Dressuren zonder rijbak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Dressuren zonder rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 15:45

Omdat mijn lichaam de diensten op stal niet meer zo lekker trekt ben ik op zoek naar andere stalling. Je mag echter helaas maar op weinig stallen in de rijbak mennen (als die al goed genoeg daarvoor is).

Hoe doen anderen dat met dressuur oefenen? Gewoon op straat of in de zomer in een landje? Zijn niet alle landjes van boeren, daar kun je ook niet zomaar op.

Natuurlijk kun je heel veel oefeningen net als onder het zadel ook "buiten" oefenen maar ik heb dat onder het zadel ook altijd het liefste gewoon in een bak gedaan.
Bovendien zie ik mezelf niet in m'n uppie naar buiten gaan om te mennen terwijl ik dat in een bak wel zou doen, omdat er toch altijd wel iemand op stal rondloopt.
Bovendien ook wel zo handig met les; in een bak.

Hoe hebben anderen dat opgelost? Ben daar gewoon even benieuwd naar :-)


cinniz123

Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Dressuren zonder rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:24

Wat dat betreft mis ik een (goede) bak wel ook voor t longeren dus hoe ik t op los..niet :(
Alleen in de zomer kan ik als het gras niet al te hoog staat en het is er rustig op een veldje mennen.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Re: Dressuren zonder rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:40

Wij hebben alleen een buitenbak (die ook nog is heel klein is), in de winter is hij vaak bevroren of te nat. We mogen alleen in de zomer in het weiland rijden, omdat het weiland snel kapot gaan in de winter. Meestal ga ik dus op buitenrit, maar mijn paard wordt buiten te heet om echt lekker te kunnen trainen oid, lastig dus.

MelanieB

Berichten: 25866
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Dressuren zonder rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:02

Hier hebben we 2 grote weides waar ik in train. Voor een bak moet ik met de trailer heen maar geef me een wei en ik kom een heel end.
Eventueel letters uitzetten maar op gevoel gaat ook heel prima.

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner
Individueel Zilver en team Zilver WK Kisbér 2019 | Team Goud WK Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud WK Oirschot 2023


Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Dressuren zonder rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:13

Kun je niet een stalgenoot tegen betaling jouw dienst laten doen? Of iemand anders die wel een zakcentje wil verdienen?

Anders moet je denk ik idd met de trailer op pad gaan.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Dressuren zonder rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:56

Aan de lange lijnen/dubbele longe.
Op buitenrit goed de hulpen eraan en de overgangen. Werkte prima.
En dan op wedstrijd spetteren!

Ben sinds dit jaar lid van een nieuwe vereniging. Met terrein. Dus daar kan ik heen. Voor het eerst dus een oefenplek waar ik met de koets mag trainen. Ben benieuwd!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: Dressuren zonder rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:15

Ik oefende veel rotondes voor stelling en buiging, beide kanten op. en Elke straat zigzagde ik door de woonwijk. Ook bij links en rechts afslaan in de woonwijk werkte ik gewoon aan goede dressuurmatige bochten. En ook veel tempowisselingen en overgangen gewoon op straat.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:16

De eerste jaren heb ik ook in het bos gedressuurd. Je kunt prima afspraken met jezelf maken als "bij die boom start middendraf, bij die boom terug arbeidsdraf". Zorgen dat je stelling / buiging in orde is bij een bocht of om bomen, etc etc

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Dressuren zonder rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-17 21:23

Dat klopt inderdaad; buiten kun je ook genoeg oefeningen doen. Ik denk alleen niet dat ik ooit alleen naar buiten zal gaan maar misschien wel tijdens de les :-)
Hij is nog niet lang beleerd zijn nog in beginnersfase :-)

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Dressuren zonder rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:31

simpele stal zoeken en dan lid worden van menvereniging (moet je toch om te starten) en dan daar elke week in de bak dressuren.

Zo deed ik het, overigens mocht ik op alle stallen waar ik stond gewoon in de bak hoor (nog nooit meegemaakt dat het niet mocht) maar die rijbakken waren veelste zwaar voor mijn pony om goed te dressuren voor de wagen.

In het bos reed ik idd ook gewoon dressuur, stelling/buiging, overgangen.

Nu verhuist naar een menstal, die ook speciale bodem in de bak hebben, ideaaaaaal :D Maar rij nog steeds heel veel buiten en maar weinig in de bak.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:27

Heb helaas hetzelfde probleem. Op loopafstand een manege met 2 binnenbakken en 1 buitenbak. Daar mag je op 1 of 2 avonden in de week ff mennen maar deze tijden zijn voor mij veel te laat en je betaald wel volle lidmaatschap. Ze gaan de buitenbak uitbreiden en zich dan nog keer over het mennen buigen dus ik hoop dat ze hier soepeler in gaan worden. Mocht wel tegen volledig lidmaatschap tijdelijk van de buitenbak gebruik maken maar als er iemand al rijdt dan mocht ik er niet in. Daar ga ik niet het hele stuk voor lopen en betalen. Dus wacht het allemaal wel af.
Loop nu met lange lijnen buiten of longeer haar met dubbele lijnen buiten. Straks heb ik een paddock waar ik haar ook kan longeren en verder probeer ik buiten voor de sulky ook dressuurmatig bezig te zijn met haar.

Marlies1

Berichten: 3933
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:12

Toydoll schreef:
Nu verhuist naar een menstal, die ook speciale bodem in de bak hebben, ideaaaaaal :D
Ik meende dat jij ook in het midden van het land woont? Dus ik ben wel benieuwd naar de menstal waar jij staat. Welke stal is dat? Ik heb hier in de buurt van Lunteren wel eens gekeken, maar nooit echt iets kunnen vinden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 32 bezoekers