte, ik hoor er meerdere mensen over. Ik ben er zelf ook erg angstig voor.
Tine, hier had ootje laatst ook gaskoliek op een ochtend. Ook dierenarts er bij gehad, gelukkig na een paar spuiten en een dik uur wachten was het weer over. M'n man was gelukkig die ochtend thuis.

Hier weer lekker aan het trainen, maar ja het punt grooms die ook mee willen trainen in het bos blijft toch wel een dingetje. Dacht een meisje gevonden te hebben, maar die heeft weer een eigen paardje gekocht dus dat gaat nu weer voor helaas.
Ze liggen echt niet voor het oprapen. Veel willen wel af ten toe eens me en mee op wedstrijd, maar ja een trainingsmaatje is ook wel erg fijn.
Maar goed, ik zal het er mee moeten doen...
Hier valt ook weer lekker wat regen, we kunnen nog genoeg water gebruiken, want al onze weide is werkelijk geel. Heel langzaam komt er nu weer wat groenig gras doorheen, dus laat het vooral nog maar even doorregenen.

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:35

Hee Bettepet, wat is afstamming van jouw Valk? Hoefsmid dacht dat ze wellicht familie zouden zijn ;-).
Vervelend dat je niet echt kunt trainen zonder groom. Grooms en bijrijders zijn een zeldzaam soort helaas.

Zoonlief heeft vanmorgen heerlijk gelest met beide ponys. Omdat we nu een hengstenrek hebben, kunnen ze veilig samen vervoerd worden. Verder is dus de hoefsmid geweest voor Sam en Rocky. Nu moet aan het verzamelen om met fotos aan de slag te gaan, ik loop een paar jaar achter, dus stel het steeds uit, maar moet gewoon gebeuren.....

Weet iemand van jullie hoe het zit? Ze zeggen altijd dat als gras niet kan groeien, dat dan het fructaangehalte erg op loopt met risico op hb. Als een van zon, warmte of regen ontbreekt loopt het fructaangehalte dus op, want dan kan het gras niet groeien. Maar hoe zit het met uitgebloeid gras? Is dat risico er dan nog?

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

bettepet
Berichten: 135
Geregistreerd: 02-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:41

Tine, dit is de afstamming van mijn pony: https://www.allbreedpedigree.com/eikhof+boyito
Maar ik denk dat Rocky groter is want Boy is maar 1.42
En ja die grooms,pfff je wordt er soms moedeloos van.

Over dat gras dat weet ik ook niet Tine, maar ben er wel erg bang voor...

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:23

Nou, dat lijkt niet op familie hahahah. Hoefsmid dacht dat Boy groter was, maar is dus kleiner. Rocky is vooral Connemara en die van jou NF ;-)

Ik doe aan minimale strookbegrazing met hooi erbij, dus zou goed moeten blijven gaan......

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

bettepet
Berichten: 135
Geregistreerd: 02-08-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:13

Die van mij is een volle NF'er en men zegt met goed papier. Maar daar heb ik verder geen kaas van gegeten.
Ze lopen bij mij alleen overdag buiten en krijgen ook strookbegrazing. en dan 's avonds hooi en natuurlijk nog brok.

Belker

Berichten: 15236
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:51

Idd mooi papier bettepet. Sulaatiks is een zeer ekende stal. Zeker de merrielijn van Lemon Y.... Is een kampioenslijn. Carisbrooke is Z-springen of nog meer en liep ook hoog in de dressuur geloof ik. Sportpony pur sang.

bettepet
Berichten: 135
Geregistreerd: 02-08-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:23

Haha ja daar is hij opgefokt idd. Sportpony!!! Ik weet dat de merrielijn een kampioenslijn is idd. Ik heb hem gekocht van de fokker en die fokte idd met als doel sportpony's.
Maar ik zie dat jij foresters fokt, dus jij zult het wel weten.

Belker

Berichten: 15236
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 21:25

Nee, ik heb net als Gem een aantal jaar de fokkerij gevolgd. Ik kocht groene foresters, beleerde ze en verkocht ze weer.

bettepet
Berichten: 135
Geregistreerd: 02-08-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 21:33

Ahah, ken je de fokker van Boy dan ook?
Heb je nu ook nog foresters?

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 09:05

NF zijn fantastich leuk !

Vhu....hoop dat je niet weg regent op Vlieland...
Hier niks bijzonders te melden... Mag een schilderij maken voor iemand in Zweden... Wel bijzonder.. hoop dat t lukt.

Forever in our hart, you will be missed .......

bettepet
Berichten: 135
Geregistreerd: 02-08-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:33

Hij is zeker erg leuk, maar ook een dikke boef.
Vandaag alleen onder het zadel een buitenritje gemaakt. Meneer is maar liefst 7x omgedraaid om terug te willen gaan. Haha. Maar helaas... Verder heerlijk gereden.
Voor de wagen doet hij dit nooit. Ik moet toch vaker onder het zadel alleen met hem op pad gaan. Haha.

VHU is de vakantie op Vlieland fijn? Ik vind de eilanden altijd prachtig. Het is te lang geleden dat ik er geweest ben.

Biancoo. Aan het schilderen. Wauw. moet je hondjes schilderen??

Ipsilonka

Berichten: 5852
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:51

Je hebt weleens van die dingen. Eigenlijk weet je het al, maar je hoopt toch dat t niet zo is. Helaas hadden ze in Utrecht wel gelijk en heeft Det echt pssm. Ze heeft pssm p2/p2 en n/p4 p2 komt dus uit allebei de ouders en p4 uit 1 ouder.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

happytime

Berichten: 1240
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:13

Ips heftig nieuws en nu?


tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:15

Pff Ips, sterkte!!!

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

janouk
Blogger

Berichten: 17810
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:42

Roos,
Ik vind het zo k*t voor jou en je lieve stoere Det. €&€+@-€&_+
Zo oneerlijk.
Er is nog zo weinig bekend hoe je een pssm 2 paard optimaal kan managen om de aanvallen te beperken.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Belker

Berichten: 15236
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 21:06

Jeetje Ips. Heftig. Sterkte.

VanHuisUit

Berichten: 6663
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:34

Hier heerlijke eiland vakantie met het bekende wisselvallige weer maar dat maakt niets uit. Spelletjes mee en telefoons uit

Wat ongelofelijk K Ips ...

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 3 bezoekers