[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:14

Ber grzond en wel en mooi veulen, supergoed nieuws..

Meelezers...
>;) WTF.....

Helemaal niet leuk voor je Vhu... :(:)
Als je aan wilt wippen onderweg .. welkom hoor.

Forever in our hart, you will be missed .......


VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:53

Ben ondertussen alweer wat minder boos... Maar ik heb echt geen zin bij wat ik schrijf en vind continue op te letten of ik wie weet wel eens iets zeg wat iemand wat minder geslaagd vind. Ik ben denk ik altijd netjes noem nooit naam en toenaam en zeg hoe ik het ervaar en dan ook nog voorzichtig. Ik snap ook niet als mensen zich blijkbaar ergeren waarom het dan gelezen word. Dus ik denk dat ik er maar mee op houd. Net als open posts op facebook. Blijkbaar kan dat niet.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:31

Herken 't wel hoor..vhu... ik post ook bijna niks meer... ^)

Forever in our hart, you will be missed .......

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:44

Ik heb dat nooit eigenlijk. Maar ga je verhalen dan wel missen hoor Vhu

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 23:06

Is het misschien een idee om een fb Messenger groepschat op te starten ? Dan kunnen we hetzelfde kletsen zonder pottekijkers? Ik heb het ook weleens dat iemand zegt dat las ik op bokt. Dan denk ik waarom lees je mijn berichten maar reageer je niet? Vandaar vanuit mij ook niet al te veel Info.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 06:48

Tsja... dat is toch wel een beetje het euvel met internet. Ik heb het ook wel meegemaakt. Het is heel naar en je voelt je haast een soort virtueel "aangerand" (bij gebrek aan beter woord).

Inmiddels heb ik dus ook geleerd dat je niets moet plaatsen waarmee je niet later geconfronteerd wilt worden.
En voor de rest: schouders ophalen, glimlachen en gezellig verder kletsen. Met in je achterhoofd dat je op bokt geen enkele invloed hebt op wie het ziet.
Overigens heb ik ook wel de positieve variant meegemaakt: "ik las dat je.... wat goed!" En daaruit volgt dan een leuk gesprek.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 06:53

Is altijd vervelend als je commentaar krijgt. Ik vind die meelezers sowieso raar. Of je doet mee in het topic, of je blijft weg. Al dat gegluur vind ik niets. Ik word ook wel eens aangesproken op dingen, gelukkig tot nu toe niet veel negatiefs, maar het blijft toch raar vind ik.

Nou, ik hoop vandaag te overleven. Koningsspellen, oftewel losgeslagen kinderen vrees ik :+

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:01

Zoon heeft pas donderdag volgende week koningspelen... geen idee waarom....
Succes Tine.. ik had vorig jaar geholpen hier..'t was vreselijk... :+ kids luisteren zowiezo al niet naar ouders..helemaal niet als er geen leerkracht is.. ik heb me nog niet opgegeven..hahaha durf nog niet..

Forever in our hart, you will be missed .......

marga1
Berichten: 889
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 18:56

VHU jammer ik genoot van jou verhalen.

Ik snap het wel, post zelf lang niet alles en vandaar dat het vaak wat oppervlakkig is.
Hier een drukke dag gehad schoonmaak en voorwerk voor schilderen (ook schoonmaak) maar lekker weer.
morgen in de kwast en taart en cake bakken voor onze verjaardagen, alles zit hier op een hoopje dus vier het op een dag.

Tine de spelen overleefd? Zelf vind ik dat er wel eens te veel wordt georganiseerd voor de kinderen, mogen ze zich niet vervelen meer tegenwoordig en zelf wat verzinnen.

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 19:42

Hier begonnen met schuren.
Het is mij te warm om iets te doen met paard of honden. Vandaag ze weer laten afkoelen in een spreng.

Fiesta, freiberger, what else?

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 07:57

Warm inderdaad.. {:}
Vandaag nog zo'n dagje...
Ben gisteren om 8 uur rondje met een van de honden gaan joggen, mijn tempo is gelukkig zo laag dat het qua warmte voor haar meer uitlaten is als rennen..is zo'n schema van evie dus meer wandelen als rennen... anders kon ze niet eens mee.
Heerlijk weer hoor.. lekker met moestuin bezig..en lijst maken wat er allemaal nodig is voor "nieuwe" keuken installatie.

Fijne zaterdag allemaal

Forever in our hart, you will be missed .......

marga1
Berichten: 889
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 18:56

Gewoon genieten van het mooie weer en planning aanpassen. (vroeg aan de gang).

Het schilderen is gelukt, (late lunch) cake en appeltaart ook en toen was het 16.00 uur :9k en (kruiden)cake geproefd en verder rustig aan m.a.w. gaar. Morgen staan de shetten op het programma s'morgens, en s'middags en s'avonds verjaardagen vieren.

Pipskadilly
Berichten: 17
Geregistreerd: 06-04-18

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:28

Ugh, meelezers zijn vervelend! Ik heb het ook een keer gehad op een ander forum, "virtueel aangerand" vind ik idd wel een treffende term voor het gevoel wat je daaraan overhoudt. Heel naakt voel je je dan -O-

We hebben vandaag weer lekker met Pip geoefend. Halthouden voor de kar ging de eerste paar keer niet helemaal van harte, dus vandaag hebben we daar goed mee geoefend, met de clicker, want daar reageert ze heel goed op. Dus lekker een half uurtje halt-stap-halt totdat het ons alledrie (zusje, pip en ik) de neus uitkwam, en we het wel weer warm genoeg vonden.

Morgen voor de eerste keer naar paard & koets! Ik ben heel benieuwd :D
Meer mensen die dit jaar geweest zijn/gaan?

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 08:50

Ja ik ben al 3 dagen op p&k. Mee met "mijn" menner als een van de grooms. Ik hoef deze keer alleen paard te verzorgen en niet achterop, dus heel vwel tijd voor de rest.
De beurs is heel klein. Het wedstrijdterrein des te groter. Veel plezier vandaag :)

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Pipskadilly
Berichten: 17
Geregistreerd: 06-04-18

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:12

Gaaf Assie! Heb er heel veel zin in.

Men je (buiten wedstrijden) zelf ook, of voel je je het meest comfortabel achterop? :)
Lijkt me heel tof om een keer met een wedstrijd mee te doen, maar dat is voor ons voorlopig nog heel ver weg ;)

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 12:13

Nee, zelf mennen staat even op een heel laag pitje. Groomen vind ik net zo leuk. En dat doe ik dus bij meerdere menners, op verschillend niveau. Maar het is iig altijd gezellig :)

Gewoon rustig doorlessen en mennen, voor je het weet rijd je een wedstrijd. Gezellig dressuur of vaardigheid :) .

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 17:53

Assie heerlijk dat je zo geniet van het groomen, wel jammer dat het zelf niet meer lukt, maar wel begrijpelijk.
Pipskadilly, als je goede begeleiding krijgt, en je pony vindt het leuk kan je al snel eens een onderlinge proberen hoor.
Marga is druk bezig geweest en is aan het feesten.
Bianca is lekker aan het joggen. Ik wilde dat ik dat ook kon doen, maar mijn knieen redden dat niet.
Belker ook druk aan het klussen
VHU ik hoop stiekem dat je wel blijft hoor, veel te gezellig. Ennuh, we kunnen toch niet zonder Fred?!

Zoonlief heeft gisteren weer wp in Z1 erbij gehaald en vandaag weer heerlijke springles gereden. We gaan zo samen koken, want binnenkort gaat hij op schoolkamp en moet hij koken.

Vandaag is nieuwe bijrijdster van Amerigo weer geweest (die is zo fanatiek, rijdt 3x per week) en haar moeder heeft sinds 10 jaar ook weer op paard gezeten. Oftewel, ze hebben allemaal weer beweging gehad. Gisteravond begonnen met half uurtje de paarden op het gras te zetten. Ze staan nu de hele tijd bij het lintje hahahah.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:19

Iedereen genoten van het heerlijke weer dit weekend?
Wij hadden vandaag bedacht om in de wei te gaan mennen,bodem is toch lekker hard,echt te hard met gaten.... ^)werd dus afgeschoten.
Opeens stond sun heel raar stil...huh? Aansluiting veiligheidssluitingbout die aan wagen vast zit losgegaan,echt een megabout??? Super sun die meteen stilstaat

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:02

Hier gisteren ook naar P&K geweest. Beurs is niks. Veel te klein. Anderhalve hal. Maar de internationale menwedstrijd was gaaf. Helemaal omdat ons fokproduct Ann in time G.W er was. Ze hadden niet hun beste wedstrijd ( 44 ste in de dressuur, 2e in de marathon en 11e in de vaardigheid, uiteindelijk 11e van de 60.) maar ze gaanaltijd voor de winst. Er ging iets mis in de dressuur, ja hoort erbij.Maar super om haar Duitse familie weer te zien. Zo hartelijk en lief.
Heerlijke dag
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:12

Wat een prachtig paard is Annie toch !
Ik heb lang getwijfeld om naar P&K te gaan, maar blij dat we niet gegaan zijn zeg.
HT Sun is super braaf dat weet je toch!
Tine, wat leuk dat de nieuwe bijrijdster zo fanatiek is met Amerigo. En leuk dat moeders ook besmet raakt weer. En superknap weer dat hij weer winst heeft gereden in het Z1. Topper!
Assie gaat over een paar jaar voor de gouden groom award. Toch met paarden bezig in goed gezelschap is ook prima.
Fijne dag allemaal, ik ga gauw verder met werken.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:47

Marga, Gefeliciteeeeerd, fijne dag vandaag !! *\o/* Y)(^) :)F :9k
Buadyh, heel gaaf paard die Annie ! balen dat de beurs P&K zo klein was.. ^)
HT :wow: wat een avontuur....wat braaaaf dat Sun zo meteen stiltstond !! toppaard !
Assie geweldig dat groomen, is ook genieten !! :j en een goede groom is heeeeeel veel waard !
Belker en Marga ook aan t schilderen en klussen.
Afkoelende honden in het water, lekkerrrrr.
Tine gefeliciteerd met Z winstpunt _/-\o_

Fijne dag allen..... +:)+ :evaw:

Forever in our hart, you will be missed .......

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:02

wauw wat een knapperd die annie <3
blij dat ik niet gegaan ben naar p&K ,van de zomer horse event in de buurt....kan ik op de fiets af(en zal weinig kopen want is toch allemaal onderhetzadel of vrijheidsdressuur enz en daar doe ik niet aan) _O-
assie;groomen is net zo leuk en zeer belangrijk :))
ips:hoe gaat het met de nieuwe aanwinst?
biancacoo;honden hebben zeker niets meer te doen met deze temperatuur?

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:15

Gave dame BUdyh _/-\o_

Assie lekker bezog met groomen. Ook mooi om te doen en heel dankbaar werk.

Lekker HT, waar is de Horse Event dit jaar?
Opvallend dat dit soort evenementen uitwijken naar andere plekken.

Jeetje HT. Dat was schrikken.
Ik heb 1 keer mijn hond van de wagen gelanceerd. Iets met vol gas, haaks de bocht om en een stuiter.

We hebben de lamoenstokken vandaag gehaald. Hopelijk binnenkort Sav voor de wagen. Ik ga niet zo lekker. Hopelijk snel duidelijkheid.

Fiesta, freiberger, what else?

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:57

HT, de sledehonden training zelf ligt weer stil idd.... veel te warm, er gaat er altijd een met me mee hardlopen, de rest lekker botje eten thuis, en spelen met bal of frisbee, lekker in huis hangen, mee zwemmen of wandelen....tot 't weer winter word..gewoon lekker maatjes net als elke andere hond bij ieder ander.
Belker, hoop dat je snel duidelijkheid hebt..en weer beter gaat.... hoop dat je wel lekker met Sav kunt gaan mennen binnenkort. :j
en hond gelanceerd... :oo

Forever in our hart, you will be missed .......

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 18:00

Oo, hebben jullie Annie gefokt? Grappig. Die heeft dit weekend naast mijn groompaard gestaan. En verliefd dat ze waren <3 . Annie heeft alles afgelebberd en ze waren continu aan het koelen.

Weet jij waardoor ze die bult op haar neus heeft? Is dat een wratje ofzo?
Ik heb haar eigenaar niet gesproken, maar was wel nieuwsgierig.

Belker dikke knuffel. Hopelijk weet je snel meer.

Ht, dat is schrikken. Brave sun idd.

Ik reageer later even uitgebreid, nu op de telefoon

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers