[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:42

Dan hou je het toch lekker Joze! Zag foto's op Facebook lijkt me een mooie dame <3 fijn dat je weer met een jong paard kunt beginnen :(:) +:)+
Wat een prachtig stevig en mooi veulen Baudyh!

Ik word ondertussen wel erg blij van de verzorgster van Fred :) hij heeft vandaag mooi 3 uur buitengestaan met het mooie weer, ook nog stapmolen en stal is uitgemest _/-\o_ *\o/* ik was zelf hartstikke moe vandaag en dan is het super als ze toch hun aandacht krijgen.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/


janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 05:56

Welkom Joze. Knap dier met een mooie uitdrukking. Veel plezier samen.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 07:02

Heel veel plezier met Joze!!!
Janouk en Baudy hadden prachtige foto's geplaatst.
VHU heeft superfijne verzorgster.

Ik lag gisteren al om 20 uur op bed, was echt compleet af. Vandaag hebben we open huis op school, wat betekent dat de ouders de hele ochtend in en uit mogen lopen om te kijken hoe het in de klas gaat. Nu is dat echt zo'n slecht plan voor mijn toch al heel erg onrustige klas, maar ja, ik moet er wel aan meewerken.... BAH. We gaan enkele dingen maar klassikaal doen, anders is het helemaal een verspilde dag (en 1 zo'n dag in de week vind ik wel meer dan genoeg hihi)

Fijne dag allemaal!

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:51

Vhu fijn hoor zo'n verzorgster.
Tine heeft een chaotische dag en verspilde dag.
Ips is veilig thuis met een heeeeel gaaf nieuw paard ! Gefeliciteerd.

Zo..net badkamervloer en de douche opnieuw afgekit..oud huis...veel onderhoudsdingen.. nu koffie en een broodje met kaas uit oven..

Forever in our hart, you will be missed .......

marga1
Berichten: 879
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:03

Ips graag foto van Joze (heb geen facebook) maar fijn dat de reis zonder problemen gegaan is.

Vhu heeft een goede verzorgster of beter gezegd Fred, maar fijn dat zo de druk van de ketel kan zijn.

Tine vandaag gewoon maar over/langs je heen laten gaan. En helaas nog vaker NEE zeggen vrij dag is vrije dag.

Biancacoo is kitter, het is zo fijn als je zelf veel kan doen, geeft ook een voldaan gevoel.

Gister het dak op het houthok, nu moeten de kantplanken nog. En dan kan die weer vol gestapeld worden.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:09

Marga, dat schiet mooi op met het houthok +:)+
Dat moeten we hier ook nog doen..nog een erbij, dan kan t hout wat langer drogen. :))

Forever in our hart, you will be missed .......

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:51

Klinkt goed Biancacoo. Fijn als je weer wat kunt afstrepen.

Ips, foto zou leuk zijn. Fijn dat je weer met wat aan de slag kunt.

Klinkt goed een nieuw houthok. Wat voor dak heb je er op gedaan?

Vandaag van Questa genoten. Mooi om haar te zien opbloeien omdat ze in haar energie werd benaderd.

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 15:35

Afbeelding
Dit is het lieve hoofdje van Joze !

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 15:42

Bijzonder lieve uitstraling <3
Wat fijne Belker +:)+

Hier lekker met Fred gereden / gestapt in de bak. Wat is hij toch een ontzettende braverd. Moet eerlijk toegeven dat ik dat eerst maar lastig toegeven vond, want tja, dat competetieve gaat er niet zomaar uit }:0 maar lukt steeds beter dat ik gewoon kan genieten van een doodgewoon braaf dier :o :D

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:17

Wat een leuk koppie Ips. Echt een fijne uitstraling.

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 17:59

Wat een fijn, vriendelijk oog!!!
VHU lekker met Fred bezig geweest.
Goed zo Belker!!

Nou, vandaag echt een vreselijke dag gehad. Ouders gevraagd om stil achterin te zitten en ook weer stil weg te gaan. Zaten ze gewoon of redelijk luid met elkaar te praten, of met hun eigen kind en ze gingen gewoon allemaal uitgebreid afscheid nemen -:(- -:(- -:(- -:(- En dan onderling maar roepen dat ik niet genoeg aandacht geef aan hun kind. Ja, dat lukt ook lekker zo. Na de pauze waren de probleemgevallen dus ook echt onhandelbaar geworden, riepen, liepen door de klas, wilden niet meer werken enzovoort...

En dan krijg ik net in de vergadering te horen dat er volgend jaar geen plek meer voor me is. |( |( |(
Ik vrees dat als mijn duopartner hoort dat ze volgend jaar WEER met een nieuw iemand moet gaan draaien, ze spontaan weer burnout heeft.

Nou, ik ga maar nakijken en dingen verwerken. Gaat nog lang duren die laatste schoolmaanden. :r

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:28

Citaat:
En dan krijg ik net in de vergadering te horen dat er volgend jaar geen plek meer voor me is.
Ik vrees dat als mijn duopartner hoort dat ze volgend jaar WEER met een nieuw iemand moet gaan draaien, ze spontaan weer burnout heeft.


Krijg jij dat in een vergadering te horen? Wat onzorgvuldig :x
Proberen niet te veel van jouw energie in te steken Tine, doen wat je moet doen / wilt doen, proberen je plezier uit de mooie momenten te halen en het voor de rest van je af laten glijden :(:) ik vind het heel knap voor je dat je zo blijft inzetten! +:)+

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:41

_-:( tine, wat onprofessionele organisatie. Beehh. :(:)

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:53

Ouders weten het altijd beter Tine.... tot ze zelf voor een klas staan...

Forever in our hart, you will be missed .......

marga1
Berichten: 879
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 21:23

Tine dat verdiend de schoonheids prijs niet die schooldirectie _-:(

Belker het was een renovatie want dak, zijkanten en 2 palen waren verrot. Het dak bestaat uit underlayment met panlatten en dakpannen. Het was een pannendak hadden we destijds genoeg van en verder hergebruikt materiaal dat nu na 17 jaar verrot was.

Ips dat ziet er als een erg lief paard uit <3

Vhu gewoon GENIETEN van jou lieve Fred en ontspannen ritjes rijden is zo fijn.

Vandaag hier lekker in het zonnetje een rondje met de shetten gereden en ze liepen zo lekker en luisterde zo braaf, galop was direct galop en ho ho draf en stap ook, dit is genieten net een echt span, want Pep is af en toe net een teckel, hoezo luisteren, ik loop net in een lekkere draf en dan moet je weer stappen, stom mens. Eef is beter aan de hulpen. De osteo heeft weer goed geholpen.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 09:31

Marga wat fijn dat pep en eef steeds beter gaan.
Vhu superlieve Fred !
Ht hoe gaat het bij jou en met de paardjes ?
Baudyh..al zicht op 2e veulen ?
Gem, nog met Inova getraind ?
Tine.. vandaag ook werken ? Vind het superknap dat je zo weer bent begonnen voor de klas... en gek dat je volgend jaar niet nodig bent op die school..
Alsof het invalprobleem en tekort aan leraren ineens zou zijn opgelost...Morgen verdiend weekend voor je.
Belker geniet van Questa <3
Ips <3 knappe liefe Joze..hoe jong is ze.... ? Al beleerd of helemaal groen ? Wat vind Det van haar..en hoe gaat het met Detje..
Janouk, Gaat Anton weer helemaal fit en goed? Trainen jullie nog met hartslagmeter... heb je daar veel voordeel van ?
Lanouska, hoe gaat je knappe Sam na tandartsbezoek ?

Verder.. denk ik bijgelezen ben...sorry als ik je vergeten ben...
Iemand vroeg of ik nog aan het schilderen ben...ja..net 2 portretten van huskys klaar...en 1 in planning als bedankje voor iemand die mooie foto's van mn team heeft gemaakt bij een wedstrijd.

Forever in our hart, you will be missed .......

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:53

Zo...weekend.... erg aan toe.

Daarom sluit ik me gemakshalve maar even bij Bianca aan ;-). Ik ben al tijden mooie foto's aan het verzamelen.... in de hoop jou ooit een opdracht te kunnen geven. Ach je moet wat te wensen houden he?!

Zoonlief is vandaag jarig. Alweer 12. Wat vliegt de tijd. Zondag komt er wat familie op bezoek, dus morgen een heerlijke hemafototaart ophalen. Morgen heb ik met Sam ons debuut in de Z mendressuur. Ik ben erg benieuwd haha. Nou ja, als we maar lekker kunnen rijden.

Ik ga even uitmesten, daarna met Amerigo naar binnenbak, zodat zijn nieuwe bijrijdster op hem kan lessen.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1


Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:40

Tine, Gefeliciteerd voor jullie en Patrick. Y)(^)

Forever in our hart, you will be missed .......

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 12:13

Wow jullie gaan opeens snel zeg.ik kan het effe niet bijhouden...sorry.

Baudyh knap veulen!
Ips leuk hoofd heeft je nieuwe aanwinst.

Hier alleen ervaring met beagles dus niet de beste vergelijking qua luisteren. En ook een kruising basset achtige dus ook geen hele goede oren Haha.

Behandeling slaat aan ze hoest nu niet meer hopelijk blijft het zo.
Vanmiddag stukje met de koets weg is zo'n prachtig weer hier!

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:02

Spaikey wat fijn :) .

Hier de eerste (oefen)wedstrijd van het jaar gegroomd. De oefenmarathon in Wierden. Was erg leuk. Heerlijk weer erbij, fanatiek paard en goed georganiseerd.
De waterbak was wel erg goed gevuld, dus ik was als groom nat tot achter mijn oren en ik had een halve sloot in mijn laarzen :))

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:06

Gaaf Assie, lekker weer voor een oefenwedstrijd.
Tine, knappe Samoerai *\o/*

We zijn lekker op pad geweest met het Tiroler duo onder het zadel.
Afbeelding

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:25

Knap duo.
Kun je daar een beetje leuk rijden?

Ik wil morgen eigenlijk een lekkere men-bosrit maken. Ik weet alleen nog niet waar. Dadelijk maar even zoeken.
Volgende week weer een oefenmarathon groomen. Deze keer bij een vriendin. Ik heb haar nieuwe paard nog nooit gezien, dus ik ben heel benieuwd. Dat is zaterdag. En maandag mag ik dan lekker in leek marathon kijken.

Het seizoen is zo weer lekker begonnen :)

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 08:55

Knappe tirolers !! <3
Tine, wat knap van jou en Sam !! Gefeliciteerd .
En nog gefeliciteerd met Patrick.
Assie nat na groomen en vandaag menrit maken, super.
Spaikey heeft oostindische beagle
Fijn paard zonder hoest.


Vanmorgen fijn rondje met de honden en de step getraind, zoon en zijn hondje gaan ook geweldig goed met de step.
Hij is al een poosje met mn man samen aan het hardlopen, volgende week gaat zoon voor het eerst een crossloop meedoen, hij vind het erg leuk, en ook spannend..

Forever in our hart, you will be missed .......

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 09:21

Wow Bianca wat knap van je zoon!!!
Mooi plaatje Janouk
Assie weer lekker gegroomd en nu op pad
Spaikey wat fijn dat de hoest weg is.

Voor degene die ik niet op fb heb, gisteren had ik met Sam ons debuut in de Z mendressuur. Ondanks dat het dinsdag nog prut ging, ging het gisteren bij het losrijden al heel erg fijn. In de ring ook, alleen zat ik nogal te prutsen. Ik had de proeven uit het hoofd geleerd en mijn groom stond te roepen aan de kant. En dan toch meerdere dingen op de verkeerde plaats doen. Nou ja, ik was gewoon blij dat pony mij liet zien dat ze het kon, maar had dus geen winst verwacht. Maar jury vond het blijkbaar meevallen want voor beide proeven een winstpunt. Ze is nu dus 2x Z, hopelijk kan ik daar over paar weken 3x Z van maken als we ons debuut in Z vaardigheid gaan maken.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

marga1
Berichten: 879
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 09:21

Assie is het buitenseizoen met een goede doop begonnen.

Tine nog gefeliciteerd met zoon, hoe is de wedstrijd gegaan met Sam?

Janouk lekker gereden met Tiroler duo

Biancacoo geniet van de vroege morgen stond. Wij zijn ook niet laat maar toch is het altijd fijn genieten van de fluitende vogeltjes als het nog rustig is en je het gevoel hebt dat je alleen in het bos loopt.

Spaikey fijn dat ze niet meer hoest, en genieten van het mooie weer.

Vrijdag een fijne rit gemaakt met mijn haf ik was net het erf af kom ik een rijmaatje van mij tegen met haar haf, door omstandigheden hadden we al een tijd niet samen gereden, nu waren de mannen weer zo blij dat ze elkaar weer zagen, bijna armpjes om, dus lekker samen gereden.
Gister met de shetten een fijne rit gemaakt ze liepen nog steeds lekker. Daarna het houthok afgemaakt nu kunnen we hem weer gaan vol stapelen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers