[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:43

Hier ff tussen van alles door, zo dat is alles bij elkaar pittig Janouk, nog gecondoleerd :(:) ik vind jullie idee van de mobiele showroom briljant!

Wat fijn dat het met manlief weer beter gaat Marga +:)+

En een geweldig knap veulen Baudyh wat heerlijk zo'n opsteker :* :)F

Tine ben je nu vrij of moet je nog een week wat doet jullie zoon het ge-wel-dig *\o/*

Wat een opluchting Biancacoo van het oog van 't hondenkind :)

Belker mist Sav :(:) , dat betekent dat het de goede kant met je opgaat :j

Hier vandaag feestje van schoonmoeder nadat ik vanacht geen oog had dichtgedaan met een slaapdienst op mijn werk nu gaar maar ook klaarwakker :? manlief morgen weer naar buitenland (gelukkig kort) en drukte in de B&B. Alweer een paar weken niet echt paardgereden behalve even tussendoor die ritjes op het grote weiland, 't schiet niet op wat dat aangaat.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/


tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:19

Nog 1 week. En dat wordt nog wat.... Zal er maar niets over zeggen hier, maar ik zal heel blij zijn als het vrijdag 12 uur is.

Vandaag op gesprek geweest bij de school waar ik vorig jaar langdurig invalwerk heb gedaan. Ik ga daar na de vakantie op de donderdagen groep 5 doen. Oke, hou ik mezelf niet helemaal aan mijn lange zomervakantie tot de herfst, maar dit aanbod wilde ik wel aannemen. Heb gezegd dat ik tot de herfst niets extras doe, maar dat ik daarna wel weer meer inzetbaar zal zijn. Vandaag even kennis gemaakt met mijn duo. Gaat wel goed komen. Nu geen/heel weinig verantwoordelijkheid, gewoon 1 dag werken.

Morgen heeft zoonlief zijn afscheidsmusical, woensdag afscheidsbbq met school, zal heel raar zijn voor hem.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:29

zo...tine nog 1 weekje... dan even rust !!
Zoon hier is echt klaar met school... had dat nog niet eerder meegemaakt,.... word er een beetje :x van...hij moet nog een jaar..groep 8 doen >;)

verder...geen nieuws... erg {:} wel gewandeld vanmorgen, en vanavond voor het eerst geoefend voor nordic cross skating :):) ging prima, leuk om te doen, maar bak er weinig goeds van :n hoop dat oefenen zal helpen..haha

Janouk, gaat t goed met Janouk na haar ren-avontuur ?....hoop t wel..

Forever in our hart, you will be missed .......

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:46

Bianca, zal hij niet gewoon moe zijn en toe aan vakantie? Hopelijk ziet hij er straks weer naar uit. En skating... dapper!!

Janouk, ben ook benieuwd hoe het gaat, maar heb blijkbaar een avontuur gemist.

Hoe gaat het met de rest van de topicgangers?

Zoonlief had vanavond zijn afscheidsmusical. Hij deed het supergoed (de rest natuurlijk ook) Mijn schoonmoeder en ook man (was verrassing voor zoonlief) waren er ook. Manlief is na afloop gelijk weer vertrokken naar Haarlem. Even een leuk stukje op en neer zo, maar ja, er is maar 1x een afscheidsmusical met je eigen kind.

Morgen hele dag vergaderen -O- -O- -O-

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:45

Sterkte met al het vergaderen Tine! En wat ontzettend fijn een dag per week op fijne school. Top!
Biancacoo jij bent echt super actief, goed zeg.

Ik probeer naar stal op en neer te fietsen paar keer per week (11 km / 22 in totaal), sinds paar weken, en dan af en toe stukje meer. En moet zeggen, mijn conditie neemt echt toe. Vandaag moeiteloos iets van 35 km gefietst. Terwijl er flinke wind stond.
Voornemen is nu gewoon in ieder geval 2 vaste dagen te gaan nemen dat ik echt wil trainen onder het zadel. Is natuurlijk nog lang niet genoeg maar anders komt het er steeds niet van :o

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:52

Vhu _/-\o_ goed fietsen met dit weer.

Update Her royal Badness Janouk
Ze is 3 juli geopereerd en nu 2 weken verder.

Het gaat super goed met haar. Ze is het niet eens met haar boxrust en maar 3 x 5 minuten stappen op een dag.
Ze is explosief en nerveus. Ze wil zo graag bewegen, gek doen en rennen.
Het kost veel moeite om haar te overtuigen dat ze zich rustig moet houden

De wond is rustig. Een deel van de nietjes die de wond bij elkaar houden, heb ik vandaag mogen verwijderen. Er zitten nog 6 nietjes in, die nog een week moeten blijven zitten.
Volgende week mag ze in een kleine paddock los en als dat goed gaat hahaha dat zal me een explosie geven,
Dan mag ze een week daarna op de wei. Tweede week augustus mag ze zelfs weer licht getraind worden.

Ik heb geregeld contact met Chirurg belt over update. Klasse. Ze zei, je mag volgende week ook eerst er op gaan zitten zonder zadel trainen voor je haar los laat. Kan ze de ergste stalmoed kwijt. Doeiii
Hahahaha
Grapjas, ik kan haar aan de hand haast niet houden. Ik ga er niet op zonder zadel. Als ik er al op kom, word ik vast gelanceerd

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:54

@bianca
Janouk heeft me wel laten werken, maar ze is gelukkig niet los gekomen. Gelukkig niet, want ze moet zich rustig houden.
Maar daar is ze het niet mee eens

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 05:59

het gaat goed hier. Druk met revalideren. Weekend druk geweest. Vrijdag de keuring op het zuidenveld, zaterdag was er concours tuigpaarden. Ook hele dag geweest. Zondag ochtend gezamelijk ontbijd in de tent en maandag ochtend weer naar Ermelo. Andere veulen moest voor de foto film dag voor de veiling. Maandag middag deed me arm zeer. Te druk geweest. Dus weer ff mak aan.

Stoer Vhu dat je op de fiets gaat. Maar inderdaad heerlijk met dit weer en gezond.
Ja Janouk de braafste paarden worden vervelend van boxrust en dan hoef je nog niet zo lang gelukkig. Moest met db toen ruim 3 mnd wat was dat dier toen vreselijk.
Leuk zo een afscheids musical Tine
Zoon bianca klaar met school dit jaar. Fijn.

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:24

Janouk, gelukkig dat het goed is gegaan !! sterke dame met een sterke wil..haha... jullie allebei ! :+
Baudyh..zoon is klaar met school...in negatieve zin..hahaha... laatste loodjes deze week..
goed dat je arm goed gaat, hoop dat pijn weg trekt, wel heel leuk al die keuringen !
wauw vhu _/-\o_ dat is knap met de fiets !! :j

Forever in our hart, you will be missed .......

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 12:31

Fijn Baudy dat het herstel goed gaat. En een iets te druk weekend gehad. Nu dan maar weer even rustig aan doen!!!

Ben lekker al thuis. Heb de groepsplannen af, alle oudergesprekken verwerkt. Morgen nog 1 dag met de kinderen en dan vrijdag..... weet ik niet wat ik dan moet doen. Want ik heb alles al klaar :+

Vandaag mooie plant voor in de tuin gehad van mijn duo en een dikke bos bloemen van het team. Ik had niets meegenomen, dacht dat we alleen zouden vergaderen ;-). Ik wilde eigenlijk ook niet iets trakteren ofzo. Zit nu te twijfelen of ik dan toch nog iets moet halen.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:44

Sorry ego post
Afbeelding

Het eerste verkoop praatje over Normaal G.W. Staat in “ in de strengen”
Gewoon leuk

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 20:02

Gaaf Baudyh +:)+ dat is toch prachtig als dat zo geschreven wordt!

Tine verwend, dat mag ook wel dacht ik zo _/-\o_

Vandaag onze hond meegenomen naar het werk. Doe ik zo af en toe. Zo geweldig hoe de meeste clienten reageren en hoe onze hond reageert. Echt geweldig om mee te maken.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 17:32

Even egopost, want geen puf meer om nog iets te doen.
Maar vandaag is zoonlief Regiokampioen geworden in de Z1/Z2 cat C. Nu een ticket op zak voor de hippiade. Super trots!!! Dit zal in principe de laatste keer zijn, want Sam komt te koop.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 18:33

*\o/* Knappe Patrick en Sam. *\o/*
Wil je Sam niet voor je eigen mensport aanhouden?

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 18:55

We zijn al z dressuur en z vaardigheid. Dus heel veel kunnen we ook niet verder komen. Ze is te goed en te jong om haar daarvoor hier te houden. Hopelijk vinden we een leuke jonge ruiter die met haar aan de slag wil.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1


Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 19:33

Gefeliciteerd voor je zoon Tine, knap hoor.
Baudyh, _/-\o_ dat is een mooi geschreven stukje zeg ! top !
verder..zag ik dat HT lekker gemend had met een van de dames, goed bezig, dat je dat zo alleen durft zeg ! _/-\o_ :j

En... niks nieuws... alles z'n gangetje... allemaal hier vakantie enzo.... heeel rustig, haha.. :D

Forever in our hart, you will be missed .......

happytime

Berichten: 1241
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 22:26

Knap gedaan van je zoon tine.
Baudyh,om trots op te zijn dat artikel,wauw
Vhu,vond je hond vast heerlijk zo geknuffeld te worden,met fred alles goed?
Verder alles goed met iedereen hier? Beetje uit te houden met het weer?
Biancacoo: de Fokker die ze beleerd heeft ,heeft ze zo klasrgestoomt dat ik alles zelf kan doen.jane is super braaf,julia had ik zelf nog geen rust voor maar gisteren wilde ik alleen tuig opleggen en wagen erachter....tja toch rondje ermee gewandeld in de longeerkraal en erop geklommen.julia wil niet zo goed van draf naar stap,er ach....als ik er echt niet af kon komen zou stalgenootje na 3 kwartier terug zijn van ritje....maar...was niet nodig :j

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 08:51

HT _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Forever in our hart, you will be missed .......

happytime

Berichten: 1241
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 14:30

Biancacoo ik kreeg als les mee : wees rustig en vertrouw ze.....daar ben ik hard mee bezig....maar oom respect met jou met je hussen voor de wagen,slee enz....dat zou ik nooit durven te doen

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 14:39

haha..HT.... een hond slaat niet op hol :+

Forever in our hart, you will be missed .......

happytime

Berichten: 1241
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 14:41

Ook niet met heerlijke konijnenboutjes voor hun neus?

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 14:59

happytime schreef:
Ook niet met heerlijke konijnenboutjes voor hun neus?


Hihi, was ook mijn eerste gedachte.
Super gedaan HT!!
Baudy, nog steeds opwaartse lijn met herstel? en mooi artikel
Janouk ook nog steeds rustig en braaf?

Verder weet ik het even niet. Vreselijk moe en duf. Zoonlief heeft vanmorgen even wat gespeeld met zijn ponys voor de hitte uit. Supergaaf hoe Rocky als een hondje los achter hem aan loopt.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:15

happytime schreef:
Ook niet met heerlijke konijnenboutjes voor hun neus?


Haha...... _O- _O- _O- _O- zit goede rem op step, kar en slee..hahahahaha.... en ze gebruiken zelfs hun oren waar ze voor gemaakt zijn. =:)


Oh... las de weersverwachting... hitte... 8)7 >;) :roll:

Forever in our hart, you will be missed .......

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:56

Ja, die verwachting. Niet leuk meer. Komende weken nog steeds erg droog en warm. Nu weet ik wel dat ik na 2 dagen regen dat al weer zat zal zijn, maar het is zoooo nodig.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:11

Citaat:
Vhu,vond je hond vast heerlijk zo geknuffeld te worden,met fred alles goed?
ze vond het zalig al die aandacht, maar ze is dan wel heel moe hoor, ligt de dag erna bijna hele dag te slapen :z <3

Wat doe je het goed zeg met je pony's wat geweldig! Goed beleeradresje heb je (en je hebt zelf goed voorwerk gedaan natuurlijk +:)+ ).

Fred geniet van een heerlijk zomer ;-) doe rijtechnisch gezien vrijwel niets mis de trainingsmotivatie momenteel misschien doordat ik geen wedstrijden rij of zoiets, ik weet het niet. Vind het wel gezellig op stal, vind het ook wel fijn te poetsen etc, Fred ziet er uit als een zonnetje *D maar trainingstechnisch gezien is het een baggerzomer :o en dat na ook al een baggerwinter dus tja... schaam me diep.

Tine ik vind het zoooooo knap van Patrick :wow: +:)+ *\%/*

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 6 bezoekers