[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:17

Vhu: je was toen zo leuk bezig met endurance,niet wat om met fred te gaan doen?

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:21

Whaha, heb ik toch zomaar een prijs gewonnen. Ik doe zelden meer mee aan prijsvragen, want ik win toch nooit. Op de Regiokampioenschappen was een prijsvraag en daar toch maar aan meegedaan. Win ik toch gewoon, en mijn prijs is een les WE. Echt helemaal super!!

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:29

Gefeliciteerd met dit mooie resultaat Tine.
Gave prijs heb je gewonnen.

VHU, niks om je voor te schamen. Het is ook geen weer om veel te doen. Questa logeert nu 3 weken bij ons. Mijn stappenteller maakt weer overuren.

HT, fijn dat ze zo goed beleert zijn dat je er in je eentje zo mee wegrijdt. Dat is genieten.

Baudyh, mooi artikel.

Gem, gefeliciteerd nog met je wedstrijdresultaat.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 07:03

Tine, gefeliciteerd, wel een gave prijs ! *\o/*
Belker word getraind door Questa :+
Vhu heeft geen trainingsdoel voor Fredje...denk niet dat hij er ongelukkig van wordt...het leven bestaat niet enkel uit prestatie's behalen... gewoon ontspanning zonder druk is ook geweldig fijn, je hebt Fred ook niet aangeschaft om kampioen dressuur ofzo te worden...dus...lekker met hem genieten :j

Honden zijn nu nog blij en aan het spelen....zodra het warmer word.. zit er geen beweging meer in, veel te warm {:} gelukkig hele dag schaduw voor ze, en als het buiten te warm is...gaan ze mee in huis.
Fijne dag allen.... hier al een poos wakker snel deuren en ramen open doorluchten dan straks alles dicht...blijft t lekker fris in huis.. ;)

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 07:47

Vhu jij hebt het rijtechnisch gezien beter voor elkaar dan ik. Ha Ha. Ik heb hier een gave 5 jarige staan waar ik niks mee kan. Ach soms is het gewoon zo.

We moeten vrijdag weer naar de keuring met 34 graden. Gelukkig heeft gerrit samen met iemand anders uit het bestuur voor elkaar gekregen dat ze een tropenrooster toepassen. Veulens zijn om 11 uur klaar en kunnen dan naar huis. Met de oudere paarden beginnen ze dan pas weer om 16.30 uur. Blij mee.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:45

Zo dat is wel heel fijn Baudyh anders toch niet te doen :oo

Citaat:
Vhu: je was toen zo leuk bezig met endurance,niet wat om met fred te gaan doen?

Yep, da's dus "best een dingetje" mochten mensen meer willen weten kan dat per pb :\

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 13:02

zo...idd warm dan Baudyh,... hoop dat het mee gaat vallen met de temperaturen, tropenrooster is dan een goed idee....
Vhu... endurance ,. ja...lijkt me idd ook geweldig, kost wel heel veel opbouwen natuurlijk qua conditie enzo..gaat veel tijd in zitten.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 13:47

Goed geregeld zo voor de paarden Baudyh, en jammer dat je niks met Ikke kan, maar jullie tijd komt nog wel!
Endurance is wel leuk, al heb ik het al 10 jaar niet meer gedaan hihi. Vooral dat je een mooie buitenrit maakt waarvan de route uitgezet is voor je en dat je op plekken komt waar normaal niet gereden mag worden (Laag Soeren bijvoorbeeld).
Tine heeft een prijs gewonnen, echt leuk!
Verder wordt het warm dames deze week, rustig aan.
Had een paar weken geleden een idee om weer wat dressuur te gaan starten met Det, maar dit toch maar weer uit mijn hoofd gezet. Met deze hitte train ik haar toch niet zo (gewaarschuwd voor hittestress gevoeligheid enz)

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:03

Baudyh en Tine *\o/* *\o/*

HT is blij met goed opgevoede menpaarden en je hebt zeker een goed opvoed adres.

Biancacoo heeft luisterende honden.

Tropenrooster is een goed idee.

Hier ook op tijd siësta houden en s'morgen's vroeg en s'avonds de nodige zaken doen. Pony's hebben ook tropen rooster, veel vrij, voorlopig toch geen wedstrijden en straks vakantie.
Dus ook weinig te melden.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 11:29

Om kwart voor 6 op gestaan, om kwart voor 7 waren we in het bos, klaar voor onze rit. Heerlijk ritje gemaakt met Rembrand en Sam. Alweer op tijd thuis om Rocky nog te freestylen. Daarna hebben ze nog even in de wei gestaan en nu staan ze iets koeler in de stal. Straks komt dierenarts ook nog voor de entingen en vanavond als het wat koeler is kunnen ze dan weer naar buiten.
Ik ga maar even siesta houden. :O

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:16

Doe je goed tine,ik beb op manege 3 kwartier de sproeiers aangehad want heb straks om 2 uur les,sorry sun maar deze instructie komt van ver en was al besproken

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:20

Wie komt er bij jullie Monique?
Ik zit zo te twijfelen wat ik vrijdag met mijn lessers moet.

Pipskadilly
Berichten: 17
Geregistreerd: 06-04-18

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:09

Och jongens, wat een weer... Ik merk dat het toch wel energie vreet, al die hitte.

Baudyh, echt niet normaal (hihi) wat een tof veulen heb je gefokt. Ik zag net een filmpje van Normaal op de site van kwpn. En die foto van je andere veulen is ook al zo gaaf! Goed gelukt +:)+

Tine, dat lijkt me heerlijk zo'n vroege bosrit. Wat bedoel je precies met freestylen?

HT, wat leuk al die beleerde paardjes. Lijkt me moeilijk kiezen met wie je vandaag weggaat. Of plan je dat al van tevoren?
Je wil ze uiteindelijk in dubbel/meerspan hebben lopen toch? Wanneer wil je daarmee beginnen?

Bianca, ook voor jou eindelijk vakantie. Echt verdiend! Fijn dat er een plan is voor komend jaar, en dat je daar je rust in kunt vinden. Goed dat je ook daar al je grenzen trekt, dan weet iedereen waar ie aan toe is toch? :)

Ik heb hier al een tijdje niks laten horen, sorry, het zit soms nog niet helemaal in mn systeem ;)
Pip is helemaal hersteld van dr wolfskiesjes, en schudt nu minder met haar hoofd. Het is fijn om te zien dat het trekken van die tandjes echt nut heeft gehad. We hebben ook éindelijk de juiste maat menzweep gehaald, dus dat is ook weer een zorg minder.
Waar ik wel een beetje van baal is dat de kar nu al piept rond de achteras. Ik denk dat het komt doordat we de kar eerst over een klein opstapje moeten krijgen voordat hij de schuur uit kan. Even zien of we hem kunnen smeren en of ik een hellinkje in elkaar kan knutselen om het uitrijden iets te versoepelen :P

Maandag zijn de 8 weken eindelijk voorbij en komt de DA weer voor een echo van de pees van paard. Ik hoop dat hij goed nieuws voor ons heeft en dat ze nu weer legaal mag draven en rennen. Ik denk dat het wel goed zit want ze doet het nu al illegaal :=

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 18:59

Pips dat zou ook een lager kunnen zijn dan gaat het ook zo piepen. Fijn zeg dat het heeft geholpen met de tandarts, top! En ik zal voor je andere paardje duimen dat de pees verbeterd is :j

Zoooo ik vind het echt wel heul warm nu! Had vandaag activiteitenbegeleiding als taak maar gezien de hitte was dat meer proberen zo rustig mogelijk te blijven }:0 en dat was al best vermoeiend :+

Hoe doen jullie paarden het op de wei etc? Fred staat gewoon nog steeds 24/7 buiten, hij staat op de polder en er staat altijd wel briesje. Stelt zich altijd tactisch vlak achter de tinkertjes op met hun grote staarten dus heeft ook weinig last van de vliegen. En er zijn bij ons wel dazen maar niet heel veel.
Dus die houdt zich wonderbaarlijk goed.
Probeer wel elke dag ergens tussen 12.00 - 16.00 uur flinke bak slobber te geven zodat er genoeg vocht en wat extra voeding naar binnen gaat want op het land staat echt niets meer... worden wel bijgevoerd dus op zich komen ze niets te kort.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 19:50

Mijn paarden staan binnen tussen 11u en 18u. Veel te heet.

Schapen staan wel op de wei, maar daar hebben we extr schaduw gemaakt met zeilen

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 20:39

Sinds gisteren de paarden van ca 11 tot ca 18 binnen, er staat geen zuchtje wind, ze gaan niet in de schaduw staan, dus dan maar op stal.
Paarden staan compleet in zebrauitrusting buiten, deken met hals en nog een vliegenmasker, want het stikt hier van de dazen en andere prikvliegen.
Ze krijgen 2x per dag een schepje electrolyten en een flinke scheut water over het krachtvoer heen.

Geit blijft wel in de wei, maar die heeft veel schaduw (en wordt doodongelukkig als ze opgesloten is)

Pips, freestylen a la Emiel Voest, grondwerk met name.

Ik ga nu voor pampus liggen op de bank, veel te warm, en natuurlijk al erg vroeg opgestaan :Z :O

Pipskadilly
Berichten: 17
Geregistreerd: 06-04-18

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 22:18

Hier staan ze 24/7 buiten met inloopstal. In de stal is het lekker koel dus daar staan ze vaak op het heetste moment van de dag. Normaal gaan ze tussen 16-22 op de "grote wei", maar daar is te weinig schaduw. Nu doen we elke dag de toegang naar het kleine weitje open, die dus te bereiken is via de bak en de stal. Dat kleine weitje (10x20m) stelt niks voor, zeker nu niet, dus daar voeren we hooi of gras uit de slootkant bij.
Paard staat met een exceemdeken zonder masker. Voor Pip hebben we vandaag het masker binnengekregen wat we voor haar besteld hadden, want zij wordt echt geterroriseerd door vliegen rond haar oogjes. Ze leek erg relaxed met het masker op, maar een paar uur later had ze hem toch schuin over haar hoofd zitten, dus maar weer afgedaan. Dat beest is echt een soort houdini, die krijgt de strakste halsters op de wei nog van haar hoofd. Erg knap _O-

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 22:50

Hier gaan de pony's zelf in de schaduw staan m.a.w. Maflinger staat in de (open)stal, heb hem zelden zooo vaak binnen zien staan, en shetten onder het afdak. Het is eigenlijk eten en weer gauw in de schaduw.
Dazen zie ik nu niet maar er zijn vliegen genoeg, die komen met de koeien van de buren mee helaas.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:45

Pips, niet zo snel opgeven met het masker hoor. Ze moeten er aan wennen. En soms zitten ze hier ook nog wel eens scheef of af. Maar het scheelt ze zo enorm veel vliegen (en verbrande neuzen, traanogen etc)

Zoonlief heeft zo les, daarna nog even thuis met Rocky en Rembrand aan de slag en dan is het alweer te warm om iets te doen.

Eigenlijk wil ik de wei even maaien. Het stuk dat ze al hebben gehad. Ze eten het heel slecht op en het ligt maar te verdorren. Als het ooit weer gaat regenen, wordt het een prutzooi en groeit het nieuwe gras slechter, dus wil het even kaal maken. Maar ik weet niet hoe dat zit met eventueel brandgevaar door de grasmaaier. Wil ook niet de hele boel in de fik hebben.
Kom er net achter dat ik vorige week vergeten ben hondenvoer te bestellen (wordt aan huis bezorgd). Oeps, niet handig met de komende vakantie. En mijn bestelde electrolyten zijn ook nog niet binnen.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:03

Inderdaad niet opgeven. Mijn paarden heb ik verschillende maskers voor, die ik afwissel. Ze zijn er zo blij mee. De vliegenplaag is groot

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:32

Sav heeft een halster waar vliegennet en neusnet vast aanzitten. Werkte fijn. Wordt nu nog bij haar gebruikt.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:35

die van mij hebben een loopstal en kunnen zelf bepalen of ze in stal of paddock staan en overdag paar uur (4 tot 6)de wei op (sun en julia met graasmasker)

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:29

Ik heb een schuilstal in de wei (2 stuks) Die worden wel bij regen door Sam en Amerigo gebruikt, maar bij zon dus blijkbaar niet. Wil niet dat ze bevangen raken door de hitte, dus ze staan weer op stal.

Les ging super en Rocky liep ook super braaf ook al was het alleen in stap.

Nu snel naar opticien.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:00

OK... helaas is het bij Fred of op stal (en daar is het echt niet te harden onder de golfplaten) of in de wei. Hij vindt het ook niet prettig op stal...

Gisteren te horen gekregen dat ik een contract voor onbepaalde tijd krijg *\%/* Het is bij ons niet standaard dat je een contract voor onbepaalde tijd krijgt dus ik ben er echt ontzettend blij mee het geeft me echt een gevoel van rust :D

Vandaag weer eens ingevallen op andere locatie. Bij inloophuiskamer in zorgflat waar zowel ouderen als mensen met een lichte beperking wonen. Kunnen bewoners terecht voor praatje, kopje koffie (=gratis, dat lokt mensen uit de deur ;-) ) activiteiten en dan heb je als medewerker een soort 'lichte bemoeizorg' rol. ALs je bijv constateert dat mensen nooit of niet meer komen, kun je dat signaleren (tegen eenzaamheid, gaat bijv maatschappelijk werk er langs) en als je gezondheidsproblemen denkt waar te nemen kun je kijken of er een wijkverpleegkundige kan worden ingezet enz. Maar mensen kunnen bij ons ook terecht als ze vragen hebben mbt zorg / welzijn, dan kunnen we ze doorverwijzen of dingen voor ze regelen.

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 21:24

VHU gefeliciteerd Y)(^)

Mijn haf heeft een masker, maar de shetten hebben ze niet om want je draait je nog niet om of ze hebben elkaar alweer uitgekleed. Maar zij hebben een grote voorpluk dus het is niet zo nodig.