[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
VanHuisUit

Berichten: 6663
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:47

Zo Tine dat is een hele opluchting pfffff *\o/* :(:) :D echt super gefeliciteerd!

O o Ips... maar dan weet je waar je nu aan moet werken ;)

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/


Belker

Berichten: 15236
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:59

Wat fijn Tine.

Ipsilonka

Berichten: 5852
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:17

En welke dingen ik over kan doen zonder dat iemand het ziet Haha.
Yeah Tine! Wat fijn!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

lanouska

Berichten: 539
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:31

goedemiddag

@ tine fijn z'n uitslag. nu weer rustig aan het werk zetten.
@ ips nog bezig met hoofdstel voor examen opdracht.. hoe gaat het met det en het inlezen in de materie?
@ bianca lekker getraind van de week. hoe gaat het met de rest van de honden?
@ vhu druk met studie, B&B, werk en fred.
@ baudyh had een ikke met zere voet. word het al beter?
@ belker hoe is het met de mogelijke bijrijder afgelopen?
@ marga enkelspan training gedaan.
@ janouk hoe gaat het met het tiroler span?

ik heb vrijdag weer les gehad, uiteindelijk liep sam wel lekker nadat we tot 2x toe de tong terug onder het bit gedaan hebben. kreeg de tip neusriem strakker en sperriem om. dus zondag weer gemend met een neusbontje onder de neusriem (die kon niet strakker) en een sperriem om, vrijdag in de les maar weer even verder puzzelen.. het goede punt was dat ie niet zijn tong over het bit deed maar liep nu wat te diep met het hoofd..

vandaag weer gelongeerd met dubbele lijnen. het is z'n braaf paard.. je gooit de lijnen op de grond en blijft ook gewoon dood braaf staan..
let niet op de mega vlek op zijn been (het is nogal een varken
Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:41

Lanouska... _/-\o_ samenvatting !!
Honden lijken eindelijk niet meer naar Ziva te zoeken in huis en in haar hokje, de rust lijkt terug..
Vanmorgen zijn ze voor het eerst weer samen gaan huilen.... ik had ze dat vanaf de dood van Ziva niet meer horen doen...dus dat was erg goed.

Ik vind Sam echt geweldig... heerlijk dier..komt vast goed met die tong..

Forever in our hart, you will be missed .......

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:37

Mooie samenvatting Lanouska
Bianca, weer wat rust (of eigenlijk herrie) in de roedel. Ik hoop dat je voor jezelf ook een beetje rust hebt.

Vandaag gelongeerd met Fabels. Stap en draf is enorm verbeterd, wat een verschil!! De galop houdt nog niet over. Na een paar passen valt ze terug, ze springt verkeerd aan en springt achter erg kort. Nou ja, misschien moet ze er weer aan wennen. In de wei doen ze nu natuurlijk met die blubber ook niet erg veel.

Ook even gemend met Sam maar de bodem is veel te zwaar, waardoor ze juist in galop gaat, terwijl ik dat nu juist eruit wil hebben ;-).

Zometeen komt de zadelpasser voor de kwartaalcontrole. Ben wel benieuwd naar zadel van Fabels, zal niet zo goed meer liggen vrees ik. Spieren zijn natuurlijk helemaal weg.

En ik ben al stikzenuwachtig voor donderdag, dan krijg ik klassenbezoek. Dan wordt er gekeken hoe ik lesgeef. Ik weet van mezelf dat ik dan gewoon allerlei standaard dingen ineens vergeet, dus nu maar soort spiekbriefje aan het maken.

Zoonlief is vandaag proeflessen aan het draaien op een middelbare school. Ik ben benieuwd hoe hij het vindt.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1


VanHuisUit

Berichten: 6663
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:27

Knap peerd heb je Lanouska *D hoe groot is ze eigenlijk?
Heerlijk weer huilende honden Biancacoo! Grappig dat dat juist een goed teken is.
Hoop dat Fabels langzamerhand weer goed gaat lopen Tine, het blijft toch een raadsel wat er nu precies aan de hand is geweest, lastig is dat (ook qua revalidatie tast je dan zo in het duister)...
Gewoon spiekbriefje en het is zoals het is met je lesbezoek. Niet meer willen doen dan anders, eerder stapje terug. Jezelf de tijd geven en rustig blijven ademhalen. En hoe dan ook de tijd tikt vanzelf weg en dan is het klaar... was er zelf ook geen liefhebber van dus begrijp je helemaal hoor :(:)

Fred vandaag weer grondwerk gedaan en wat gewandeld. Hij is ondertussen al zo'n stuk verbeterd in het soepel door de bocht gaan. Vandaag voor het eerst zelfs redelijk soepel in galop (voor een paardje als Fred dan he). Wordt nog wel eens wat!

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

marga1
Berichten: 877
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:45

Tine fijn dat het goede berichten zijn voor Fabels, en toy toy voor donderdag.

Lanouska heeft een braaf varken, maar er is toch niets leuker voor een paard om lekker te strijden om de titel vieste paard van stal.

Biancacoo huilende honden, zing je dan ook wel eens mee?

Ik had vandaag geluk, vanochtend fijn gelest en zat net weer binnen toen het begon te regenen.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 07:36

marga1 schreef:
Biancacoo huilende honden, zing je dan ook wel eens mee? .

:)) :# betrapt.. _O-

Een tik van husky eigenaren... hahaha..

Forever in our hart, you will be missed .......

baudyh

Berichten: 4247
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:47

Niet huilen hoor bianca :-)
Mooie samenvatting.
Met ikke gaat het beter. Hij staat nog wel op de novacam ( goedkopere betacam) dus afwachten hoe het gaat als dat op is.
Maar loopt weer redelijk normaal.

Op naar nieuwe veulens in 2024!

marga1
Berichten: 877
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:17

Baudyh fijn dat Ikke beter loopt nu nog goed genezen.

Biancacoo wij zijn al blij als de teckel voor de deur staat te blaffen als ze er in wilt, is erg handig als jezelf achter in de wei loopt en manlief nog binnen is, of als ze per ongeluk vergeten is ( ze heeft het soms te druk om te komen als je roept, iets met oren en watjes).

Belker

Berichten: 15236
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:27

Wat fijn Baudyh.

Marga, dat hoort toch bij teckels? Oost indisch doof zijn?

Ik ben vandaag met Questa, de jongste bij een hondenschool geweest. We gaan vanaf vrijdag in een groep meedraaien.
De brijdster komt pas over anderhalve week. Iets met tijd, afspraken en Sav weer wat stoom laten afblazen voor die tijd.

VanHuisUit

Berichten: 6663
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 08:49

Gelukkig maar Baudyh!
Leuk Belker met Questa naar de hondenschool. Gretha werd er erg fanatiek van en ontzettend op mij, die gaat nu nog direct helemaal plat als ik maar naar de grond wijs :+ soort van doodvallen ipv rustig gaan zitten :)) mijn plan was eerst met haar obedience te gaan doen maar doordat ze zo heftig reageerde heb ik dat plan maar laten varen. Volgens de mensen van de hondenschool was ze er juist perfect voor maar ik vond haar te scherp. Ze is nu een zeer goed luisterende maar gelukkig ook enigszins sullige huishond }:0

Sav erg vrolijk zo te lezen, is ook nog jong paard natuurlijk. Deze tijd van het jaar is ook wel wat lastiger met alles altijd.

Fijne dag allemaal!

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:52

Belker, leuk , succes !!
Sav druk...
Vhu heeft brave honden..
Tine succes vandaag, komt vast goed.

Niks te melden verder..
Fijne dag allen

Forever in our hart, you will be missed .......

Ipsilonka

Berichten: 5852
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:40

Iedereen lekker druk! Lanouska, ik moet eerst weten welk type pssm het is anders kan ik nog niet precies een pad uitstippelen.
Oh en dan krijg ik vanmorgen een super leuk paard aangeboden, maar ik heb geen boxen vrij nu.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:05

Ips.. haha..paard aangeboden.. stallen vol
...hoop dat je snel duidelijkheid hebt over Det.

Ik kreeg ook al een hond aangeboden van iemand die stopt met de sport.. ik wil er geen hondje bij nu..zeker geen volwassen hond...

Vanmorgen rondje gestept door het bos..

Forever in our hart, you will be missed .......

Ipsilonka

Berichten: 5852
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 15:30

Ik heb Keshya weer actief in de verkoop gezet. Ken de mensen waar ze vandaan komt (ergens bij Tine in de buurt denk ik) en als mijn eigen instructeur (die het paard kent) zegt dat paard past bij jou.... Maken ze het me wel moeilijk.

Tine, hoe vond je zoon het eigenlijk op de middelbare? Moet hij dan ver fietsen vroeg ik me af?

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 17:57

Ips: ene school is ca 6 km, andere ca 14. Heb gisteravond eens gekeken hoe het openbaar vervoer is, mocht hij eens een lekke band hebben oid. Dat is 30 minuten, waarvan 20 minuten lopen (hiervandaan is het 14 minuten naar bushalte). En de bus rijdt wel 1x per uur...... Maar goed, dan heeft hij iets achter de hand. Hij vond het geloof ik wel leuk, zegt er niet zoveel over. En leuk paard aangeboden gekregen.

Bianca: wel lief dat ze aan jou denken vwb hond. Dan weten ze dat hond het goed krijgt.

Ik ben gesloopt, volgens mij ging mijn les op zich wel goed, maar het gedrag van enkele leerlingen.... Maar goed, kon directeur mooi zien wat we iedere dag moeten doorstaan. We hebben nog geen gesprek gehad helaas, dus nu zit ik nog steeds in onzekerheid. Zou vanmiddag zijn, maar kwam iets tussen. Nou ja, proberen los te laten ;-).

Nu maar eens wat eten op tafel zien te krijgen, dan nog uitmesten en voorbereiden voor morgen.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

VanHuisUit

Berichten: 6663
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:37

6 km is keurig qua afstand, kunnen ze lekker uitwaaien :-) onze zoon fietst ook elke dag op en neer, maar bij ons is het makkelijker fietsen allemaal fietspaden en als het een keer echt vreselijk weer is kan hij met tram of bus, die stopt elke 15 minuten precies voor de deur }:0

Ik heb zo'n heeeeerlijke appeltaart gebakken :Y) :+

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Ipsilonka

Berichten: 5852
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:04

Ik kom eraan!! Jummie appeltaart.
Dat niks er over zeggen is volgens mij wel echt een jongensding Tine. Als ik hier iets wil weten moet het er ook echt uitgesleurd worden.
6 km is wel te doen. Ik was vroeger gewend de havo zat op 1 km van huis.
En ik ga nu een berg berichtjes beantwoorden op fb over Keshya.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

marga1
Berichten: 877
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:42

oe lekker appeltaart :Y)

Ips paard aangeboden en er een in de verkoop, hopelijk vind je er een goed huis voor.

Biancacoo ze vinden dat je een goed thuis kan zijn, is wel een compliment. Maar snap ook dat je er geen volwassen hond bij wilt nu.

Belker je hebt gelijk, teckels worden Oost indisch doof en eigenwijs geboren, zeker ruwharige.

Tine 6 km is een mooie afstand om te fietsen maar een goed passende school is het belangrijkste, suc6 met de keuze. Maar dat weet je ook wel als lerares.

Vandaag een lekker ritje gemaakt met het span, heb wel wat last van mijn handen, komt vast van het vochtige weer de afgelopen dagen (artrose gevoelig).
SBB was langs de weg aan het snoeien met een hoogwerker manlief heeft meteen gevraagd of ze een lastige tak van een eik bij de inrit eraf wilde zagen (boom van sbb) geen probleem, wij blij, deze hele grote tak is tijdens stormen zo aan het wrikken dat de mogelijk van afbreken niet ondenkbaar is met alle gevolgen van dien.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 07:48

Appeltaaaaart !!
Goed van sbb marga !
Idd..is een compliment..... maar vond t wel rot om iemand teleur te stellen... hij moet door vervelende omstandigheden stoppen.. nooit leuk.
Teckels zijn grappig !!
Naar van je handen marga... hoop dat je er niet te veel last van krijgt.
Spannend Ips..hoop dat er iemand tussen zit voor keshya
Ben op zoek naar recepten..valt niet mee..ben geen kookwonder...en vind t lastig om zonder potjes toch gerechten te maken....
Inspiratieloos zeg maar...

Forever in our hart, you will be missed .......

janouk
Blogger

Berichten: 17810
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 08:01

Even zwaaien. Heel druk hier.
Nu op weg naar Jumping Amsterdam voor wereldbeker dressuur kijken

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

VanHuisUit

Berichten: 6663
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:43

:wave: to Janouk veel plezier **\O/**

@Biancacoo zeer herkenbaar wat je zegt over inspiratieloos en zelf goede maaltijden op tafel willen zetten. Mij helpt het enorm als ik zo af en toe de internet raadpleeg en bij de supermarkt van die foldertjes meepak met recepten. Dan doe ik dat gewoon precies na. En veel werken met de oven, is echt heel makkelijk. Bij ons is het super eenvoudig om bij wijze van elke dag ergens iets op te halen en ook best wel gezond, het barst hier van de kleine eethuisjes. Maar het is natuurlijk altijd duurder bijv dan zelf koken daar haal ik dan nog de meeste inspiratie uit als ik ondanks de grote verleiding toch zelf weer wat bereid. En ik moet eerlijk zeggen zo langzamerhand krijg ik er haast plezier in dus hoop dat het voor jou ook gaat werken :Y) :9

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:45

Janouk veel plezier !!
Vhu idd de oven is makkelijk.. heb niet zo'n grote maar wel een nieuw oventje gekocht vorig jaar..erg blij mee.
Kreeg lekker recept van assie. Ga ik proberen is vast heerlijk :9

Forever in our hart, you will be missed .......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers