[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:24

biancacoo...mooi zo onderling afscheid nemen ...hier vanmorgen een overleden oude geit aangetroffen,haar dochter is wel wat van slag en loopt wat te zoeken...hoop dat ze meer naar de ponys gaat trekken..vind het wel sneu zo alleen
gem: brullen is ook een manier van paardenfluisteren hoor....vooral tegen oostindische dove tinkers _O-

marga1
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:34

Ja Gem zo zie je maar weer we zijn meestal TE lief voor de paardjes.

IPS moet nog verder handarbeiden.

BIancacoo en honden moeten weer een nieuw evenwicht vinden.

Janouk fijn dat meneer Anton weer op dreef is.

Hier weer mooi uitzicht nu Pep weer bij de rest staat, de beide shetten staan samen uit de hooikist te eten en doen veel samen ze zoeken elkaar veel op, toch fijner dan die knorrige haf die voor tiran speelt.
hoewel die knorrepot zijn shetten niet kan missen , hij wil graag zijn kudde compleet houden en de grootste shet is handig als je jeuk hebt.

lanouska

Berichten: 540
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:45

@ bianca.. niet alleen voor de honden raar natuurlijk maar ook voor jullie ze was er altijd
@ ips.. succes en sterkte morgen met det.. al verzorgers/bijrijders voor de andere paarden gevonden ?
@ gem.. streng voor stinker maar werkte wel dus. veel plezier en succes in geldrop.
@ tine hoop dat je snel uitslag hebt van fabels.. die onzekerheid is niet grappig.
@janouk. zag mooie foto's van het tiroler duo voorbij komen en fijn dat meneer anton weer beter gaat
@ ht ook op wedstrijd geweest en weer 2 punten rijker.
@ marga ook goede resultaten op wedstrijd.
@ spaikey hoopt op goed weer voor woensdag.
@ belker hoe was het op het strand?
@ vhu is lekker naar stal.. hoe gaat het met fred?

met sam gaat het weer de goede kant uit. ze is wat verkouden geweest en daarom wat minder gedaan.
vrijdag weer naar les.. ondertussen ook sam het longeren met dubbele lijnen aan het aanleren dat had ie ook vrij snel door.. als alles goed gaat gaan we met de marathon van bronneger jonge paarden rubriek starten.. lekker een beetje vriewielen door de hindernissen.. ook heb ik nog 2 OHZ dressuur wedstrijden opde plainning staan in maart bij ons in de buurt.
Dit was tijdens de clubkampioenschappen waar we 2de werden met 196 punten
Afbeelding

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:14

Mooie samenvatting Lanouska. Sluit ik me even bij aan. En fijn dat het weer beter gaat met Sam. Leuk dat je ook ohz rijdt.

Kon helaas niet mennen, de bak is te nat -O- . Dus maar even wat gelongeerd en weer naar bed. Vanmiddag voor het eerst wezen skien op indoorbaan. Ik vond het erg spannend, maar uiteindelijk ging het best goed. Ik wil nu proberen om 1x per week heen te gaan, in de hoop straks in de sneeuw wat minder angst te hebben.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:37

Gem heeft een sTinker even op het rechte pad gezet. Goed bezig! Niet zo mijn type pony's sTinkers. Of ik met het karakter om zou kunnen gaan geen idee haha. Oh en jou Gelderse dame is een ware uitdaging voor jou! Kun je veel van leren!

Marga gefeliciteerd met de behaalde punten in de wedstrijd met Eef.

ips nog even knutselen aan een hoofdstel.

Gezellige meeting tussen Vhu en Baudyh altijd gezellig.


Verder kan ik het even niet bijhouden met wat ik gelezen heb, sorry.

Hier is de bak een zwembad dus les gaat niet door morgen.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:38

Hele mooie samenvatting Laniuska. Bedankt.

Gem ik moest erg lachen om je stinker verhaal. Mooi gedaan.

Wij hebben genoten.
Afbeelding

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:55

Prachtige foto.

En ik heb ook erg gelachen om het verhaal. Hihi eerst snapte ik die s niet, dacht typfoutje . Oeps

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:28

Belker....heeerrrrlijk !!

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:53

Ohhh wat lekker Belker!

Wat een leuk paard heb je toch Lanouska, doet het dus ook heel mooi onder het zadel, super!

Met Fred gaat het goed, hij is momenteel alleen wat snotterig... dus maar even paar dagen sputolysin dat werkt meestal wel goed. Hou hem wat aan de praat door er af en toe op te zitten maar met dit weer is het nog niet echt trainen ohz :+ maar wel vrijwel elke dag grondwerk, longeren en in de stapmolen dus hij blijft wel in conditie :) was eerst bang dat hij het niet fijn zou vinden meer op stal, hij komt er nu uit met de stapmolen en als ik er ben (zorg dat ik altijd in de middag kom, 's ochtends gaat hij in de molen) maar hij lijkt het allemaal geen probleem te vinden gelukkig.

Vanochtend weer flink bestookt door een enorme hagelbui tijdens honden uitlaten leve de winters in Nederland }:0 Hoop dat jullie niet te veel wind / ellende hebben op en neer naar Utrecht vandaag Ips.

Verder vandaag flink aan de poets in ons B&B, lasagna maken voor mijn mannen want ik ben vanavond aan het werk, kan zo de oven in, lekker makkelijk :Y)

Fijne dag allemaal en sterkte voor wie het nodig heeft... :*

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:06

Hier vanmorgen ook tussen de winterse buien door getraind aan de dubbele longe. Beetje sneeuw (of is het hagel?) in de tuin, natte sneeuw onderweg. Klein half uurtje longeren en het was gelukkig droog. Was nog niet binnen en weer natte sneeuw, maar een klein zonnetje (wel winderig koud) toen Inova en haar grote vriendin voor twee uurtjes naar buiten konden. Stalgenoot haalt de dames weer binnen, dus ik hoop dat het droog is gebleven. Nou ja, ze heeft een dik stropak, dus ze kan zich daarna weer lekker opwarmen.
Nu zelf helemaal rozig aan mijn derde kop thee :9k :D .

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:14

Ik ben weer thuis uit Utrecht, niet veel last gehad van de wind of winterse buien.
Ze hebben eerst bloedonderzoek gedaan, daar kwam niet echt iets bruikbaars uit. Toen inspanningstest, maar dat was al na de middag. Dan moeten ze na 4 uur weer bloed afnemen, dat werd dan 5 uur en is het lab dicht. Afhankelijk wat daar uit komt gaan ze eventueel een spierbiopt nemen en daarom is ze nu aan het logeren daar.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:20

Ips, wordt vervolgd dus ... heb jij ook steeds zo lang moeten wachten in Utrecht? Komt geen einde aan lijkt het altijd wel.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:42

Nee, we waren er om half elf (elf uur de afspraak) en rond 1 uur waren we klaar. En hadden we ook nog een uur ofzo op bloeduitslag zitten wachten. Dus viel me alles mee.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:38

Spannend allemaal Ips.......

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:58

Als er maar iets uit komt waar we wat mee kunnen en dat ze beter wordt. Dan is t het allemaal waard.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:01

Jeetje Ips, nog geen duidelijkheid. Jammer. Hopelijk komt er idd wat duidelijks en behandelbaars uit.

Ik ben dit weer zo zat......

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:30

Balen, ips, nog geen diagnose. :(:)

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:39

Afwachten dus ips, hoop dat er wat uit komt inderdaad.
Wat een prutweer hè. Zo zat, wil lente.

Afbeelding

Hij past Vhu , geef hem nu morgen eerst ff aan de paardendeken wasmevr mee. Ligt hij schoon in de kast voor ikke volgend jaar.

Daarna even zijn manen gekortwiekt.

marga1
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:14

Oh Ips wachten is zo ..... hoop dat je goede berichten krijgt en jou paardje beter wordt.

Belker ik ben het vakantiehuis maar een grote beurt aan het geven, kan ik als het beter weer is weer met de mannen op stap.

Vandaag de bloeduitslag van Pep gekregen en Hoera *\o/* *\%/* **\O/** hij heeft geen ppid.

Kan je toch zien dat stres en ontstekingen een enorme invloed hebben op de bloedwaarden, wat ben ik blij dat ik niet direct met de medicijnen ben begonnen maar eerst hoefzweer, spat en ontsteking in mond heb laten genezen. En natuurlijk een goed prikkende da.

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 00:05

He mooie deken Baudyh mooi dat-ie-past +:)+ en gekortwiekt :oo
Wat fijn van Pep Marga, top!
En Ips met Det in de wachtkamer... pfff.... hoop idd dat er in ieder geval iets en dan ook nog behandelbaars uitkomt... :(:)

Ben vandaag helemaal niet bij Fred geweest, twee dagen per week doet de stalhouder de stal en komt hij er ook uit dus dan hoef ik ff niets. Moet eerlijk zeggen dat ik dat wel superdeluxe vindt :o

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 09:56

Wat fijn Marga. Idd goed ingeschat van je.

Is ook fijn VHU, soms even niks met paarden moeten.

Idd mooie deken Baudyh, fijn dat ie past.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:50

Mooi paard heb je toch Lanouska !
Ikke moet een deken..en korte manen..kleine paardjes worden groot.
Marga, goed bezig met Pep !!
Ips...ik duim voor Det...
Vhu heeft alles superdeluxe :+

marga1
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:09

VHU ja dat is de luxe van op stal ergens. Trouwens de witlofschotel is lekker.

Went het al wat Biancacoo hondje minder.

Ips al wat gehoord ?

Hier weinig last gehad van de storm.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:17

Marga..heel dubbel ze is 4 jaar m'n schaduw geweest..was elk uur van de dag bij me toen ik ziek was .... ik vouw mn benen nog in als ik op de bank zit...want dan lag ze altijd naast me.. denk haar nog te horen..want ze kletste de hele dag tegen me..
Ik weet dat ze er niet meer is..... soms overvalt het me dat ze er niet meer is...maar het zal vast snel wennen..

Dak van ons haardhouthok is er zojuist afgewaaid... :(

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:18

Dat zal nog wel even duren Biancacoo voordat ze een beetje 'uit je systeem' is.... en dak van haardhouthok eraf balen zeg.

Het was hier in Rotterdam echt bar en boos. Gelukkig geen schade aan of om ons huis, echt wonderbaarlijk blijkbaar staat alles goed stevig. Verder in de stad vanochtend een grote chaos, heel veel brandweer- politie en ambulance sirenes bah.

Zoonlief gelukkig ook weer heelhuids thuis gekomen. Was me het dagje wel!

En bij Fred op stal was een boom om, gelukkig de goede kant op, het weiland in en van de buitenwc was de deur weggewaaid hihi, zag er erg grappig uit :+