[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:58

Wat vervelend biancacoo! Niet fijn...
Wel fijn van de nieuwe step!
Vhu heeft alweer een pluim verdiend op het werk. Wat een werk heb je moeten doen zeg!
Tine wat een schema heb je weer zeg, niet te kort!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!


Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:28

Geniet van je nieuwe step Biancacoo.

Wat een drukte weer Tine. Sterkte.

De rest :wave: Ik heb wel bijgelezen maar het blijft niet hangen Y;(

Fiesta, freiberger, what else?

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:24

Belker, :(:) voor jou.
Heerlijke route door het bos , rustig aan gedaan !!
100 tinten geel en goud !! Schitterende herfstkleuren.

Forever in our hart, you will be missed .......

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 08:14

Belker sterkte :(:)
Bianca heeft ook weer naar ervaring, maar heeft gelukkig prachtige step met fantastische honden :(:)
VHU ook geslaagd voor 2e examen en al nachtdiensten met een "toetje" gedraaid.


Pff, en dan hoop ik vandaag gewoon eens op tijd thuis te zijn. Lukt de hele week al niet. Moet vanavond ook nog weer naar school. Ik zit in de ouderraad en vanavond worden alle sintpakjes naar school gebracht, dus tja..... dat wordt weer naar school om dozen te sjouwen. Komend weekend maar weer veel slapen, naast het voorbereiden van de oudergesprekken.

Fijne dag allemaal!

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:18

Let op jezelf Tine :(:)

Hier voor het eerst sinds twee weken weer gasten in ons B&B. Had het even dicht gedaan ivm start nieuwe baan. Het is hier lekker najaarsweer. Net met de honden gelopen, had tennisballen mee en er waren nog wat andere honden dus allemaal door elkaar achter die ballen aan de hele tijd, ze zijn nu lekker moe :z

Straks lekker naar stal, kan rustig aan doen want rest van de dag niets op de planning :)

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:53

Oeh..echt veel Tine..op je agenda .. hoe houd je dat vol... _/-\o_

Vhu..heeerlijk met de honden gewandeld, en nu lekker naar de paarden !! Geniet ervan !! :))

Heb een mooie route gestept met de honden, genoten !! *\%/*
Nu huis poetsen..nog wat ramen lappen..

Forever in our hart, you will be missed .......

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:18

Heerlijk Biancacoo.

VHU ook lekker gewandeld. Altijd fijn als honden moehdpeeld zijn.

Ik was vanmorgen bij vrienden op bezoek en de 2 jonge herder hebben ook heerlijk lopen dollen.

Fiesta, freiberger, what else?

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:53

Lees over lekkere wandelingen. Heerlijk met dit weer. Eindelijk weer eens een zonnetje (is ook wel nodig, de wei staat blank hier).

En ja,ja, het is gelukt, om half 2 reed ik weg bij school. Zometeen even Fabels longeren en hopen dat ze nu eindelijk toch eens wat beter gaat lopen, dan "lekker" uitmesten. En de rest zal ik jullie besparen :list: :list: :list: .

Nou, ik ga de zon in **\O/**

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:59

Sterkte Belker :(:)
Hoop dat je genoten hebt van het heerlijke najaarsweer Tine {:} en dat Fabels lekker liep.

Hier zo gelachen om Fred. Hij zit steeds te kijken als ik met Cathey bezig ben en met Cathey doe ik aan de longe / lange lijnen en free style veel galopwerk. Dus ik pak Fred vandaag en doe hem in de bak, denk kan hij even lekker rollen. Wat doet hij, hij kijkt me vrolijk aan, gaat rennen en rent zomaar een stuk of 5 grote voltes in galop om me heen echt keihard he, leek wel een westernpaard. Toen briesen draaide hij om en ook nog de andere kant op. Kwam hij daarna naar me toe met een flinke snuif, zo van wat denk jij nou dat ik dat niet kan?
Lag dubbel hahaha :))

Maarrrr was 1e keer dat ik hem zo heb zien galopperen dus dat vond ik zowiezo wel even super gaaf om te zien :D

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:54

Haha, die Fred, zie hem helemaal zo kijken van " pfff, alsof dat moeilijk is" Heerlijk dier is dat toch!!!

Fabels loopt helaas nog steeds niet fijn. Enorme rem erop. Osteopaat komt 28 november weer, dus ik zal nog geduld moeten hebben, maar zie het wel somber in. -O- Je zou toch denken dat er wel iets van verbetering zou zijn, maar helemaal niets. Tot die tijd blijft het dus aanmodderen en maar wat aandacht geven, want rijden/longeren kun je het nauwelijks noemen.

Zoonlief zou gaan dressuren, nog even oefenen voor zijn 2e Z1 wedstrijd, maar hij had geen zin. Vroeg of ik niet wilde longeren, nee, dat wilde ik niet }:0 . Is hij gewoon in zijn eentje op buitenrit geweest, over de dijk en door het veld. 8-)

Avondeten is bijna klaar en dan maar weer naar school. Kadootjes voor de kinderen staan klaar bij verkoper dus die moeten naar school gebracht. Zoonlief mag even mee, kan hij mooi helpen met sjouwen en kan ik mijn schouder wat rust geven :)*

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

marga1
Berichten: 889
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 21:49

Belker :(:) Heb vandaag ook een geheugen als een vergiet.

Biancacoo :(:) toch lekker met nieuwe step het bos in en genieten van de kleuren.

Tine druk druk met o.a. <:) :){ Verstandig van Patrick lekker buiten rijden hoofd leeg maken en genieten van de zon je kan ook te veel oefenen.

VHU heeft een pretletter Fred (circuspaard) _/-\o_ zie het helemaal voor me.

En de rest, hoofd is moe.
Nog lekker een rondje met span gedaan buitenom voordat de gasten kwamen.
Nu lekker voor de bewegende schemerlamp :O in de luie stoel hangen.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:22

Marga lekker gemend voor de gasten kwamen. Heerlijk. Ik hoop maandag nog even te kunnen mennen, is alweer week geleden.

Vandaag tussendoor lekker geslapen. Vanmorgen vroeg op voor wedstrijd van zoonlief. Ze hebben goede proef gereden, jury zag het anders (was ook selectiewedstrijd dus heel streng gejureerd, maar ook raar. Maar goed, dat is nu eenmaal), maar we waren zelf tevreden. Thuis gekomen even een uurtje geslapen, daarna met bijrijdster en Rembrand naar onderlinge wedstrijd. Waar ze tegen de verwachting in 2e prijs won (ook dat is jurysport), daarna weer naar bed gegaan. Net de laatste hand gelegd aan de voorbereidingen voor de oudergesprekken en vast globaal mijn lessen voor volgende week voorbereid. Manlief is nu avondeten halen bij de Griek, dus ik hoef niet te koken. En dan na het eten weer op tijd naar bed.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:46

Rustig hier.
Zal vast niet zijn omdat het weer zo mooi is -O- . Halve storm hier, heeeeeeel veel regen (wei is weer zwembad) en koud.
Hier een rustdag. Eerst uitgeslapen en net ook nog poosje op bed gelegen. Wilde eigenlijk nog iets gaan doen met Fabels en Rembrand, maar ze krijgen vrij. Ik ga lekker bankhangen.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:31

Idd rustig..
Hier al vanaf 8 uur waterig zonnetje..om 7 uur al ricgting 't bos.
Heerlijk getraind met hondjes en zoon.
Tine wel fijn dat jullie gevoel over de proef goed was..jurycijfers minder...jammerrrr.

Verder....niks nieuws...fijne zondag noggg

Forever in our hart, you will be missed .......

marga1
Berichten: 889
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:12

Tine inderdaad als jullie gevoel over de proef maar goed is, en lekker bankhangen.

Biancacoo jij was vroeg vandaag :oo in het donker gestart.

Hier is het winderig en droog (nou ja af en toe een spatje) wel waterkoud. Een rondje bos met Haf en verder beetje HH en rustig aan tis zondag.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:16

Ja lekker vroeg,.... stond een ree langs de provinciale weg.. :wow: bleef gelukkig staan...moet even 5 minuten met de auto om in bos te gaan trainen..

Marga lekker rondje bos, genieten hoor !!

Forever in our hart, you will be missed .......

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:47

Hier drukke dagen gehad. Vandaag een bed/ bankhangen dag gehad.
Gisteren zijn de 2 ruinen bij de dames gegaan. De brui E dikbil is Savana := De vieze witte is Stippel :oo


Fiesta, freiberger, what else?


VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:58

Mooi altijd die natuur bij jullie Biancacoo...
Wat heerlijk om te zien Belker :):) :')

Hier lekker rustig dagje gedaan :O :+ had wel gasten dus ontbijtjes gemaakt, wilde ik flink met de honden wandelen maar kreeg een enorme hagel/regel/bui op mijn hoofd dus weer richting huis gegaan was :brr: prachtig boek uitgelezen (Jij zegt het van Connie Palmen).

Helaas te horen gekregen dat het weiland bij mijn stal nu toch komend seizoen nog minder wordt.... en dat vind ik zwaar K... want het was al veel minder geworden... doordat de A20 uitbreidingen dit jaar al wel beginnen... en dat diezelfde A20 uitbreidingen ook bij een andere stal die ik op het oog had ervoor zorgen dat dat ook echt geen optie meer is... nu heb ik nog een andere stal op het oog waar ik ook ooit heb gestaan jaaaaaaren terug maar daar is nooit plek, staat altijd vol. Dus ik ga er van de week toch maar weer eens praten.

Ben er zo klaar mee dat gedoe met die stallen }:0 >;)
Daardoor ook weinig puf om iets met de paardjes te doen vandaag, dus heb gemest, aai over de bol gegeven en voer klaargezet dat was het. Bleh. Denk er soms wel eens aan om de hele boel maar op te doeken en ermee te stoppen dat gedoe altijd overal.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:18

Zooooo ben weer een beetje bijgetrokken hoor :D goedemorgen :)
Vanochtend al enorm bezig geweest met van alles.

Omdat ze bij Annemarie vd Toorn / Suzanne Oudijn momenteel nog vol staan met training komen ze binnenkort, datum volgt nog, naar me toe om Cathey eens proberen te laden en te kijken wat ze precies wel of niet doet onder het zadel, zodat ze me alvast wat tips kunnen geven over wat ik wel of juist niet moet doen. Heb eindelijk het gevoel dat ik met iemand sprak die begreep waar ik met Cathey tegenaan loop. Dus ik heb weer een sprankje hoop dat het met Cathey toch goed gaat komen (of dat met mij is of met iemand anders uiteindelijk dat zien we later dan wel).

Dan contact met die ene andere stal gehad en ze hebben miv eind december / begin januari een plek open **\O/** *\o/* **\O/** direct gereserveerd dan kunnen we verhuizen en is het 'gedoe' achter de rug van stal zoeken en met stalgenoten. Deze stal moet ook wei inleveren ivm de aansluiting van de A20 met de A13 maar zij hebben zoveel land dat dat niet betekent dat de paarden in minder land staan alleen kan de boer als het weer tegenzit wat minder hooi van eigen land winnen. Maar ze kunnen wel vanaf april t/m oktober als je het wilt 24/7 buiten op een goede grote wei en niet zo'n postzegel in de drek.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 11:05

Vhu...pffff wat een gedoe zeg...wat fijn dat je toch een fijne stal hebt kunnen reserveren !! Super.
Belker wat een geweldige plek voor de paarden, knapperds heb je toch !!

De honden..hebben een levende muis in huis losgelaten....pffffff... {:)-:(
Hij is verdwenen....ergens..hahahaha irritant!!
Dacht dat een van de honden een bal in haar bek had... _O- nu krijg ik die muis niet gevangen natuurlijk :roll:

Forever in our hart, you will be missed .......

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 11:39

Een muis in het huis da's niet pluis :oo :))

Ja man o man dat gedoe met die stalling echt slapeloze nachten :\ maar goed heb toen ik net van Groningen naar Rotterdam was verhuisd zo'n jaar of 5 bij deze man gestaan, naar volle tevredenheid, ben toen weggegaan omdat zoonlief net was geboren en het paard toen naar mijn schoonzusje ging omdat ik het allemaal niet kon bolwerken (klein kind, paard, werk, en manlief ging toen nog erg veel naar het buitenland). Kost me wel 75,- Euro per maand per paard meer in totaal maar goed dan staan ze wel goed in de wei en geen gezeik meer met binnen/buiten zetten en voeren (doet stalhouder allemaal zelf). Plus de stapmolen en de roundpen.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 11:42

Klinkt als een fijne stal vhu..
Baal echt van die muis...had ik beter op moeten letten...

Forever in our hart, you will be missed .......

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:31

Biancacoo heeft extra huisdier :+
VHU heeft stallingsstress maar ook oplossing en hopelijk binnenkort tips voor Cathey
Belker dat ziet er mooi uit

Hier de eerste dag van de week goed doorgekomen.
Vanmorgen sinds tijdens weer eens gemend met Rembrand. Ik had mijn tuig uitgeleend, maar gisteren weer teruggekregen. Rembrand was geloof ik erg blij ermee, ging steeds in galop hihi.

Vanmiddag en vanavond op school geweest ivm de oudergesprekken. Ik vond het wel spannend, maar volgens mij is alles prima verlopen. Nu dus snel paarden op stal een grote, natte zooi buiten, dus even lekker droge voetjes) en dan morgen weer een flinke :list: Hopelijk dan nog ergens tijd om vast een gedeelte van de gesprekken te verwerken in de computer. Doe dat eigenlijk het liefst nu, zit het nog vers in het hoofd, maar ja, het is ook belangrijk om goed te slapen, dus dat gaat toch maar voor.

Welterusten allemaal

ps: komend weekend menwedstrijd in Dalen. Weet iemand of je daar binnen los kunt rijden of is dat gewoon buiten (brrr...)

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

lanouska

Berichten: 540
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: gasselternijveen

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:46

@ Tine.. Volgens mij is dat binnen.. Niet heel veel ruimte maar wel droog.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:49

lanouska schreef:
@ Tine.. Volgens mij is dat binnen.. Niet heel veel ruimte maar wel droog.

Mooi, want als het is zoals vandaag, dan is het wel heeeeel erg nat en koud buiten ;-)

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers

cron