Wat een feest! Onze eerste oefen vaardigheid!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17813
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 07:14

Ik vind jullie een fijne combinatie.
Inderdaad je moet met zweep in de hand gaan rijden. Over start finish rijden zonder zweep kost je al 10 strafpunten.. Dat heb je ook nodig om kort te wenden en je paard mooi te begrenzen in de wendingen.
Lekker kilometers gaan maken in de ring en veel plezier hebben.
Om binnen de tijd de kunnen rijden, zal het tempo nog wel omhoog moeten, maar dat komt wel. Eerst samen lekker ervaring op doen en vertrouwen opbouwen. Dat kost tijd.
Succes

Andere tip, ik weet niet hoe het voor jou voelt, maar ik zie veel spanning in jouw schouders en armen. Ga lekker meer ontspannen zitten op de bok, die ontspanning zal je dan ook doorgeven aan je paard in de aanleuning.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen



janouk
Blogger

Berichten: 17813
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:06

Vraag op een wedstrijd of op de club eens of je zwepen van andere rijders mag voelen. Het is even zoeken naar een lichte zweep die voor jou goed in balans voelt en dat is erg persoonlijk. Ik rijd met een hele andere zweep dan mijn man. Mijn zweep is vele malen lichter.

Naar huis 2 leidsels meenemen en er iets zwaars aan hangen.bijv. een bit aan iedere kant. Over een keukentrap hangen en net doen of je ment vabaf een krukje.
Een provisorisch mentoestel bouwen dus.
Dan kan je linker en rechter wendingen oefenen met zweep en je ziet aan de hangende bitten of je gelijke druk houdt. Lekker voor de tv oefenen. Hoef je je paard niet mee lastig te vallen.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hanneke184 en 4 bezoekers