[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:27

Volgens mij is inrijden binnen Tine in Dalen... parkeren is wel soms weinig plek voor..
Maar komt meestal goed

baudyh

Berichten: 4277
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:42

Leuk Tine op wedstrijd bij onze buren. Nou ja soort van buren. Dichtbij in elk geval. Toen ik nog wedstrijd reed had je nooit wedstrijden in de buurt nu heb ik geen paard en wedstrijden naast de deur. Hier kan ik rijdend heen

marga1
Berichten: 893
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:50

Belker mooi filmpje paardjes geniet van de mooi track. Daar doe je het voor toch. /3

VHU Nieuwe stal geboekt, eindelijk rust in de tent. **\O/**

Biancacoo heeft een sinterklaas kadootje gekregen van honden. [&]

Toen ik nog 3 katten had kreeg ik ook af en toe een levende muis [&] , en er was er een die onder de koelkast ging wonen. Dus 3 muizenvangers in huis maar {:)-:( , toch een muizenval op het aanrecht.
Ze vinden het ook leuk als je dus op muizenjacht gaat, en dan komen ze je helpen onze teckel is daar erg goed in en super snel =:)

Hier is het nog steeds niet droog, zeldzaam, normaal regent het niet zo lang maar er staat hoegenaamd geen wind. maar erg nat word je er niet van het is meer gemiezer.
Gister de terrastafel in huis gehaald, dan kan ik lekker in de kamer met een legpuzzel aan de gang.
1200 stukjes en hij is al half af :oo

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:57

Nou, het blijft hier maar regenen. Bakken en wei staan blank. De dames wilden vanmorgen gewoon de wei niet in. Tja, ze moesten toch. Maar trainen met de kar gaat zo niet lukken, veel te zwaar. Dus dat wordt wederom een wedstrijd zonder oefening -O-

Vanmorgen ingevallen in groep 1 op "mijn" school. Die afspraak had ik lang geleden al gemaakt. Als ik toen had geweten hoe druk deze week zou zijn..... Maar goed, nu even lunchen en dan proberen zoveel mogelijk gesprekken van gisteren te verwerken (het zit nu nog redelijk in het hoofd) en dan vanmiddag nog iets met de ponys (iets van zwemmen ofzo) voor we de rest van de lijst gaan afwerken ;-)

Ik geloof nooit dat ik nog met een kruiwagen door de blubber ga komen. -O-

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:12

Het is idd een fijne track.

Hier ook water overlast, maar dan lekkage van het dak via de lamp := Heb de groep maar uitgezet. Vandaag plafond verwijderd en verdeeldois open gelegd, naar er blijkt nog een oud plafond met oude verdeeldois te zitten. Donderdag gaan we die gelijk vervangen. Lekkage is opgelost maar deze groep blijft mooi uit.

Fijn dat je een nieuwe stal hebt gevonden VHU, dat geeft rust.

Marga met de haf bezig geweest. Teckels zijn idd fijne muizen en rattenjagers.

Tine weer super druk %) Sterkte met alles wat je nog moet.

baudyh

Berichten: 4277
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 00:31

Hier ook vandaag weer de hele dag regen. Db heeft ge-aqua jogt in de bak vandaag.
Ted heeft een blub bad genomen. Afbeelding
Heerlijke pownie is het ook!

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 07:59

Goedemorgen

Hihi, vieze Ted.
Belker, wateroverlast in huis. Dat is minder. En oude verdeeldozen. Dan zitter er vast nog meer oude verstopt. Hadden wij ook toen we dit huis kochten. Ook heel oude bedrading. Levensgevaarlijk.
VHU, fijn dat je stal hebt.

Gisteren besloten niets te doen met de ponys. Was onze enige dag om te oefenen voor de menwedstrijd. Maar als de bak zo nat en dus zwaar is, is het weinig zinvol. Sam moet er dan zo aan trekken. Bovendien kwam het met bakken uit de lucht (het regent trouwens nog stees -O- -O- -O- ), dus maar weer een vrije dag. De wei is nu een grote blubbermassa en ze staan er zo zielig bij. Er is gewoon geen een stukje meer droog. Zelfs in de schuilstallen is water gekomen. Maar ja, hele dag op stal is ook geen optie.
Maar hopen dat het weerbericht niet klopt en het toch droog gaat worden.

Vanmiddag maar naar de binnenbak met Fabels en Sam. Met Sam les en met Fabels wat spelen. Maar goed, krijgen ze meer beweging dan met in de wei staan momenteel.

Nou, ik ga zo weer op pad. Fijne dag allemaal!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:19

Klopt Tine, ik verwacht ook meer oude verdeeldozen en leidingen..... Maar ik had dit graag wat uitgesteld in tijd. Er zit hier een gipsen plafond in met daarboven het oude zachtboard plafond. Oftewel, als we voor zitten beginnen we maar met wegslopen plafonds...... Of we laten het doen %)
Nadeel is gewoon dat we niet duidelijk hebben hoe we achter willen indelen en slopen leuk is, maar je wilt ook opbouwen.

De regen is echt balen. Alles is zeiknat en vies. Witte Stippel is nu egaal bruin.....

VanHuisUit

Berichten: 6677
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:15

Ohhhhh vies peerd :)) :oo
Ja deze tijd van het jaar is altijd kwestie van maar stug doorgaan, leuk vind ik het niet qua paarden. Bij ons bij stal ook alles nat en blubber, paarden vinden er eigenlijk ook niets aan. Maar wat je zegt Tine hele dag binnen is ook geen optie. Cathey staat de hele dag op het stukje betonplaat wat in haar paddock is met zo'n hoofd van mag ik al naar binnen :(:)
Vind het mest ruimen uit de paddocks momenteel ook een bezoeking :o

Pfff da's nogal wat Belker... hier hebben we alles laten vervangen, verdeeldozen, bedradingen, leidingen. Zodat we zelf weten hoe het loopt en we zeker zijn van geen kortsluiting/brandgevaar. Maar dan moet je inderdaad wel (in grote lijnen) weten wat je waar wilt dat klopt...

Nou deze week nog een paar dagen dat ik ook nog les/training geef, naast het werk bij de instelling. Dus moet er nog ff flink aan trekken. Zie er een beetje tegenop want ben grieperig en ben altijd zo ongelofelijk moe na die dagen training maar goed, heb het toegezegd dus dan doe ik het ook.

Hoe is het met Detje Ips? Merk je ook aan haar dat ze beter is? En hoe doe je het qua opbouw? Lijkt me super lastig...

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:05

hier ook al zo nat,grondwater staat erg hoog...wilde paddockterras ophogen,haalde er een tegel uit...zucht ..waterpeil tot de bovenrand van de tegel,,,tegel maar weer laten zakken :n

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:58

Water water water ..modder modder modder.
Ik was in het bos....lekker houtzagers hebben een mooie mudrun voor ons gemaakt [&]

Heerrrlijk :n

Maar goed...daarna harde paden met laagje water..dus hondjes zijn uit geweest, en blij..

Belker hoop dat t meevalt met de stroom en geen wateroverlast meer..

Ht.balen dat water...

Fijne dag allemaal

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:22

Bianca, volgens mij heb je dan heel veel schoonmaakwerk ;-)
Ht: waardeloos
VHU: nog even doorbijten dus, sterkte
Belker, lastig inderdaad als je nog niet weet hoe je het wilt hebben

Nou, het is vandaag weer gelukt om op tijd naar huis te gaan. Dus ik ga zo even rusten en dan straks nog naar de binnenbak.

Janouk, hoe gaat het bij jou in de wei. Wonden en verdikkingen weer weg?
Ips, hoe is Det?

Sorry, verder weet ik het even niet meer.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:45

Klopt Tine,... hahaha
Jerrycan water altijd mee alles bij bos afspoelen...incl. m'n zeilbroek...en schoenen of laarzen..... dan alles weer schoon..maar wel nat in de auto mee naar huis..
Niet ideaal..maar wel genoten. :+

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:39

Nou fabels is niet mee naar de binnenbak. Brak los toen we haar op trailer wilden zetten. Levenslink allemaal bokken. Dus even heel kort gelongeerd en in de wei gezet. Nu les met Samoerai en dan straks nog een keer longeren.

VanHuisUit

Berichten: 6677
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:46

:oo gedoetje Tine... blijkbaar wilde ze niet wachten met spelen >;)

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:38

Ik zit nu in het theater bij Omdenken. Echt geweldig. Ben wel heel laat thuis straks, maar het is het absoluut waard

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 08:38

Zie nu de foto van Ted. Hahahaha..wat een smeerpoets. [&]
Tine... lijkt me super omdenken !! Leuk dat je daar heen was.

Wat een wind zeg....en btje warm..

Fijne dag allemaal.

janouk
Blogger

Berichten: 17855
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 08:41

Hier is het druk druk. Ik lees wel mee hoor, maar weinig spannende paardendingen te melden. Janouk haar achterbeen is nog dik, dus nog steeds aan het stappen samen.

baudyh

Berichten: 4277
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 08:47

Ppfff dat duurt lang Janouk
Tine denkt om.....
Het waait zeker flink bianca, niks aan.

Gerrit ging gisteren door zijn rug en mijn pols wil ook niet en we moeten vandaag 22 baaltjes vlas en 7 voer laden en lossen. Maar eens gaan brainstormen wat ik daar mee moet.

En ook nog 2 dagen de 2 stagiaires ( geen idee of ik dat al verteld had) 2 meiden van 15.
Die kunnen nog geen 1 baal vlas tillen dus dat word het niet.

VanHuisUit

Berichten: 6677
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:24

Waarom kunnen ze dat niet Baudyh? Wat een ellende sterkte!!
Omdenken met Berthold ben er een mega fan van lijkt me super dat live mee te maken =:)
Hier ook enorme wind ^) wilde zo even gaan rijden want vandaag tijd en een auto tot mijn beschikking maar denk dat ik ze maar ga rondslingeren, al die wind en al die blaadjes die rondfladderen mwah... :=

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:34

Baudyh heb je een heftruck? Als ik vlas haal met de aanhanger kiepen ze de pallet gewoon om op de aanhanger hihi.
Janouk aan t stappen.
Ted is een viespeuk zeg!!!
Tine druk druk druk en stoute fabels!
Vhu wil rijden maar toch maar niet.
Ik ga Det morgen maar eens inspannen. Dat aan de hand stappen werkt echt niet, stuiter stuiter steiger.
Keshya is voor de wagen geweest in tweespan en deed t super (kreeg filmpje van 5,5 min zo leuk)

VanHuisUit

Berichten: 6677
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:01

Knappe Keshya **\O/** :):) :)F leuk zeg!

Nou Cathey wil haar paddock waar ze normaal staat helemaal niet meer in want het is enorm bagger bij de ingang... Gaat net zo in de stop als bij het trailer laden met geen mogelijkheid .... dus nu staat ze bij Fred op de paddock, die een vrij grote en nog redelijk droge paddock deelt met een humeurige NewForest pony. Fred helemaal blij :)) het lijkt goed te gaan maar, zoals je bij Janouk kunt zien weet je het maar nooit dus maar ff afwachten.

Balen trouwens Janouk dat dat been nog steeds dik is ....

Hier extreem veel regen terwijl ze zeiden dat het droog zou zijn -O-

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:05

Keshya !! Coool in 2-span !
Vhu..balen zeg...
Wij hadden ook een merrie in pension vroeger die ook zo in de staak ging...die hebben we vooral ook geleerd achterwaarts te gaan..zo kwamen we met haar waar wij wilden.... veel natural horsemanship en grondwerk..maar werktte op den duur goed.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:57

VHU: ze willen hier ook de blub niet meer in. Het is ook zooooo vreselijk nat. En als de weersvoorspellingen kloppen gaan we volgende week echt een uitdaging krijgen. Eerst nog heel veel regen en dan vorst. Nou, dan moet ik Fabels gaan sederen denk ik.
Ips: stoere Keshya. Det heeft energie, dus aan het werk hihi
Baudy: wat een gedoe. Sterkte!
Janouk nog dik been -O-

Fysio is vandaag geweest, heeft alleen Sam behandeld en niets meer gevonden van het zadelavontuur. Fabels niet gedaan, omdat die te druk was.
Nu heel even thuis om samen met zoonlief te eten, zo weer terug om verder te gaan met de oudergesprekken. Ben redelijk gesloopt, maar ja, lag dan ook pas om 12 uur op bed. Ik had bedacht dat als de voorstelling niet leuk zou zijn, ik in de pauze naar huis zou gaan. Maar het was zo fantastisch. Normaal lach ik niet hardop, maar nu een paar keer wel. Kan het iedereen aanbevelen om een keer te gaan kijken. Ik ga mooi wat boeken aan de Sint vragen ;-). Enige nadeel was dus dat de voorstelling nogal uitliep en pas om 11 uur klaar was.

Voel me nu dan ook flink ellendig, maar goed, met een beetje geluk hoef ik bij thuiskomst straks de stallen niet meer uit te mesten. Hopelijk doet een van de bijrijders dat. Dan moet ik nog wel de hooinetten doen, maar alles scheelt.

Nog 1 dag en dan weekend <3

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 12:46

Heerlijk vanmorgen op pad geweest vanmorgen met 2 hondjes naar ret bos.. een ree gezien..die stak over..en bleef toen naar ons staan kijken naast het pad..geweldig mooi.
Kon geen foto maken..drukke hondjes...

Tine...nog 1 dagje..en dan weekend..maar van heb je 't nog druk denk ik....
Ips..heeft hyperDet...
Baudyh, hoe is t met de balen vlas..
En de paardjes..alles hoop ik goed..
Janouks been nog dik...getver zeg...dat duurt best lang.