[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 08:06

Hier ook iemand die niks gedaan heeft. Ze loopt 24/7 buiten, de wind ging door haar lange winterhaar en ze stond er tevreden bij.

Waar in Utreg zit jij Gem?
Ik heb vanmiddag ook weer een Maartensdijk middagje.

Fijn dat iedereen nu zo helpt VHU, dat geeft ook ruimte.


marga1
Berichten: 879
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:31

Vhu fijn dat iedereen helpt, en inderdaad dat dit zo blijft tot dat de stalbaas hersteld is.

Nou hier hadden de pony's vrij omdat ze behandeld waren, maar als dat niet zo was hadden ze even goed vrij. Wil geen natte pony's en die wind is niet fijn (8bf). Dus voeren, waterbak open houden en mest ruimen, dit laatste is is met hindernissen bakje met 2 handen vasthouden om te legen anders ligt het naast de kruiwagen in plaats van erin.

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:54

VHU, wat fijn dat iedereen zo helpt. Hopelijk blijft dat zo.

Gisterochtend had zoonlief springles in een binnenbak, dus dat was goed te doen. Ging super goed, geen ene weigering. Bijrijdster heeft hier in de buitenbak op Rembrand gereden.

Vandaag wilden we naar het bos gaan, maar ik ga nu liever niet met trailer op pad. Bovendien moeten we ook nog omrijden omdat er een brug weg is. Dus minder door beschut gebied. We gaan zo even rondstappen in de kleine bak, die ligt het meest beschut.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1


VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:59

Nou het is hier ook bijzonder koud :brr: vanochtend eind met de honden gelopen maar was half bevroren zeg maar :+
Daarna lekker breien op de bank met pantoffels aan. Heerlijk. Zonnetje schijnt in huis {:} wordt het lekker aangenaam van.

Ik ga als ik naar stal ga vanaf morgen gewoon maar als 't ff kan rond de voertijd van 13.00, kan ik die voerbeurt helpen. Paarden en de schapen worden 4x per dag gevoerd (rond 08.00 - 13.00 - 17.00 - 22.00). Komt wel goed uit want de meesten zijn er dan niet }:0 Lastigste zijn de lammetjes en de schapen die nog moeten lammeren... niet iedereen kan dat en soms ligt een lam gewoon niet goed. Ik kan dat ook niet hoor, weet wel wat ik moet doen als de pootjes goed liggen, of een pootje en de ander moet je erbij pakken en het gaat niet zo vlot maar als ze in een stuit liggen durf ik dat toch ook niet... of als er een lam nog in zit of zoiets... :oo . Dan moet de buurman gebeld worden. Vrouw van stalbaas kan dat ook niet altijd en ze zal toch ook gewoon naar haar werk moeten, kinderen naar school brengen etc. dus die is er ook niets steeds. Dus ik hoop gewoon dat al die schapen aflammeren als zij er wel is of dat we ze snel genoeg in de gaten hebben er er niets scheef ligt...

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:25

:brr: brrrr... maar ik geniet ervan zolang t nog duurt...
Vhu ik zag je schitterend gebreidde vest !! Wat knap gemaakt.. ik kan dat dus echt niet,..heel gaaf _/-\o_
En wat fijn dat iedereen helpt op stal !!
Gem..heeft kou ontweken..groot gelijk.
Tine fijn gereden. *\o/*
Marga's paardjes vrij.
Assie wat leuk en spannend... idd als je je paardje laat dekken..wil je wel een gave hengst die je aanstaat.
Sorry als ik iemand vergeten ben..

Fijne zondag allemaal...

Forever in our hart, you will be missed .......

Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:00

Netvmetvuitlaten van de honden voor het eerst 4 everzwijnen gezien. Blijft gaaf.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:32

VHU dat is schrikken zo met het ongeluk van je stalbaas.

Hier heeft ponylief ook vrij. Vind het nu toch echt te koud. En ze heeft een hoestje onder de leden. Ben bang dat ik met het mooie weer iets te fanatiek was om de borst na het werk even een keer af te spuiten.
Nu twijfel ik om de da morgen te bellen. Ze is eind 2017 ook verkouden geweest door den stofallergie, maar nu is het hoesten ook anders en ze is drachtig.

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:16

Spaikey: oei dat is spannend, anders morgen da even bellen om te overleggen.
Belker, heel gaaf, ik vind het erg indrukwekkende dieren. Ze zijn erg groot en sterk
Bianca geniet van het heerlijke weer, nog iets gedaan met de honden?
VHU, wat een zorgen zo, ook met de schapen. Spannend allemaal hoor.

Ik heb wel op Rembrand gezeten, maar om het nu rijden te noemen hahah. We hebben wat rondjes gestapt in de kleine bak, omdat die het meest beschut ligt bij oostenwind. Heb ook nog een(western) jog gedaan, want de bodem was te hard voor een echte draf. Na kwartiertje weer gestopt. Zijn ze toch even bezig geweest en hebben aandacht gehad.
Verder erg rustige dag gehad, want na zo'n drukke week lig ik in het weekend vooral op bed.

Fijne avond nog

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 07:54

Prima toch Tine, je kunt ook wat trail oefeningen doen met balken misschien..of is dat onhandig met R's been ?
Spaikey...goed op haar passen dus... hoop dat ze fit en gezond blijft.
Belker...wauw wat gaafff... nog nooit gezien, heel mooi !

Forever in our hart, you will be missed .......

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:09

Haha, Rembrand laat geen balk liggen. Denkt dat hij ze allemaal moet aanraken ofzo.
Nou, ik ga zo maar weer naar school. Hopelijk kan ik snel wegkomen, zodat ik daarna met Sam kan gaan mennen.

Fijne dag allemaal

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:30

Is mooi als je zo in de natuur woont Belker! Ik zit met stal in het poldergebied achter Rotterdam. Daar komen best wel bijzondere vogels voor zoals de lepelaar, witte reiger maar ook bijv allerlei speciale eendensoorten, en weidevogels de grutto, fuut etc. En heel veel irritante alles onder poepende ganzen :+

Toch fijn dat jullie even wat hebben kunnen doen. De stapmolen was gisteren mijn beste vriend :P :brr: vandaag ook weer trouwens.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:04

Stapmolen is nu wel handig vhu.... het zal weer wat warmer worden overdag, dat is wel lekker, gelukkig schijnt t zonnetje. {:} {:}

Forever in our hart, you will be missed .......

marga1
Berichten: 879
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 18:33

Belker en VHU genieten van de natuur, je moet er ook oog voor hebben. Hier vandaag een dwaalgast gezien nl een kraanvogel sukkel zat bijna onder de auto.

Spaikey zuinig zijn op jou meisje even overleg met da wat je haar kan geven voor het hoesten foenegriek misschien.

VHU hier moeten de pony's zichzelf uitlaten / bewegen. Gelukkig is nu de wind een stuk minder, we zijn een houthok aan het renoveren (in het luwtje) en zijn weer een stuk opgeschoten.

Tine heeft Rembrand uitgelaten, dit is toch fijn even een beetje aandacht geven.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 18:39

Lekker even aan de gang geweest met Rembrandt , Tine! Is het met Sam ook nog gelukt vandaag.

Hier hebben ze ook vandaag alleen op het weiland gestaan. Bak is te hard. Buiten teveel ijsplassen.

Vandaag de da erbij gehad. Longen en luchtwegen waren gelukkig schoon, was een droge hoest . Ze heeft een injectie gehad tegen de hoest prikkel. Over een week zou het over moeten zijn. Foenegriek geven we al. Zeag wel.gewoon rustig aan het werk. Had haar een paar dagen vrij gegeven en niet buiten tijdens de regen en de sneeuwbuien.

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:41

Spaikey, gelukkig valt het mee!
Marga heeft lekker geklust aan houthok
VHU, hihi, ik wist helemaal niet dat de witte reiger bijzonder is. Die zie ik hier heel regelmatig. Vorige week ook al een ooievaar gezien.

Jaja, vanmiddag op tijd naar huis gegaan en gemend. Maar of ik hier nu blij van werd...... pony was erg stout. Heb wel de proeven geoefend, zodat ik weet waar ik op moet letten, maar dressuurmatig :x :x :x :x

Daarna lekker alle weides gesleept. Paarden hebben nu wel een kleiner stuk, maar ik hoop dat het gras binnenkort kan gaan groeien. De bodem was nu ontdooit en droog. Later deze week gaat het weer regenen, en dan trek ik weer van die diepe sporen in de grond. Komende week ergens kunstmest scoren (onze stukken zijn te klein om te injecteren helaas) en dat vlak voor het gaat regenen op het land zien te krijgen, dan hebben ze straks hopelijk weer een groene wei ipv al dat kale nu;-)

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:29

Beterschap voor je dametje Spaikey. Gelukkig zijn de longen droog.
Tine hard aan het werk geweest.
Belker wat gaaf die everzwijnen. Reageren de honden daar niet op?
VHU ziet ze vliegen. Nouja, de vogeltjes dan :P . Ik woon vlakbij het lauwersmeergebied en hier vliegt ook zóóóveel rond. Tot vorige week zaten er nog heel veel wilde zwanen op de akker naast mijn huis. Dat zijn Scandinavische wintergasten. Maar ik denk dat ze terug naar huis zijn, want ze zijn weg.
Ook zitten de broedende zeearenden vlakbij. Ik zou eigenlijk nog eens met zo'n vogeltoer mee moeten om ze te bekijken.

Marga druk bezig met het houthok. Stoer om dat zelf te bouwen.

Vanmiddag op het werk keek ik naar buiten en dacht 'jaaa lekker zonnig'. Groom geappt en afgesproken om direct uit het werk naar huis te racen en paard in te spannen. En ok, het was vrij koud, maar... echt even lekker een blokje om gedaan en genoten. De zon tegemoet <3
Afbeelding

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:40

Heerlijk ritje assie ondanks de kou!


@tine hoe doen jullie het qua kunstmest? Ik kan ook geen weilanden injecteren ivm Minas boekhouding van ons bedrijf. En mag dus ook met kunstmest aan de slag. Maar vind het lastig om genoeg groei op het gras te krijgen.

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 23:26

Wat heerlijk Assie!
Ik heb een keer een zee arend in het echt gezien. Die was hier toen gespot, ze zitten op het eiland Tiengemeenten, maar deze was soort van verdwaald. Wat een waanzinnig beest, echt enorm! Hier zitten ook allerlei buizerden, kiekendieven, sperwers en torenvalkjes. En op een hele hoge toren in Zoetermeer zit zelfs een nestje slechtvalken, daar staat zo'n webcam op van Vogelbeheer.

@Tine het barst hier dus van de ooievaars, ze broeden zelfs boven de snelweg op de electriciteitsdraden echt bizar. Lopen heel vaak in de weides bij de paarden, net als de lepelaars. Maar de witte reiger die is hier dan weer veel zeldzamer.

Fred heeft geluk gehad vandaag ,verzorgster heeft hem ook nog 2 uur buitengezet, in de luwte in het zonnetje {:}

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 07:42

Goedemorgen

Hier een minder goed begin van de dag. Ging ik net de geiten voeren, kwam Eva niet toen ik haar riep. Loop ik de wei in, ligt ze dood onderaan het talud. Arm dier! Ik hoop dat ze niet geleden heeft. Omdat een boergeit zo 50 kg weegt moest zoonlief me helpen om haar naar boven te slepen. Niet leuk -O-

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 08:23

Ach jeetje. Dat is sneu. Sterkte

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 08:26

Assie, jones keek er naar maar die riep ik bij me en kwam gelijk. Questa zit aan de lijn en die stond volledig op scherp maar maakte geen geluid. Die zat naast hielke , haren overeind en maar kijken.
Verder veel vogels hier. Ik probeer ze nu te herkennen. Heb nu 2 apps daarvoor.

Jeetje Tine, gecondoleerd.

janouk
Blogger

Berichten: 17814
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 08:47

Verdrietig tine

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 11:53

Spaikey schreef:
@tine hoe doen jullie het qua kunstmest? Ik kan ook geen weilanden injecteren ivm Minas boekhouding van ons bedrijf. En mag dus ook met kunstmest aan de slag. Maar vind het lastig om genoeg groei op het gras te krijgen.


Genoeg groei is ook lastig, daarom gaat mijn voorkeur uit naar drijfmest. Maar goed, dat past niet meer. Ik haal pavo kunstmest bij de Jumper en verspreid dat met speciale kunstmestverspreider achter onze grasmaaier. Nu in het voorjaar (vlak voor er regen wordt opgegeven) en als het stuk kaal is gegeten nog een keer.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:46

Assie heerrrlijk mennen, wat woon je in mooi gebied bij Lauwersmeer !
Tine, verdrietig !!
Belker, wat superbraaf van je honden !! <3
Vhu fijn fred ff buiten in de zon
En vogels..hier ook veel wonen 2 buizerds super om te zien !!

Vanmorgen heerlijk getraind met de honden, toen koffie met vriendin, en boodschappen.. nu eten en straks weer verder klussen...

Forever in our hart, you will be missed .......

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:17

Ah Tine, wat naar van de geit.
Hier ook een gaar weiland. Kalk wilde ik nog rijden, maar vooralsnog is het er niet van gekomen.
Wij voeren altijd volop vogeltjes, van de week zag ik een putter, die was nieuw op mijn lijstje. En een groene soort papagaai, ook nieuw. Halsbandparkieten hebben we geregeld maar dit was toch weer een ander soortje.

Vhu wat naar van de stalbaas, ik hoop dat hij goed herstelt.
Spaikey heeft een hoestende pony, gelukkig valt t mee.
En wat wonen er toch veel mensen mooi hier in het topic !

Ik ga morgen naar Groningen, en wellicht/ hopelijk met volle trailer terug!!
Wat vinden jullie leuker : Joze of Joyride?
Laatst bijgewerkt door Ipsilonka op 20-03-18 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 1 bezoeker