Wedstrijd doelen mennen 2021

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:37

jojoni schreef:
Hebben jullie de wending van H11 naar 12 kort kunnen maken?

Nee, juist niet. Wij wilden vanaf poort E vaart kunnen maken dus zijn rechtsom gegaan en pas het tweede gat door de hindernis en gas geven naar poort 12 en de finish. Bij de korte wending zijn er bij heeeel veel menners balletjes afgegaan.

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"


jojoni
Berichten: 836
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 13:00

Gem schreef:
jojoni schreef:
Hebben jullie de wending van H11 naar 12 kort kunnen maken?

Nee, juist niet. Wij wilden vanaf poort E vaart kunnen maken dus zijn rechtsom gegaan en pas het tweede gat door de hindernis en gas geven naar poort 12 en de finish. Bij de korte wending zijn er bij heeeel veel menners balletjes afgegaan.


Ik heb m wel gedaan en 1 keer een 2e balletje gehad door mijn stuurfout. Te vroeg beginnen roepen..
Maar wij kwamen al in een linkse draai dus konden we mooi doorgaan.

Echt leuk om eens over een wedstrijd te kunnen babbelen!

Volgende donderdag komt hier de osteopaat dus ben echt benieuwd wat die zegt.
Vandaag ga ik proberen te longeren. Met de nadruk op proberen want ik voel me niet top. (Negatief getest)

dromen moet je niet alleen dromen, je moet ze waarmaken..

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-21 09:32

Hey, mag ik hier een hersenspinsel met jullie delen? Het gaat momenteel met Djingo niet zo lekker. En dat ligt echt 100% aan mij!! Ik merk dat ik zelfs bij de lessen weg last heb van prestatiedruk... waarom? Ja weet ik niet, naja weet ik wel. Maar hebben jullie hier ervaring mee om eraf te komen?

Djingo dr M+14 - v M+18 ~ Indy dr Z+5 - v ZZ+1
Indy & Djingo dubbelspan dr L+10 v M+6

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 23:50

Ik denk dat mijn jaar 2021 er op zit. Zou morgen in Bergharen mijn M - debuut rijden, maar paard heeft vandaag een banketstaaf ongelukje in haar stal gehad tijdens het omrollen en staat nu op drie benen. Hopen dat het snel weer goed komt. Mijn doel van 2021 (hier volgens mij nooit genoemd) is iig behaald.

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Poldermenner
Berichten: 101
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 06:36

Jolliej schreef:
Hey, mag ik hier een hersenspinsel met jullie delen? Het gaat momenteel met Djingo niet zo lekker. En dat ligt echt 100% aan mij!! Ik merk dat ik zelfs bij de lessen weg last heb van prestatiedruk... waarom? Ja weet ik niet, naja weet ik wel. Maar hebben jullie hier ervaring mee om eraf te komen?


Ik herken het. In de les loopt het bij mij ook nooit zo lekker als in een vrije training. Ik wil zo graag dat het goed gaat en laten zien dat ik verder kom, dat het mij in de weg staat. Wat ik nu probeer in mijn hoofd te hebben, ik kom om te leren. En we zien wel hoe het loopt. Het gaat de ene keer beter dan de andere.

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-21 07:56

Gem schreef:
Ik denk dat mijn jaar 2021 er op zit. Zou morgen in Bergharen mijn M - debuut rijden, maar paard heeft vandaag een banketstaaf ongelukje in haar stal gehad tijdens het omrollen en staat nu op drie benen. Hopen dat het snel weer goed komt. Mijn doel van 2021 (hier volgens mij nooit genoemd) is iig behaald.



Wat zonde, je was wel lekker bezig. Kun je zien, ongelukken zitten in een klein hoekje. Je bent er best snel doorheen gegaan, jammer! Hopelijk komt het snel goed, is been ook dik of iets? Misschien koelen?


Poldermenner schreef:
Jolliej schreef:
Hey, mag ik hier een hersenspinsel met jullie delen? Het gaat momenteel met Djingo niet zo lekker. En dat ligt echt 100% aan mij!! Ik merk dat ik zelfs bij de lessen weg last heb van prestatiedruk... waarom? Ja weet ik niet, naja weet ik wel. Maar hebben jullie hier ervaring mee om eraf te komen?


Ik herken het. In de les loopt het bij mij ook nooit zo lekker als in een vrije training. Ik wil zo graag dat het goed gaat en laten zien dat ik verder kom, dat het mij in de weg staat. Wat ik nu probeer in mijn hoofd te hebben, ik kom om te leren. En we zien wel hoe het loopt. Het gaat de ene keer beter dan de andere.


Ja precies dat, je wilt om een of andere reden bewijzen dat wat je geleerd hebt wel kan toepassen. Ik moetn inderdaad vooral in me hoofd eraan gaan werken en bewust zijn wanneer ik in die "modus" terecht kom, maar dat is erg lastig. Heb je het altijd al gehad of is het iets nieuws?
Ik heb het wel vaker gehad, maar onder het zadel had ik het bijvoorbeeld nooit, verschilt ook per instructeur zeg maar hoe erg het is, klinkt wat raar misschien....

Djingo dr M+14 - v M+18 ~ Indy dr Z+5 - v ZZ+1
Indy & Djingo dubbelspan dr L+10 v M+6

Poldermenner
Berichten: 101
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 08:14

Poldermenner schreef:
Jolliej schreef:
Hey, mag ik hier een hersenspinsel met jullie delen? Het gaat momenteel met Djingo niet zo lekker. En dat ligt echt 100% aan mij!! Ik merk dat ik zelfs bij de lessen weg last heb van prestatiedruk... waarom? Ja weet ik niet, naja weet ik wel. Maar hebben jullie hier ervaring mee om eraf te komen?


Ik herken het. In de les loopt het bij mij ook nooit zo lekker als in een vrije training. Ik wil zo graag dat het goed gaat en laten zien dat ik verder kom, dat het mij in de weg staat. Wat ik nu probeer in mijn hoofd te hebben, ik kom om te leren. En we zien wel hoe het loopt. Het gaat de ene keer beter dan de andere.


Ja precies dat, je wilt om een of andere reden bewijzen dat wat je geleerd hebt wel kan toepassen. Ik moetn inderdaad vooral in me hoofd eraan gaan werken en bewust zijn wanneer ik in die "modus" terecht kom, maar dat is erg lastig. Heb je het altijd al gehad of is het iets nieuws?
Ik heb het wel vaker gehad, maar onder het zadel had ik het bijvoorbeeld nooit, verschilt ook per instructeur zeg maar hoe erg het is, klinkt wat raar misschien....[/quote]

Ik heb het altijd al gehad. Mijn vorige paard kon dat filteren en voor mij gewoon zijn ding blijven doen. Nu heb ik een paard die snel zijn spanning niet kwijt kan dus moet er nu nog meer op letten en de lat zeker niet te hoog leggen.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 08:17

Ik zag het op de startlijst Inova balen zeg, hopelijk knapt ze snel op!

@jolliej. ik denk vooral niet de lat te hoog leggen, en waarom bij sommige instructeurs wel? Je gaat naar de les om te leren en fouten maken Is niet erg daar heb je les voor.
Pas deze instructeur wel bij jou?

Vandaag starten we in Bergharen!

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-21 10:46

Ik heb twee instructeurs, bij eenje denk ik idd dat die niet bij me past. Bij de andere denk ik opzich wel, want het zit meer in mijn hoofd dat ik teveel dingen te lang overdenk zeg maar. De lat niet hoog leggen is daarbij inderdaad een probleem. Ik kan me ook goed bedenken dat ik naar les ga om fouten te maken en op te lossen, maar het knopje gaat onbewust niet om ofzo. Wil dit dinsdag dan ook gaan bespreken met mijn instructeur, de laatste zeg maar. Ik dacht er zijn vast meer mensen die ermee kampen vandaar ;)

Heel veel succes vandaag Spaikey!!

Djingo dr M+14 - v M+18 ~ Indy dr Z+5 - v ZZ+1
Indy & Djingo dubbelspan dr L+10 v M+6

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 16:13

Vandaag gestart in Bergharen! 4 wp rijker 202.5 en 207.5 we hebben wel eens beter gereden dan dit, eerste proef wat slordigheidsfoutjes tweede stuk beter.
Nog 1 wp en dan zijn we Z startgerechtigd, dit was de 3 de m wedstrijd.

@jolliej. Goed plan overleggen met je instructeur!

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

Ladygiroc

Berichten: 5061
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 18:59

Superpunten Spaikey, gefeliciteerd!

Ik zou 12dec nog gaan maar de bak op stal is zeiknat dus kunnen niet trainen, volgend jaar maar weer.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie


Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-21 09:27

Super punten spaikey!! Wauw, en dan in 3x door het m, vind ik nogal wat haha! Super gefeliciteerd

Djingo dr M+14 - v M+18 ~ Indy dr Z+5 - v ZZ+1
Indy & Djingo dubbelspan dr L+10 v M+6

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-21 16:53

@Gem, hoe gaat het nu met je paardje?

Djingo dr M+14 - v M+18 ~ Indy dr Z+5 - v ZZ+1
Indy & Djingo dubbelspan dr L+10 v M+6

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:01

Jolliej schreef:
@Gem, hoe gaat het nu met je paardje?

Goed!
Ik heb haar, na de boxrust en buut, de afgelopen week eerst een half uur in stap voor de koets gezet op asfalt. Lekker licht werk. Ik mag in mijn handen knijpen dat weliswaar een sensibel paard is, maar geen granaat. Ze vond het wel best, gewoon een ommetje wandelen. De dag erna alleen aan een hoofdstel 20 minuutjes gelongeerd, ook in draf. Nog een dag later draven over asfalt en op gras tien minuutjes dressuur. En gisteren voor het eerst weer 30 minuutjes in de zandpiste wat gemakkelijk dressuurwerk voor de koets. Vandaag had ze vrij, het gaat weer prima met mevrouw :) .

Mijn eerste wedstrijd is op zijn vroegst pas weer op 8 januari (mits geen familieverplichtingen).

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-21 08:33

Oowh das zeker goed nieuws! Wat fijn! Lekker rustig weer opbouwen. Ga je 8 januai dan meteen een klasse omhoog of blijf je nog even in het m?

Djingo dr M+14 - v M+18 ~ Indy dr Z+5 - v ZZ+1
Indy & Djingo dubbelspan dr L+10 v M+6

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:35

Ik kom van de L hè? Nee, ik start dan wel direct in de M.

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-21 05:23

Ooowh sorry, was even in de war hihi

Djingo dr M+14 - v M+18 ~ Indy dr Z+5 - v ZZ+1
Indy & Djingo dubbelspan dr L+10 v M+6

owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 08:04

Wij gaan zo ook weet op stap, wij gaan dressuur rijden. Hoop dat hij te laden is. En dat hij zich niet zo opkrult. Ben benieuwd

Beleef elke dag met een lach

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-21 15:53

Spannend!!! Hoe is het gegaan?
Hopelijk gaat het met de sport niet dicht, zal voorlopig wel weer laatste wedstrijd zijn...

Djingo dr M+14 - v M+18 ~ Indy dr Z+5 - v ZZ+1
Indy & Djingo dubbelspan dr L+10 v M+6

owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:11

We zijn weer terug van weggeweest.
Ik ben tevreden, hij liep erg diep. Ik kreeg hem niet omhoog. Maar hij was braaf. En Sinterklaas was schijnbaar weL blij mee, en gaf de punten kado. We hadden 198 &198,5.
Dat waren de beide proeven in mijn ogen echt niet waard. Maar toch 4 winstpunten erbij

Beleef elke dag met een lach

Dennis

Berichten: 31447
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:53

Sinterklaas is druk, vorige week zat er een Sinterklaas bij de Zaanseruiters, iedereen ging met winst weg, meeste met 2 of 3 punten per proef!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:16

Volgens mij had bij ons ook iedereen winstpunten. Ik heb er maar één of twee gezien met punten rond de 184.. de rest zat in de 190 en de hoogste had 227

Beleef elke dag met een lach

Ipsilonka

Berichten: 5852
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:52

Dennis schreef:
Sinterklaas is druk, vorige week zat er een Sinterklaas bij de Zaanseruiters, iedereen ging met winst weg, meeste met 2 of 3 punten per proef!


Zonde hè, daar leert niemand wat van. In de middag was het veel strenger maar wel reëler.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Dennis

Berichten: 31447
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:03

Idd, eens een keer goede punten is best fijn, maar tussen goede punten en punten die nergens op slaan zit wel een verschil.
Er mochten gemiddeld wel zo'n 25 punten afgehaald worden per proef vorige week.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:14

Bij ons was er in de middag ook een andere jury, heet verschil in de ochtend en middag was erg groot.
Als ik geen winstpuntje of misschien net een winstpunt had gehad. Was ik daar tevreden mee geweest. Dit was echt een wtf moment. Hij liep gewoon echt te diep, ik vermoed ook achter de loodlijn. Was verder braaf maar een 7 voor een pony die niet stilstaat..

Beleef elke dag met een lach


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker