[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:18

Stalbaas moet toch geopereerd worden. Heeft te veel pijn en uitval aan rechterkant. Vind het zo naar -O-
Op stal gaat het goed hoor, een van de meiden van stal (die ook Fred doet, daarom komt hij er nu ook lekker veel en lang uit) zit tussen twee banen dus die is paar weken beschikbaar en vrouw van stalbaas heeft zorgverlof opgenomen. 't Moet maar gauw voorjaar worden dan kan alles het land op, schapen en lammetjes ook en dan kan stalbaas herstellen hopen we dan maar...

Met Fred grondwerk gedaan en nu nog ff rustig aan thuis want vanavond weer avonddienst :)

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/



happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:28

hier ook weer kunstmest halen,ik neem altijd die van stimulan(PAVO) traaggroeiend en voor paardenwei.Ik strooi handmatig(heb wel zo'n loopkarretje maar duurt mij te lang,heb ooit van een boertje geleerd om breeduit te strooien :j )
spannend ips,duim voor je dat je met volle trailer terug komt
ach tine, sneu van de geit,haddeen wij laatst ook maar geitje die over is gebleven loopt nu met de ponys mee,gelukkig maar wil er geen meer bij.
mooie zon-foto voor de wagen....heerlijk nu de wind nog uit

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:16

Ips spannend, succes, vind beide namen leuk !!

Forever in our hart, you will be missed .......

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:51

He wat naar VHU, hopelijk gaat stalbaas herstellen na de operatie.
Ips naar Groningen. Joze vind ik origineler dan Joyrider, maar ik denk dat ik toch beide zou afkorten tot 'Jo'tje' als ik hem moet roepen :P . Spannend!

Belker wat braaf van de honden. Gaat alles de goede kant op met Questa?

Mijn stalbaas heeft gewoon de mesthoop over het land verspreid. Ook een manier van bemesten.

Bianca, ben jij nog aan het schilderen en tekenen ?

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 21:05

Jammer van de geit Tine. Ik vind geiten echt zo'n leuke dieren hé.

Spannend ips.

Vervelend voor je stalbaas Vhu fijn dat een stalgenoot bij kan springen.

Ik heb een grondmonster laten nemen vorig jaar en een bemesting advies gekregen voor 5 jaar. Ik bemest voor namelijk met koemest of kippenmest korrel.

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 21:40

Met ups en downs Assie. Vorige week was ik heel slecht en konden we niks met haar beginnen. Nu maar weer alle ruimte teruggenomen en kort en strak gehouden en ze is weer fijner. Maar het blijft een energieslurper.

Hier alleen een tuin te onderhouden. Volgens mij wordt de wei niet bemest. Dat zal ik eens navragen.

Fiesta, freiberger, what else?

marga1
Berichten: 890
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 22:24

Tine altijd vervelend om een dier dood te vinden.
Geiten zijn leuk maar ook slim. Heb ze ook gehad maar ze waren op het laatst een soort Houdini ze liepen meer in het bos en bij de buren dan bij ons in de wei. Eentje ontdekte dat je op je zij onder het gaas door kon en de rest keek het af.

Hier gaat de mesthoop over de wei en af en toe kalk.

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 00:49

Josh, is dat ook nog een idee qua naam Ips? Spannend!
Dat is wel mooi zo'n advies Spaikey! Hoe is het met je paardje nu slaat de behandeling aan?
Hoe oud is Questa nu Belker? Wij merken bij Gretha dat het gewoon heel lang heeft geduurd voordat ze door die puberteit heen was. En zij heeft ook nog een verhuizing meegemaakt en verbouwing (Gretha, maar terwijl ik dit schrijf denk ik Questa dus ook), dat schiet toch ook niet op bij die gevoelige honden. Gaat vast wel goedkomen :j
Bij mijn vorige stal hadden we twee geiten los lopen, wat een ellendelingen waren dat. Die konden gezamenlijk elke voerton los krijgen, echt superslim die dieren.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 08:14

Goedemorgen

Haha, ze zeggen niet voor niets dat je van geiten leert vloeken. Ik vind het geweldige dieren. Nu moet ik wel zeggen dat wij altijd de wat grotere soorten hebben gehad. We zijn met 2 middenslag begonnen en die braken heel vaak uit, maar die grotere echt veel minder. We hebben nu alleen Blanca nog, dat is een witte melkgeit. Ze is een beetje raar, maar komt waarschijnlijk door dingen die ze meegemaakt heeft op de zorgboerderij waar ze vandaan komt. Zij slaapt ook in dikke laag sneeuw ipv in schuilhok. En krijgt ook behoorlijke wintervacht, wat dit soort doorgaans niet meer krijgt. De boergeiten zijn erg makkelijk en vriendelijk en breken zelden uit. Zijn ook zware geiten (tussen de 65-80 kg in).

Spannend ips, hopelijk gaat alles goed.
Spaikey hoe gaat het nu?
Tja, puberende honden. Onze Leo is er ook nog niet doorheen. Themba is nu ruim een jaar, maar man, wat een boef is het nog steeds. Zo anders dan Mowgli.
Marga, mesthoop kan en wil ik hier echt niet over de wei. En dat zou ik ook echt niet willen. Paardenmest geeft te weinig bemesting voor het land en je zit met wormbesmetting, maar goed, dat is mijn mening ;-)

VHU hopelijk biedt de operatie uitkomst. Erg vervelend allemaal.

Ik ben vandaag ook in Groningen, dag van het openbaar onderwijs, dus met veel collega's uit de provincie een bijeenkomst/studiedag. Mijn baas komt me zo halen. Zoonlief heeft vrij en is gisteren naar vriendje gegaan om te logeren.

En de bouwvakkers schieten al lekker op. Blij mee!

Fijne dag allemaal!

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

janouk
Blogger

Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 09:06

Afbeelding
Onze puber is nu 1 jaar:Mad Max *\%/* druktemaker, maar geen greintje onzekerheid of agressie. Een bonk vol positiviteit. Grappig als je zo blij in het leven staat. Ondanks dat hij vier huisjes heeft gehad in de eerste 11 weken van zijn leven

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:07

Heerlijke MadMax <3

Questa is nu 11 maanden en heeft idd zoals Janouk zegt een combi van dominantie/agressie met onzekerheid. Verder onderschatten wij Jones ook niet, die onderdrukt Questa met alles, vaak heel onzichtbaar. Daar komt mijn gebrek aan energie bij en lichamelijke klachten bij. Oftewel, soms hele slechte dagen, soms hele goede.

Ik heb niks met geiten, kippen of ander spul. Leuk van een ander, maar ik hoef het niet.

Fiesta, freiberger, what else?

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:31

Ik vind kippen zo leuk. Wil al jaren kippen, maar manlief wil niet }:0
MadMax is ultra chill <3
Dat is lastig Belker. Onze honden hebben gelukkig totaal niets agressiefs in zich. Gretha is / was vooral onzeker, dat uit zich dan in zenuwachtig blaf-jank-gedrag. Enige wanneer onze Wiske wat van zich af snauwt is als er van die dominante reuen op haar (of Gretha, die verdedigt ze) proberen te springen, en dat vind ik dan zeer terecht dat ze dat dan doet.

Hier 3e dag avonddienst op rij en dan lange tot 23.00 uur ivm ziekte van collega's. Gelukkig de laatste want ik kan dan niet snel inslapen en je bent toch weer op tijd wakker 's ochtends

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:43

De dominantie laat zich vooral in het spel zien. Ze is lomp en speelt met veel power. Aan de lijn blaft of gromt ze niet, ook niet als ze los loopt. Maar als er gespeelt wordt dan is dat met veel alles. ze is dan een echte herder. Jones heeft dat niet, ik hou er ook niet van. We volgen nu een heropvoed traject en dat gaat lekker. Maar het is echt letten op de prikkels die ze krijgt. Veel,prikkels is een drukke hond.
Afhankelijk van hoe ik me voel ben ik allerter in het corrigeren.

Fiesta, freiberger, what else?

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:02

Herkenbaar Belker... veel sterkte met Questa... een iets oudere hond ipv een 8 weken jonge pup geeft veel extra bagage...soms heel pittig... goed dat je een heropvoed training volgt met haar.
Vhu..ik hoop dat stalbaas snel baat heeft na operatie..bah..heftig hoor.
Janouk gefeliciteerd met Mad Maxx..
Ips succes vandaag !!

Vanmorgen rondje gejogd met een van de hondjes... zoals een slak..maar 't lukt me weer een beetje t'is een begin. :j

Forever in our hart, you will be missed .......

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:35

Dat lompe in het spelen herken ik wel hoor Belker. Dat heeft Gretha ook. Wiske is bijzonder slim in het herkennen van 'haar' stok of bal. Wat ik doe is dat ik zorg dat ze allebei een bal of stok hebben en dan moeten ze bij me blijven en als ik Wiskes bal gooi mag Wiske erachteraan, gooi ik Gretha's bal mag zij. Als het aan Gretha ligt heeft ze alle stokken en ballen tegelijk in haar mond maar dat mag dus niet :P En dat doen wel eigenlijk in alles. En (vrijwel) altijd eerst Wiske, dan Gretha en heel af en toe Gretha als eerste. Anders loopt ze de hele wandeling alles te bepalen. Een op een is ze een ongelovelijk fijne hond. Wiske is anders, die is altijd fijn :+
Maar ik heb er ook niet altijd zin in hoor zo precies en opvoedkundig te zijn zeg maar als ik gewoon ff naar buiten ga alleen werkt dat wel het beste bij Gretha. Tja, het zijn Duitsers he, Ordnung muss sein :+ anders raken ze van slag :))
Lijkt me geen eenvoudige opgave het heropvoeden :(:)

Respect voor jou Biancacoo _/-\o_

Hier beetje zo'n dweil gevoel dus ik doe maar ff vrij weinig }:0

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:52

Hier blijft ze keurig van Jones haar spullen af. Zo niet dan corrigeert Jones dat wel. Zeker in het spel.
Het corrigeren komt ook doordat we haar zelf niet correct opgevoed hebben. Ze kwam een week nadat we verhuisd waren. Net 3 maanden jong en in een kennel opgegroeid. Dat was niet slim. Het stuk heropvoeden zit hem in het stukje dat zij in het spel met andere honden steeds dominanter werd en ze mijn correctie negeerde.

Fiesta, freiberger, what else?

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:34

:(:) is ff doorbijten Belker... ik vind het wel superfijne honden :j komt hoop ik helemaal super in orde :j

Forever in our hart, you will be missed .......

janouk
Blogger

Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:18


Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:02

Pfff wat een verspilling van mijn vrije dag -O- -O- -O- -O- Maar ik moest perse heen van mijn baas.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

janouk
Blogger

Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:13

tine10 schreef:
Pfff wat een verspilling van mijn vrije dag -O- -O- -O- -O- Maar ik moest perse heen van mijn baas.

Pppfff jammer

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:08

Leuk ips, maar het paard heet al joyride toch?
Naar Vhu van je stalbaas. Ongeluk zit soms in een klein hoekje.
En de geit van Tine naar de eeuwige groene weides. Niet leuk.
Janouk heeft de wei al open. Hier moet het gras eerst nog groeien.
Belker met de hond bezig.
En de rest vergeten
Nog wat veulen spam
Afbeelding

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:26

Baudyh, heeeerlijk zo het veulen buiten !! Wat een knap ding <3
Janouk pffff wat een geweldig mooie foto's .

Geweldige mooie foto's om te zien, genieten <3

Forever in our hart, you will be missed .......

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:42

Wat een heerlijk veulen Baudyh. Die rechter boven foto is ie echt <3

Fiesta, freiberger, what else?

marga1
Berichten: 890
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:45

Baudyh lekker ding.

Tine balen zeg :(:)

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:28

Joyride is de naam die ze haar zelf hebben gegeven. Ik vind Joze leuker, dat is de naam in het paspoort. Maar ze staat op stal, lange reis van 245 km heeft ze prima volbracht.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers