Welke marathonwagen a/b welshje (s)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nijland

Berichten: 1221
Geregistreerd: 04-02-07

Welke marathonwagen a/b welshje (s)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-21 17:28

Hoi,

Ben in de rondte aan t kijken voor een andere marathonwagen.
Ik rij met een welshje van ongeveer 117-120 hoog.
Op dit moment rij ik enkelspan, in de toekomst wil ik ook tweespan gaan rijden.
Ik wil graag allround kunnen rijden, dressuur,vaardigheid, binnen marathon,buiten marathon, bosritten etc.

Omdat ik voorlopig nog enkelspan rijd en ook altijd enkelspan naast het 2span rijden wil blijven doen wil ik geen zware wagen.
Wel wil ik een degelijke wagen van goede kwaliteit die ook tegen een stootje kan

Ik ben benieuwd met wat voor wagens jullie rijden en wat jullie aanraden, voordelen? Nadelen?

Hebben telescoop bomen veel voordelen?
Zou je voor alleen achter geremd gaan of ook voorwiel rem erbij?

Molenrem?
Zo ja alleen voorop met voetrem? Of ook achterop nog kunnen gebruiken door groom?

Heb op internet al verschillende wagens gezien.
Bij voskamp de casper, de sportbuggy van gerrit jan van boven en volgens mij heeft hij ook nog een andere marathonwagen
De ecc
Zie door de bomen het bos niet meer


roekes

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke marathonwagen a/b welshje (s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 18:06

Ik heb een Leica pony marathonwagen van de firma kraay. Het is een enkelspanwagen waar ook een langboom voor kan om tweespan te rijden. Gewicht is 175 kg en het is een hele stabiele wagen.

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Welke marathonwagen a/b welshje (s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 18:13

Ik heb een wagen van Gert Jan van Boven met telescoopbomen ik vind deze bomen heel prettig voor mijn pony makkelijker in de wendingen.

Zowel molenrem, als voetrem voor en achter. Alleen voor rijder de molenrem.

Mijn wagen loopt heel fijn en licht ik heb ook schokbrekers op alle 4 de wielen. Heel prettig voor de menner voor de groom iets lastiger.

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

nijland

Berichten: 1221
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-21 18:18

roekes schreef:
Ik heb een Leica pony marathonwagen van de firma kraay. Het is een enkelspanwagen waar ook een langboom voor kan om tweespan te rijden. Gewicht is 175 kg en het is een hele stabiele wagen.


Vind je 175 kg niet zwaar voor enkelspan? Vooral op zachte ondergrond? Weet niet wat voor pony jij er voor heb lopen

nijland

Berichten: 1221
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-21 18:19

Spaikey schreef:
Ik heb een wagen van Gert Jan van Boven met telescoopbomen ik vind deze bomen heel prettig voor mijn pony makkelijker in de wendingen.

Zowel molenrem, als voetrem voor en achter. Alleen voor rijder de molenrem.

Mijn wagen loopt heel fijn en licht ik heb ook schokbrekers op alle 4 de wielen. Heel prettig voor de menner voor de groom iets lastiger.


Heb je de sportbuggy of een ander type?

Hoezo lastiger voor de groom? De schokbrekers?


Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 18:48

Wij hebben een marathonwagen van tjeu van de meulengraaf. Heerlijke wagen loopt heel licht
Je kan kiezen hoe je hem geremd wil hebben .
Onze wagen is 130kg
Kijk maar eens op zijn site

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Welke marathonwagen a/b welshje (s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 20:24

Ik heb voor mijn grote shetten een sportbuggy, dik tevreden. Enkelspan moet ik wel een goede bodem hebben voor het enkelspan.
Hij is 165 kg (zelf gewogen!).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:05

nijland schreef:
Spaikey schreef:
Ik heb een wagen van Gert Jan van Boven met telescoopbomen ik vind deze bomen heel prettig voor mijn pony makkelijker in de wendingen.

Zowel molenrem, als voetrem voor en achter. Alleen voor rijder de molenrem.

Mijn wagen loopt heel fijn en licht ik heb ook schokbrekers op alle 4 de wielen. Heel prettig voor de menner voor de groom iets lastiger.


Heb je de sportbuggy of een ander type?

Hoezo lastiger voor de groom? De schokbrekers?



Ander type weet zo niet welke, hij had deze staan toen.
Schokbrekers veren harder dus wiebelt meer voor de groom.

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Welke marathonwagen a/b welshje (s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:15

Ik heb een Leica tweespan wagen waar ik ook enkelspan mee rijdt. Laatst gewogen en weegt 225 kg. Mijn pony's zijn rond de 113 cm. Met enkelspan rijden let ik wel echt op waar ik rijd en hoe ik rijd want eigenlijk vind ik dat voor het mooie net te zwaar. Voor tweespan heb ik de 225 echt wel nodig om stabiel te blijven. Een van de pony's kan nogal heet worden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 4 bezoekers