[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 13:55

Bianca heerlijk op pad geweest.

Nou, plannen zijn hier weer veranderd. Zouden vanavond met zijn drieen naar theater gaan, maar zoonlief was vanmorgen ziek, dus toen de school uit was snel naar huis gegaan (met goedkeuring van de directeur, want ik hoor minstens tot half 2 aanwezig te zijn .... alsof ik niet genoeg uren maak....). Maar om dan vanavond naar theater te gaan. Gelukkig iemand blij kunnen maken met 2 kaartjes. Manlief heeft zijn eigen kaartje bij zich, voor het geval hij het niet op tijd zou redden.
Morgen op verjaardagsvisite naar Enschede, maar ik denk dat ik thuis blijf, moet nog heel veel doen voor school, het huishouden is .... :x ..... en dan kan ik tussendoor nog slapen.
Zondag hele dag op menwedstrijd, want zoonlief start smorgens en ik pas halverwege de middag.

Nu eerst maar eens alles uitmesten en wat rondslingeren ofzo.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1


tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 17:09

Nou, dat rondslingeren lukte niet goed. Fabels deed heel raar, heel erg schudden met hoofd, dreigen en allerlei rare dingen. Zie ik ineens dat ze wondjes en dikke knie heeft, beetje aan de binnenkant. Zucht..... wanneer houdt het nu eens op. -O- -O- -O-

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 17:44

Ach verdorie Tine het zit Fabels toch echt niet mee :(:) -O- sterkte ook met zoonlief :(:)

Hier eigenlijk niet in staat om voor een groep te staan want mijn stem is er gisteravond mee opgehouden... kwam alleen nog maar hees gepiep uit :+ ben ook erg verkouden daar zal het van komen ... maar voel me niet ziek... beetje slapjes maar meer niet ... vanochtend leek het nog een beetje maar in de loop van de dag was het helemaal niets meer. Maar goed, maar wat opdrachten uitgedeeld die ze dan nog kunnen insturen, geef ik dan online wel feedback op. Morgen nog die laatste groep. Wel grappig eigenlijk dat m'n stem niet meer meewerkt, blijkbaar wil mijn lijf dit gewoon echt helemaal niet meer }:0 :oo

Hoop dat het op een of andere manier gelukt is met het vlas Baudyh!

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/


baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 21:09

Ja het is gelukt. Toch de meiden een beetje aangespoort en we hebben het er in gekregen.
En onder het mom van jullie hoeven niet met de trein naar huis, ik breng jullie het ook helpen lossen bij de klant.

Meiden waten voor het laatst vandaag. Ze waren super enthousiast en balen dat ze weer naar school moeten.
Heb ze verwend met een goodie emmer. Ze waren blij.
Afbeelding

Ook bij ons aqua training

Afbeelding

Db was in veel punten leermeester voor ze

Afbeelding

Leren scheren

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 12:19

Gaaf baudyh die goodie emmer!!
En wat goed dat DB zo kon helpen..hahaha toppaard.

Forever in our hart, you will be missed .......

baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 12:50

Werd net gebeld, morgen gaan we ikke halen. Hij is klaar. Spannend. Kar mee en tuig. Alles mooi pas maken daar

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:08

O, wat spannend Baudy!!! Ik vind hem zoooo leuk <3
En toch nog goede hulp gehad en mooi gevulde emmers.

Vanmorgen had zoonlief springles (en daarna 2 bijrijders dressuurles), dus vlak van tevoren de bak nog even gesleept, want door vorst aan de grond zat overal een gladde laag op. Voor de zekerheid Sam maar even stiften in gedaan, maar ze waren geloof ik niet nodig. Even gewandeld met Fabels, maar dat heb ik snel overgegeven aan manlief, beter voor mijn arm... Ik heb de weides even omgewisseld, de ruinen in de merriewei en andersom. De ruinen hebben een stuk dat redelijk droog is, zodat er ook meer gelopen kan worden. Omdat de dames tenslotte wedstrijdponys zijn (althans zouden moeten zijn) en zij dus meer moeten bewegen, maar even gewisseld. Hopelijk kan Fabels zo ook haar energie weer een beetje kwijt.

En dan maar hopen dat de zon vandaag flink wat water laat verdampen...

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 15:43

Gaaaaf baudyh !! Heel benieuwd naar foto 's !!
Tine...water zal niet echt veel weg zijn gegaan vandaag....

Forever in our hart, you will be missed .......

marga1
Berichten: 879
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 17:59

Een lastige week gehad maar wel bij gelezen maar ga geen bijleespost van al die pagina's maken.

Biancacoo muis al gevangen?

Tine al vorst aan de grond. Hier nog niet we hebben een warmere zee om ons heen.
Wat een pech met Fabels.

Baudyh goede hulp van stage lopers gehad en die verwend. En Ikke komt thuis **\O/**

VHU stem kwijt. Hopelijk komt het niet door de PC heb hier al twee dagen last van mijn keel, vandaag maar aan de paracetamol gegaan, en lijkt te helpen.

Hier is het de hele dag droog gebleven met een paar hele kleine hagel buitjes. Nu wordt het buiiger.
Zelfs nog een rondje met mijn haf geweest en droog gebleven.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 18:32

hejjjj marga...lekker met haf op pad geweest, fotoooooo *-:)
Ja..heeeel zielig..ik heb hem met een muizenval gevangen..... ^)

vanmorgen getraind met zoon en hondjes..zoon was al hele week wat hangerig en moe..... hij wilde toch vanmorgen trainen..ik had al vrij ingepland..maar hij wilde zo graag toch maar gegaan...dom natuurlijk.....
Halverwege....moest zoonlief overgeven.. %) %) hij was helemaal :O %) erg zielig....
hij heeft daarna lekker geslapen en voelt zich inmiddels al weer wat beter..maar heeft gewoon griep dus..Bikkel...
voel me helemaal schuldig..dat ik niet voet bij stuk heb gehouden met verplicht vrij voor hem... }:0

Forever in our hart, you will be missed .......

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 20:58

Zoonlief is een bikkel Biancacoo 8-) :(:)
En die van jou alweer beter Tine? Mooi zo.
Hoop dat het werkt met de andere wei voor Fabels. Hier nog geen vorst, zitten aan de kust en in westen van het land gelukkig.
Alles hier nog wel errrrug nat. Cathey is blij in de paddock met Fred, gaat prima. Fred heeft veel respect voor de diva Cathey, hij durft niet bij haar in de buurt te komen, en Cathey kijkt niet naar Fred om hahaha. Gezellig :=
Ha Marga, fijn dat je even lekker hebt gereden met de haf +:)+

Nou vanochtend mijn programma voor de training maar aangepast zodat ik het kon 'dirigeren' mbv de studenten zelf zeg maar. Had dus ppt met soort ondertiteling gemaakt en ook nog een online scherm open staan zodat ik dingen kon feedbacken al typend. Nu kan ik dat heel snel dus alles ging eigenlijk best wel goed :D maar heb nog steeds geen stem, fluisteren lukt maar meer dan dat niet. En zelfs fluisteren kost erg veel moeite.
Dus zeg nu maar niets meer }:0

Morgen maar weer naar de paardjes, ik doe nu maar even heel voorzichtig met die enorme verkoudheid van me moet niet naar mijn longen 'zakken' zeg maar...

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 22:16

En Baudyh wat spannend *\%/* +:)+

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 07:53

VHU: Diva Cathey haha, nou ja, als ze elkaar maar heel laten!! Knap hoe je toch hebt lesgegeven! Fluisteren is heel erg vermoeiend. Mijn schoonmoeder heeft al paar jaar geen stem meer, alleen heel klein beetje fluisterstem en dat is echt vreselijk zwaar.
Bianca heeft muis gevangen. En een bikkelzoon die nu toch wel ziek is.
Marga een lastige week. :(:)

De wei is gelukkig toch een beetje opgedroogd gisteren. 's Middags hadden we verjaardag in Enschede maar ik ben thuis gebleven om te rusten. En vandaag zouden we op wedstrijd, maar net besloten dat we thuis blijven. Ik heb de hele nacht liggen snotteren (loopneus, kan dan zo niet slapen) en zoonlief is ook niet helemaal fit. Ik kan het me echt niet permitteren om griep te krijgen of dat zoonlief griep krijgt, dus maar even rustig aan. We zouden ook de hele dag heen moeten, zoonlief stond voor ca 10.15 op de lijst en ik voor 15.50. En het is ook nog een dik uur rijden. Dus zo de paarden maar buiten zetten, nadat ik even heb gewandeld met Fabels, en alles maar weer opruimen. Wel balen, we kunnen al zo weinig naar menwedstrijden. Maar goed, ziek worden kan niet. Er zijn geen invallers meer en dat kan ik mijn klas ook niet aandoen.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 10:27

Goedemorgen..
Tine goed besluit niet weg te gaan naar wedstrijd.
Vhu haha cathey en fred samen.hoop dat je stem snel terug is..
Zoon voelt zich al stuk beter..gelukkig.
Man is trainen hardlopen... vandaag tussen de 30 en 40 km... blijft spannend..hoop dat t weer goed gaat.

Gem..hoe gaaf het met je ?
Nog met Inova binnen gaan trainen ?

Forever in our hart, you will be missed .......

marga1
Berichten: 879
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 11:39

Goedemorgen allemaal.
Hier net besloten de pony's maar vrij te geven er komen te veel buien aan volgens de radar. En net zo als VHU en Tine geen zin in om echt ziek te worden. Ben wel minder hangerig dan gister maar toch, manlief is vandaag gammel geworden :(:) , dus het wordt stofzuigen ( hele week al niet gedaan)en puzzelen en bank hangen. En verder veel Salie thee voor mijn keel.

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:51

Hier ook extreem aan de kruidenthee en niet naar stal, zit als ziek kipje op de bank ^) }:0

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:51

Beterschap allemaal !!

Manlief heeft net 42 km hardgelopen :oo :wow:
Deed hij iets langer over 4 uur. Bizar knap..

Forever in our hart, you will be missed .......

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 16:14

:oo :)F wat goed zeg.
Laat hem vooral opletten dan dat hij genoeg rust neemt tussendoor... tussen de trainingen door zeg maar dat hij zijn lijf heel houdt voor als het er in april op aan komt. Maar jeetje zeg wat knap zeg!

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 16:49

Ja...ik vind het superknap...
Hij heeft een heel schema... door de weeks vaak niet meer als 10 km.
Duurt nog lang tot April.. ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe het schema is...

Ben alleen met de opbouw voor de honden bezig :+

Forever in our hart, you will be missed .......

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:08

Wow, wat super knap.

Ben wel heel blij dat ik thuis gebleven ben. Echt super duf en gevuld hoofd. En nu maar hopen dat het hierbij blijft.

Ik blijf het trouwens wel grappig vinden dat veel mensen in mijn omgeving roepen de griep te hebben en na een paar dagen alweer opgeknapt te zijn. Dan ben je gewoon flink verkouden. Van de griep ben je gewoon 2 weken ziek. Niet dat dat flink verkouden niets is hoor, kun je je ook ellendig van voelen, maar griep is echt iets anders :+

Nou, ik ga verder met bankhangen, dat lukt me prima vandaag :D

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:24

Ja we hebben weer eens gement. Was wel spannend zo een jong paard. Maar hij loopt ervoor. Nu km maken.

Afbeelding

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:25

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:34

Baudyh...ziet er gaaf uit !! Supermooi.

Forever in our hart, you will be missed .......

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:27

Zo geweldig Baudyh <3 ik hoop dat jullie heel veel en heel lang plezier zullen hebben van Ikke <3

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 08:46

Hij is nog wel best groen hoor. Maar dat geeft niet. Vanavond gaan we naar de bak. Na de lessen even het daar verkennen. Lastig dat het ne net zo vroeg donker is. Gerrit komt om 16.45 uur uit werk maar dan word het al te donker voor langs de weg. Zaterdag ochtend voor 9 uur maar een rondje. Ach we zien wel. Vind het nog wel spannend allemaal.

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers