Dressuurtraining in een winters zonnetje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Susanne

Berichten: 11578
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Dressuurtraining in een winters zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 17:37

Hoihoi!

Met dit prachtige zonnige winterweer hebben wij de binnenbak op stal weer eens verruild voor buiten trainen op de club. Lekker stappend en dravend heen gereden, dus meteen een fijne warming-up gehad.

Willem is een 15-jarige ruin en meet 102 cm. We zijn vorige maand voor het eerst M dressuur gestart, om eens te snuffelen, en trainen nu lekker verder.
We hebben twee weken geleden een fijne les gereden bij Gerard Leijten, en mogen volgende maand weer! En verder heb ik privéles bij m'n eigen instructrice en kijkt ze regelmatig ook mee met wedstrijden om ons zo goed mogelijk te begeleiden.

Mijn vriend kwam gezellig even kijken en had de camera mee, dus daar heb ik dan meteen maar gebruik van gemaakt :D

Dit zijn wij!
Afbeelding

In de bak begonnen, maar vond 'm toch wat te zwaar na al die regen van de laatste tijd, dus op het gras verder gegaan
Afbeelding

Foto's staan niet op volgorde, gewoon een (kleine) impressie van vandaag
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galop, dit vindt hij ontzettend moeilijk en is bij lange na niet perfect, maar ik ben al heel tevreden met hoe zijn het momenteel doet, hij doet enorm zijn best!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen kwam er ineens een buitje over :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En tot slot weer lekker naar stal gereden, fijn even uitdraven en uitstappen na een heerlijke ochtend :)
Ik ben weer trots op Willem! <3

Liefs,
Susanne


Susanne

Berichten: 11578
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 18:39

Dank allemaal <3

mirriejj schreef:
En je mag ook heel trots op hem zijn! Hij is de laatste tijd ook echt gegroeid in zijn bespiering volgens mij.
Ziet er uit als een heerlijke training.


Leuk dat het je opvalt! Hij is inderdaad enorm gegroeid! Niet alleen fysiek maar ook mentaal.
Thuis loopt hij nog net een stukje fijner dan op vreemd terrein, en dat is dan ook precies de reden waarom we af en toe op de club rijden :)

Susanne

Berichten: 11578
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 18:43

janouk schreef:
Knappe Willem.

Tip, pas op dat je in de galop je pony niet optilt. Je draagt je handen dan zo hoog, dat je star bent in handen en armen.


Daar moet ik inderdaad op letten, met name de linkergalop is een dingetje bij hem, we vinden het allebei nog lastig. Rechts is zijn goede kant, daar vindt hij de galop ook wat makkelijker. Altijd genoeg om weer aan te werken in de les :D

Susanne

Berichten: 11578
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-18 07:33

Wat een leuke reacties <3

Plutolover, dit is een hca sulky en daar mogen ze vrij dicht op staan. Van onder zijn die helemaal open, dus komen ze nooit ergens tegenaan met hun benen. En uiteraard is de broek zo afgesteld, dat hij nooit de kar tegen zich aan kan krijgen.

Celine, ja dat klopt! :D Grappig dat je het herkent!

Susanne

Berichten: 11578
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-18 17:43

Linsey1998 schreef:
Je staat uitgelicht *\o/*


Leuk leuk *\o/*

Zusi2, dit is een Ideal eurotech tuig, met een Zilco deluxe schoftje :)

Renee, wat leuk! Ik vond het inderdaad heel leerzaam, ben ook heel benieuwd naar de volgende les.

Manon, bedankt! Dat was in december, volgens mij waren jullie al naar huis :D Ik was super tevreden zo voor een eerste keer M, hij deed enorm zijn best, hij werd alleen soms een beetje té enthousiast :+ Even uit m'n hoofd waren m'n punten 184 en 188, dus twee nette winstpunten en een tweede en derde prijs. Ik was in ieder geval super trots op het bontje vriendje :D

Susanne

Berichten: 11578
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 08:12

Ohhh wat een lieve reacties allemaal <3 :* Zo leuk!

Wildgirl, de hca bevalt mij goed! Ik gebruik hem voor alles, zowel recreatief (lekker crossen door het bos enzo) als op wedstrijd. Vooral de vering is zooo fijn!

Kirsten, wat leuk, succes met de training :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker