[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:28

Hier is het erg koud, regelmatig sneeuw of regen. Brrrr. Mijn bijrijdster gaat vanmiddag met Rembrand mee doen aan een Santaride. Brrr.
Ik ben nu druk bezig de kerstkaarten te schrijven, straks nog lessen voorbereiden en leuke lesideeen proberen uit te werken (veel knip en plakwerk en dan plastificeren) Ach ja, het houdt me bezig he hihi.

Verder snotverkouden, begin mijn bijholtes te voelen. Niet zo fijn.

En manlief is onderweg naar huis met mijn nieuwe menkar. Geen idee of Fabels er uberhaupt voor gaat komen...... Beetje dubbel gevoel. Mijn prachtige kar van Rembrand nu dus weg.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1


VanHuisUit

Berichten: 6673
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 16:26

Hier ook ondertussen zo'n beetje alles al voorbij zien komen qua weer :brr: zag filmpje van de Santa Ride wat leuk dat jullie club dat doet {:)

Kan het me goed voorstellen je dubbele gevoel Tine... hoop gewoon dat het allemaal goed gaat komen en jullie veel fijne gezellige en succesvolle km's gaan mennen :(:) :j

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/


tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:00

Afscheid van mijn oude wagen. Die amper gebruikt is waarvoor hij werd gekocht.

Afbeelding

En welkom voor mijn nieuwe wagen. Die hopelijk wel gebruikt gaat worden waarvoor hij werd gekocht.....
Afbeelding

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:05

Wauw gave wagen tine !!
Hoop dat Fabels snel weer in orde is en jullie fijne km-ers kunnen gaan maken.

Vhu..lijkt me pittig die nachtdienst... idd bijtanken dan overdag.

Hier vandaag een steunstempel onder een balk in woonkamer gemaakt...vorige bewoners zijn zo dom geweest om een dragende muur weg te halen... kwam er een verzakking aan plafond en het dak....stress gedoe...nu dus eindelijk opgelost en netjes afgewerkt.. heb er nachtmerries van.....hoop dat de problemen hieromtrent nu echt voorbij zijn....

Forever in our hart, you will be missed .......

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:38

Mooie wagen Tine! Hopelijk kunnen jullie veel kilometers maken en dat Fabels snel weer in orde is! Is de nieuwe wagen qua merk/ kleur het zelfde als de oude?

Jeetje Biancacoo dat is ook stress als je erachter komt dat er een draagmuur weg is gehaald door de vorige bewoners.

VHU nachtdiensten lijkt me echt prut om te doen. '

Vanmiddag met de koets weg geweest. Pony had 1.5 week niets meer gedaan, gisteren effe gelongeerd en vandaag ingespannen ze liep alsof al jaren beleerd is ipv kleine 3 maanden.

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

marga1
Berichten: 888
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:08

Sjieke koets Tine, en doorgesneden ui naast het bed helpt de holtes open houden.

VHU ook een nieuwe kar en kan nu makkelijker naar vriendje Fred.

Jeetje Biancacoo wie haalt er nu een draagmuur weg, je voorgangers hebben niet erg opgelet.
Maar nu gelukkig opgelost en kan je rustig slapen.

Spaikey op zulke pony's moet je zuinig zijn. En tegen zichzelf beschermen dat je er niet te snel, te veel mee gaat doen.

Hier vanochtend een stuiterbal in de wei die vanmiddag nog lichtelijk ogen op steeltjes had langs de weg , maar wel lekker gelest, er zijn toch nog een paar kwartjes gevallen.

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:16

Mooie wagen Tine, gefeliciteerd.

Biancacoo, dat is idd een nachtmerrie, een draagmuur verwijderen....

Fijn dat je lekker hebt gemend Spaikey, is idd veel waard.

VHU blij met een andere wagen, fijn om zelf naar stal te kunnen wanneer je het wilt en het zo uitkomt.

Fiesta, freiberger, what else?

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:51

Fijn vhu je nieuwe toet !! mijne is een oude van greenwheels :+
Spaikey lekker gemend, fotoooo *-:)
Tine..heb je toevallig tocotholin druppels in huis ? dat werkt echt super....sterkte ...
Marga ook fijn gemend..en fijn dat alles weer goed is gegaan ondanks de :wow: :wow: van paardje..

huis is af en toe een drama....al veel dingen meegemaakt en opgelost..maar nog vele te gaan... maar ja... :$

Forever in our hart, you will be missed .......

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:51

Belker, hoe gaat het nu? Kan me voorstellen dat je nog behoorlijk in shock bent
Marga heeft lekker gelest en inderdaad, ui naast mijn bed.
Spaikey, heerlijk zo'n pony. Kleur is hetzelde, merk ook, alleen type is anders. Ik had een anatomic, en nu een ergonomic.
Bianca, wat een stress. Helaas gebeurt dit nog best vaak. Toen wij nog op zoek waren naar een boerderij, bij meerdere boerderijen dit gezien, waardoor we dus niet hebben gekocht. Onbegrijpelijk wat mensen soms doen.

Vandaag heeft mijn bijrijdster meegedaan met een Santaride bij de manege in Onstwedde. Wat heb ik toch een superbraaf paard. Hij had aan beide bakstukken een strook stof met allemaal belletjes, hij liep ermee alsof hij dat altijd deed. <3 <3

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

janouk
Blogger

Berichten: 17846
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 20:35

Gave wagen, tine. Heel veel veilige kilometers toegewenst.

$&/^#&_# bianca, lekker dan, dat ze een draagmuur hebben verwijderd. Gelukkig is het te herstellen.

Wij waren enthousiast met tweespan naar het bos gegaan, alles op de trailer. Meneer Anton heeft een maand op rust gestaan en we wilden vandaag voor het eerst weer inspannen en dan naast Janouk.

Komen we op parkeerplaats, is het onverwachts spekglad. 4 graden boven nul volgens de thermometer. Veel te glad om uit te laden. {:)-:( Dus onverrichter zaken met trailer naar huis.
Thuis is 5 km verderop en daar was het niet glad.
Dan maar thuis het tweespan ingespannen en fietspad langs 80km gereden half uur.
Toch beetje spannend want Meneer Anton was wakker, maar super braaf naast steady Janouk. Janouk is altijd blij als ze weer eens voor de koets mee mag.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 20:43

Lekker Janouk, genieten.

Hier gaat het wel. Het zure was dat hij klinisch goed was, maar rontgenlogisch niet. We waren bij de Lingehoeve en de DA was het met onze keuze eens. Maar het is en blijft hard.

Fiesta, freiberger, what else?

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 20:54

Dat hadden wij met een pony die we voor zoonlief wilden kopen. Was Nederlands kampioen, Z dressuur, M springen en L cross. Leek ons ideale pony voor hem, maar ja, we gaan niet af op alleen klinisch rapport, zeker niet voor de vraagprijs. Nou, bleek maar goed, op 3 benen afgekeurd. Zo sneu voor de verkopers. Zij dachten een supergoede pony te verkopen. Erg heftig hoor!

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

VanHuisUit

Berichten: 6673
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:10

Ronduit vreselijk Belker |( :(:)

Nachtdiensten zijn niet zo vreselijk hoor maar je moet je er wel op instellen :z als je 57 jaar of ouder bent mag je ze weigeren. Dus nog paar jaar te gaan }:0

Zo nog even moed verzamelen om naar Fred te gaan, op zondag worden de stallen nooit gemest en anders staat hij in de derrie dat is ook niet de bedoeling.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

marga1
Berichten: 888
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:26

VHU hier is het stralend mooi weer, na de lunch een rondje, het zal wel druk zijn hier in het bos zo op zondag.

Belker en Tine zo zie je maar weer, van buiten prima en inwendig foute boel.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:31

Zoonlief en ik wilden vanmorgen naar het bos, maar het was hier spekglad, dus maar thuis gebleven. De wei was wel redelijk te doen (de grote plassen even kapot gemaakt), dus een paadje naar de wei gestrooid en toen alles maar buiten gezet. 's Middags was de bak gelukkig wel bruikbaar (bestrating had nog steeds gladde stukken, dus ik denk dat het in het bos dan ook nog bevroren is, daar komt de zon tenslotte minder goed bij). Dus eerst met Fabels bezig, na het longeren heeft zoonlief er nog even opgezeten (zonder zadel, dus weet nog niet hoe ze dan loopt, want zonder zadel in draf is toch een andere draf ;-) ), en na een middagslaap ook nog Sam en Rembrand beweging gegeven. Rembrand mocht de nieuwe wagen inwijden. Hij past er echt maar net voor. De bomen staan op de langste stand. Voor op wedstrijd vind ik het zo niet mooi met de leidsels zo op de kont, maar goed, dat doen we toch niet meer. En Rembrand vindt het zo leuk voor de wagen, kan hij gelukkig toch af en toe nog aangespannen lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:06

Mooie wagen Tine. Super dat Rembtand er nog net voor past?
Zijn langere lamoenstokken een optie?
Ik moet voor Sav ook langere kopen, maat pony is te kort.

Fiesta, freiberger, what else?

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:14

Dat zou kunnen, maar dat gaan we niet doen. Rembrand staat er puur voor de lol nog voor, gaat geen wedstrijden meer lopen. Hij past er voor, bezeert zich niet, dus het is goed zo. Geen idee hoe lang Rembrand nog in de running is, hij is over 2 weken ook alweer 20.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

janouk
Blogger

Berichten: 17846
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:21

Wij zijn met de honden naar het strand geweest. En daarna eenhalf uurtje met tweespan langs de weg stap draf getraind om Meneer Anton weer langzaam in training te nemen

In het dorp liggen midden in het centrum in het plantsoen deze herten. Zo bijzonder om te zien

Afbeelding
Afbeelding

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:31

Heerlijk toch Janouk.

Tine, ik geloof dat ze bij Hado €60 kosten. Ik moet er nog even langs om het na te vragen. Bij Voskamp zijn ze behoorlijk duur.

Fiesta, freiberger, what else?

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:37

Bij die in Amsterdam, ben even naam kwijt, daar komt kar Amerigo vandaag was het ook 60 euro. Maar het gaat, dus ik ga er niet nog meer geld aan uitgeven. Vorige kar heeft me enorm veel geld gekost, dat heb ik er nooit weer voor terug gekregen en het past, dus prima zo.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

VanHuisUit

Berichten: 6673
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:27

Wat fijn zeg Tine dat Rembrand er nog voor kan hartstikke leuk! Prachtige wagen.
Staat Sav nu echt voor de wagen zeg maar Belker, dat jullie ermee op pad kunnen?
Biancacoo die van mij is beslist geen nieuwe hoor, maar hoop dat hij nog jaren mee kan :D
Jeetje wat een waanzinnig verhaal over de muur zeg :oo hoop dat het helpt wat jullie nu hebben gedaan :(:)
Janouk en Herr Anton heerlijk weer voor de wagen, super! Jullie kunnen dus weer gaan opbouwen?
Prachtig die herten. Is natuurlijk feitelijk overlast maar goed, beter dan die ratten bij ons :=
Hoe is het met Detje nu Ips, mag je al wel weer wat met haar gaan doen?
Zo te lezen gaat het lekker met jouw poowns Marga! Heb jij dan in de winter ook nog gasten in jullie vakantiehuis? Ons B&B zit weer lekker vol, heb het concept wat aangepast (zet ontbijt benodigdheden klaar zodat gasten alles zelf kunnen pakken, dan ben ik niet aan een bepaalde tijd gebonden) en dat werkt dus ook :)

Fred lekker gelongeerd het is toch zo'n lief dier. Ben er nu wel van overtuigd dat ik de juiste keus heb gemaakt. Illusie armer, met Cathey kreeg ik mijn geliefde Rizanta niet terug, stom is dat dat je toch nog altijd aan dat idee denkt bij zo'n gaaf paard ..., ego gedeukt, want ik dacht dat ik het wel kon ... maar goed... nu vol goede moed met mijn blonde hunk verder :D

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:43

VanHuisUit schreef:
En Gem, heb je je gedragen afgelopen week <<)

Ehhhh moet ff denken waar je op doelt :)) . Ik gedraag me áltijd O:)

Belker, das balen van F&F alias Stippel :oo !

Tine, mooie wagen hoor. En ach, wat gaat dat gaat!

Janouk is lekker met de honden naar het strand geweest en de paarden in span. Heerlijk!

Biancacoo: oepsss, draagmuur weg is echt niet slim zonder de constructie aan te passen.

Spaikey: fijn hoor, ik heb tot nu toe (afkloppen!) ook steeds dat soort paarden en pony gehad. Inspannen wegrijden. Als ze goed en degelijk beleerd zijn, houden ze vertrouwen.

Marga, ja ... vrijdag was waterkoud dagje met een smerig windje!

Verder terugscrollen gaat niet Y;( .

Ik mag eindelijk weer wat gaan doen. Heb woensdag een CT - scan laten doen, maar gelukkig geen alarmerend nieuws. Dus nu rustig wat stalwerk oppakken, komende week weer eens zelf lessen / rijden.
Hoefsmid heeft Miepje gisteren weer gereden; ze heeft veel geleerd en eindelijk gedraafd in het zo gewenste "sukkeldrafje met de hals omlaag" in plaats van "rug strak, staart en kop erop, en gás"

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

VanHuisUit

Berichten: 6673
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:58

Fijn zo Gem... en Miepje in het sukkeldrafje ahhhh .... <3
Bedoelde of je rustig aan had gedaan :)

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 00:36

gem goed nieuws en je nu niet gaan uitsloven met het stalwerk...rustig aan he?
mooie wagen tine en vhu blij met nieuwe toet
hier heerlijk genoten van het mooie weer vanmorgen zelfs sun had zin in longeertraining :j

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 06:49

HT genoten van het weer
Gem blijf je wel nog rustig aan doen?
VHU heeft ratten thuis en geniet van Fred. Kan natuurlijk ook niet anders, lekker ventje <3
Janouk is lekker naar het strand geweest en heeft nog met tweespan gereden. Bijzonder die herten zeg!!

Nou, wij gaan zo op pad naar ziekenhuis, zoonlief is toch best wel zenuwachtig. Wel logisch natuurlijk.

Fijne dag allemaal

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers