[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 08:57

:(:) Monique, balen. Ik hoop dat blessure Sunnetje meevalt. <3

Roos, fijn dat Banjer het goed doet op zijn hoefschoenen *\o/*
Y
Vhu, top dat Jenn Pssm vrij is *\o/* *\o/*

Marga, zalig lekker gereden wedstrijd *\o/*

Hier is het rustig. Janouk aan het stappen en weer opbouwen. Draak is heet en stout, dus alle hens aan dek. Meneer Anton voelt zich goed en loopt lekker te rennen en gek te doen. We rijden hem in stap 1 x per week in tweespan en dat gaat goed. Verder ben ik vooral aan het afleren, want allees waarin ik geloofde, moet ik vooral niet doen. Dus niet los masseren, niet cranio sacraal behandelen, niet aan de hand los werken en niet longeren en niet rijden. Kortom vooral veel niet doen

Nu langzaam op zoek naar een nieuwe wedstrijdtopper dus vooral kijken, voelen en beoordelen. En vertrouwen hebben in wat we wel en niet zien.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:56

Janouk, wat geweldig nieuws, Anton lekker stappen en blij in z'n wei !!
En op zoek naar nieuwe topper, spannend, en erg moeilijk, ik hoop dat er een superleuk paard op jullie pad komt waar jullie jaren en jaren mee kunnen genieten, en ben heel benieuwd !!

Vanmorgen heerlijk getraind.. bevroren vacht op de honden... Bloedmaan gezien, mooie kleuren bij zonsopkomst,... Genieten..
Nu cake bakken en warm worden voor de kachel..

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:05

dan was je erg vroeg op biancacoo om de bloedmaan te zien

marga1
Berichten: 899
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:07

Janouk het tiroler duo lekker 1 x in de week voor de kar. En blij in de wei.
Ik wens je positieve zoektocht toe naar een nieuwe wedstrijdtopper.

Biancacoo was dus vroeg uit de veren als je de bloedmaan hebt gezien, ik was net te laat, maar een mooie zonsopkomst wel gezien. De pony's waren ook mooi aangevroren voor de tweede dag op rij. kijken of we morgen nog mooie plaatjes kunnen maken als de sneeuw komt zo als voorspeld.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 11:33

Heerlijk, vroeg op idd....
Marga heeft aangevroren paardjes... vanmorgen viel de vorst hier mee...en er is ook nog lang geen sneeuw in Drenthe... :n

Wel super vanmorgen in het bos... de nieuwe aanwinst gaat met deze kou nog beter, zijn conditie wordt steeds beter, en hij voelt zich goed... mijn lijf gaat op en af..waardoor ik dan wel twijfel of het verstandig was om er een bij te plaatsen...maar goed.... we hebben tot nu toe erg veel lol en plezier, en ik wil dat sporten met de sledehonden zeker nog niet opgeven, ook al reis ik niet naar de sneeuwwedstrijden..

fijne dag allemaal..

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:05

zolang je maar kan genieten biancacoo, net als iedereen hier van en met zijn paardenbeesten ook al kan het soms lichamelijk ff niet....een knuffel van je dier geeft iedereen plezier :(:)

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:42

happytime schreef:
zolang je maar kan genieten biancacoo, net als iedereen hier van en met zijn paardenbeesten ook al kan het soms lichamelijk ff niet....een knuffel van je dier geeft iedereen plezier :(:)

Sluit ik me helemaal bij aan!!

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:49

Dit is jouw weer Bianca, go for it!!!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:13

Ik heb altijd last van winterdip...er is nooit winter genoeg hier.. :+ Blaas jullie sneeuw maar naar mij....als er nog iets bij valt....kan ik misschien morgenvroeg met zoon die vrij is een stukje gaan sleeën... Dromen mag...toch ?? Zou zo leuk zijn ....duimen maar..
Was trouwens met de pony's ook fantastisch leuk met een sleetje erachter..hahaha...

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 20:07

Bij deze Biancacoo
Afbeelding


Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:25

ha..Belker <3 Wat een gave foto's van je ijsco !! helemaal in z'n element.. _/-\o_ :*

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:34

Absoluut een blij ei. Ik ga morgenochtend maar eens een klein ritje in de sneeuw maken. Vandaag voelde ik me niet lekker.

marga1
Berichten: 899
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:35

*\o/* *\o/* *\o/* gelukt .
Net genoeg sneeuw aan het eind van de middag, hup het bos in. Lekker rinkelen met Pep.
[img]
Afbeelding
[/img]
Laatst bijgewerkt door marga1 op 22-01-19 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:36

Heerlijk Marga *\o/*

marga1
Berichten: 899
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:40

Sneeuw smelt al weer hard weg. Het was zo mooi in het bos.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 23:09

Hier wordt het laagje juist nog dikker. Helaas..... veel werk nu met de paarden -O-

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 23:10

Wat heerlijk iedereen zo genieten van de sneeuw *\o/*
Jenn is PSSM 1 vrij, rest weet ik nog niet (de andere varianten) maar PSSM1 is de meest voorkomende variant en mocht er aanleiding toe zijn zal ik andere varianten laten onderzoeken maar dat ga ik niet preventief doen :)

Vandaag zo geweldig gewerkt. Het ging dus sneeuwen en ik werkte op de werkboerderij, locatie voor dagbesteding. Tussen de ezels, varkens, pony's, kippen en kanaries. Ben dan zo blij dat ik de overstap heb gedaan naar dit werk en dat ik op zulke gave locaties mag werken. Wat een weelde.
Helemaal geweldig toen het ging sneeuwen. Sneeuwruimen met z'n allen en in de middag aan de warme choco.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 09:12

Nou, genieten van de sneeuw....... Sneeuw is maar heel even leuk, daarna geeft het veel werk en ellende. Natuurlijk is sleeen met paarden of honden geweldig, en wandelen door de sneeuw ook, maar alles sneeuwvrij (of in ieder geval begaanbaar) maken op het erf is erg veel werk. Het slepen met water voor alle dieren wordt er ook niet makkelijker op. Maar goed, die kou is wel goed.

Zoonlief is vandaag vrij, dus hij heeft nu in de ochtend les met zijn ponys. Komt goed uit, want ik moet voor overleg vanmiddag nog even naar mijn werk en vanavond weer op cursus. Kan daarna nooit in slaap komen en morgen gaat de wekker extra vroeg ivm verzorgen van de dieren.

Zoonlief is trouwens met Rocky geselecteerd voor de regiokampioenschappen, erg blij mee. Sam mag sowieso door, die hoeft geen selectie te rijden in de Z.

Nou, ik ga hier weer snel verder. Fijne dag allemaal

Ik hoop dat Bianca een mooi filmpje maakt <3 <3 <3

marga1
Berichten: 899
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:11

Het restant ligt er nog maar we waren gister ook aan het schuiven, paadjes schoonhouden naar de weg, anders als het gaat opvriezen lig je zo op je gat met alle nare gevolgen. Vandaag waterkruien (grote 20ltr jerrycan) want de voorraad water voor de waterbak was op. De betegelde pleintjes om de schuur schuilstal schoonschuiven met sneeuwschep, (had ik gister vergeten). En hooi halen uit de schuur want ik voert ze dicht bij huis 20 mtr. i.p.v. 200 mtr. en hoef ik niet door greppels in het donker. En als het echt gaat door winteren haal ik de waterbak ook dicht bij huis, maar zo moeten de mannen lekkere heen en weer lopen, hier eten en daar drinken.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:58

Heerlijk met de slee getraind vanmorgen..hahaha .op een weg achteraf waar ze niet schuiven of strooien een rondje gedaan, superleuk. Zoonlief voor het eerst zelf met 2 honden op een slee,.. hij is al verslaafd..hahaha...

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 00:05

Bianca, geweldig. En wat stoer van je zoon! Lijkt me echt supergaaf om te doen.
Marga ook lekker bezig met werk op het erf. Het vreet wel tijd en energie zo, dat gezeul met hooi en water.
Vandaag had ik mijn laatste cursus avond. Gelukkig maar, want is laat thuis komen en dan kan ik niet slapen. Als je dan de volgende ochtend weer vroeg op moet, is dat niet zo fijn. Zeker nu niet, want morgenvroeg moeten er weer heel wat emmers water naar de wei gebracht.

Bij thuiskomst de paarden op stal gezet en ze allemaal voorzien van een dikkere deken. Vannacht wordt het -8, morgen overdag wordt het ook niet warmer dan rond de -5 en dan de nacht geven ze -10.

Nou, ik ga kijken of ik toch in slaap kan komen. Ben nog klaar wakker helaas.

marga1
Berichten: 899
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:41

Tine ja vervelend die avond zaken, heb zelf hier ook last van als er een vergadering is geweest.
Maar emmers slepen, kan je niet zo'n waterzak in de kruiwagen doen dit giet goed in een metselkuip, niet in mijn grote hogere waterbak (net zo hoog als de punt van mijn kruiwagen).
Hier vannacht om het vriespunt gebleven het was bewolkt en nu een beetje sneeuwval.

Bianca leuk dat jou zoon er ook zo van houd lekker samen een hobby beoefenen.

Sleeën gaat niet meer, de paden zijn nu zwart gelopen en de wegen in het bos zijn spekglad. Dus pony's hebben vrij. ga ik maar schoonmaken, tuig poetsen en puzzelen.

marga1
Berichten: 899
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:57

Rustig hier.
Gisteravond met de late voerronde stonden er geen pony's op me te wachten vreemd := vonden de heren het leuk om me een eindje te laten lopen stonden lekker uit de regen bij de schuilstal aan de andere kant van het land _-:( ik wil ze altijd hebben gezien voordat ik onder wol kruip, dus lekker nat geregend.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:22

Idd rustig hier, iedereen druk met van alles..haha..
vind die foto van je shet voor de slee wel supergaaf, wat een plezier zullen je gehad hebben !!
Belker was je rit in de sneeuw nog gelukt ?

hier vanmorgen weer rondje gedaan, gisteren was spekglad..echt eng op de step met de honden ervoor....haha..vandaag was het trainen weer zonder gladheid..dus veel beter.
Hondjes vonden de sneeuw geweldig, ik ook..haha..

Fijne zondag nog allemaal.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:01

Wij hadden gisteren dressuurwedstrijd, weer mooi winstpunten en prijs mee naar huis. En vandaag springwedstrijd. Omdat zoonlief op Rocky veel vertrouwen heeft gekregen en een andere manier van rijden heeft geleerd, ook weer met Sam op springpad gegaan. En het heeft gewerkt, want hij is met Sam 2x foutloos rondgekomen. Oke, in 2e parcours 1 seconde tijdstraf, maar dat interesseert ons niet. Het ging er juist om dat alles vanuit de verzameling en achterhand ging. Echt zooooo trots!! Met Rocky eerste ronde ook foutloos en barrage ook foutloos. Tweede ronde was direct op tijd en heeft hij wat nieuwe dingen geprobeerd. Dat leverde 1 balkje op. Maar ook hier heel blij met de technische ontwikkelingen in het rijden. Hij rijdt nu zoveel stoerder door de baan heen en er zat 4 parcoursen lang een grote glimlach op zijn gezicht. Heerlijk.

Verder heb ik zelf erg veel pijn. Afgelopen maandag is er iets in mijn rug geslopen. Bovenin, stukje rug/schouder/nek, en bijna iedere beweging levert veel pijn op. Liggen op bed (en dus slapen) is een groot probleem. Kan geen pijnvrije houding vinden. Gelukkig mag ik me komende dinsdag weer door de osteopaat laten behandelen. Hopelijk kan zij het eruit krijgen, want dit is echt niet leuk!!

Zoonlief doet het nog steeds erg goed op school. Heeft enorm veel huiswerk, maar doet goed zijn best en op tienden na zijn zijn cijfers (tov 1e rapport) allemaal hetzelfde gebleven en staat gemiddeld een 8.