Weekendje Kootwijkerbroek met de ponys!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Weekendje Kootwijkerbroek met de ponys!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 23:30

Vrijdag ochtend zijn we vertrokken voor een heel weekend naar Dop Heets Dell in Kootwijkerbroek.
Aangezien ik allebij de ponys mee nam en de wagens voor wat extra ruimte zorgen moest mijn vader 2 keer rijden.
Eerst hebben we Buck en de marathonwagen gebracht en in de 2e lading hebben we Bambi gebracht. Voor we op weg gingen naar Kootwijkerbroek heb ik haar verteld wat we gingen doen en dat het de bedoeling was dat we gingen genieten! ;)
Afbeelding

Toen we aangekomen waren heb ik eerst hun stallen klaar gemaakt lekker bedje stro, lekkere pluk met hooi en toen mijn eigen spullen uit gaan pakken. Toen we gesetteld waren zijn we in de middag gelijk een ritje gaan maken aangezien Bambi nog jong is en nog niet zoveel conditie heeft zijn we meegereden met een paar andere stalgenoten die ook een rustig ritje gingen doen eenmaal onderweg hebben we wel 3 kwartier gestapt, na dat wel heel erg saai begon te worden en zowel Buck als Bambi opstandig werden zijn wij daarna met nog een paard gesplits we hebben toen lekker een paar drafjes gemaakt, weer gestapt en vooral genoten van de omgeving! Onderweg kwamen we nog andere stalgenoten tegen die ook waren gaan rijden die hadden gereden op een hoog tempo en wilde ook huiswaarts zo zijn we het laatste stuk samen opgetrokken tot we weer terug waren bij de stallen.

Zaterdag ochtend vroeg opgestaan want tja, met zo'n huis vol meiden krijg je niet zoveel nachtrust! Fris en fruitig ben ik de pony's uit de weide gaan halen om vervoglens samen met 2 andere stalgenoten een ritje te gaan maken. Hun waren ook van plan om rustig te rijden maar wel af en toe te draven dus dat kwam mooi uit!! Gezien het redelijk mooi weer was besloten we de camera mee te nemen om wat mooie plaatjes te schieten.


Zo gezegt zo gedaan dus voor we van start gingen, eerst even een foto! We moesten tenslotte toch wachten voor het hek was opengemaakt want over de wildroosters leek ons geen strak plan.
Afbeelding

Wachten op Buck bij de roosters tot hij er is.


Eenmaal onderweg je kan wel zien dat Bambi het naar haar zin had!
Afbeelding
Net als dit kleine dappere mannetje. <3
Afbeelding
Mooi plaatje van ons groepje
Afbeelding
Aangekomen op een heel mooi stuk en nog altijd een hele blije Bambi!
Met Buck achterin de kar gedoken die had er enorm veel zin in
Afbeelding
Ondanks dat ze er zin in hadden moesten ze toch echt even poseren op dit mooie stuk!
Met deze foto ben ik echt heel blij, allebij mijn kanjers op de hei!
Afbeelding

Afbeelding

filmpje van Bambi lekker fanatiek vrouwtje!! Ze zou graag wat harder willen, maar ze heeft niets te willen. 8-)


Afbeelding
Lekker de oortjes erop
Afbeelding

Afbeelding
Lekker drafje, jammer dat de foto onscherp is!
Afbeelding
Ook dat kleine mannetje dribbelt nog braaf mee
Afbeelding
En na al dat stappen en beetje draven wilde de dames ook wel eens een galopje maken.
Nou dat wilde ik en Bambi ook wel een keertje voor ik het wist was ze weg want ze wilde graag achter de andere aan. :')
Afbeelding
Om vervolgens weer verder te stappen
Afbeelding

Op een gegeven moment hadden we er 50 minuten opzitten en vond ik het tijd om naar huis te gaan. Dit weekend zou al een pittig weekend worden voor mijn dametje die pas 4,5 is dus ik vond het wel mooi geweest. De andere 2 stalgenootjes wouden nog even rijden dus zijn we gesplits hun gingen verder en wij gingen richting de stallen. Echter was ons richting gevoel niet helemaal juist en hebben we bijna 2 uur op zoektocht geweest naar hoe we terug moesten. Alles na dat we gesplits zijn hebben we gestapt, het eerste half uur vond ik het nog wel grappig, maar nadat de tijd verdreef vond ik het niet zo leuk meer ik wilde terug!! Maar waar waren we ? Voorbijgangers hebben we aangesproken of hun de weg wisten voor ons, helaas de mensen die we tegen kwamen waren er ook niet heel bekend. Op een gegeven moment heeft mijn groom haar telefoon aangezet, maar helaas in het bos heb je weinig singaal hij leiden ons van hot naar her. Toen ik het zat was ook mijn telefoon aangezet, die leiden ons naar een weg toen ik daar was heb ik Bambi stilgezet en zat ik voor me uit te staren. Er was geen fietspad alleen drukke weg ook geen optie om daarop te gaan rijden en dan zo huiswaarts te gaan dus wij weer terug. Toen zagen we mensen, ja dit was onze kans dacht ik... Ze wezen ons de weg voornamelijk rechtdoor rijden en na een tijdje afslaan naar rechts. Oke zo gezegt zo gedaan... Buck reed een stukje voor ons die was nog steeds druk hij is samen met zijn berijder een andere rechtdoor gaande weg in geslagen dan ik met Bambi en me groom. We waren heb kwijt. Ik wilde niet terug want Bambi was het zat en ik voelde me zo schuldig tegenover haar! Dus ik dacht laat ik me verstand erbij houden en gewoon door stappen, Buck komen we wel weer tegen en anders zoekt de gene die hem rijd de weg maar. Ik werd gebeld en gebeld door de gene die Buck reed maar ondertussen had ik in paniek me ouders al gebeld wat ik moest doen ik was de weg kwijt letterlijk en figuurlijk. Hun zeiden dat ik me verstand moest houden en naar een weg moest gaan en vanaf daar mijn telefoon aan te zetten. Dat wilde ik dus doen maar mijn groom leek dit geen goed plan. Om een lang verhaal kort te houden, op een gegeven moment kwam ik een vrouw tegen met een hond die heb ik gevraagd of ze wist waar onze bestemming was! Ja dat wist ze ik ben nog nooit zo BLIJ geweest! Ze wees ons de weg het zou hooguit max 1km zijn ik zeg ja mevrouw heel leuk maar we zijn al zo lang aan het dwalen en mensen wijzen ons verkeerd zou het leuk vinden als je mee loopt.... Die vrouw ben ik eeuwig dankbaar want dat deed ze!! Het was ook een paarden vrouw.

Na dit avondtuur heb ik de ponys met een hele grote berg hooi op stal gezet, een lekker slobbertje en ben lekker naar boven gegaan. (wij verbleven boven de stallen! In de avond ben ik nog even naar beneden gegaan om met Buck en Bambi te stappen in de binnenbak, om ze soepel te houden. Die avond hebben hebben we samen met de meiden van stal een gezellige avond gehad.

Zondag ochtend weer vroeg op gestaan, veel stalgenoten gingen hun paard pakken en lekker het bos in sommige hebben me nog mee gevraagd maar ik zei nee. Het was mooi geweest, Bambi heeft de dag ervoor een hele lange rit voor haar doen gemaakt en dat was echt te veel van het goede. Nou deze stalgenootjes zijn lekker gaan rijden totdat de volgende gingen rijden en me kwamen vragen, weer zei ik nee ik ga niet rijden. Ze hebben me geprobeerd over te halen maar ik ben blij met mijn besluit dat ik niet ben gaan rijden. Ik heb mijn vader gebeld die is de pony's komen halen en ik ben zelf nog even gewoon in het bos gaan wandelen.

Dit is mijn verhaal van het weekend. :)
Laatst bijgewerkt door LS_fotos op 14-11-13 23:44, in het totaal 2 keer bewerkt

sunnymay

Berichten: 822
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 23:38

Wat super gaaf Lot! En wat een heerlijk weertje hadden jullie!
Alle pony's hadden er ook erg veel zin in

kleinvosjeJarig
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 23:41

Leuk hoor, jullie hebben genoten! Ik zie Ursula met Buck, was Jaime Lee ook mee?

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 23:41

Wat een verhaal! Goed dat je zo naar je pony hebt gekeken!!! En die kleine Buck is zo'n topper. Vechtertje!

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Weekendje Kootwijkerbroek met de ponys!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 23:43

Dankjullie!

Kim, ja Jaime-Lee was ook mee die was op een paard van stalgenoot omdat haar eigen paard nog aan het opbouwen was.

kleinvosjeJarig
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Weekendje Kootwijkerbroek met de ponys!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 23:43

Okee, leuk!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Weekendje Kootwijkerbroek met de ponys!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 23:46

ik heb jullie nog gezien :+ Ik reed vrijdag met mijn leasepaard voor de eerste keer in het bos. Die vos. Midden op de heide. Hij vond jullie karretje eng en ging toen helemaal de bosjes in. Weten jullie nog? _O-
Zaterdag ben ik jullie toen ook nog tegen gekomen en toen was ik met 2 andere meiden.

Wat grappig!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 23:47

Lekkere ritjes dus, balen van het verdwalen, maar jullie hebben jullie kranig geweerd! fimpjes zijn erg leuk!

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 23:49

Nou zo kranig was ik zaterdag niet meer, liet wel even de traantjes rollen. :Y)

Maureen95 schreef:
ik heb jullie nog gezien :+ Ik reed vrijdag met mijn leasepaard voor de eerste keer in het bos. Die vos. Midden op de heide. Hij vond jullie karretje eng en ging toen helemaal de bosjes in. Weten jullie nog? _O-
Zaterdag ben ik jullie toen ook nog tegen gekomen en toen was ik met 2 andere meiden.

Wat grappig!

Oeps jaa dat is toen wij aan kwamen draven. Die van jou flipte hem en toen gingen wij stappen. :D
Zaterdag kan ik me jou niet herrinneren.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Weekendje Kootwijkerbroek met de ponys!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 23:51

Ja hij vond het heel eng :+ was de eerste keer dat ik met hem buitenreed :P Toen hij jullie in de verte al aan zag komen begon die al half te flippen :')
Terwijl die karretjes gewend is _O-

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 23:53

Haha ja maar ook kleintjes ? Vaak schrikken de paarden van hoe klein ze zijn.

Dit is onze rit van zaterdag... We hebben er vet lang over gedaan. :')
Dit kan ik met Buck rijden in 1,5 uur..
Afbeelding

NeverGiveUp

Berichten: 7266
Geregistreerd: 23-12-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Weekendje Kootwijkerbroek met de ponys!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 23:56

Ziet er echt leuk uit! :D

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 23:56

Dat kan ja. Bij ons staan geen kleine paarden op stal. Sta trouwens dicht bij dop heets del. ik sta bij de HHAcademy (vroeger onder de kastanje)

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Weekendje Kootwijkerbroek met de ponys!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 23:57

Jammer dat we jullie niet in de middag tegen kwamen zaterdag.. Dan had je me kunnen vertellen waar ik heen moest. :')

Siesje80

Berichten: 217
Geregistreerd: 02-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 23:58

Ziet er uit als een super weekend! Wat een mooie pony is Bambi toch!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 00:02

LS_fotos schreef:
Jammer dat we jullie niet in de middag tegen kwamen zaterdag.. Dan had je me kunnen vertellen waar ik heen moest. :')

_O-

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 00:03

leuke foto's

ben er 2 jaar geleden met mijn vereneging daar op ponykamp geweest
erg mooie omgeving en accomodatie.

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Weekendje Kootwijkerbroek met de ponys!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 00:05

die deken op de eerste foto... die heeft mijn pony ook :D :o *\o/*
eindelijk iemand met smaak +:)+ :)) *\%/* :#

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 00:07

Siesje80 schreef:
Ziet er uit als een super weekend! Wat een mooie pony is Bambi toch!

Bedankt! Helaas weet ze dat ook, ze heeft ernstig last van kapsones!

jumerenik schreef:
die deken op de eerste foto... die heeft mijn pony ook :D :o *\o/*
eindelijk iemand met smaak +:)+ :)) *\%/* :#

:')

Sabinaa__

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Deventer

Re: Weekendje Kootwijkerbroek met de ponys!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 00:41

Wat ziet dat er ontzettend leuk uit zeg & wat een mooie omgeving! :D

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 06:38

Zalig zo'n weekendje.

Tip voor volgende keerJe had met endomondo ook de weg terug kunnen vknden naarvje beginpunt :o

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 13:50

Echt? Hoedan? Ik had gekeken maar ben slecht in Engels. :o

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:04

hoihoi, hier meld "de paardenvrouw" zich :) !

Ach, ik moest toch de hond uitlaten, maakt mij niet uit waar ik heen loop, maar jullie waren zo wanhopig, ik dacht, ik loop wel eventjes mee!
Leuk verslag en leuke foto's!

ik heb de pony's dus in real life gezien en ja, ze zijn echt leuk!
Veel plezier verder samen!

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Weekendje Kootwijkerbroek met de ponys!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 14:07

Haha wat grappig! Ben jou nog eeuwig dankbaar. :D

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: Weekendje Kootwijkerbroek met de ponys!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:14

je hebt echt een super leuke pony. Ik dat weekend met mijn paard en stal ook op dop heets del!