Buck en ik weer op vakantie!! Eper paardenvierdaagse 2013!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Buck en ik weer op vakantie!! Eper paardenvierdaagse 2013!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-13 17:12

Vorig jaar was de Eper paardenvierdaagse mij zo goed bevallen dat Buck en ik dit jaar weer zijn gegaan!!
Omdat ik toen der tijd een stalgenootje had met een shetlander, die goed met Buck om kon gaan zijn wij veel tweespan gaan rijden. Zo is het ervan gekomen dat ik dit jaar met tweespan naar Epe ben gegaan en de dochter van de eigenaar met mij is mee gegaan als groom. Het is een leuke week geweest, en ik wil jullie laten mee genieten.


Zaterdag 8juni vertrokken wij naar Epe, om ons weer te settelen op Jagtlust net als vorig jaar. Het was erg leuk om de dames die er vorig jaar ook waren weer te spreken, en mee op te trekken!
De ponys lagen diezelfde avond al tevreden in het land.
Afbeelding
http://i1320.photobucket.com/albums/u53 ... de95c9.jpg

Zondag 9 Juni was de pannenkoeken rit van Hippisch Centrum Epe ook hier hebben wij weer aan mee gedaan.
Ik heb gereden met tweespan, het was een rit van 20KM.
Op de pleisterplaats
Afbeelding
Op de foto samen met TumTum van Laura (L_rivaldo).
http://i1320.photobucket.com/albums/u53 ... 1c5acc.png

Diezelfde avond hebben Joyce, ik en mijn groom genoten van mijn heerlijk zelfgemaakte soepje die ik van thuis had mee genomen. Mijn gaspitje die ik bij de action gekocht had, werkte goed!
Afbeelding

Maandag 10 Juni was een rustdag ter voorberijding voor de paardenvierdaagse!
Wel ben ik met Joyce en haar pony Roos een 'kort' ritje gaan maken. Zo'n 15km.
Ik zal jullie de details besparen maar we hebben lekker lopen mutsen om de route terug te vinden.
Wat was ik blij dat ik met Roos aan het sturen was, en Joyce lekker de weg in de gaten moest houden en aan voorbij gangers de weg moest vragen. :=
Joyce je hebt een fantastische pony, ik heb genoten van je aanspanning!
http://i1320.photobucket.com/albums/u53 ... 8c8fea.jpg

Op vreemd terrein eet Buck altijd slechter dan normaal, terwijl het al geen echte shet is qua eten. Gras eet hij altijd wel, maar krachtvoer met elektrolyten die hij juist zo hart nodig had, dat hoefde hij niet. Als ik bij hem ging zitten, dan at hij wel dus een paar keer per dag ging ik hem zijn eten brengen.
Afbeelding

Dinsdag 11 Juni, dag 1! Omdat ik ook graag een dag met alleen Buck wilde rijden ben ik deze in enkelspan gegaan omdat mijn groom naar huis was ivm school en zei dan niet alleen hoefde te verblijven op de camping. Het was een mooie maar zware rit. Ik ben met Stephanie (malle4ever) in het begin opgetrokken zei deed voor het eerst mee maar haar Jimmy en mijn Buck die matste niet goed qua tempo dus ik reet steeds voor, en aan het eind na de pleisterplaats ben ik vooruit gereden.
Hier nog een foto van hun samen
Afbeelding

Jos stond net voor de pauze plaats waar we stappend aan kwamen.
Afbeelding
Maar ik had hem gevraagd of hij ook een galop foto wilde maken, en dat heeft hij gedaan super lief!
Afbeelding

Op een pleisterplaats samen met TumTum van Laura, en Everest van Linda
Afbeelding


Woensdag 12 Juni, dag 2, er stond 30KM op de planning. Je kon omdat het een zware rit was ook een verkorte route nemen na 18KM. Maar toen wij eenmaal op weg waren, en bij het bordje was links gewone rit, en rechts verkorte route hebben wij voor links gekozen omdat het goed te doen was en de ponys nog niet moe waren. Zoey barste van de energie en was zelfs zo erg aan het trekken dat mijn duim uit de kom is geschoten. Omdat ik de rit toch al aan het rijden was, heb ik gewoon door gereden na een km of 10 schoot hij godszijdank weer terug.
http://i1320.photobucket.com/albums/u53 ... c27c87.png

Op de pleisterplaats de ponys ruim een half uur laten rusten.
Afbeelding

Echter na de pleisterplaats weer terug kregen we een ENORM zwaar breed pal waar het zo mul was dat de ponys bijna tot hun knietjes wegzakte in het zand. De ponys hadden het erg zwaar en moesten er flink aan trekken er leek geen eind aan te komen. Onderweg heb ik in de berm ze 2x stil gezet ik dacht echt die vallen er zo dood bij neer. Toen ze weer verder konden weer verder gegaan en er kwam echt geen eind aan toen we bij bordje D waren had ik een herkenningpunt waar we waren en hebben we de organisatie gebeld en gezegt dat ze me maar moesten ophalen dat het veel te zwaar was, en dat ze maar vervoer moesten regelen. Echter moesten ze nog 2 kreupele paarden ophalen van de pleisterplaats en dan konden ze onze kant op komen. Wel moesten wij nog 1KM rechtdoor rijden omdat we dan op een punt waren waar het begaanbaar was voor de auto. Dit hebben we dan ook gedaan, maar toen ik daar eenmaal was zag ik een fietsbad, leiden naar de autoweg. Daar ben ik de route af gegaan heb mijn telefoon route planner aangezet terug naar startterein en met mijn groom (en Sabina met haar shet Janus) een eigen route over de verharde weg terug genomen. Echter zouden wij hierdoor een stuk omrijden, maar de verharde weg was zoveel beter dan de slechte paden die daar waren dat ik koos door te rijden. De organisatie gebeld, dat we eigen route hadden genomen en hun vertelde ons dat we uit zouden komen op een rotonde waar de vierdaagse ook langs kwam ik daar de route weer op moest pakken en het dan niet zo zwaar meer was. Dat hebben we gedaan, en toen zijn we weer terug bij de route gekomen. Wij hebben totaal 32KM afgelegd.
Afbeelding

Na de zware rit waren mijn groom en ik allebij best wel chagerijing, wij vonden dat we wel een lekkere pizza hadden verdiend! Dus gebeld, besteld en netjes half uur later werd het gratis bezorgd. Top service.
Ik kon hem niet helemaal op, gelukkig kwamen Christy en Djuulsie even een stukje pikken. :P
Afbeelding


Donderdag, was weer een leuke route, er zaten hier wel 2 flinke heuvels in. De laatste na de pauze die was enorm stijl en bovenop heel erg mul. De ponys al in volle galop gezet, en eenmaal boven gingen ze over in stap. Die heuvel was zo zwaaaar!! Maar prachtig om te doen. Hier is ook een filmpje van.

Vrijdag 19,5KM op de planning. De ponys stonden nog fit in de wei dus wij besloten toch te rijden wij hebben hier wel een klein stukje afgesneden, gezien wij op de kaart zagen dat dit kon. We kwamen op de heide die erg mooi was hele leuke heuveltjes die goed te doen waren, een erg mooie route. Ik vond dit de leukste route van de week! Ik heb genoten.
Jos heeft ons weer mooi op de foto gezet!
Afbeelding
Waarna wij nog dikke pret hadden omdat we het verkeerde pad hadden en Jos bijna omver reden.
http://i1320.photobucket.com/albums/u53 ... b2ed4d.jpg
Heuveltjes crossen
Afbeelding

Daarna de intocht, wij hadden de hele week al pret. Hoe zou het eruit komen te zien ?!
Hier word door de moeder van mijn groom mijn gezicht wat donkerder gemaakt
http://i1320.photobucket.com/albums/u53 ... c860a6.jpg
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden
http://i1320.photobucket.com/albums/u53 ... f05710.jpg
Maar na een beetje make-up en de toy op zien we er toch wel leuk uit!
Afbeelding
Kar versierd, ponys hun pakje aan getrokken en op naar de intocht!
http://i1320.photobucket.com/albums/u53 ... d54ffa.jpg

Tja zo dus. Erg leuk, veel mensen langs de kant die zeiden jullie zijn voor mij de winnaar!
Afbeelding
zijkant pakjes:
http://i1320.photobucket.com/albums/u53 ... 528800.jpg

De ponys waren elkaar tijdens de intocht enorm aan het treiteren, tegen elkaar aan het duwen. Happen en Buck af en toe zelf omhoog komen ??

Het was weer een fantastische week, maar ik was ook wel weer blij om weer naar huis te gaan. Naar mijn eigen thuis het lekkere warme eten mijn hondje mijn andere pony.

Op naar volgend jaar!

De Wheem's Amadeus mennen dressuur: B+14 vaardigheid: L+2

<3 Buck a star in the heaven... <3


LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Buck en ik weer op vakantie!! Eper paardenvierdaagse 2013!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-13 17:15

Owja hier nog wat filmpjes voor de gene die het leuk vinden!
Woensdag toen we van de route af waren, op het asvalt op adem gestapt. Ponys hadden nog power zat, maar ik wou het rustig met ze aan doen.


Na een tijdje stukje draf mee gepakt, hier is ook Sabina met Janus te zien!


Donderdag, de hoge heuvel gefilmd goed kijken dan kan je hem een beetje zien.
Het was gewoon bijna zielig!! Maar ondanks dat hadden ze toch pret vooral om er weer af te gaan. }>


Vrijdag laatste dag en bijna aan het einde van de rit een mooi pad om een stukje te laten gaan.
Ze kijken allebij een beetje naar links omdat ze al weten dat ze uiteindelijk mogen boefjes!

De Wheem's Amadeus mennen dressuur: B+14 vaardigheid: L+2

<3 Buck a star in the heaven... <3

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Buck en ik weer op vakantie!! Eper paardenvierdaagse 2013!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-13 17:26

Die pakjes hebben me bloed zweet en tranen gekost, maar het eind resultaat mag er zijn. :D

De Wheem's Amadeus mennen dressuur: B+14 vaardigheid: L+2

<3 Buck a star in the heaven... <3

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Buck en ik weer op vakantie!! Eper paardenvierdaagse 2013!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-13 19:30

Met een auto en een trailer. := :D

De Wheem's Amadeus mennen dressuur: B+14 vaardigheid: L+2

<3 Buck a star in the heaven... <3

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-13 19:33

Caravan heb ik van de camping gehuurd en je kan er ook een plek huren voor een tent. De kar heb ik vervoer door een kennis met zijn tweepaard trailer met koetsenfram en daar de ponys in. MAAR wij hebben ook een trailer 2 paards en die omgebouwd, zodat mijn marathonwagen erin past, en de ponys ernaast in zijstand zeg maar.
Dus het is wel te doen, Sil kan je met je karretje wel in een tweepaards trailer kwijt.

De Wheem's Amadeus mennen dressuur: B+14 vaardigheid: L+2

<3 Buck a star in the heaven... <3

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Buck en ik weer op vakantie!! Eper paardenvierdaagse 2013!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-13 21:00

Ik heb geen fotos gehad, maar wil ze wel graag zien. :)

De Wheem's Amadeus mennen dressuur: B+14 vaardigheid: L+2

<3 Buck a star in the heaven... <3


LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Buck en ik weer op vakantie!! Eper paardenvierdaagse 2013!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-13 21:38

Haha super dankjewel! Jij was er dus bij dat ik hem uitlagde omdat hij zo stuiterde. :')

De Wheem's Amadeus mennen dressuur: B+14 vaardigheid: L+2

<3 Buck a star in the heaven... <3

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Buck en ik weer op vakantie!! Eper paardenvierdaagse 2013!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-13 17:28

De gene die steeds aan t springen was was die lieve kleine Buckje hahaha. :')

De Wheem's Amadeus mennen dressuur: B+14 vaardigheid: L+2

<3 Buck a star in the heaven... <3

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Buck en ik weer op vakantie!! Eper paardenvierdaagse 2013!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-13 17:28

Dankjewel!! Hij doet het zo goed hij staat er nu ook nog super dit bij. :D

De Wheem's Amadeus mennen dressuur: B+14 vaardigheid: L+2

<3 Buck a star in the heaven... <3

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-13 14:36

Ik wil de mensen die nu zeggen ook mee te willen gaan doen te vragen wel echt enorm goed na te denken voor je beslist om ingeloot te worden. Vooral met aangespannen dieren en dan vooral de shetlandertjes, want het is voor hun echt heel zwaar! Het is niet zomaar iets die Eper vierdaagse, veel mensen onderschatten de vierdaagse echt. Ik ben van mening dat elk gezond paard op het asvalt wel die kilometers met gemak kan lopen maar als dat een paar dagen achter elkaar is is dat toch andere koek. Ik hoorde dit afgelopen vierdaagse van veel mensen, ja maar wij rijden altijd zo'n 25KM paar keer in de week, en dan vroeg ik op het asvalt ? het antwoord was dan jaaa hoor en dat doet hij met 2 hoeven in ze neus.

Maar dit is een bos, een heel mooi groot bos. Hele hogen stijlen heuvels, mooie heide en het blijven natuurlijk zand paden. Die heuvels kosten ontzettend veel kracht en die mulle stukken ook. Sommige paden zijn goed te doen en redelijk hard, maar je komt ook echt mulle stukken tegen en soms is dat een klein stukje maar soms ook enkele kilometers. En tja het zou jammer zijn als je hierdoor je paardje overvraagd. Afhankelijk van de grote van je aanspanning zou het toch wat makkelijker gaan als die wat meer maat heeft maar toch heb ik echt veel paarden gezien met volgeladen wagens (fjorden, tinkers, haflingers etc) die toch echt ook moeten ploegen op sommige stukken en met de tong op hun knieen op de pauze plaats kwamen.

Nou zul je vragen waarom doe jij dan mee ? tja ik ben inmiddels voor het tweede jaar geweest, en weet dat als ik heel rustig rijd en goed getraind heb zowel mijn pony en ik er veel plezier in hebben en het goed volhouden. Ik stap veel, en rijd echt 'terein' ik deed er dan wel een paar uur over maar ja dat mag ook je doet een vierdaagse voor je lol en niet als wedstrijdje. Terwijl ik zeker weet als ik mijn paardje de hele vierdaagse op tempo ga rijden hij het ook zou doen. Maar het risico van stuk rijden is mij dan te groot.

De Wheem's Amadeus mennen dressuur: B+14 vaardigheid: L+2

<3 Buck a star in the heaven... <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker