[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 06:37

Schoenen moet je echt passen, maar ik heb nu een paar wandelschoenen die heel fijn zijn, die kan ik wel via internet bestellen als dat zou moeten. Gewoon precies dezelfde. Maar als je nieuwe, andere zoekt, kan dat echt niet zonder passen.

Marga gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Pff Baudy, klinkt waardeloos.

Ik heb zo proefgerichte training met Thor. Voor het eerst op ander terrein buiten een dressuurproefje rijden. Ik ben benieuwd.

Fijne dag allemaal.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1


Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:06

Er is er een jarig hoerrraaaa *\o/* Marga van harte gefeliciteerd Y)(^) heel fijne dag vandaag.
Ik had een kaart voor je willen plaatsen...maar via mn telefoon lukt het niet..

Forever in our hart, you will be missed .......

baudyh

Berichten: 4273
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:20

Marga gefeliciteerd, geniet er van!

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:10

Gefeliciteerd Marga.

Fiesta, freiberger, what else?

Jorex

Berichten: 9924
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:46

Gefeliciteerd Marga!

Alex en Jorie <3

marga1
Berichten: 889
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:29

Dames nog bedankt.
Was een heel rustige verjaardag.
Er was 1 cadeautje de hoefschoenen voor Cor kwamen.

Voor wandelschoenen heb ik vaak de mannen uitvoering i.v.m. brede voeten, vrouwenleest is vaak te smal.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:34

Marga nog van harte gefeliciteerd *\o/*

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 16:11

Een kennis van me plaatste dit filmpje op fb. Toch je grootste nachtmerrie. Wat is het paard ontzettend braaf. Ik vrees dat ze hier stuk voor stuk aan de kletter waren gegaan met alle gevolgen van dien. En die baas die zijn hond aan het slaan is met ... een fles ofzo, is ook niet wijs. Zo wordt de hond alleen maar agressiever. Als ik dit zie, geloof ik niet dat ik ooit nog op een bok ga zitten.


https://www.tiktok.com/@huffamegg000/vi ... =more&_r=1

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

marga1
Berichten: 889
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 16:35

Dan is een groom heel handig die met de zweep even helpt. Maar wat een brave haflinger is dit.

VanHuisUit

Berichten: 6673
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 16:42

K.u.t hond. Arm paard. Denk dat baasjes van de hond het ook niet meer wisten... best gevaarlijk ook voor de baas van de hond als ze de hond probeert te pakken ivm rondmaaiende hoeven van het paard.

Ik heb iets dergelijks in iets mindere versie maar toch ook wel heftig 2x meegemaakt. 1x met Ollie, kwam hond uit de bosjes die beet richting haar achterbenen en bleef achter ons aan rennen totdat ze een paar keer een flinke mep kreeg, ze was toen zo geschrokken dat ik een half jaar zoiets niet fatsoenlijk in het bos kon rijden want zodra ze geritsel hoorde of honden zag kreeg ze het op haar heupen. Was toen we in Brabant stonden. Heb de baas van de hond in kwestie nooit gezien of gehoord...

Een keer met mijn dravertje Ushi, in het Bergse Bos hier in Rotterdam een hond die letterlijk in haar staart hing. Beet zich helemaal vast. Ushi was super braaf die draaide wat in het rond maar ze trapte niet eens. Baas heeft hond toen in nekvel gegrepen en er uit gehaald. Was gelukkig niet zo'n grote hond en gelukkig had het de staartwortel niet vast.

Die stomme loslopende niet luisterende honden zijn wel een van de redenen waarom ik rijden in het bos of op recreatieterrein op een gegeven moment gewoon niet meer leuk vond.

Wat je zegt Marga goede groom kan met lange zweep goed meppen ~~}>

En van harte!! **\O/** Y)(^)

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:48

Tja mensen die hun honden niet onder controle hebben,met happytime een hele hondenuitlaaddienstroedel achter me aangehad,wat was happy bang,happy in rengalop incl honden erachteraan,bij bosmanege werd de deur achter ons dichtgetrokken toen we aangesjeest kwamen!
En een keer een hond met meega stok in zijn bek,happy schrok,springt omhoog uit svhrik en glijd uit op fietspad,lig ik daar op fietspad op de grond met happy nog tussen mijn benen,vrouw vroeg nog of ze wat kon doen: ja wegwezen met die hond! Ik was paars,botvliesontsteking asn pols en flink gekneust en ego had een flinke knauw gekregen :j

marga1
Berichten: 889
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:11

Ja zo'n uitlaatdienst roedel is ook een ramp luisteren ho maar.
M'n groom is dan handig ~~}>

Vandaag met Pep voor de sulky een rondje gedaan, ging lekker, ventje knapt steeds meer op. Hij heeft zijn extra uur graasmaaien :Y) in de tuin weer verdient.

VanHuisUit

Berichten: 6673
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 18:04

:oo wat een verhaal HT ... >;)
Wat heerlijk Marga1 !

Hier gewerkt. We krijgen nog steeds heel veel mensen binnen die herstellende zijn van Covid. Vind het maar zorgelijk. Hoop dat het eindelijk gaat afnemen komende tijd...

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:44

Wat is het stil hier....alles goed met iedereen? Of is iedereen aan het shoppen/ terrasje pakken? (Woensdagmorgen vroeg met kennisje kleren geshopt)

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:21

Ja rustig hier...
Vorige week vriend van ons 43 jaar hartstilstand..overleden..dus ben ff stil...

Forever in our hart, you will be missed .......

baudyh

Berichten: 4273
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:01

pppffff bianca. Dat zet je weer met beide benen op de grond. Sterkte.

Ik heb gisteren mijn eerste corona vaccinatie gehaald. alleen pijnlijke plek op mijn arm verder prima. had het pfizer.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:09

Biancacoo schreef:
Ja rustig hier...
Vorige week vriend van ons 43 jaar hartstilstand..overleden..dus ben ff stil...

Heel veel sterkte

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

janouk
Blogger

Berichten: 17847
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:46

Biancacoo schreef:
Ja rustig hier...
Vorige week vriend van ons 43 jaar hartstilstand..overleden..dus ben ff stil...


:knuffel: vreselijk

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

VanHuisUit

Berichten: 6673
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:08

Wat afschuwelijk Biancacoo heel veel sterkte... moet je toch niet aan denken en zo jong...

@Baudyh wat fijn zeg dat de 1e erin zit top.

Hier weinig paardgerelateerds te melden :o vooral druk aan het werk. En zoonlief die een dezer dagen het huis uit gaat, dwz gaat voorlopig wonen in mijn oude huis (ex zit in buitenland) met nog 2 andere jongeren. Helemaal prima maar hij zei twee weken geleden al dat hij ging en hij is nog steeds niet weg :') zit je elke keer van dit is de laatste keer dat etc blijft hij weer :+

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Ipsilonka

Berichten: 5859
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:50

Biancacoo, wat een drama voor jullie. Weet hoe het voelt helaas. Neem de tijd om het een soort van plekje te geven, kost echt veel tijd.

Afbeelding
Wij waren een paar dagen aan het genieten in Brabant. Vorige keer in ugchelen ging ze weer bokken, dus vertrouwen was wel wat weg. Maar nu toch weer in het bos gegaloppeerd en het ging gelukkig goed :o

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:50

Hier ook niks paardgerelateerd.....
Bedankt....ik had niet verwacht dat het mij zo zou raken, ik word een watje ofzoiets..... vooral voor zijn gezin...vind ik het ongelooflijk..
Heerlijk ips !! Joze gaat steeds beter <3
Spannend vhu zoon uit huis !
Baudyh..gelukkig geen bijwerkingen. Houden zo.

Fijn weekend allemaal.. ;(

Forever in our hart, you will be missed .......

VanHuisUit

Berichten: 6673
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:53

Nou zoonlief weggebracht vanmiddag. Voelt raar maar ook weer niet want is soort van nieuwe stap waar het ook wel tijd voor was. Hij woont hier 3 km vandaan dus erg dicht bij :P :))

Gelukkig Ips, bokkend voor de kar was ook niet echt mijn specialiteit...

Over bokken gesproken hoe is het bij jullie Janouk?

Begrijp dat goed Biancacoo, je kunt daar met je volle verstand niet bij en dan een gezin wat achterblijft zo vreselijk verdrietig...

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 00:24

Iets superleuks gedaan, namelijk een nachtrit gemaakt. Het zou een vollemaansrit zijn, maaruh,...... de maan komt straks pas om 2.55 uur op . Oftewel, het was op een gegeven moment echt aardedonker. Dan is het echt een kwestie van puur vertrouwen op je paard.

Op één pad was het zo donker, dat je geen aparte boomstammen kon onderscheiden, alles was gewoon zwart, links, rechts, beneden. Alleen boven nog wat sterren. Dit gaf een heel raar gevoel, dan merk je dus niet dat je op een paard zit, en lijkt het net alsof je door de lucht zweeft. Een heel bijzondere ervaring. Doet wel iets met je evenwichtsgevoel

Verder natuurlijk weer supertrots op Thor, hij deed het geweldig. Op het eerste stukje na de hele rit helemaal achteraan gereden. Dan is het fijn als de rem goed werkt, want met een groep van 24 ruiters heb je achteraan altijd een harmonica-effect.

Ik doe het graag nog een keer, maar dan wel met wat maanlicht erbij, want een groot deel van de rit zag ik echt niets en was ik erg blij met de gele hesjes en knipperende lampjes van mijn voorgangers.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Ipsilonka

Berichten: 5859
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:22

Tine, wat een avontuur en wat gaaf dat Thor het zo goed deed *\o/*

Vhu, nu lege nest syndroom :P mijn man zijn jongens zijn ook al een tijd uit huis. Gelukkig werkt 1 van 2 bij ons en die komt heel trouw iedere week eten. De ander is maar 2/3 nachten per week thuis dus die fladdert af en toe langs :+

Fijne zondag iedereen!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 16:55

Tine, dat lijkt mij met een superbraaf paard erg leuk !!
Knappe Thor.

Hopelijk hebben jullie een fijne zondag gehad.....

Forever in our hart, you will be missed .......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers