[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Dyonne, Amaryllis, Apple, Coby, petraaken, C_arola

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:15

Ja heel blij mee ,
Belker heerlijk genieten zo met svarri en Jones.

Forever in our hart, you will be missed .......

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:20

Goed nieuws Bianca, top!

Het eerste veulen van 2019, Oscar G.W. (Uphill x Cabochon)

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:27

Goed nieuws Bianca.
Ik geloof dat ik rijst ga planten het is net een sawa hier. De mannen hadden gister namiddag weer roomservice ze hadden geen zin om door de prut naar mij toe te komen, later wel voor het hooi natuurlijk.
Wel s'middags nog een droog rondje kunnen mennen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 17:31

Waar sommige secretariaten toch mee bezig zijn...... starttijden voor kinderen om 20.46 en 20.54!! Voordat hij dan op bed zou liggen is het rond half 12. Voor volwassenen zijn dit al geen leuke tijden meer, maar voor kinderen. Echt onbegrijpelijk!

Rembrand (ruin): KWPN, zwartbont, 21 jr; niet meer met wedstrijdpensioen ;-). L1+10
Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 25 jr; ook niet meer met pensioen;
Samoerai (merrie): NRPS, bruin, 13 jr; met P dr Z2+17 spr B+21/L-1 mendr B+3; en Z+7; vh Z+3; 2018 regiokamp Z2/C
Castle Rock (ruin): NRPS, valk, 10 jr; dr L2 +15 spr B + 4, L +11

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:58

Lekker laat Tine....
Morgen weer snorkels op begrijp ik...weer wat water erbij.... Vandaag scheen hier t zonnetje ...en heerlijk getraind met de hondjes vanmorgen.
Fijn weekend allemaal !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:53

Nou wat een weer he, echt bizar wat een regen en alles zooooo ontzettend nat -O-
Maar goed ooit zal de zon wel weer gaan schijnen en zitten we straks weer te puffen :')

Belachelijke tijden Tine en dat voor jeugdruitertjes _-:( lijkt me dan gewoon boycotten zo'n wedstrijd.

Vandaag weer heerlijk gemend met het tweespan van het werk. Is echt een heel leuke manier om er weer een beetje in te komen :D

You can't always get what you want, but if you try sometime, you might find, you get what you need.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 23:40

Klinkt goed VHU lekker mennen.

Qua water valt er hier veel maar is het bos nog goed droog. Vanmorgen weer een klein snel ritje gemaakt met Jut en Jul.

Dat zijn geen starttijden voor kinderen Tine.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 11:28

Tine ik ben het met Belker en VHU eens over die starttijden.

VHU toch nog lekker mennen, leuk werk zo.

Belker kan ook snel een rondje bos maken, het is toch prettig als je er vlakbij woont.

Het was inderdaad heerlijk weer gister, kon hiervan geen gebruik maken had namelijk wissel in het vakantiehuis, en daarna ben ik altijd mak, kreeg ook nog s'avonds last van mijn rug en heb de menles van vandaag afgezegd. Ben nu weer dikke vriendjes met de hete kruik. Straks met ML mestruimen en een paar pakken hooi bij huis halen (hij mag met de kruiwagen lopen).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 09:45

Marga...sterkte met je rug, hopelijk snel weer in orde
Belker lekker buiten rijden.
Tine, is zoon nog gestart zo laat ?
Vhu heeft fijn gemend.
Baudyh, hoe is het met de drachtige merries ?
Ht, hoe gaat het met jou merries,... En Suns been?
Vanmorgen genoten in het bos, rondje gestept, was fijn. Even niets..gewoon buiten zijn !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 10:51

Bianca, nee we hebben afgemeld. Anders zou hij vanavond om kwart voor 8 (op de zondag echt veel te laat) en volgende week vrijdag om kwart voor 9 moeten starten. Doen we niet aan mee. Wordt alleen wel een duur grapje, want we moeten wel inschrijfgeld betalen -O-

Rembrand (ruin): KWPN, zwartbont, 21 jr; niet meer met wedstrijdpensioen ;-). L1+10
Samoerai (merrie): NRPS, bruin, 13 jr; met P dr Z2+17 spr B+21/L-1 mendr B+3; en Z+7; vh Z+3; 2018 regiokamp Z2/C

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 11:28

Balen Tine maar dit zijn geen fatsoenlijke tijden meer.
Het was hier gister droog, en nu schijnt de zon, gelukkig gaat het al weer beter met mijn rug zal ook reactie geweest zijn van de behandeling die ik donderdag gehad had. Moest me donderdag ook koest houden, maar blijkbaar viel vrijdag daar ook onder en dat lukte niet. Zal de vervolg afspraak maar verzetten anders zit ik over 14 dagen met het zelfde verhaal. Heb nu bijna elke vrijdag wissel.
Nu maar genieten van het zonnetje en buiten zijn.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 08:42

Bianca ik wacht op veulentje nr 2. Die zit er aan te komen. Dan even een rust pauze en dan is 26 april de volgende. In die tussen tijd kan ik mooi weer onder het mes. Ik blijf te veel pijn houden aan me arm dus de plaat en schroeven moeten er weer uit. Moet 8 april geopereerd worden.

Het eerste veulen van 2019, Oscar G.W. (Uphill x Cabochon)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 08:58

baudyh: echt balen van je arm,en dan als de plaat eruit is?
goed bezig vhu met 2span
tine: rare tijden voor ponyruiters.
biancacoo: vanmorgen hier -1 moest meteen aan je denken met je hussen...
marga sterkte met je rug,rugpijn en ponys verzorgen is slechte combi
met sun is het nog afwachten, nog 4 weken te gaan en dan kijken hoe of wat,achterbeentje blijft wat gevuld maar zolang bloed van bloeduitstorting niet gaat verharden is het been is er nog hoop.
jane en julia worden al aardige bolletjes hoewel ik ze wel wat voorzichtiger voer omdat ik nog volop gras in de wei heb...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:43

Ht balen ... Ik hoop dat haar been snel verbeterd!
Spannend met de 2 drachtige dames.
Baudyh.. waardeloos van je arm.. hoop dat het 2 e veulen snel en gezond geboren wordt.
Janouk, hoe gaat het met Alladin ?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:42

Bianca, ik moest ook aan jou denken vanmorgen. Heerlijk trainweer
HT en Ips, nog steeds sterkte!!
Baudy spannend met veulen en met je arm. Hopelijk komt het straks dan wel weer helemaal goed
Janouk, inderdaad hoe gaat het met de veestapel?
Marga, sterkte met je rugpijn.

Ik zit er even helemaal door, dus duik mijn bed in in de hoop dat ik even wat kan bijslapen. :O :O :O :O

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:44

Tine sterkte.. en marga..sterkte met je rug..hoop snel weer beter hoor !
vanmorgen even heerlijk naar het bos geweest, ondanks warrig en pijnlijk hoofd..hoop dat bril over een paar weken oplossing is..en verder..hout gehakt om stress kwijt te raken....alle moedeloosheid en boosheid even eruit meppen op houtblokjes :+ kost energie..lost niks op.. :roll:

nu even niks..kopje thee..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:12

[quote]kost energie..lost niks op.. :roll: [quote] Nou ja, je hebt wel weer haardhout ;-)
Ik ga nu al een tijdje naar yoga. Zou dat niets voor jou zijn? Ik heb inmiddels wel ontdekt dat daar meerdere versies in zijn. Eerst ging ik naar een die vooral uit meditatie bestond (vond ikzelf wel erg zweverig, maar je kon wel lekker ontspannen met zeer lijf), nu ga ik naar een die bestaat uit allerlei oefeningen doen (die goed zijn voor spieren en gewrichten en ik merk echt al wel verschil). Ze geeft steeds aan dat je niet naar een ander moet kijken, maar moet doen wat jij aankunt en als het nodig is een pauze inlassen. Deze vorm vind ik erg prettig en ik heb het gevoel dat het ook echt verschil maakt. Sommige oefeningen doe ik ook thuis als ik erg veel pijn heb bijvoorbeeld.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 20:20

Bianca het was hier ook zo mooi en rustig vanochtend heerlijk met hondje lopen en na de koffie lekker een rondje met de shetten, en teckel mee op de kar, echt voorjaar zon en weinig wind en veel fluitende vogels.

Tine goed geslapen? en goed naar je lijf luisteren en niet over de grens (is moeilijk).

Baudyh is nog in verwachting van veulen nr. 2 en sterkte met de a.s. operatie.

HT sterkte met Sun, en gras begint alweer te groeien dus voorzichtig aan.

Met mijn rug gaat het goed pijn is eigenlijk weer weg, de volgende behandeling is op een woensdag dan kan ik rustig aan doen, de vrijdag daarop geen wissel heb dan gasten voor 2 weken.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 20:39

Tine,klinkt goed die yoga,ik wil wel maar hierzijn de sessies meestal in de avond en dan doet mijn buik raar...rommelen,krampen en winderigheid....lijkt me niet zo leuk voor de anderen. _O-
Marga: ik heb nog een heel perceel met hoog oud gras en met greangard opkrijgen ze het extra moeilijk de 4 a 5 uurtjes dat ze erop staan

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 13:58

HT ik doe het hele jaar aan strookbegrazing en heb nog half hoog oud gras waar het nieuwe gras al door komt.
Vanochtend net een heel stuk weer ingepikt kan dit ook weer tot rust komen. Zullen de shetten jammer vinden want ze konden lekker rennen was een lang soort van pad met aan het eind een grote draaicirkel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:34

He wat vervelend Tine dat je er zo doorheen zat hoop dat je beetje bij bent gekomen :(:) ik heb verschillende keren verschillende soorten yoga geprobeerd maar het is niet echt mijn ding :) erg jammer want die met die oefeningen, die jij beschrijft Tine, daar had ik ook baat bij maar ik vind het dan weer zo'n gedoe, naar zo'n zaaltje met allemaal van die zweverige types :x met mediteren viel ik steeds bij in slaap :Z :)) :o
Wat bij mij met stress gewoon altijd het beste helpt is een goed eind wandelen met de honden. En dan proberen 'mindfull' te wandelen. Dus niet zo hard mogelijk of zoiets maar letten op waar je loopt, aandacht voor de natuur, de geuren, kleuren, letten op je ademhaling etc.
Er is dichtbij een nieuw soort park geopend, een bewoners initiatief naast het spoor, grote groenstrook met bomen, planten, struiken, waterpartijen, van kilometertje of 3. Erg leuk want er ligt een hondentrail. Dus daar mogen ze dan ook los. Heerlijk. Liep er vanochtend vroeg overal fluitende vogels, zalig.

Vind het zo rot voor je Baudyh jouw arm :(:) dat is toch wel een heel traject zo! En ik hoop dat het veulen zich snel laat zien (niet te snel uiteraard) gezond en wel <3

Gelukkig dus weer wat beter met je rug Marga, dat is toch een lastige plek bij jou ook sterkte ermee!
En HT nog wat in spanning voor Sun.... hoop dat het nog verder bijtrekt de komende weken.... en je dames ben zooooo benieuwd! Altijd zo schattig die welshjes.

Hier verder druk met van alles. Gisteren eindelijk mijn praktijkexamen voor mijn verzorgende opleiding gedaan (van in totaal medewerker maatschappelijke zorg, is stuk maatschappelijk werk en zorg). En ben geslaagd *\o/* nu echt helemaal omgeschoold van onderwijs naar zorg en welzijn. Ben daar best trots op. Wil ook echt niet meer terug naar onderwijs. Heb het nog steeds enorm naar mijn zin op mijn werk. Dat is goud waard.

Hoe gaat het met jouw werk Biancacoo? Je was ook weer begonnen toch?

You can't always get what you want, but if you try sometime, you might find, you get what you need.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:20

VHU gefeliciteerd *\o/* Y)(^)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:00

Vhu top gedaan, *\o/*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 07:17

Vhu gefeliciteerd, goed gedaan! *\o/*

Ik doe yoga in mijn eigen huiskamer via youtube, zij is fijn, rustig en prachtige achtergronden. Aanrader
https://www.youtube.com/user/cexercize

Hier druk met 3 paarden. Aladdin en wij zijn aan elkaar aan het wennen. Het is zo'n ander soort paard dan de haflingers.

Janouk heeft haar eigen boek http://www.boekvanjanouk.nl het vrolijkste paardenboek van Nederland voor alle leeftijden
Haflinger Janouk ZZ dressuur mennen ZZ vaardigheid mennen, L dressuur onder het zadel, Working Equitation
Meneer Anton, M dressuur mennen en M vaardigheid mennen http://www.chaletparketsport.nl

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 07:32

Yoga thuis vind ik leuk, met sportschool of club ofzo... Durf ik echt niet... :+
Vhu, goed bezig, knap dat je voor nieuwe carrière gekozen hebt.
Marga, top van je rug.
Ik ben blij dat ik wat invalwerk kan doen, en zij zijn blij met mij, gaat goed, het is leuk om weer met m'n kont van de bank af te zijn gekomen.
Nu nog ... Dringend overtollige kilo's eraf,...en dan hoop ik een stuk fitter te zijn/worden.
Nieuwe bril is er, ogen zijn nog lang niet gewend, maar alles is wel helderder.. dus ook dat komt goed.

Fijne dag allemaal !!