Bokkussen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kaaskoekje
Berichten: 37
Geregistreerd: 23-01-22

Bokkussen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-22 15:46

Na zoeken en googelen, de reden niet gevonden, daarom vraag ik het hier :D

Waarom zijn sommige bokkussens zo schuin?
Eigen wagens hebben dit niet. Wagen van kennis wel en als ik daarmee men, dan zit ik zo onhandig. Glij constant uit die stoel tenzij ik mij met de voeten afzet tegen de voorrand van de wagen...

Wie weet wat de reden is van dat schuine kussen?


Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Bokkussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 15:50

Niet alleen schuin, ook nog bol. Ik heb de mijne verbouwd - vulling er uit gehaald zodat ik in een 'kuil' zit ipv op een bal. Ik snap het ook niet, het zit bagger.

Kaaskoekje
Berichten: 37
Geregistreerd: 23-01-22

Re: Bokkussen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-22 15:52

Ja inderdaad ook bol. Het zit vreselijk, kramp in mijn benen na een rit op die wagen.

Eigen vierwieler heeft 2 stoelen vooren die hebben we gevraagd gewoon een recht zitvlak voor te maken..


Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Bokkussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 19:58

Als je een bokkussen heb die goed op de menner is afgesteld dan kan je in marathonwedstrijden goed je balans houden in de bochten zonder je paard in de mond te storen.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:58

Op een marathon wagen hoor je actief te zitten, voeten tegen het schuine stukje aan en fijn in balans.

Op een plat bankje kan je nooit zo fijn in evenwicht zitten in de bochten enzo als op een bokkussen.

Ik heb een concourswagen gehad met een plat bankje. Wat een ellende. Een B/L training of rondje langs de weg ging wel.
Maar als het belletje ging voor de vaardigheid moest ik alle zijlen bij zetten om er op blote blijven zitten, laat staan dat ik een mooie fijne verbinding met de mond kan bewaren.

Op mijn marathon wagen kan het niet gek genoeg en zit ik als een huis. Ik speel een beetje vals, want heb ook nog een suède zitting ;) .

Het is dus om beter op je wagen te kunnen zitten, maar de boel moet wel goed afgesteld zijn.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Kaaskoekje
Berichten: 37
Geregistreerd: 23-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-22 20:06

Bedankt Dennis voor de uitleg.
Recreatie is dus plat en marathon hoog en schuin. +:)+

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Bokkussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 23:52

Niet eens perce hoor. Een lekkere bosrit zit ik ook absoluut liever op een bokkussen. En ook in een dressuur training.

Als het meer word dan recht uit en grote voltes stappen en draven schuif je je hele kussen over bij een platte bok.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 00:12

Even aansluitend op ts haar vraag. Ik heb een recreatie wagen. Ik zou graag nog een bokkussen willen die ik ook weer kan verwijderen indien er iemand mee voorop wil. Maar ik heb geen idee wat er op de markt is daarvoor. Ik zit nu zeg maar net iets lager dan voor mijn knieën fijn is en ik denk dat een goed kussen wel fijn is voor als ik wel de Eper paarden 4 daagse ga rijden in tweespan.
Afbeelding

Alex en Jorie <3

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 09:59

Jorex schreef:
Even aansluitend op ts haar vraag. Ik heb een recreatie wagen. Ik zou graag nog een bokkussen willen die ik ook weer kan verwijderen indien er iemand mee voorop wil. Maar ik heb geen idee wat er op de markt is daarvoor. Ik zit nu zeg maar net iets lager dan voor mijn knieën fijn is en ik denk dat een goed kussen wel fijn is voor als ik wel de Eper paarden 4 daagse ga rijden in tweespan.
[ [url=m/0G7CCN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is er wel, noemen ze een opleg bokkussen. Die kun je er gewoon weer af halen :D

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Kaaskoekje
Berichten: 37
Geregistreerd: 23-01-22

Re: Bokkussen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-22 19:21

Ik vind plat juist zoveel fijner zitten! Maar ik rij inderdaad recreatief en weinig snelle bochten. :)

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Bokkussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 09:03

Ik heb ook een plat bankje en zelf een bokkussen gemaakt. Het originele bankje is makkelijk weer te monteren.Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 44 bezoekers